  • 1. Data: 2011-04-04 06:41:04
    Temat: Nawoz konski pod drzewka?
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    Witam i jak w temacie - pytam:
    Czy sa jakies przeszkody, by pod mlode drzewka owocowe (sadzone rok
    temu) sypnac nawozu konskiego?
    Mnie sie wydaje, ze to nie chemia i raczej nie ma mozliwosci
    przedawkowania ale i tez zdaje sobie sprawe z wlasnej niewiedzy w
    temacie ogrodniczym, to i wole zapytac madrzejszych :)
    Zreszta okazalo sie ostatnio, ze mamy dostep do duzej ilosci konskiego
    obornika - sa jakies ogolne zasady jego stosowania? Roznice w porownaniu
    z krowim obornikiem?
    A nawoz spod koz? :) Rozni sie czyms? :)
    Z gory dziekuje za odzew, pozdrawiam!
    --
    zbigi i stopka zastepcza

  • 2. Data: 2011-04-04 15:17:08
    Temat: Re: Nawoz konski pod drzewka?
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

    Użytkownik "zbigi" <z...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam i jak w temacie - pytam:
    > Czy sa jakies przeszkody, by pod mlode drzewka owocowe (sadzone rok temu)
    > sypnac nawozu konskiego?

    Poniżej znajdziesz linkdo podstawowych zasad stosowania

    > Mnie sie wydaje, ze to nie chemia i raczej nie ma mozliwosci
    > przedawkowania

    Nawozy jak i miłość można przedawkować. ;-)
    Kompostem przedawkować w normalnych warunkach raczej nie podobna.

    > Zreszta okazalo sie ostatnio, ze mamy dostep do duzej ilosci konskiego
    > obornika - sa jakies ogolne zasady jego stosowania?

    Majętny ten ogrodnik, który nawozu naturalnego ma pod dostatkiem:-)

    > Roznice w porownaniu z krowim obornikiem?

    Poczytasz sam i będziesz wiedział:
    http://poradnikogrodniczy.pl/obornik.php

    > A nawoz spod koz? :) Rozni sie czyms? :)

    Na pewno kształtem i konsystencją:-)) Ale tyle to sam wiesz.
    Szczególy masz tutaj:
    http://pl.wikibooks.org/wiki/Ekoogrodnictwo/Nawo%C5%
    BCenie/Nawozy

    Pozdrawiam deszczowo
    skryba

  • 3. Data: 2011-04-04 15:32:02
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 04 Apr 2011 08:41:04 +0200, zbigi napisał(a):

    > Zreszta okazalo sie ostatnio, ze mamy dostep do duzej ilosci konskiego
    > obornika - sa jakies ogolne zasady jego stosowania?

    Nie nadaje się do gleb lekkich. Tylko do ciężkich, zlewnych - rozluźnia je,
    poprawia strukturę. Na glebach lekkich nie rozkłada się, tworząc
    zaschnięte, zbite warstwy izolujące korzenie od niższej warstwy gleby,
    której wyższą warstwę przesusza na skutek nieprzepuszczania wody głębiej -
    rośliny dwuprzyczynowo marnieją, np. truskawki. Wypraktykowane.

  • 4. Data: 2011-04-04 19:55:52
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

> [...]
    > której wyższą warstwę przesusza na skutek nieprzepuszczania wody głębiej -
    > rośliny dwuprzyczynowo marnieją, np. truskawki. Wypraktykowane.

    Wystarczy puścić wcześniej na "młynek", czyli stacjonarną glebogryzarkę, do
    której wrzuca się składniki podłoża. Ulegają w niej rozdrobnieniu i
    wymieszaniu.

  • 5. Data: 2011-04-04 20:01:14
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 4 Apr 2011 21:55:52 +0200, Prawusek napisał(a):

    > Wystarczy puścić wcześniej na "młynek", czyli stacjonarną glebogryzarkę, do
    > której wrzuca się składniki podłoża. Ulegają w niej rozdrobnieniu i
    > wymieszaniu.

    Nie chodzi o granulację, tylko o dużą zawartość słomy.

  • 6. Data: 2011-04-05 00:53:40
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

    > Nie chodzi o granulację, tylko o dużą zawartość słomy.
    W zasadzie powinno się dawać nawóz przefermentowany.

  • 7. Data: 2011-04-05 08:07:28
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 5 Apr 2011 02:53:40 +0200, Prawusek napisał(a):

    > W zasadzie powinno się dawać nawóz przefermentowany.

    Czyli skompostowany. Dokładnie to chciałam napisać.