  • 21. Data: 2009-10-02 07:34:00
    Temat: Re: Najtańszy wkład kominkowy
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "basti78" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:ha0cp6$e9$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > czy dogrzewanie, ale realne niebezpieczenstwo....
    >
    > komin i dom z lat 60tych......... jak sie nie chce zatruc, to niech ten
    > komin lepiej ktos dobrze sprawdzi a i tak przydałoby się go uzbroic bo
    > zapewne jest wiele nieszczelnosci..........
    >
    > cena nie jest kluczem do wszystkiego...........
    >
    > skoro obudowe zrobi sam, to niech moze i wyspawa sobie sam kominek? albo
    > zróbcie ze starej pralki...............
    >
    > ja wiem ze na rencie jest ciezko, ale moze lepiej nie kierowac sie tylko
    > ceną? to nie szafa w której co najwyzej drzwiczki odpadną albo sie

    Nie przesadzaj. Jak ktoś nie ma dwóch lewych rąk to sporo można samemu
    zrobić bez zatrudniania drogich superfachofców. A jak robisz sam dla siebie
    to masz przynajmniej pewność że jest zrobione dobrze. Naprawde do
    podłaczenia wkładu kominkowego i jego obudowania nie potrzeba zatrudniać
    super fachofca.

    Krzysiek

  • 22. Data: 2009-10-02 07:35:01
    Od: "JS" <m...@g...com>

    Ano po to, że ma chałupę lekko licząć 400 mkw, 2 kondygnacyjną a mieszka
    sam, więc jak nie ma dużych mrozów, to sobie napali w kominku i będzie miał
    ciepło tam, gdzie "urzęduje" a reszta chałupy niekoniecznie jest mu
    potrzebna w komfortowej temperaturze.
    Jacek

  • 23. Data: 2009-10-02 07:54:30
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "JS" <m...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > sam, więc jak nie ma dużych mrozów, to sobie napali w kominku i będzie
    > miał ciepło tam, gdzie "urzęduje" a reszta chałupy niekoniecznie jest mu

    Też tak można.
    Podobnie jest u moich rodziców- duża dwukondygnacyjna chasłupa w której
    mieszkaja sami wykorzystujac praktycznie dwa pomieszczenia na parterze.
    Ale nie kombinowali z kominkiem trylko odpowiednio poregulowali grzejniki. W
    pomieszczeniach których nie używaja mają tak ustawione aby temperatura była
    tama 10-15stC . Dom ogrzewaja kotłem na paliwo stałe, palą drewnem.

    Krzysiek

  • 24. Data: 2009-10-02 08:00:26
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    basti78 pisze:

    > krew mnie zalew na taką ignorancję przy kominkach - cena cena cena
    > ........... brawo
    >
    > a potem zdrowia, zdrowia, zdrowia...........

    Eeee, przesadzasz. Kupilem 2 najtansze w firmie "Kratki"
    (powinni jeszcze byc na Allegro). Calkiem dobrze.
    Jeden nawet przetrzymal _intensywne_ uzytkowanie przez
    skubanców od plyt GK.

    Ale teraz, majac juz kominek, zgadzam sie z opiniami,
    ze koza lepsza . Te kominki to religia jakas. Nawiewy,
    doloty, obudowy, szyby. A taka kózke to na lato chocby
    wyniesc do szopy ... I jest na czym kubek mleka podgrzac.

    pozdro
    --
    A S

  • 25. Data: 2009-10-02 08:10:38
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > doloty, obudowy, szyby. A taka kózke to na lato chocby
    > wyniesc do szopy ... I jest na czym kubek mleka podgrzac.

    A ja mam kominek otwarty wymurowany z cegieł klinkierowych. Niektórzy to
    paleniskiem nazywają. I jak w nim rozpale to oprócz ciepła moge ziemniaki
    wrzucić w żar i z masłem i solą są bardzo pyszne. Albo kiełbaske na
    pogrzebacz nabić i usmażyć;))))
    Ale do ogrzewania ciągłego czy dogrzewania to go nie wykorzystuję. Służy do
    tego do czego powinien służyć kominek- rozpalam w nim okazjonalnie dla
    zrobienia nastroju. A grzane wino jak smakuje przy takim kominku;)))

    Krzysiek

  • 26. Data: 2009-10-02 08:12:05
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    kris pisze:

> [...]
    > do tego do czego powinien służyć kominek- rozpalam w nim okazjonalnie
    > dla zrobienia nastroju. A grzane wino jak smakuje przy takim kominku;)))

    a jak iskry fajnie lecą na pokój
    coś pięknego ;)

    michal

  • 27. Data: 2009-10-02 08:18:34
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Usrobo" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
    >takim kominku;)))
    >>

    > a jak iskry fajnie lecą na pokój
    > coś pięknego ;)

    Nie lecą. Kwestia odpowiedniego zrobienia paleniska. W odległości 1,2-1,5
    metra od kominak mam skórzany komplet wypoczynkowy i nic złego się z nim nie
    dzieje.
    No chyba że ktoś pali drewnem iglastym to będzie strzelało i iskrzyło.
    Mozna tez w ostateczności wstawic szybe do takiego kominka. Ale ogień za
    szybka to ja moge w tv ogladac.

    Krzysiek

  • 28. Data: 2009-10-02 08:27:38
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    kris pisze:

> [...]
    > No chyba że ktoś pali drewnem iglastym to będzie strzelało i iskrzyło.
    > Mozna tez w ostateczności wstawic szybe do takiego kominka. Ale ogień za
    tak
    a z tv to tez czujesz prowieniowanie cieplne ?

    ludzie nie przesadzajmy
    kominek z szybą to nic innego jak otwarte palenisko z zabezpieczeniem
    jesli chcesz słyszeć trzask ognia otwórz szybę i tyle
    a jesli musisz na chwilę wyskoczyć po szampana to gasisz ogien ?

    michal

  • 29. Data: 2009-10-02 08:35:20
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > jesli chcesz słyszeć trzask ognia otwórz szybę i tyle
    > a jesli musisz na chwilę wyskoczyć po szampana to gasisz ogien ?

    Tu właśnie chyba przesadzasz. Nawet jak idę po szampana to się nic nie
    dzieje- a co mogłoby się dziać w sumie. Drewno się wypali i tyle. A przy
    kominku otwartym wypala sie szybko.

    Przed kominkiem mam 60cm pas z terakoty dalej panele podłogowe.
    Nic złego się nie dzieje

    Krzysiek

  • 30. Data: 2009-10-02 09:15:38
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    kris pisze:

> [...]
    > kominku otwartym wypala sie szybko.
    >
    > Przed kominkiem mam 60cm pas z terakoty dalej panele podłogowe.

    A ja mam ognisko na podwórku i las pelen drzewa za plotem :-)
    pozdro
    --
    A S