  • 231. Data: 2019-01-21 11:59:19
    Temat: Re: Nie na temat WOŚP
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 21 stycznia 2019 10:14:25 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > Mon, 21 Jan 2019 00:59:03 -0800 (PST), Budyń

    > Zupełnie nie o to chodziło że ktoś przeklina. Wiedziałbyś, gdybyś miał
    > styczność z tym środowiskiem. Więc jak już takowego doświadczenia
    > nabędziesz, to wróć -- bo to najlepszy sposób aby scharakteryzować co się
    > dzieje.

    jesli masz takie doświadczenie to sie podziel.
    Ja jestem zwykły wyborca i kulisów nie znam - ani platformerskich (poza podsłuchami)
    ani pisowskich.

    Na poszczególne "efekty" się nie zamierzam licytować, wystarczy mi
    > wiedza o jakości ludzi którzy te "efekty" tworzą... Istotne jest jednak, że
    > nie zrobili NIC LEPSZEGO niż poprzednicy, a malowali się na taki cud, miód
    > i orzeszki.

    widze lekką zmianę pogladów - pis miła byc straszliwy, a zaczyna być "nie lepszy".
    Otóż ja widze z poważnych przykładowych spraw dwie: platformersi zarąbali ofe, pis
    uszczelnił vat i dał 500+ (nie bardzo chodzi o pieniądze, chodzi o dostrzeżenie
    problemów sporej czesci społeczenstwa) . Więc w moich oczach jest lepszy. (wciąż nie
    głoszę ze idealny)

    b.

  • 232. Data: 2019-01-21 12:00:33
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 21 stycznia 2019 10:56:52 UTC+1 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:

    > Z konstytucją jest tak samo -- znam swoje prawa, znam obowiązki
    > (nie tylko swoje), wiem (i widzę) jak się ją łamie, ale numerków
    > na pamięć się nie uczę.

    ale jak zejdzie na szczegóły to będziesz potrafił je odszukać i przytoczyć? No to
    spróbuj.

    b.

  • 233. Data: 2019-01-21 12:29:08
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Budyń napisał:

    > ale jak zejdzie na szczegóły to będziesz potrafił je odszukać
    > i przytoczyć? No to spróbuj.

    Nie rozumiem. Na co mi te numerki? Nie jesteśmy w kiciu ani w sądzie.

    --
    Jarek

  • 234. Data: 2019-01-21 12:38:21
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 21 stycznia 2019 12:29:09 UTC+1 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:

    > Nie rozumiem. Na co mi te numerki? Nie jesteśmy w kiciu ani w sądzie.

    na twierdzenie "pis łamie konstytucję" oczekuję podania konkretów, moze linków do
    stosownych opinii. Inaczej wiarygodnosc osoby to wygłaszającej spada do zera.

    Cos mi sie zdaje ze opinie o pis w zasadniczej czesci sprowadzają sie do emocji,
    wrażeń i "dusznej atmosfery" - a tak naprawde chodzi o to ze pis odciął od koryta
    całą liberalną wierchuszkę, która to narzucając taką narrację próbuje do niego
    powrócić. A innej metody nie ma - bo w ogóle nie ma programu wyborczego.

    b.

  • 235. Data: 2019-01-21 12:39:20
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 21 Jan 2019 02:59:19 -0800 (PST), Budyń

    > jesli masz takie doświadczenie to sie podziel.

    Mam, a dzielić się nie muszę. Swoje wiem i to mi wystarczy. Szczególnie że
    to dzielenie się tymi informacjami wiele nie zmieni. W każdym razie
    nepotyzm galopuje i to niestety z najniższym sortem intelektualnym.

    > Ja jestem zwykły wyborca i kulisów nie znam
    > - ani platformerskich (poza podsłuchami) ani pisowskich.

    I w tym cały Twój problem. Ja obserwuję całość od ~2005. Wnioski są takie,
    że w całym tym politycznym bagienku na szczycie elokwencji i inteligencji
    stoją (niestety dla nas wszystkich) lewicowcy, potem "środek" (czyt. peło i
    przystawki), długo, długo nic i w końcu prawica. Na sammym dole jest PSL
    liżące dupska wszystkim powyżej.

    > widze lekką zmianę pogladów - pis miła byc straszliwy, a zaczyna być "nie lepszy".

    Nie ma miany poglądów. Jaki jest koń każdy widzi. Tylko po pierwsze ja się
    nie zamierzam kopać z koniem, po drugie, a w związku z pierwszym, niektóre
    konie są z klapami na oczach i dyskusja jest jałowa. Mniej więcej jak w
    temacie WOŚP.

    > pis uszczelnił vat

    O tej żenadzie też bym mógł trochę napisać. U mojego kontrahenta (którego
    znam i współpracuję 15 lat) wstrzymują 3 bańki zwrotu i trochę się
    nasłuchałem o metodach "uszczelniania". Napomknę tylko że w sprawę
    wmieszało się CBŚP a kontrahent już dostał status pokrzywdzonego przez
    system "uszczelniania".

    > i dał 500+ (nie bardzo chodzi o pieniądze, chodzi
    > o dostrzeżenie problemów sporej czesci społeczenstwa) .

    Ależ oczywiście że o pieniądze chodzi. Dał po pierwsze nie ze swoich (bo
    swoich nie ma, czyli dał z naszych), po drugie dał je bez ELEMENTARNEJ
    kontroli nad tym co się z tymi pieniędzmi dzieje. Chciał dawać, OK, mógł
    dać obiady w szkołach za darmo, książki, zeszyty, bilety KM, może nawet
    nowe szkoły pobudować, a nie kasę ludziom do ręki dawać. Ale wtedy już by
    nie było efektu kiełbasy.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 236. Data: 2019-01-21 12:50:32
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 21 Jan 2019 03:38:21 -0800 (PST), Budyń

    > a tak naprawde chodzi o to ze pis odciął od koryta całą liberalną wierchuszkę

    Heh, ten co frazesów nie powtarza...

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 237. Data: 2019-01-21 12:51:50
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2019-01-20 o 20:38, Budyń pisze:

    > tylko to ze jako przyklad zlego prawa podajesz fakt kompletnie z tym prawem
    sprzeczny.

    Wyciąłeś wcześniejszy fragment, żeby niewygodne fakty nie przeczyły
    Twojej tezie.
    Wprowadzenie tej ustawy pozwoliło na samowolkę. I tyle w temacie.

    > nie, to jest skutek nadmiernej ingerencji państwa w ochronę drzewodstanu. Gdyby
    człowiek wiedzial ze sobie wytnie to co mu przeszkadza to by nie wycinał wszystkiego.

    Ależ mógł sobie wyciąć. Czasem musiał wykonać nasadzenie zastępcze.

    Ale wie ze panstwo mu na to nie pozwoli

    bzdura

    - to wyciął gdy sie pokazała furtka prawna, a krzyk totalenoposition
    spowodowal ze ludzie uznali ze przepis sie dlugo nie utrzyma. To cieli
    na potęgę.

    Sęk (nomen omen) w tym, że nie było problemu z uzyskaniem zezwolenia. A
    teraz mamy już 'po ptakach'

    I nie mieszaj w to polityki.

    --
    Pete

  • 238. Data: 2019-01-21 13:02:57
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2019-01-21 o 12:38, Budyń pisze:

    > na twierdzenie "pis łamie konstytucję" oczekuję podania konkretów, moze linków do
    stosownych opinii. Inaczej wiarygodnosc osoby to wygłaszającej spada do zera.

    Co zmieni podawanie przykładów, skoro PiS et consortes i tak twierdzą,
    że nie łamią? To jak gadanie do ściany
    Na szybko:

    Odmowa zaprzysiężenia sędziów TK z poprzedniej kadencji
    Skrócenie kadencj1 I Prezesa SN
    Niepublikowanie wyroków TK
    Ułaskawienie skazanych nieprawomocnym wyrokiem

    --
    Pete

  • 239. Data: 2019-01-21 14:29:43
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Budyń napisał:

    > na twierdzenie "pis łamie konstytucję" oczekuję podania konkretów,
    > moze linków do stosownych opinii. Inaczej wiarygodnosc osoby to
    > wygłaszającej spada do zera.

    Szczerze mówiąc, mało dbam o ocenę mojej wiarygodności przez przypadkowe
    osoby. Z tym że jeśli ktoś mówi wprost: w dupie mam waszą konstytucję, będę
    odbierał przysięgi od kogo będę chciał, do drukarni pójdzie tylko to, co
    my uznamy za warte przeczytania -- to ja jego zapał rewolucyjny jestem
    w stanie docenić. Che Guevarę gdzieś tam dopadli i zastrzelili, biskupów
    targowiczan powiesili na Krakowskim Przedmieściu, a tych co stanęli pod
    murem po licznych nieudanych zamachach stanu nawet nie zliczę. Dzisiaj czasy
    mamy bardziej łagodne, za deptanie podstaw prawnych kraju gorozi najwyżej
    trybunał stanu i odebranie orderów, ale i tak za leninowską odwagę uznanie.
    Natomiast ktoś, kto po prostu idzie w zaparte -- gdzie? co? jak? wcale nie
    jest napisane jakie kto ma w państwie obowiązki -- to ktoś taki nie
    zasługuje nawet na odrobinę szacunku.

    > odciął od koryta całą liberalną wierchuszkę

    No comment.

    Jarek

    --
    Macież wy odwagę Lenina, żeby wszcząć dzieło nieznane, zburzyć stare
    i wszcząć nowe? Umiecie tylko wymyślać, szkalować, plotkować.

  • 240. Data: 2019-01-21 14:42:20
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pete pisze:

    > Odmowa zaprzysiężenia sędziów TK z poprzedniej kadencji
    > Skrócenie kadencj1 I Prezesa SN
    > Niepublikowanie wyroków TK
    > Ułaskawienie skazanych nieprawomocnym wyrokiem

    To ostatnie nie jest literalnym łamaniem konstytucji --
    nikomu by do głowy nie przyszło, by w tak wysokim akcie
    objaśniać to, co ma tysiące lat tradycji w naszej kulturze.
    Akt łaski monarchy czy innego władcy (lub przedstawiciela
    władzy) zawsze z założenia odnosił się do przestępcy,
    o którego winie nikt nie może mieć wątpliwości.

    --
    Jarek