  • 1. Data: 2014-06-18 08:59:32
    Temat: Napęd do bramy przesuwnej - jaki zapas mocy
    Od: wolim <w...@i...pl>

    Witam!

    Noszę się z zamiarem zakupu napędu do bramy przesuwnej.

    Brama w świetle ma 410 cm i waży jakieś max 200 kg. Tak mi wychodzi przynajmniej z
    obliczeń jak zsumuję wszystkie profile i płaskowniki zużyte do jej konstrukcji.

    Nie ma jakichś dużych oporów przy zamykaniu, ale nie patrzyłem jak się inne bramy
    zamykają, to i nie mam w tym temacie doświadczenia :)
    W każdym razie 3-letnia córka sama zamyka i otwiera bramę, a waży jakieś 10 kg
    (córka) :)

    I teraz pytanie, czy napęd do bram 350 kg styknie, czy wziąć z większym zapasem?

    Druga sprawa - na co patrzeć przy wyborze napędu. Wiem, że na firmę. Ale jakieś
    zastosowane rozwiązania, rodzaje krańcówek, jakieś specjalne funkcje? Z tego co
    widzę, to komplety do samodzielnego montażu renomowanych firm zaczynają się od 1000
    zł. Czy te najniższe modele NICE, FAAC, BENINCA są także niezawodne? W tej chwili
    upatrzyłem sobie Nice Robo 500, to jest napęd do 500 kg i w zestawie ze wszystkimi
    akcesoriami kosztuje na allegro 1150 zł. Ale są też modele tańsze, do 350 kg, np.
    Nice MHouse SL1, który z całym zestawem kosztuje 990 zł.

    Co wybrać?

    I jeszcze ostatnie pytanie - czy płaskownik o szerokości 30mm wystarczy na montaż
    listwy zębatej? Sama listwa ma 30mm, więc boję się, że koło będzie niejako chodziło w
    powietrzu.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 2. Data: 2014-06-18 10:50:29
    Temat: Re: Napęd do bramy przesuwnej - jaki zapas mocy
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 18 czerwca 2014 08:59:32 UTC+2 użytkownik wolim napisał:

    > Co wybrać?

    Jak jest mala roznica w cenie to bralbym ten mocniejszy. Jak sniegu napada
    to warunki sie mocno zmieniaja i brama ma do pokonania duzy opor :]
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2014-06-18 19:50:07
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <k...@c...goznac>

    Powitanko,

    > Druga sprawa - na co patrzeć przy wyborze napędu.

    Czy ma lagodny rozruch i hamowanie. Jak widze jak moja brama hamuje
    nagle, bo krancowka po prostu wylacza silnik (ze slimakiem), to sie
    zastanawiam ile mechanika pozyje. Kilkaset kg, bezwladnosc... Jak
    narazie 2 lata dziala, ale eleganckie rozwiazanie to nie jest. Jak sie
    kiedys wsciekne, to sam wystrugam sterownik.
    Druga sprawa to zdalne sterowanie. Zwykle w tych napedach siedza uklady
    ze stalym kodem. Rownie dobrze mogliby montowac wlacznik na zewnatrz
    bramy, bo zabezpieczenie to zadne. U mnie oryginalny uklad wyrwalem
    pazurem i wsadzilem KeeLoqa.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 4. Data: 2014-06-19 21:29:16
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Pawel "O'Pajak" wrote:
> [...]
    > uklady ze stalym kodem. Rownie dobrze mogliby montowac wlacznik na
    > zewnatrz bramy, bo zabezpieczenie to zadne. U mnie oryginalny uklad

    to jakiś słaby masz ten sterownik, ja sobie nie wyobrażam żeby ciężka
    brama zatrzymywała się gwałtownie na krańcówkach
    automatyka przeważnie pamięta ile jest tej bramy i pod koniec dojeżdża
    powoli

    jeffrey

  • 5. Data: 2014-06-19 22:54:52
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Jeffrey napisał:

> [...]
    > brama zatrzymywała się gwałtownie na krańcówkach
    > automatyka przeważnie pamięta ile jest tej bramy i pod koniec dojeżdża

    A czemu nie można wyłączyć skokowo napędu? Dopóki nie użyjemy przekładni
    samohamownej to nie nastąpi nagłe zatrzymanie ruchu masy bramy -
    przekładnia z silnikiem swoimi oporami będą tę masę wyhamowywały
    stopniowo. Przekładnia ślimakowa też może nie być przekładnią samohamowną.

    --
    Darek

  • 6. Data: 2014-06-20 08:33:29
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2014-06-18 19:50, Pawel "O'Pajak" pisze:

> [...]
    > ze stalym kodem. Rownie dobrze mogliby montowac wlacznik na zewnatrz
    > bramy, bo zabezpieczenie to zadne. U mnie oryginalny uklad wyrwalem

    Z tego co widzę, to wszystkie napędy mają już funkcję pamiętania
    długości bramy i zwalniania przed słupkiem.

    Dostałem odpowiedź od jednego ze sprzedawców, że do mojej bramy
    spokojnie wystarczy napęd do 350 kg.

    I jeszcze jedna rzecz, bardzo istotna! Napisał mi, że jeśli przy
    napędzie nie jest wyraźnie napisane, że jest przeznaczony do
    samodzielnego montażu, to traci się gwarancję jak go nie zamontuje
    autoryzowany monter. To taka przestroga dla wszystkich, którzy będą w
    przyszłości szukali napędu. Np. Nice wypuścił serię MHouse przeznaczoną
    do samodzielnego montażu, ale jakby ktoś kupił któryś z napędów serii
    Robo, Robus, itp. to do montażu potrzebny jest autoryzowany serwisant.
    Widzę, że u innych producentów też są modele z wyraźnym wskazaniem na
    samodzielny montaż.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 7. Data: 2014-06-20 10:58:46
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 20 czerwca 2014 08:33:29 UTC+2 użytkownik wolim napisał:

    > I jeszcze jedna rzecz, bardzo istotna! Napisa� mi, �e je�li przy
    > nap�dzie nie jest wyra�nie napisane, �e jest przeznaczony do
    > samodzielnego monta�u, to traci si� gwarancj� jak go nie zamontuje
    > autoryzowany monter.

    IMO to jest mit - jezeli naped ulegnie uszkodzeniu najpierw producent bedzie
    musial udowodnic, ze ulegl uszkodzeniu w skutek nieprawidlowego montazu. Takie
    straszenie tylko :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2014-06-20 11:21:26
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 20 czerwca 2014 10:58:46 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

    > IMO to jest mit - jezeli naped ulegnie uszkodzeniu najpierw producent bedzie
    > musial udowodnic, ze ulegl uszkodzeniu w skutek nieprawidlowego montazu. Takie
    > straszenie tylko :)
    Jeśli będzie zgłoszenie z tytułu "niezgodności z umową"
    Jeśli z tytułu gwarancji to chyba niekoniecznie. Gwarancja to świadczenie dobrowolne
    i można tam sobie różne zapisy(np. konieczny montaż przez autoryzowany serwis, płatne
    przeglądy itp) umieszczać i strony skoro podpisały dokument to akceptują
    postanowienia tam zawarte
    Przynajmniej tak mi się wydaje;)

  • 9. Data: 2014-06-20 11:46:26
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 20 czerwca 2014 11:21:26 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    serwis, płatne przeglądy itp) umieszczać i strony skoro podpisały dokument to

    Nawet jezeli awaria nie bedzie miala zwiazku ze sposobem montazu? :)
    Nie wydaje mi sie :-) Gwarancja to tez nie jest umowa dowolna - w jakis tam
    sposob prawnie tez jest regulowana :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2014-06-20 11:53:43
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 20 czerwca 2014 11:46:26 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
    > Nawet jezeli awaria nie bedzie miala zwiazku ze sposobem montazu? :)
    Tak sobie myślę ze kupujący zaakceptował zapis że ma gwarancję pod warunkiem
    autoryzowanego montażu i tylko wtedy ona obowiązuje. Ale pewien nie jestem a szukać w
    przepisach ochoty nie mam
    > Nie wydaje mi sie :-) Gwarancja to tez nie jest umowa dowolna - w jakis tam
    > sposob prawnie tez jest regulowana :)
    A konieczność płatnych przeglądów aut np. jako warunek nie utracenia gwarancji?
    To chyba dość powszechna praktyka. Uważasz że tez tylko takie straszenie?
    Ja nie mam pewności może ktoś wie i napisze jak to jest?