  • 31. Data: 2010-02-05 08:25:15
    Temat: Re: Najpierw tynki czy wylewki?
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "rrr" <r...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Taki wozek z micha w srodku, dwiema raczkami i jednym kolkiem z przodu.

    Tynkowac mozna roznie. U mnie np. Betoniarka stala w pomieszczeniu gdzie
    tynkowalem. Wiec taczka przy tynkowaniu nie jezdzilem.

    > Takie farfocle na dole sciany.

    Olewusy nie pozacierali na rowno. Wystarczy packa filcowa zatrzec i zadnych
    "wąsów" czy innych grudek nie bedzie.

    > To bardzo ciekawe co piszesz, ale tu raczej nie chodzi o zwierzenia tylko o
    > odpowiedz na konkretne pytanie.

    No przecież odpowiedzial.

    A z mojej strony to wyglada tak:
    Majac okna, futryny osadzone mozna je uszkodzic. Ale kiepska ekipa moze wprawic
    okna czy futryny tak ze zostana szpary albo okno bedzie na "pagorku" czyli nie
    bedzie plasko w stosunku do powierzchni wnęki okiennej. Na dwoje babka wrozyla.
    W obu przypadkach mozna zrobic babola rownie latwo.

    Tez wlasnie mam przed soba wylewanie i tynkowanie i wydaje mi sie ze obie szkoly
    sa rownoprawne.

    Pierwsze tynki:
    Latwiej mozna je wyprowadzic na prosto jesli mamy ciutke wiecej przestrzeni na
    prowadzenie laty zbierajacej tynk (wazne przy krzywych scianach). No i latwiej
    (niewiele ale zawsze) pozacierac dol tynku na plasko (bez tych farfocli - chyba
    myslimy o tym samym ale nie jestem pewien) bo dol tynku bedzie zatopiony w wylewce.

    Pierwsza wylewka:
    Jest ciutke mniej do tynkowania. Folie (o ile jest np w lazience) podwylewkowa
    mozna latwiej umiescic pod tynkiem (na 1-3 cm bedzie wystawac nad
    wylewke)latwiej sie pracuje (bo jest wyzej). Mniej trzeba zrobic tynku (troszke
    ale zawsze sie tego 0,5m2 nazbiera)
    Wada jest to ze trzeba potem wylewke ladnie doczyscic zeby miec nadal rowna ale
    do tego wystarczy najpierw posypac calosc jakims kurzem ktorego na budowie jest
    zazwyczaj za dosc :)

    Jak bede robil lazienke to chyba zrobie jednak najpierw tynki.
    Czyli: instalacje, tynki, wylewka, kafelki na podlodze, kafelki na scianach.
    Przy czym ostatnie dwie pozycje moze zamienie miejscami...

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 32. Data: 2010-02-05 08:56:14
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości

    > Tynkowac mozna roznie. U mnie np. Betoniarka stala w pomieszczeniu gdzie
    > tynkowalem. Wiec taczka przy tynkowaniu nie jezdzilem.

    Wlasnie o to chodzi. U Ciebie betoniarka stala w srodku, u mnie na zewnatrz.

    > Olewusy nie pozacierali na rowno. Wystarczy packa filcowa zatrzec i
    > zadnych
    > "wąsów" czy innych grudek nie bedzie.

    Jak wylewka bedzie pozniej to nic nie trzeba zacierac. Rowna powierzchnia
    tynku wychodzi spod laty i jest zawsze rowno.

    > No przecież odpowiedzial.

    Nie odpowiedzial, przyjal to za standard a tak nie jest.

> [...]
    > scianach.
    > Przy czym ostatnie dwie pozycje moze zamienie miejscami...

    Wskazanie za i przeciw to to, o co chodzi. Moim zdaniem Twoj wybor to
    optymalna kolejnosc, idealnej przeciez nie ma. Oba rozwiazania rodza pewne
    problemy i trzeba zdac sobie sprawe z ich konsekwencji.
    Ale jezeli moge, to jednak radzil bym Ci klasc kafle najpierw na scianach.
    Wykonczona podloga bedzie mniej narazona na uszkodzenia. Dodatkowo jezeli
    masz tam podlogowke, to posadzka nie bedzie zakleszczana plytkami na scianie
    majac mozliwosc swobodnego odksztalcania sie.

    Pozdro.. TK

  • 33. Data: 2010-02-05 09:02:49
    Od: rrr <r...@p...pl>

    Użytkownik Maniek4 napisał:
    > Użytkownik "rrr"<r...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Taki wozek z micha w srodku, dwiema raczkami i jednym kolkiem z przodu.
    O jejku dla specjalnie dla Mańka pokazuje i objaśniam- nie zawsze
    tynkowanie odbywa się metodą tradycyjną i nie zawsze tynkarze posuwają z
    taczką wypełnioną zaprawą.

    > Takie farfocle na dole sciany.
    może trzeba zatrudnić takich, którzy tynkują całą ścianę a nie tylko do
    połowy, resztę zostawiając zapieprzoną syfem - może to też wina
    inwestora, który pozwala na takie rzeczy.

    > To bardzo ciekawe co piszesz, ale tu raczej nie chodzi o zwierzenia tylko o
    > odpowiedz na konkretne pytanie.

    Ale ja opisałem w jakiej kolejności zrobione zostało u mnie i sobie to
    chwalę - po co Ty zaś napisałeś ten post ?

    > Pozdro.. TK

    pzdr.
    rafał

  • 34. Data: 2010-02-05 09:54:53
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > O jejku dla specjalnie dla Mańka pokazuje i objaśniam- nie zawsze
    > tynkowanie odbywa się metodą tradycyjną i nie zawsze tynkarze posuwają z
    > taczką wypełnioną zaprawą.

    Ale nie wiesz jak bedzie mial pytacz. Podejmiesz sie doradzenia mu, zeby
    wstawil sobie drzwi zewnetrzne przed tynkami??

    > może trzeba zatrudnić takich, którzy tynkują całą ścianę a nie tylko do
    > połowy, resztę zostawiając zapieprzoną syfem - może to też wina inwestora,
    > który pozwala na takie rzeczy.

    Farfocle sa nieistotne bo przykryje je wylewka. Na tym polega ta korzysc.

    > Ale ja opisałem w jakiej kolejności zrobione zostało u mnie i sobie to
    > chwalę - po co Ty zaś napisałeś ten post ?

    Wlasnie po to, ze nie zawsze jest jak u Ciebie.
    Skoro ktos zadaje konkretne pytanie to dobrze jest wskazac rowniez
    zagrozenia. Moga byc ale nie musza, co szkodzi wspomniec o taczce?

    Pozdro.. TK

  • 35. Data: 2010-02-05 10:36:13
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

    > Farfocle sa nieistotne bo przykryje je wylewka. Na tym polega ta korzysc.

    Jednak mnie zaintrygowales. Co masz na mysli piszac o farfoclach?
    Jak to wyglada i z czego jest zrobione?

    Myslalem ze mowisz o takim specyficznie uksztaltowanym tynku ktory robi sie
    podczas zacierania na dolnej krawedzi sciany. Ale to chyba nie to.

    A co do innych kolejnosci to duzo zalezy od tego co robimy w pomieszczeniu.
    Jesli jest podlogowka to bym chyba wolal najpierw wylewki. Ale w sumie tylko
    dlatego ze przy pracach z duzymi gabarytami mozna sobie tynki uszkodzic (ale to
    jest do zatarcia/naprawy).

    Tynkowalem kiedy wylewka juz byla i w sumie nie widze roznicy poza tym ze stoi
    sie nizej i moze byc potrzebne robienie na 3 zamiast 2 razy (w sensie ze sie nie
    ogarnia calej sciany w jednej pozycji stojacej). Ale jak sie robi agregatem to w
    sumie chyba zadna roznica.

    Jesli jakies instalacje biegna podloga to chyba bym wolal najpierw je w scianie
    zrobic, zatynkowac a potem ladnie w podlodze ulozyc i zalac. I to chyba jest
    esencja calej dyskusji bo nie ma _generalnie_ waznych przeciw/wskazan na
    robienie w jakiejs konkretnej kolejnosci.

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 36. Data: 2010-02-05 10:37:38
    Od: rrr <r...@p...pl>

    Użytkownik Maniek4 napisał:

    > Farfocle sa nieistotne bo przykryje je wylewka. Na tym polega ta korzysc.

    Szczególnie, jak się robi dylatacje od ściany - farfocli po prostu ma
    nie być i koniec, nie ważne co robią pierwsze. Farfocle to partactwo,
    podejmujesz się doradzadzając pozwalać na takie rzeczy ?

    > Wlasnie po to, ze nie zawsze jest jak u Ciebie.
    Ty zaś napisałeś jak jest u Ciebie - wyrocznia jakaś czy coś ?
    argumentując jedynie, że te farfocle, których nie ma prawa być.

    > Skoro ktos zadaje konkretne pytanie to dobrze jest wskazac rowniez
    > zagrozenia. Moga byc ale nie musza, co szkodzi wspomniec o taczce?

    Dlatego ja napisałem o agregacie, a ty się czepiasz ?

    > Pozdro.. TK

    pzdr.
    rafał

  • 37. Data: 2010-02-05 14:50:16
    Od: "koniu" <konrad_maupa_konmar.pl>

    Witam !
    U mnie bylo tak:
    kanalizacja w posadzce,
    CO w posadzce i scianach,
    woda w posadzce i scianach,
    podlogowka,
    wylewka,
    tynki,
    wentylacja mech.

    konrad

  • 38. Data: 2010-02-05 18:53:40
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Szczególnie, jak się robi dylatacje od ściany - farfocli po prostu ma nie
    > być i koniec, nie ważne co robią pierwsze. Farfocle to partactwo,
    > podejmujesz się doradzadzając pozwalać na takie rzeczy ?

    Jasne ze sie podejmuje doradzac, bo farfocle sa ponizej dylatacji, zaledwie
    kilka cm od chudziaka i nie sa wielkosci zwisajacego metrowego sopla z
    dachu. Dzieki temu wszystko to co nad posadzka masz jakby z jednego
    pociagniecia laty i zatarte jak calosc, a nie odgarniete i zatarte jak
    wyjdzie. Jasne ze to nie regula, ale jak ktos kiedys widzial jak to sie robi
    to wie, ze tu moze byc problem.

    > Ty zaś napisałeś jak jest u Ciebie - wyrocznia jakaś czy coś ?
    > argumentując jedynie, że te farfocle, których nie ma prawa być.

    Ja nie napisalem jak jest u mnie tylko jak moze byc. Jak jest u mnie
    napisalem sporo nizej.
    Poza tym wykaz, ze pisze brednie bo jak narazie lekcewazyles taczke. Wolisz
    bezpieczny optymizm, Twoja sprawa. Ja wole uczulac po wlasnych przejsciach.

    > Dlatego ja napisałem o agregacie, a ty się czepiasz ?

    Ja sie nie czepiam tylko Ty sie dziwiles taczka. Zreszta co za roznica czy
    to bedzie taczka czy agregat, ten tez przez nowe wejsciowe drzwi nie latwo
    sie przepchnie a i piach czy cement taczka i do srodka mozna dowiezc. Miedzy
    agregatem a taczka nie widze roznicy. Nie czepiam sie, tylko deprecjonujesz
    istotne problemy.
    EOT

    Pozdro.. TK

  • 39. Data: 2010-02-05 19:10:47
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]

    > sie
    > podczas zacierania na dolnej krawedzi sciany. Ale to chyba nie to.

    A ktos walnal farfocle i tak poszlo.. :-)
    Te farfocle to niezatarty tynk na samym dole, sciany. Ukladany pozniej
    styropian przykrywa ten fragment i staje sie nieistotny.

    > A co do innych kolejnosci to duzo zalezy od tego co robimy w
    > pomieszczeniu.
    > Jesli jest podlogowka to bym chyba wolal najpierw wylewki.

    Jezeli podlogowka miala by byc ulozona to zdecydowanie tak. Moim zdaniem
    najlepiej zrobic to jednak po tynkach.

> [...]
    > sie nie
    > ogarnia calej sciany w jednej pozycji stojacej). Ale jak sie robi

    O tyle gorzej, ze tynk moze byc grubszy od dylatacji i zakleszczac posadzke.
    Poza tym wykonczenie tynku przy posadzce bywa problematyczne. po prostu
    latwiej odwrotnie, no i odpada dokladne czyszczenie po wszystkim.

    Pozdro.. TK

  • 40. Data: 2010-02-08 08:32:59
    Od: rrr <r...@p...pl>

> [...]

    > agregatem a taczka nie widze roznicy. Nie czepiam sie, tylko deprecjonujesz

    To jeszcze jedno dlaczego uważasz, że agregat musi zostać wepchnięty do
    domu ? Poza innymi zaletą tego jest to, że podajesz wężem, a nie
    wpychasz urządzenia do domu. Wybrałeś określoną metodę/kolejność i tak
    ma być. Reszta rozwiązań jest be ?

    dla mnie też EOT
    pzdr.
    rafał