  • 41. Data: 2009-10-11 09:35:08
    Temat: Re: Nie będzie już pozwoleń na budowę domu
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > W Polsce właściciel gruntu jest właścicielem budynku. Dlatego sąd doszedł
    > do wniosku, że odszkodowanie ma wypłacić miasto a nie MTK (dzierżawca
    > wieczysty)

    No to się zdziwisz jak poczytasz trochę przepisy prawa. Właściciel gruntu
    oddanego w użytkowanie wieczyste nie jest właścicielem budynku, poniewaz
    stanowi on odrębny od gruntu przedmiot własnosci i należy do uzytkownika
    wieczystego.

  • 42. Data: 2009-10-11 12:35:41
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Slawek" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...

    > nie ma czegoś takiego jak "mafia architektoniczna". Ba, przy

    Są to wyróżnieni przez ustawę ludzie posiadający "uprawnienia budowlane". Taka sama
    kasta jak adwokaci czy notariusze. Gdyby światkiem budowlanym rządził normalny,
    zdrowy wolny rynek, jedyne co dawałyby te uprawnienia to zniżkę na ubezpieczenie OC.

  • 43. Data: 2009-10-11 12:56:26
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Boombastic wrote:

    > I z tego powodu wspólczesna zabudowa to jeden wielki burdel w
    > przeciwieństwie do dzielnic przedwojennych.

    niemożliwe mimo tych restrykcyjnycvh przepisów mamy dalej gówno?

    może problem lezy gdzie indziej? w braku gustu.

  • 44. Data: 2009-10-11 13:16:08
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > niemożliwe mimo tych restrykcyjnycvh przepisów mamy dalej gówno?
    >
    > może problem lezy gdzie indziej? w braku gustu.

    No to łopatologicznie. Do lat 90-tych plany zagospodaorwania przestrzennego
    były baaaardzo ogólnikowe. Potem na początku wieku plany wygasły i był
    decyzje o warunkach zabudowy. Jak już porobiono nowe plany to się okazało,
    że oczywiście pomysły na zagospodarowanie terenu jednej gminy miały sie
    nijak do pomysłów gminy sąsiadującej.
    No i potem efekt jest taki, że w miastach jest groch z kapustą, bo taka
    Warszawa to ma plany dla jakiś 10-15% powierzchni, z czego 90% tych planów
    to sa pola i łąki w Wilanowie i na Białołęce, a reszta dalej jest
    zabudowywana bez ładu i składu w oparciu o dostarczona łapóę urzednikowi
    wydającemu decyzję o warunkach zabudowy.

  • 45. Data: 2009-10-11 14:47:35
    Od: detektyw <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy>

    William Bonawentura pisze:

    > Co ma gmina do zabudowy prywatnej działki ? Komunizm wiecznie żywy. Jak gmina chce
    wpływać na architekturę to niech sprzedaje działki z wpisaną do KW służebnością
    ograniczenia typu zabudowy.

    Może i nic nie ma, przepisy nakładają takie obowiązki, że ma. Z kolei
    często przybiegają rozgoryczeni właściciele pensjonatów o wysokim
    standardzie i krzyczą, że sąsiad ma budki szopki itd. i psuje to widok
    z okna, i co ja mam do tego - jak jest legalnie wszystko.

  • 46. Data: 2009-10-11 18:17:45
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "detektyw" <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy> napisał w wiadomości

> [...]
    > standardzie i krzyczą, że sąsiad ma budki szopki itd. i psuje to widok
    > z okna, i co ja mam do tego - jak jest legalnie wszystko.

    Znowu myślenie homo-soviectus. Jeśli mu przeszkadza widok zza okna to znaczy, że
    kupił za małą działkę.

  • 47. Data: 2009-10-11 18:18:47
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    > między "mafia" a "lobby" (gdyby to lobby nawet istniało) to jest pewna
    > różnica, bo mafia to związek przestępczo-polityczny a lobby to grupa
    > interesów.

    Ok, niech będzie kasta. Tak czy inaczej szkodliwa społecznie.

  • 48. Data: 2009-10-11 18:21:18
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Boombastic" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > No to łopatologicznie. Do lat 90-tych plany zagospodaorwania przestrzennego
    > były baaaardzo ogólnikowe.

    No nie powiedziałbym. W moim miasteczku w latach 60-80 tych były do wyboru 4 projekty
    budynku. Do tego żeby móc wybudować piętro musiał być to "budynek dwurodzinny".

  • 49. Data: 2009-10-11 18:56:26
    Od: Slawek <s...@g...com>

    On 11 Paź, 14:35, "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> wrote:
> [...]
    zdrowy wolny rynek, jedyne co dawałyby te uprawnienia to zniżkę na ubezpieczenie OC.

    stary, bredzisz, a twoja znajomość tematu jest mniej niż mierna.
    Zresztą, jak to taki świetny interes to w każdej chwili możesz stać
    się członkiem takiej kasty- wystarczy 5 lat studiów (teraz to nawet
    3), 2 lub 3 lata praktyki, egzamin ze znajomości zawodu i prawa i
    voila- możesz tłuc kasę na potęgę, nie kiwając palcem.
    Gdybyś choć trochę starał się zrozumieć otaczający świat, może ktoś
    wytłumaczyłby ci, że wśród tak firm projektowych, jak i wykonawczych
    panuje ogromna konkurencja, a ceny często są dumpingowe. Że trudność z
    zatwierdzaniem projektow polega na olbrzymiej ilości decyzji,
    uzgodnień i operatów bądź raportów, o których nawet nie wiesz że
    istnieją. Że odpowiedzialność zawodowa inżynierów jest olbrzymia, a
    pieniądze umiarkowane. Że wymagania ustawowe, aby do każdej przebudowy
    była potrzeba ekspertyza chronią takich leszczy jak ty, bo ściagają z
    nich odpowiedzialność cywilną za wykonane przebudowy na rzeczoznawcę
    bądź inżyniera, który podpisał się pod ekspertyzą i potem projektem.
    Ale oczywiście, łatwiej wszędzie widzieć spiski, mafie i układy.

  • 50. Data: 2009-10-11 21:01:43
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Slawek napisal:
    [ ciach ]

    Wyliczajac dlugie lata studiow, praktyk, obowiazkow i odpowiedzialnosci
    nie bierzesz pod uwage jednego: ze kwestionowane nie sa kwoty oplat,
    ale ich fundamentalna ZASADNOSC. Krotko mowiac, kwestionuje sie przymus
    korzystania z uslug tych biednych, dumpingowanych, przytloczonych
    obowiazkami inzynierow. I prosze nie przytaczaj tu krajow Europy
    Zachodniej jako przykladu, bo teraz, po upadku ZSRR, jest to bastion
    realnego socjalizmu i etatyzmu, szczegolnie w wydaniu francuskim
    i niemieckim. Szwedzkie, choc bardziej drastyczne, pomijam z uwagi
    na niewielka liczbe molestowanych tym ustrojem ludzi.

    Czy teraz rozumiesz o co chodzi twoim oponentom, czy tez dalej
    bedziesz jedynie uzasadnial kalkulacje kosztow? A gdybys chcial
    tu rzucic przykladem Szwajcarii, to znow chybisz. Ten dziwny
    kraik doszedl do wniosku, ze kobiety to tez ludzie dopiero na
    poczatku lat siedemdziesiatych. Ot, co ;)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek