  • 1. Data: 2011-10-13 14:19:57
    Temat: Napęd bramy - czy za mocny może być problemem? Ile za montaż.
    Od: " " <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,

    Mam bramę przesuwną (około 4m w świetle, wypełnienie drewnianymi
    szczebelkami). Chce do niej zamontować napęd i zastanawiam się nad wyborem
    konkretnego modelu. Zastanawiam się też nad mocą. Teoretycznie powinien
    wystarczyć taki do 400kg (Came BX74 lub Faac 741) ale różnica w cenie pomiędzy
    mocniejszymi modelami do 800kg (Came BX78 lub Faac 740) jest bardzo mała.
    Pytanie jest takie: czy coś się stanie złego jak zamontuje mocniejszy napęd?

    Drugie pytanie jest z innej beczki: Czy 700PLN to dużo za: zamontowanie napędu
    bramy (listwa, napęd, fotokomórki, lampka, programowanie pilotów - też w
    napędzie bramy), domofonu (elektrozamek, stacja bramkowa, unifon),
    przygotowanie skrzynki w domu (gdzie spięte będą te kable)? Kable już
    podciągnięte w odpowiednie miejsca.

    Pozdr,
    Mariusz

  • 2. Data: 2011-10-13 14:56:27
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Chyba każdy napęd ma regulację maksymalnej siły więc sobie nastawisz
    według życzenia. Ja miałem nastawiona na 1 w skali od 1-5 i przy
    pierwszych większych śniegach brama nie umiała się przepchać więc dałem
    na 2 a potem na 3 i tak jest do teraz bez problemów.
    Co do ceny to się nie wypowiem, bo sam sobie montowałem.
    W pracach serwisowych stawki są przeważnie około 70 zł/godz (nie wiem,
    jak w Stolycy) plus dojazd, więc jak chłop będzie miał dniówkę zabawy to
    nie jest drogo.
    Jacek

  • 3. Data: 2011-10-25 19:23:54
    Od: "lopcio" <d...@t...pl>

    Nie ma przeszkód, żeby montować mocniejszy napęd.
    W naszych warunkach najlepiej sprawdza się zasada, żeby napęd był o 1/3
    większy od masy bramy, czyli napęd do 500kg brama nie może przekraczać
    330kg.
    Jest jednak pewne ALE - zależy jak pracuje brama.
    Znam przypadki,że łatwiej pchać samochód dostawczy niż bramę, chociaż brama
    waży tylko 180kg.
    Jeśli instalator napędu jest doświadczony nie wpierniczy się w dziadostwo i
    nie da za małego napędu.
    Poza tym drewno bywa niewdzięczne;)

    To zależy z kąd jesteś oraz, czy wolisz kupić cenę czy jakość.

    Pozdrawiam
    Dawid

    6574 (20111025) __________

  • 4. Data: 2011-10-27 08:38:08
    Od: enemyunknown <r...@s...fr.pl>

    On 25 Paź, 21:23, "lopcio" <d...@t...pl> wrote:

    > To zależy z kąd jesteś oraz, czy wolisz kupić cenę czy jakość.

    SKĄD! na Boga!! :)

  • 5. Data: 2011-10-27 19:39:30
    Od: "lopcio" <d...@t...pl>

    SKĄD! na Boga!! :)

    Bradzo przepraszam za błąd.
    Na bramach znam się lepiej niż na ortografi;)
    pozdrawiam
    Dawid

    6580 (20111027) __________

  • 6. Data: 2011-10-27 20:34:55
    Temat: Re: Nap?d bramy - czy za mocny mo?e by? problemem? Ile za monta?.
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Na przyszłość uważaj, bo ja na przykład omijam szerokim łukiem ludzi
    robiących błędy w ogłoszeniach, anonsach, reklamach itp.
    Wydaje mi się, że ktoś, kto nie potrafi poprawnie pisać nie potrafi też
    należycie zrobić schodów, instalacji c.o. itp
    Może mi się tylko wydaje, ale może naprawdę tak jest............
    Jacek

  • 7. Data: 2011-10-27 21:17:09
    Od: "lopcio" <d...@t...pl>

    Witaj,
    ten nie popełnia błędów co nic nie robi.
    Nie mam zamiaru się tu ogłaszać ani anonsować.
    Ja znam się na bramach i automatach, niektórzy znają się na ortografii.
    Ci co znają się na aortografii niech słusznie upominają źle piszących.
    Ci co znają się na meritum niech podpowiadają innym jak rozwiązać problem.
    Niektórzy mogą się obawiać pisać, mimo wiedzy, bo mogą walnąć byka, a wtedy
    złotouści i mało wiedzący teoretycy będą kreować rzeczywistość niczym
    dziennikarze.
    Mam nadzieję, że nikogo nie uraziłem ortograficznie i stylistycznie.
    Pozdrawiam
    Dawid
    PS.
    Uważaj Jacek bo chlebek lub jabłuszko które zjadasz mogło być źle napisane
    przez rolnika a to może grozić rozwolnieniem;)

    6580 (20111027) __________