  • 11. Data: 2014-07-07 11:57:21
    Temat: Re: Najtańsze szafki do zabudowy schowka
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 7 lipca 2014 10:38:13 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
> [...]
    powodu mu nie wierzyć. Zwłaszcza że znam go od dawna i wiem że zawsze jak coś robił
    to robił to dobrze.

    > Takie klejenie wszystkiego jak leci nie ma zadnego sensu - jak skrecasz
    >
    > np. korpus szafki kuchennej 80'tki to od 800mm odejmujesz dwie plyty
    >
    > po 18mm i zamawiasz szerokosc 800-18-18 = 764 srodkowej plyty.
    >
    > Jezeli on klei wszystko jak leci to musialby od tego jeszcze odjac
    >
    > okleine 0,6mm z obu stron czyli zamowic szerokosc formatki 762,8mm.
    >
    > Pomijajac fakt ze liczenie tego jest niewygodne i wychodza dziesietne,
    >
    > to w najgorszym razie moze wyjsc roznica 0,5mm - i to juz bedzie widoczna
    >
    > szczelinka po skreceniu. Wiec albo cie ciula albo robi krzywe meble :D

> [...]

    Coś co dla Ciebie może być trudne dla kogoś innego może być łatwe. Nie potrafię grać
    na skrzypcach. Czy to oznacza że nikt nie potrafi? Jak kiedyś u siebie robiłem szafę
    to półki nie są przykręcane tylko plastikowymi kątownikami są przykręcone do ścian
    bocznych. Może też tak robi, może daje metalowe kołki i można regulować wysokości
    pólek. Może daje drewniane kołki i mocuje na stałe. Nie wiem jak robi. jakieś 40 lat
    temu rodzice zamówili szafę. 2,2 metra szerokości wysoka do sufitu. Kawał mebla.
    Zrobiona jest z surowej płyty paździerzowej fornirowanej dębem lakierowanym polimalem
    i szlifowanym na wysoki połysk. Taka moda wtedy była. Szafa stoi do dziś i jest w
    stanie kolekcjonerskim. Półki są w niej fornirowane ze wszystkich stron z tym że z
    przodu dębem a z boków czymś tańszym. Surowej płyty tam się nie zobaczy. Pamiętam ze
    60 tysięcy wtedy kosztowała ta szafa. Tyle co cena państwowa 126p.

  • 12. Data: 2014-07-07 12:01:10
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 7 lipca 2014 11:57:21 UTC+2 użytkownik k...@g...com
    napisał:

    > Coś co dla Ciebie może być trudne dla kogoś innego może być łatwe. Nie

    Tu nie chodzi o latwosc tylko sens i logike. Klejenie wszystkich krawedzi
    nie ma zadnego sensu ekonomicznego. Nie wiem po co piszesz o szafie
    fornirowanej jak my mowimy o budowie prostych kanciatych mebelkow z
    plyty meblowej. Juz pisalem - w mojej kuchni wyszlo ok 300m krawedzi
    - gdybym wszystkie okleil moja okleina to juz pomijajac dodatkowa robote
    zaplacilbym ok 150 (metrow nieoklejonych) * 3 pln = 450 pln wiecej.
    Dodatkowo taki korpus wygladalby estetycznie do bani.

    Mowie Ci - Twoj znajomy uzyl "skrotu myslowego" bo nie okleja sie wszystkich
    formatek "bo tanio".
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 13. Data: 2014-07-07 12:57:43
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Rzeczywiście. Tanio i ładnie. Nie wiedziałem, że konfirmaty potrafią
    > wyrównać aż tak duże niedokładności, o jakich piszesz.

    ja tez robilem meble sam. Tyle ze fronty zamawiałem takie typowe, tłoczone
    czy jak to nazwac. I jedyna rzecza ktora stolarz mi robil to frezowal otwory
    pod zawiasy, takiego narzedzia nie mam.
    Jak nie masz 2 lewych rak to sobie poradzisz. Tyle ze musisz plan zrobic
    dobry, uwzgledniajacy okleine.

    b.

  • 14. Data: 2014-07-07 12:59:55
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 7 lipca 2014 12:57:43 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > ja tez robilem meble sam. Tyle ze fronty zamawia�em takie typowe, t�oczone
    > czy jak to nazwac. I jedyna rzecza ktora stolarz mi robil to frezowal otwory
    > pod zawiasy, takiego narzedzia nie mam.

    Z ciekawostek to ja w swojej kuchni nie mam ani jednego zawiasu do ktorego
    trzebaby wiercic otwor pod puszke - wszystko na wkrety (blum) :)

    Do zrobienia takiego otworu wystarczy najtansza frezarka (ja kupilem PARKSIDE
    w Lidlu za promocyjne chyba 170 czy 180 pln - jest swietna i mozna nia robic
    naprawde precyzyjne rzeczy) + otwornica za 10-15 pln z marketu :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 15. Data: 2014-07-07 13:04:38
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    ps.com...
    >Z ciekawostek to ja w swojej kuchni nie mam ani jednego zawiasu do ktorego
    >trzebaby wiercic otwor pod puszke - wszystko na wkrety (blum) :)

    dawaj jakis link, sie zapoznam chetnie

> [...]
    >robic
    >naprawde precyzyjne rzeczy) + otwornica za 10-15 pln z marketu :)

    to znacznie wiecej niz zaplacilem stolarzowi (4pak) :-)

    b.

  • 16. Data: 2014-07-07 13:43:01
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 7 lipca 2014 13:04:38 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > dawaj jakis link, sie zapoznam chetnie

    No dol to szuflady tandembox - prowadnice krecisz zwyklymi wkretami.
    Gora to uchylane w gore fronty na zawiasach HKS, same podnosniki montujesz
    wkretami do bokow szafki:

    http://www.emeblowe24.pl/upload/hk-s3.jpg

    A mocowanie frontu to taki klips przykrecany zwyklym wkretem:

    http://akcs1.m3.pl/gfx/pasaz/sklep_oferta/26782/1814
    636697.jpg

    I jest szafeczka:

    http://center-mebel.pl/userfiles/instrukcje/blum_kla
    0254_2.jpg

    Dzisiaj w kuchni rzadza szuflady - 100% wysow, cichy domyk. Otwierane
    polki to przezytek bo nieergonomiczne :)

    > to znacznie wiecej niz zaplacilem stolarzowi (4pak) :-)

    Ale frezarka sie przyda do wielu innych rzeczy :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 17. Data: 2014-07-07 13:44:04
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 7 lipca 2014 13:43:01 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

    > Dzisiaj w kuchni rzadza szuflady - 100% wysow, cichy domyk. Otwierane
    ^^

    wysuw, wysuw, wysuw!!! ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 18. Data: 2014-07-07 14:56:02
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    > http://szyna.civ.pl/kuchnia/02.jpg
    > http://szyna.civ.pl/kuchnia/04.jpg
    > http://szyna.civ.pl/kuchnia/06.jpg
    > http://szyna.civ.pl/kuchnia/10.jpg

    Extra wyszlo!

    Na scianie nad blatem to co przyklejone? Panel podlogowy? ;)

    Te wiszace polki "dwuglebokie" to jeden mebel "w elke" czy dwie oddzielne szafeczki?

    bajcik

  • 19. Data: 2014-07-07 15:37:49
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    > [...] Ostatnio zdecydowalem, ze doroslem juz do zrobienia kuchni i trzasnalem
    > sobie [...]

    Całkiem zgrabnie.

    Powiedz jak masz to gdzieś wszystko zsumowane, w sensie wydatki na meble ile to
    wyszło.

    1) Korpusy
    2) Fronty
    3) Prowadnice, zawiasy... czy co tam jeszcze,
    4) Blaty

    To tak chyba z grubsza wszystko :) ... jak o czymś zapomnialem do dolicz.

    Pytam, bo właśnie mi robią kuchnie i chętnie się dowiem ile przepłacam ;)))

    Pozdrawiam,
    Aleksander.

  • 20. Data: 2014-07-07 16:11:00
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-07-07 13:43, Adam pisze:

    > Dzisiaj w kuchni rzadza szuflady - 100% wysow, cichy domyk. Otwierane
    > polki to przezytek bo nieergonomiczne :)

    W szafkach dolnych - jak najbardziej szuflady. W wiszących te otwierane
    do góry klapy - to pomyłka. Drogie jak cholera i przy NORMALNYM wzroście
    bardzo niewygodne.

    --
    MN