  • 1. Data: 2013-10-31 10:40:54
    Temat: Nawiew do kotłowni
    Od: "Max" <m...@p...onet.pl>

    Witam.

    W jaki sposób zrealizowaliście nawiew do kotłowni na paliwo stałe, tak aby
    zimą nie wychładzało kotłowni ?

    Osobiście myślę o zetce. Tylko nie wiem, czy prowadzić ją po elewacji
    zewnętrznej - będzie zakryta styropianem ocieplenia - czy też wewnątrz
    kotłowni po ścianie ( kotłownia jest mała więc staram się w niej jakoś
    wszystko pomieścić )?

    Przy wariancie II - ponieważ u siebie będę miał drewniany strop( parterówka
    dwuspadowa ) , zastanawiam się czy wlot zetki nie wyprowadzić na zewnątrz
    nad wieńcem ( nie trzeba wtedy kuć otworu w ścianie ) ? Między wieńcem a
    deskowaniem dachu jest na razie pusta przestrzeń około 25 cm ( docelowo
    pójdzie tam ocieplenie ).

    Piotr

  • 2. Data: 2013-10-31 11:30:11
    Temat: Re: Nawiew do kotłowni
    Od: <m...@g...com>

    Użytkownik "Max" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam.
    >
    > W jaki sposób zrealizowaliście nawiew do kotłowni na paliwo stałe, tak aby
    > zimą nie wychładzało kotłowni ?

    U znajomego jest to dziura przez ścianę na wylot i dwie okrągłe kratki.

> [...]
    > zewnętrznej - będzie zakryta styropianem ocieplenia - czy też wewnątrz
    > kotłowni po ścianie ( kotłownia jest mała więc staram się w niej jakoś

    A co ci da zetka. Zetka nie będzie działać jako wlot powietrza bo
    grawitacyjnie będzie próbowała raczej wiciągać powietrze z kotłowni niż je
    tam dostarczać.

> [...]
    > wieńcem a deskowaniem dachu jest na razie pusta przestrzeń około 25 cm (

    Zrobisz wywietrznik a nie doprowadzenie do kotłowni.

    Zapytaj pierwszego lepszego kominiarza zanim cokolwiek zrobisz bo potem
    będzie zgrzyt przy odbiorze kominiarskim.

  • 3. Data: 2013-10-31 15:17:34
    Temat: Re: Nawiew do kot?owni
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 31.10.2013 10:40, Max pisze:
> [...]
    > zim? nie wych?adza?o kot?owni ?
    >
    > Osobi?cie my?l? o zetce. Tylko nie wiem, czy prowadzi? j? po elewacji
    > zewn?trznej - b?dzie zakryta styropianem ocieplenia - czy te? wewn?trz
    > kot?owni po ?cianie ( kot?ownia jest ma?a wi?c staram si? w niej jako?
    > wszystko pomie?ci? )?
    >
    > Przy wariancie II - poniewa? u siebie b?d? mia? drewniany strop( parter?wka
    > dwuspadowa ) , zastanawiam si? czy wlot zetki nie wyprowadzi? na zewn?trz
    > nad wie?cem ( nie trzeba wtedy ku? otworu w ?cianie ) ? Mi?dzy wie?cem a
    > deskowaniem dachu jest na razie pusta przestrze? oko?o 25 cm ( docelowo

    Doprowadź powietrze do pieca / pod piec, a nie do kotłowni. Dodatkowo
    zrób jakiś szyber na dolocie, będziesz mógł zamknąć dopływ w czasie
    kiedy nie używasz pieca.

    --
    Pozdrawiam ARIUSZ
    http://www.ariusz.com

  • 4. Data: 2013-10-31 18:30:41
    Od: "4cx1000" <s...@p...pl>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Doprowadź powietrze do pieca / pod piec, a nie do kotłowni. Dodatkowo zrób
    > jakiś szyber na dolocie, będziesz mógł zamknąć dopływ w czasie kiedy nie
    > używasz pieca.

    I otwór przy podłodze bo pod sufitem może działać w drugą stronę.

  • 5. Data: 2013-10-31 22:37:05
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Max pisze tak:

    > W jaki sposób zrealizowaliście nawiew do kotłowni na paliwo stałe,
    > tak aby zimą nie wychładzało kotłowni ?

    Ja tam się nie znam. Mówię tylko jak było u mnie w domu kiedyś. Rura
    się kończyła 20cm od pieca i nic nie wychładzało sie.

    --
    Piter

  • 6. Data: 2013-11-01 10:38:51
    Od: r...@g...com

    W dniu czwartek, 31 października 2013 22:37:05 UTC+1 użytkownik PiteR napisał:

    > Ja tam się nie znam. Mówię tylko jak było u mnie w domu kiedyś. Rura
    >
    > się kończyła 20cm od pieca i nic nie wychładzało sie.

    Kanalizacyjna 110 da radę? Czy musi być 160?

  • 7. Data: 2013-11-01 12:15:40
    Od: "HANA" <h...@s...com.pl>

    ps.com...
    napisał:

    > Ja tam się nie znam. Mówię tylko jak było u mnie w domu kiedyś. Rura
    >
    > się kończyła 20cm od pieca i nic nie wychładzało sie.

    Kanalizacyjna 110 da radę? Czy musi być 160?

    nawet 75 by dala rade ale moze gwizdac lepiej daj 110
    doprowadz pod posadzka pod piec i bedzie git.

    Andrzej

    www.hana.com.pl
    www.osiedle.olsztyn.pl
    www.bartolty.com.pl