  • 1. Data: 2011-09-30 10:44:04
    Temat: Napęd bramy dwuskrzydłowej
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Witam.

    Chciałem zapytać o Wasze doświadczenia i opinie na temat automatów do
    bram dwuskrzydłowych tego typu:
    http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=1834018167 (aukcja przykładowa).
    Cena jest konkurencyjna względem "klasycznych" napędów, pytanie czy jest
    to dobre rozwiązanie.

    --
    ŁC
    Obrączka ślubna - jedyne odznaczenie za odwagę, które nosi się na palcu

  • 2. Data: 2011-09-30 13:40:49
    Temat: Re: Napęd bramy dwuskrzydłowej
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "ŁC" <a...@r...to> wrote in message
> [...]
    > http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=1834018167 (aukcja przykładowa).
    > Cena jest konkurencyjna względem "klasycznych" napędów, pytanie czy jest

    Mnie się wydaje, że są zdecydowanie za słabe, szczególnie jak spadnie śnieg.
    Wszyscy co kupili za słabe napędy mocują się z bramami co zimę.

  • 3. Data: 2011-09-30 13:44:19
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Fri, 30 Sep 2011 15:40:49 +0200, kiki napisał(a):

    > Mnie się wydaje, że są zdecydowanie za słabe, szczególnie jak spadnie śnieg.
    > Wszyscy co kupili za słabe napędy mocują się z bramami co zimę.

    Zwrócono mi uwagę na czas otwierania - "do 6 mm/s" daje przy średnim
    siłowniku półtorej minuty. Długo.

    --
    ŁC
    Intelektualista - ktoś, kto jest zdolny przez ponad 2 godziny myśleć o

  • 4. Data: 2011-09-30 13:48:49
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "ŁC" <a...@r...to> wrote in message

    > Zwrócono mi uwagę na czas otwierania - "do 6 mm/s" daje przy średnim
    > siłowniku półtorej minuty. Długo.

    No bo jak zasilać z 24V przy poborze 1.5A to ile W ma silnik? Musi tam być
    gigantyczna przekładnia.
    Ja bym kupił coś solidnego. Nie wim co to znaczy zablokowana brama gdy
    trzeba zawieźć dziecko do szkoły zimą.
    Moja przesuwna co prawda ale mimo śniegu jedzie., no chyba, że się zrobi
    metr. Ale to trochę odgarnąć i już sama resztę wydusi z zębatki.

    Ta twoja brama to będzie zabawa w odśnieżanie :-) Oj będzie:-)

  • 5. Data: 2011-10-01 09:46:31
    Od: Klaus <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-30 12:44, ŁC pisze:
> [...]
    > http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=1834018167 (aukcja przykładowa).
    > Cena jest konkurencyjna względem "klasycznych" napędów, pytanie czy jest

    Przy tym mocowaniu siłowniki montuje się chyba na zewnątrz bramy
    (wysuwanie siłownika otwiera bramę).

  • 6. Data: 2011-10-01 18:51:31
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "ŁC" <a...@r...to> wrote:
> [...]
    > http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=1834018167 (aukcja przykładowa).
    > Cena jest konkurencyjna względem "klasycznych" napędów, pytanie czy jest

    Właśnie robię swoje ogrodzenie i w międzyczasie planuję napęd bramy
    dwuskrzydłowej. Po dość intensywnym przkopaniu forów (w tym autobramy.org), mój
    wybór padł na napęd Faac 414. Różne źródła podają, że napęd jest nie do
    zaje..nia. Zestaw składający się z 2 siłowników, centrali z obudową,
    radioodbiornika z 2 pilotami i fotek kosztuje ok. 1300zł. Siłowniki nie
    posiadają krańcówek (a centrala ich nie obsługuje), zatem należy przewidzieć
    ograniczniki otwarcia i zamknięcia (odboje). Jest z tym trochę więcej roboty,
    ale z drugiej strony krańcówki po kilkunastu latach mogą dostać luzów i
    przestaną działać precyzyjnie.
    Moim zdaniem nie warto sobie zawracać głowy takimi napędami z allegro. Za 1300zł
    masz markowy napęd polecany przez wielu instalatorów.

    --
    Bartek

  • 7. Data: 2011-10-03 21:13:29
    Od: "trio" <t...@w...pl>

    Użytkownik "ŁC" <a...@r...to> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > --
    > ŁC
    > Obrączka ślubna - jedyne odznaczenie za odwagę, które nosi się na palcu

    Nie kupuj tego. Czekanie półtorej minuty na otwarcie bramy to przesada.
    Dobre mechanizmy otwierają bramę w 14 sekund. Dodatkowo popsuje sie to to
    zapewne w ciągu 3 lat, a dobry automat spokojnie wytrzyma z 10 lat, więc nic
    nie oszczędzisz. Polecam FAAC 414 i nie mylić z GENIUS G-BAT - bo już
    niektórzy sprzedawcy oszukują, że to niby "nowsza" wersja FAAC, a to
    niestety tylko PODRÓBKA.