  • 71. Data: 2016-11-14 19:06:37
    Temat: Re: Najczęściej popełniane błędy...
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 14 listopada 2016 16:30:49 UTC+1 użytkownik KIKI napisał:
    > A mnie się wydaje, że styro na ścianach to mało. Trzeba ocieplić
    > fundamenty z obu dtron aź do końca ław.

    No właśnie Ci się wydaje. A czy liczyłeś to kiedykolwiek?

    Jak ktoś buduje pasywniaka to takie zabawy mają sens. Jak ktoś ma
    energooszczędny, to te 200-300W, które zaoszczędzi na takich zabiegach
    jest kompletnie niewarte uwagi.

    L.

  • 72. Data: 2016-11-14 19:39:10
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 14 listopada 2016 17:27:19 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

    > Dlaczego bez szczelin?
    > Nieruchome powietrze ma lepszy współczynnik izolacyjności niż najlepszy
    > styropian. Małe szczeliny są więc świetnymi izolatorami.

    nie czujesz problemu :) Jasne jest ze nieruchome powietrze jest dobrym izolatorem -
    ale tylko dobrym, a nie idealnym, współczynnik powietrza to 0,025 a dla porównania
    styropianu 0,04, szału nie ma.
    A pwadą powietrza jest to ze bardzo trudno jest powietrze utrzymac w bezruchu nie
    opakowujac innym materiałem. Bardzo łatkow dochodzi do jego ruchu z powodu różnicy
    ciśnień czy temperatur i współczynnik idzie do lasu.
    Nie robimy a wręcz intensywnie unikamy szczelin powietrznych jako izolatorów jesli
    tylko nie musimy (a musimy np w oknach)

    b.

  • 73. Data: 2016-11-14 19:41:53
    Od: Budyń <b...@g...com>

    inwestycja+ogrzewanie w czasie technicznego życia urządzenia - dla styropianu moznaby
    przyjąć 40 czy 50lat. Nie mam teraz czasu policzyc, ale spodziewam sie ze grube styro
    da duze oszczegnosci. Mimo kształtu krzywej :)

    > A mnie się wydaje, że styro na ścianach to mało. Trzeba ocieplić
    > fundamenty z obu dtron aź do końca ław.
    > Ocieplić pod chudziakiem, nawet symbolicznie 5-10cm żeby całe
    > posadowienie oddzielić od pomieszczeń ile się da.

    trzeba czy nie, to się liczy - od tego są programy, tak na oko wiele zysku nie
    będzie, bo w dół dużych strat nie ma, jesli jako materiał konstrukcyjny scian użyje
    sie słabo przewodzącego ciepło betonu komórkowego.

    b.

  • 74. Data: 2016-11-14 20:21:37
    Od: "Pepe" <p...@s...pl>

    KIKI wrote:

    > A który kierbud to jest ten dobry? Ściany szczytowe ma 99%
    > zabetonowane pod dach.

    Mozesz cos wiecej napisac o scianach szczytowych tzn o tym zabetonowaniu?
    Nie bardzo kojarze w czym rzecz?

    Pozdawiam.
    Pepe

  • 75. Data: 2016-11-14 20:44:41
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-11-14 o 16:30, KIKI pisze:
    > A mnie się wydaje, że styro na ścianach to mało. Trzeba ocieplić
    > fundamenty z obu dtron aź do końca ław.
    Ale tylko w domach z piwnicą tak jak ja mam, bez piwnicy to niewiele
    albo nic nie da, wystarczy ocieplić max 1m do ziemi od zewnątrz fundament.

    > Ocieplić pod chudziakiem, nawet symbolicznie 5-10cm żeby całe
    > posadowienie oddzielić od pomieszczeń ile się da.
    Dla ścianek z BK to bez sensu, sam BK wystrczająco zaizoluje.
    wystrczy na chudziaku pod posadzką 10-15cm styro.

    > To dopiero przyniesie wymierne korzyści.
    > Sam styropian na ściany to mało. Ściany mają okna i drzwi.
    zawsze możesz je zabic dechami :) a tak serio
    teraz i tak robią znacznie lepsze okna niż 10 lat temu jak zaczynałem
    budowę więc postep jest, drzwi wejściowe z laminatu także lepiej izolują
    niż metalowe, brama segentowa jest szczelniejsza od uchylnej itd.
    więc da się wybrać bardziej izolacyjne rozwiązania niż kiedyś.
    O wentylacji mechanicznej już nie wspominając ale zaraz drób na mnie
    naskoczy
    że to nieopłacalne.
    Dodałby jeszcze dość częsty błąd budowlańców a mało kto na to zwraca uwagę:
    1. ścianki działowe na poddaszu wymurowane nie do dołu krokwi ale do
    góry albo i wyżej co powoduje że albo jest minimalna ilość wełny nad
    nimi albo nie ma wcale.
    2. kominy, na poddaszu są gołe, aże murowane z cegły więc dość dobrze
    przewodzą zimo w dół, 0,5m wysokości kołderka z wełny np 10cm na pewno
    zlikwiduje ten mostek.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 76. Data: 2016-11-14 20:56:17
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 14 listopada 2016 20:44:45 UTC+1 użytkownik janusz_k napisał:
    > 2. kominy, na poddaszu są gołe, aże murowane z cegły więc dość dobrze
    > przewodzą zimo w dół, 0,5m wysokości kołderka z wełny np 10cm na pewno
    > zlikwiduje ten mostek.

    O właśnie, dumam nad tymi moimi nieszczęsnymi kominami. Mam 2 sztuki,
    jeden od kominka, drugi w kotłowni "na wszelki wypadek"...
    Na szczęście ten w kotłowni przerobiłem na wyrzutnię wentylacji, więc
    przynajmniej jest z niego pożytek. Oba kominy są z gazobetonowych
    bloczków, a w środku mają pustak kominowy, wełnę i rurę fi 200
    oraz kanał wentylacyjny obok.
    Nie wiem co zrobić z częścią wentylacyjną tych kominów, zaślepić
    od góry czy zostawić otwarte? Pewnie wykorzystam je do puszczenia
    przewodów jak będzie to potrzebne, tylko nie wiem czy je zamykać.
    W środku chaty oczywiście nie ma żadnych dziur pomiędzy kominami a domem,
    poza dwiema "wyczystkami" które są zaizolowane i ocieplone.

    A ten patent na otulenie komina na poddaszu podoba mi się :>

    L.

  • 77. Data: 2016-11-14 21:04:44
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-11-14 o 19:39, Budyń pisze:
> [...]
    opakowujac innym materiałem. Bardzo łatkow dochodzi do jego ruchu z powodu różnicy
    ciśnień czy temperatur i współczynnik idzie do lasu.

    Jakież to ruchy powietrza mogą zachodzić w szczelinach o grubości kilku
    mm i wysokości kilku centymetrów? Mówimy przecież o szczelinach w
    styropianie, który od dołu i góry ograniczony jest szczelnym betonem.

    --
    MN

  • 78. Data: 2016-11-14 21:30:15
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-11-14 o 20:56, Lisciasty pisze:

> [...]
    > przynajmniej jest z niego pożytek. Oba kominy są z gazobetonowych
    > bloczków, a w środku mają pustak kominowy, wełnę i rurę fi 200
    A ten kanał też jest izolowany jak ten dymowy?
    pytam bo ja mam komin niesystemowy że tak powiem :)

    > Nie wiem co zrobić z częścią wentylacyjną tych kominów, zaślepić
    > od góry czy zostawić otwarte? Pewnie wykorzystam je do puszczenia
    > przewodów jak będzie to potrzebne, tylko nie wiem czy je zamykać.
    Możesz zamknąć skoro nic do nich nie leci, nie będą ci zamakać od góry
    i ograniczysz ruch powietrza i związaną z tym ucieczkę ciepła z domu.

    > W środku chaty oczywiście nie ma żadnych dziur pomiędzy kominami a domem,
    > poza dwiema "wyczystkami" które są zaizolowane i ocieplone.
    >
    > A ten patent na otulenie komina na poddaszu podoba mi się :>
    Mała rzecz ale znaczenie ma, zresztą badając pirometrem i tak
    komin jest zimniejszy od ściany, chyba o 2-5 st jak pamiętam, ostatnio
    mierzyłem zeszłej zimy.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 79. Data: 2016-11-14 21:44:12
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 14 listopada 2016 21:30:25 UTC+1 użytkownik janusz_k napisał:

    > A ten kanał też jest izolowany jak ten dymowy?
    > pytam bo ja mam komin niesystemowy że tak powiem :)

    Na 95% nie jest izolowany. Tam jest coś takiego:

    http://www.kominy.pl/images/detailed/9/pkw2.jpg?t=14
    37662131

    Są nawet 2 wentylacyjne z tego co widzę, nie pamiętam czy mam
    identyczne, ale na pewno bardzo podobne.

    > Możesz zamknąć skoro nic do nich nie leci, nie będą ci zamakać od góry
    > i ograniczysz ruch powietrza i związaną z tym ucieczkę ciepła z domu.

    Od góry chyba są czymś zadaszone, ale fakt, wsadzić tam styropian
    od góry to chwila roboty.

    > Mała rzecz ale znaczenie ma, zresztą badając pirometrem i tak
    > komin jest zimniejszy od ściany, chyba o 2-5 st jak pamiętam, ostatnio
    > mierzyłem zeszłej zimy.

    Też zastanawiam się, jak ten komin-wyrzutnia będzie wyglądał z "ciepłotą",
    w końcu będzie lecieć tam zimne powietrze. Wyjdzie w praniu...

    L.

  • 80. Data: 2016-11-14 22:16:06
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-11-14 o 21:04, Marcin N pisze:

    > Jakież to ruchy powietrza mogą zachodzić w szczelinach o grubości kilku
    > mm i wysokości kilku centymetrów? Mówimy przecież o szczelinach w
    > styropianie, który od dołu i góry ograniczony jest szczelnym betonem.

    I co z tego że jest beton, pamiętaj że beton jest bardzo dobrym
    przewodnikiem ciepła, a szczeliny widać na kamerze termowizyjnej, są o
    kilka stopni cieplejsze. Ale najciekawsze zdjęcie jakie widziałem z
    kamery to ocieplony styro mur z bloczków chyba BK gdzie było widać
    wszystkie spoiny, przez styropian można je było policzyć :(
    to z kolei pokazuje jaka jest różnica przewodności ciepła pomiędzy
    zaprawą a BK.

    Znalazłem cos podobnego, popatrz na te zdjęcia
    http://cieplej.pl/index_artykuly.php5?dzial=2&kat=19
    &art=205

    na 1 fajnie widać jak ciepło ucieka szparami w pustku poryzowanym do
    góry :( reszta też ciekawa.

    a tu fundament nieocieplony
    http://termodom.pl/inne/inteligentne_technologie/fun
    damenty