  • 11. Data: 2009-10-07 05:53:00
    Temat: Re: Nie będzie już pozwoleń na budowę domu
    Od: "jagr" <j...@W...pl>

    wiadomości news:hafmsv$2t8k$1@newsread2.aster.pl...

    > Dodaj jeszcze do tego brak meldunku, obniżenie podatków, odliczenie vat od
    > zakupu auta na firmę, i tak dalej i tak dalej.

    Zniesienie "abonamentu" RTV...

  • 12. Data: 2009-10-07 07:10:44
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Jestem ciekaw jakie w tym wszystkim byloby zabezpieczenie ładu
    > architektonicznego bo przy tak prostej procedurze ludzie zaczęliby stawiać
    [cut]

    Plan zagospodarowania przestrzennego i wszystko jest jasne.

  • 13. Data: 2009-10-07 07:11:11
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Jestem ciekaw jakie w tym wszystkim byloby zabezpieczenie ładu
    > architektonicznego bo przy tak prostej procedurze ludzie zaczęliby stawiać
    > potworki tylko na podstawie przedmiotowej zgody urbanistycznej.

    Mialo byc tak, ze urzad po zlozeniu projektu ma 30 dni na oprotestowanie.
    Jezeli tego nie zrobi zgda na budowe jest automatycznie wydana.
    Potworkom mial tez zapobiegac plan zagospodarowania, z ktorym projekt
    jest zgodny.

    pozdrawiam
    pluton

  • 14. Data: 2009-10-07 07:57:03
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    Np. takie osiedle dworkow wyglada jak na filmach Disneya. Brakuje
    tylko cukrowej waty i balonikow na druciku.
    Nadzor tak, jakies uporzadkowanie tez ale bron boze przed takimi
    pomyslami.

    Pozdrawiam
    Dy

  • 15. Data: 2009-10-07 08:05:54
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dy" <d...@m...com.pl> napisał w wiadomości
    s.googlegroups.com...

    Np. takie osiedle dworkow wyglada jak na filmach Disneya. Brakuje
    tylko cukrowej waty i balonikow na druciku.
    Nadzor tak, jakies uporzadkowanie tez ale bron boze przed takimi
    pomyslami.

    Jakby się to ludziom nie podobało to by nie budowali i nie sprzedawali.

  • 16. Data: 2009-10-07 10:16:14
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Aleksander" <f...@f...fake> napisał w wiadomości

    > Były takie notatki w prasie w styczniu 2008.
    > Minęły prawie 2 lata... i nic :(
    >
    > Czy to faktycznie jest temat "nie do ruszenia" ?
    >
    > Aleksander.

    Sprawa "utknęła" w TK ponieważ Prezydent, wsłuchując się w głos [lobby] środowiska
    architektoniczno-budowlanego uznał ją za niekonstytucyjną - podobno z uwagi na
    wykluczenie z procesu inwestycyjnego sąsiadów (dla budowy z zachowaniem 4m od
    granicy). Niewykluczone, że powodem moze być też osoba twórcy ustawy - Palikota.

  • 17. Data: 2009-10-07 10:23:02
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

> [...]
    > z uwagi na wykluczenie z procesu inwestycyjnego sąsiadów (dla budowy z
    > zachowaniem 4m od granicy). Niewykluczone, że powodem moze być też osoba

    Dzięki.
    Można to jakoś monitorować ? Kiedy TK to rozpatrzy?
    Może jakieś media tym zainteresować ?
    Kurcze, ułatwiłoby to życie wielu milionom rodaków.
    Ruszyłoby się znów budownictwo, koło zamachowe gospodarki.
    Nie byłyby wypłacane pensje z naszych podatków, dla urzędasów
    w gmianch, starostwach czy jeszcze gdzie oni tam sobie siedzą...
    ...więc dziura budżetowa powinna się zmiejszyć...

    Aleksander.

  • 18. Data: 2009-10-07 10:28:59
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > w gmianch, starostwach czy jeszcze gdzie oni tam sobie siedzą...
    > ...więc dziura budżetowa powinna się zmiejszyć...

    Taaak, i wzrost gospodarczy mielibyśmy na poziomie 15%. Kolego! Obudź się!
    To nie załatwienie pozwolenia na budowę hamuje rozwój budownictwa, a
    kredytowanie. Z moich obserwacji wynika, że obsługa w starostwach jest coraz
    lepsza i często moi klienci dostają pozwolenia na budowe naprawdę bardzo
    szybko. Na przestrzeni lat widać ogromny postęp, szczególnie na terenach
    gmin i starostw które są frontem do klienta.
    A jeśli sądzisz, że po zmianie przepisów sprawę załatwisz jednym mailem to
    się grubo mylisz.

  • 19. Data: 2009-10-07 10:39:21
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

> [...]
    > i starostw które są frontem do klienta.
    > A jeśli sądzisz, że po zmianie przepisów sprawę załatwisz jednym mailem to się

    Fajnie by było mailem, nie przeczę ;) - ale aż takim optymistą to nie jestem.
    Pewnie, że kasa i zahamowana akcja kredytowa jest największym problemem.
    Ale uproszczenie przepisów i likwidacja biurokracji zawsze sprzyja
    działaniu... no i mniej byłoby samowolek budowlanych. Bo ludzie wolą
    wybudować na lewno garaż i liczyć na to, że przez 5 lat nikt ich nie
    zakapuje... niż bawić się w załatwianie pozwoleń.

  • 20. Data: 2009-10-07 15:13:15
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Boombastic wrote:
> [...]
    > pomyslami.
    >

    > Jakby się to ludziom nie podobało to by nie budowali i nie

    niestety ale gust nie chodzi z forsą w parze.