  • 1. Data: 2010-07-25 20:21:56
    Temat: Naprawa trawnika
    Od: Jarek <j...@n...pl>

    Witam!
    W zeszłym roku kiepska firma zrobiła mi trawnik. Niestety ziemia którą
    przywieźli okazała się za ciężka - miejscami mam placki łysej, twardej
    jak skała gliny na której nic nie chce rosnąć (pare chwastów się trzyma).
    Chcę to zreanimować i mam taki pomysł żeby położyć tam warstwę torfu
    odkwaszonego i przejechać to glebogryzarką żeby to wymieszać. Potem
    zawalcować i posiać trawę. Czy to dobry pomysł ?
    PS: Na głębokości ok 10cm mam położoną siatkę na krety, chcę to zrobić
    tak żeby siatki nie uszkodzić.

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 2. Data: 2010-07-26 05:06:58
    Temat: Re: Naprawa trawnika
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Jarek" <j...@n...pl> wrote in message
> [...]
    > zawalcować i posiać trawę. Czy to dobry pomysł ?
    > PS: Na głębokości ok 10cm mam położoną siatkę na krety, chcę to zrobić tak

    Może być jeszcze konieczne wapnowanie - powoduje gruzełkowanie gleby,
    zamiast torfu można dodać trociny drewniane tartaczne (byle nie z płyt i
    sklejek).

  • 3. Data: 2010-07-26 06:15:44
    Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl>

    Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > zamiast torfu można dodać trociny drewniane tartaczne

    Tylko jako zaproszenie dla nornic i innych małych gryzoni.

    Pozdrawiam logicznie
    skryba

  • 4. Data: 2010-07-26 06:24:36
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "skryba ogorodowy" <z...@o...pl> wrote in message

    > Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Tylko jako zaproszenie dla nornic i innych małych gryzoni.
    >
    > Pozdrawiam logicznie
    > skryba

    Hm, tam, gdzie zastosowałem posypałem wapnem nawozowym i dokładnie
    przekopałem - trociny wymieszały się z glebą tworząc humus, gleba stała się
    prawie niezlewna, gadów nie przybyło, dżdżownice unikały zwapnienia (:-)),
    więc krety, a co za tym idzie nornice nie zwiększyły swojej bytności prezez
    liczebność. Miałem kota, ktory lubił wkładać łapę aż po bark i cvzęsto ze
    skutkiem.
    Wtedy działałem szpadlem, teraz zrobiłbym to glebogryzarką.