  • 131. Data: 2022-02-04 18:47:24
    Temat: Re: Najem nowych mieszkań coraz bardziej nieopłacalny dla wlascicieli
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 4 lutego 2022 o 16:08:30 UTC+1 ddddddddddddd napisał(a):

    > wydaje mi się, że chodziło o Ukrainę i niepewną sytuację z Rosją- wysoka
    > inflacja i ucieczka zagranicznego kapitału spowodowały załamanie rynku -
    > ale nie chce mi się teraz tego szukać
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    > Lukasz
    A czasami nie chodzi o to że interes który miał zabezpieczyć przed inflacja już
    spowodował że ci co dali się wrobić w kredyty mieszkaniowe już mogą zaczynać liczyć
    straty. W artykułach jakie dawałem były tabelki z których wynikało że dzisiaj
    wysokość raty w wielu miastach przekracza wysokość przeciętnego czynszu jaki może
    zapłacić najemca. Nic o wojnie nie pisałem. W tej chwili rynkiem najmu zaczyna
    rządzić najemca. A za dwa trzy lata najemca będzie będzie królem na tym rynku. Jak na
    rynek wejdą kupione ostatnio nieruchomości i dojdą do nich nieruchomości z wymiany
    międzypokoleniowej to na każdego kto będzie chciał wynająć będą przypadały do wyboru
    trzy puste mieszkania.

  • 132. Data: 2022-02-04 18:55:22
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 4 February 2022 at 18:47:26 UTC+1, 4...@g...com wrote:

> [...]
    międzypokoleniowej to na każdego kto będzie chciał wynająć będą przypadały do wyboru
    No i co z tego że puste

    Jak puste, niezamieszkane to się nie płaci za media, za wowóz śmieci i da się zyć

    A wynajęcie oznacza zniszczenia domu, mieszkania i koniecznośc remontu, malowania.

    Jak stoi puste, to się sprawdza raz na tydzień, czy nie ma awarii o może tak stac i 5
    lat

    Ale z kasą poplynęli ci co kupili mieszkania na krótkoterminowy najem w miastach dla
    turystów.
    Oni od 2 lat nie widzieli zlamanego szoląga

  • 133. Data: 2022-02-04 19:10:07
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 4 lutego 2022 o 18:55:23 UTC+1 m...@g...com napisał(a):

> [...]
    dla turystów.
    > Oni od 2 lat nie widzieli zlamanego szoląga
    za puste mieszkanie płaci się czynsz i za ogrzewanie. Bo jak się nie mieszka to i tak
    w zimę grzać trzeba. Jak kupione na raty to jeszcze raty trzeba płacić. Razem to może
    dać teraz pod dwa tysiące miesięcznie kosztów. Jak podniosą stopy procentowe to
    koszty mogą być na poziomie 3000 na miesiąc.

  • 134. Data: 2022-02-04 20:44:37
    Od: Kris <k...@g...com>

    czwartek, 3 lutego 2022 o 21:16:45 Uzytkownik napisał(a):

    > Mając alternatywę wynajmu w kwocie czynszu 1000-1500zł to naprawdę
    > trzeba być idiotą, aby nie wziąć kredytu i nie kupić domu, płacąc tyle
    > samo, albo nawet połowę tego i na

    1000- 1500zl raty to 150-250tys kredytu na dzisiaj

  • 135. Data: 2022-02-04 22:16:02
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 04.02.2022 o 20:44, Kris pisze:
    > 1000- 1500zl raty to 150-250tys kredytu na dzisiaj

    To zależy ile się ma lat i na ile lat się bierze kredyt.

    70-latkowi nikt nie da kredytu na 35 czy nawet na 25 lat.

    Tym bardziej Zenek jest w czarnej d...., bo jak nowy pan "pogoni mu
    kota" to Zenuś będzie musiał iść pod most lub całą emeryturę oddawać
    nowemu panu, bo nikt mu nie da kredytu.

    Nie sądzę, aby Zenuś posiadał zbyt duże oszczędności i trzymał w
    skarpecie gotówkę za którą jest w stanie kupić chałupę. Nieruchomości
    także nie posiada, bo by się nimi chwalił i nie byłby tak cięty na
    burżujów. Trzymanie gotówki w banku czy w skarpecie to największa
    głupota i najlepszy sposób na to jak tu można najwięcej stracić.

  • 136. Data: 2022-02-04 23:56:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 4 lutego 2022 o 22:16:06 UTC+1 Uzytkownik napisał(a):
> [...]
    > burżujów. Trzymanie gotówki w banku czy w skarpecie to największa
    > głupota i najlepszy sposób na to jak tu można najwięcej stracić.
    Żałosny jesteś jak sprane dziurawe majtki? Ty się śmiejesz dzisiaj a ja za 5 lat z
    ciebie będę się nabijał.Taki będzie z ciebie właściciel ziemski co jako pierwszy
    straci na nieruchomości. Nawet jak nie będziesz potrzebował sprzedać to dobrego
    samopoczucia mieć nie będzie będziesz mieszkając w czymś co miało być warte milion a
    jest warte w porywach dwieście tysięcy.

  • 137. Data: 2022-02-05 07:35:14
    Od: Kris <k...@g...com>

    piątek, 4 lutego 2022 o 23:56:48 UTC+1 4...@g...com napisał(a):
    > .
    >? Ty się śmiejesz dzisiaj a ja za 5 lat z ciebie będę się nabijał.Taki będzie z
    ciebie właściciel ziemski co jako pierwszy straci na nieruchomości.
    Kilka/ kilkanaście lat temu jakieś tam nieruchomości ponoć sprzwydałeś ponoć.
    Ile do dzisiaj zyskały/straciły na wartości(procentowo podaj)?

  • 138. Data: 2022-02-05 07:50:14
    Temat: Re: zenek królem pożydowskich kamiennic
    Od: Runt <r...@k...un.yest.prv>

    W dniu 2022-02-04 o 18:47, PSYCHOL* zenek Kupalinder bełkocze:

    /belkot - ciach/
> [...]
    międzypokoleniowej to na każdego kto będzie chciał wynająć będą przypadały do wyboru

    jeżeli twoje marzenia się spełnią wyprowadzisz się w końcu z
    pożydowskiej kamiennicy do tych 3 mieszkań. Jednopokojowych! ;-)))

    https://www.morizon.pl/ceny/?utm_source=Onet-RASP&ut
    m_medium=redirect&utm_campaign=nieruchomosci-onet-pl

    --
    Runt

    * - Oculum pro oculo, dentem pro dente!

  • 139. Data: 2022-02-05 10:39:59
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Żałosny jesteś jak sprane dziurawe majtki?

    Aha...., bo ośmielam się mieć inne zdanie?

> [...]
    mieszkając w czymś co miało być warte milion a jest warte w porywach dwieście

    Zenuś czy naprawdę nie dociera do twej świadomości, że każdy zamach na
    prywatną własność to będzie zamach głównie na tobie podobnych najemców?
    To ci najbardziej dostaną po dupie, bo zazwyczaj najemcy to osoby mniej
    sytuowane. Żyjące z dnia na dzień, od wypłaty do wypłaty czy od
    emerytury do emerytury, nie posiadający żadnych lub niewielkie oszczędności.

    Jeżeli cokolwiek się zmieni w podatkach od nieruchomości to natychmiast
    odczują to najemcy, ponieważ wynajmujący przeniosą na nich wszystkie te
    koszty.

    W przypadku prywatnych własności to się mylisz, bo nieruchomości nie
    tracą aż tak na wartości, że dzisiaj są warte milion, a za pięć lat
    tylko 200 tysięcy. O ile same budynki ulegają amortyzacji o tyle ziemia
    nie traci na wartości, a w rzeczywistości z roku na rok drożeje.

    Trzymanie pieniędzy w skarpecie czy też w banku to największa głupota.
    Pieniądze aby nie traciły na wartości muszą "pracować" lub muszą być
    zdeponowane w takiej formie, która pozwoli je odzyskać w dowolnej chwili
    bez utraty ich wartości nabywczej, a najlepiej z zyskiem. I tu jedną z
    takich form jest zakup nieruchomości. Ale Zenusiu nie chodzi o wartość
    domu, ale o wartość ziemi, która cały czas drożeje i drożeć będzie.
    Dlatego jest to najbardziej pewna inwestycja i lokum nadmiarowego pieniądza.

    Obligacje? To tylko podatek od własnej głupoty.

    Akcje? To jest zaś hazard, bo albo się zyska, albo straci. Można dużo
    zyskać, ale też dużo stracić.

    Ziemia? Póki nie ma wojen - tylko przynosi zyski. A jak jeszcze ktoś
    umie zrobić z niej użytek to może przynosić duże zyski - dzierżawa pod
    sklepy czy firmy, wykorzystanie pod budownictwo na wynajem, deweloperka.
    Każda z tych form przynosi fajne dochody i co ciekawsze nawet nic nie
    robiąc czy też niskim nakładem dodatkowej pracy. Aby to wszystko
    zaburzyć to musiałaby wybuchnąć wojna, ponieważ tego typu inwestycje są
    odporne na wszelkie zawirowania podatkowe, bo zawsze wszystkie koszty są
    cedowane na najemce/konsumenta.

    Ty natomiast jako najemca jesteś w pełni uzależniony od kaprysu
    właściciela kamienicy w której mieszkasz. Każdy podatek, który uderzy w
    twojego wynajmującego, uderzy wprost w ciebie. To ty zapłacisz te
    podatki - nie on. Co ciekawsze zapłacisz podatek + zwyżkę zarobku
    wynajmującego. Jeżeli będą rosły koszty to automatycznie wynajmujący
    będą sobie podnosili zarobki. Co ciekawsze to w twoim interesie jest,
    aby twój "pan" zarabiał tyle, aby był zadowolony.

    Jeżeli rząd zablokuje możliwość przenoszenia wszystkich kosztów na
    najemców to wynajmujący zaczną kombinować jak się uwolnić od tych
    kosztów, bo nikt nie będzie dokładał do interesu. Jeżeli sam nie będzie
    miał odwagi lub sumienia cię wyrzucić na bruk, abyś do niego wrócił i
    podpisał nową umowę na nowych warunkach to po prostu pozbędzie się
    problemu sprzedając kamienicę, a kupi ją tylko ten, który wie jak robić
    interesy na takich kamienicach i wie jak sobie poradzić z lokatorami,
    aby podpisali nowe umowy na warunkach korzystnych dla wynajmującego.

    Powinieneś się codziennie modlić o zdrowie i dobre dochody twojego
    obecnego "pana", bo jak państwo zacznie go bardziej rżnąć lub stanie mu
    się krzywda to dla ciebie zacznie się "gehenna".

    I przestań pierdzielić na grupie i wieszać psy na wynajmujących, bo w
    ten sposób złorzeczysz swojemu "panu", a jego krzywda to twoja krzywda.
    Póki jemu się powodzi to i tobie się powodzi, ale kiedy jemu zacznie się
    dziać krzywda to i tobie będzie się działa i to ze zwielokrotnionym
    skutkiem.

    I zapamiętaj sobie, że rozliczanie się ryczałtem za wodę to jest "zawór
    bezpieczeństwa" dla wynajmującego i sposób na łatwe rozwiązanie
    niekorzystnych dla niego umów. Dlatego też wynajmujący niechętnie godzą
    się na montaż wodomierzy i indywidualne rozliczanie wody.

  • 140. Data: 2022-02-05 15:58:33
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 5 lutego 2022 o 07:35:16 UTC+1 Kris napisał(a):
    ciebie właściciel ziemski co jako pierwszy straci na nieruchomości.
    > Kilka/ kilkanaście lat temu jakieś tam nieruchomości ponoć sprzwydałeś ponoć.
    > Ile do dzisiaj zyskały/straciły na wartości(procentowo podaj)?
    Zamieniłem mieszkania na obligacje i złoto a potem zrezygnowałem z obligacji na rzecz
    złota. Złoto kupowałem w przeciągu kilku lat i średnio płaciłem jakieś 370-420 $ za
    uncję. Złoto zdrożało w tym czasie ok 4 razy mieszkania dwa trzy. Benzyna była wtedy
    po 4 złote. Jak bym wtedy kupił benzynę i ja dzisiaj sprzedał to zarobił bym 25% a na
    zlocie zarobiłem 400%. Jeśli idzie o wartość nabywcza to nic nie straciłem a wręcz
    zyskałem.