  • 21. Data: 2012-03-01 12:22:33
    Temat: Re: Nie zagęszczony piasek pod wylewkami. Co robić.
    Od: Kris <k...@g...com>

    >W dniu czwartek, 1 marca 2012, 12:44:53 UTC+1 użytkownik Robert G napisał:

    > Kogo zatem skarżyć??

    Wykonawce. Ale co to da? Z tego co pamietam to Kiki nawet któremuś ze swoich
    wykonawców na hipoteke siadł ale oprócz satysfakcji niewiele uzyskał.

    Wątki takie jak ten i sasiedni bruneta powinny być obowiazkowa lektura dla wszytkich
    którzy planuja kupno nieruchomości od developera czy chociażby zlecenie budowy i nie
    pilnowanie samemu a zaufanie firmie i kierbudowi.
    Mój znajomy ma firme budowlaną, kupił od rolnika w pobliskiej wiosce kilka hektarów
    zioemi i docelowo wybuduje tam 22 domy+ sklep. dwa juz wybudowane i sprzedane dwa
    kolejne buduje.
    Za darmo może bym się skusił, ale pieniędzy za taki dom to bym nie zapłacił. Buduje
    typowo jak developer czyli najtańsze materiały,(teraz w hurtowniach po zimie sporo
    przecenionych, przewterminowanych materiałów jest to on je wykupuje).
    Ale jak już dom stoi to pierwsze co to robi ładna elewację, kostke, płot, tuje itp.
    Bo ludzie kupuja oczami;) W srodku tzw stan developerski czyli gołe mury+ tynk. Ceny
    ma niskie więc i nabywcy sa. Ja jednak rzekłby jelenie;)

  • 22. Data: 2012-03-01 12:57:31
    Od: z...@g...com

> [...]
    zioemi i docelowo wybuduje tam 22 domy+ sklep. dwa juz wybudowane i sprzedane dwa

    Nie generalizuj ...

    Wszystko zależy od wykonawcy. Nie wrzucaj wszystkich wykonawców i deweloperów do
    jednego worka.

    Są uczciwi którzy budują fachowo i są partacze.

    Tacy którzy budują buble szybciej czy później wypadną z rynku.
    Budowanie przez dewelopera badziewi i to na osiedlu domków szybko skończy się źle dla
    niego ...

    Ja sam zanim zdecydowałem się na to aby deweloper wybudował mi dom w stanie
    deweloperskim najpierw przeszedłem się po mieszkańcach którzy już tam mieszkają ...

    To jest gigantyczna baza informacji. Niezadowolony klient wszystko powie i pokaże. To
    najlepsza reklama i antyreklama ...

    Deweloper budował na tym samym osiedlu co mieszkam jeszcze dwa domy. Jeden był dla
    samego developera , drugi dla jego siostry. Oba były budowane tak samo i z tych
    samych materiałów jak mój ...

  • 23. Data: 2012-03-01 13:25:12
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Budyń wrote:

    > przecież wiesz jak jest -wibruje sie ta warstwe którą inwestor
    > ogląda. Jak go nie ma to tylko sam wierzch.
    > Tak sie zastanawiam jak ludzie kupują domy gotowe budowane na
    > sprzedaż - potencjalnie każdy to mina a sprawdzić tego nie ma jak...

    kurna ale tutaj nie jest problem nie wibrowania piachu tylko tego że na
    piach położono styropian i wylano wylewki :)

    nie zrobiono chudziaka która nawet jak jest słabe zagęszczenie to rozkłada
    obciążenia i wiąże troszkę warstwę zasypu.

  • 24. Data: 2012-03-01 13:30:03
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:

    > Nie generalizuj ...
    >
    > Wszystko zależy od wykonawcy. Nie wrzucaj wszystkich wykonawców i
    > deweloperów do jednego worka.
    >
    > Są uczciwi którzy budują fachowo i są partacze.

    ci developerzy co fachowo i porządnei budują to będą lub zostaną bankrutami
    :)

  • 25. Data: 2012-03-01 13:32:03
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Smerf wrote:
    > Użytkownik "Edek"
    >
    > nie chcę Cię dobijać, bo inni już to pewnie zrobili.
    > Ale ewidentnie nie masz wyjście, kiedyś w domu u teściowej (w połowie
    > podpiwniczony) musielismy zrobić to samo.
    > Tzn wyglądało to trochę lepiej niż u Ciebie, kiedyś po prostu z braku
    > materiałów tak się budowało, tzn. ubity (zagęszczony piasek), powyżej
    > popiół jako warstwa izoalcyjna, potem lewary i deski, na tym były
    > położone panele.
    > Trzeba było wszystko wywalić, i zrobić izolację i wylewkę.
    >
    > A powiedz mi, czy przy takim rozwiązaniu nie 'ciągnie' Ci od ziemi?
> [...]

    a co ma mu ciągnąć jak ma styropian...

    w suemi to takie rozwiążanei było by akceptowalne ale zasyp musaiłby być
    super zagęszczony (sugerowałbym pomiar młotkeim udarowym przez układaniem
    styropianu i wylewek.

  • 26. Data: 2012-03-01 13:54:24
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

> [...]
    >
    > nie zrobiono chudziaka która nawet jak jest słabe zagęszczenie to rozkłada
    > obciążenia i wiąże troszkę warstwę zasypu.

    Nie chce mi się wierzyć aby nie było wcale chudziaka. Przecież wtedy
    znacznie wcześniej niż po 2 latach zaczęłyby pękać płytki, szczególnie jeśli
    piasek słabo zagęszczony.

  • 27. Data: 2012-03-01 14:33:38
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    Użytkownik "enemyunknown" <r...@s...fr.pl> napisał w wiadomości

    > Eeee... Styropian przewodzi wodę?

    Sam styropian nie przewodzi wody, ale pomiędzy płytami nikt nie daje
    uszczelek.
    Poza tym 5cm styropianu to napewno było kladzione w pojedynczych warstwach i
    nie można liczyć na to, że kolejna warstwa zakryje miejsca połaczeń
    poprzedniej warstwy.

  • 28. Data: 2012-03-01 14:46:10
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    Użytkownik "Edek" <edeq100_usuń_to_@_skasujto_gmail.com> napisał w
    wiadomości news:jimcle$2kjs$1@alfa.ceti.pl...

    > Nie ma żadnego chudziaka, styropian leży na piasku.
    > Styropian ma 5cm, wylewka na styropianie też jakieś 5cm.
    > Glazurnik odkuł płytki i rozkuł tą wylewkę.
    >
    > Budowała firma, wg mojego projektu. Szkoda o nich gadać, zwłaszcza że
    > zapadli się pod ziemię.
    > Raczej mam brak szans na odzyskanie czegokolwiek, zwłaszcza, że znalazłem
    > innych poszkodowanych.

    Normalne standardy mówią o wylewkach minimum 8cm, a pod styropianem i
    wylewką powinien być wylany chudziak przynajmniej 10cm.
    Niektórzy leją nawet do 20cm.
    W przypadku wylewania cieńszej posadzki niż 8cm, musi ona być zbrojona
    drucianą siatką.
    Czy uzgadniałeś z wykonawcami jak to ma być zrobione, czy też kazałeś im
    kłaść styropian na nieutwardzonym piasku i na to lać wylewkę 5cm? Czy w
    Twoim projekcie, który wręczyłeś wykonawcom miał być chudziak? Czy miała być
    siatka zbrojeniowa w wylewce?

  • 29. Data: 2012-03-01 17:45:53
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Edek" :
    > Nie ma żadnego chudziaka, styropian leży na piasku.
    > Styropian ma 5cm, wylewka na styropianie też jakies 5cm.

    Im dluzej mysle nad tym to sam nie wiem kogo tu wina .....

    Normalnie nie wierze ze ktos na parter dal 5cm styro i 5cm wylewki
    maszynowej.

    Chyba to ktos widzial, Pan chyba bywal na budowie,
    robil zdjecia instalacji .................

    Ktos ukladal kable, rury co, cwu i kanalizacje
    w koncu przyszla kolej na posadzke i nikomu
    nie przeszkadzalo ze lazi po blocie ?...........

    Adams

  • 30. Data: 2012-03-01 18:02:33
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Użytkownik "Edek" <edeq100_usuń_to_@_skasujto_gmail.com> napisał w
    wiadomości news:jilcge$1kt0$1@alfa.ceti.pl...
    > Witam,
    > Niestety po 2 latach mieszkania w nowym domu wyszło na jaw, że grunt pod
    > wylewkami nie został zagęszczony.
    > Pękają płytki podłogowe, robią się na nich rysy, rysują się ściany
    > działowe.
    > Czy da się coś zrobić poza rozkuciem całej podłogi i wylewki??
    > Glazurnik, który odkrył ten stan rzeczy (wykuł 2 płytki i rozkuł wylewkę)
    > proponował odkuwanie co 3 płytki i wpuszczanie pianki. Tyle że wydaje mi
    > się to bezsensu, przecież pianka po wyschnięciu jest elastyczna.
    >
    > pozdrawiam i proszę o pomoc. :)

    Nie wiem jak duza to powierzchnia tej podlogi , ale może sproboj pogadac z
    jakas firma ile by cie kosztowalo i co oni sadza żeby ci piasek zmieszany z
    cementem tzw "piasek stabilizowany cementem" wtloczyla pod te wylewki tylko
    chyba z piec otworow w ukladzie jak piatka na kostce do gry bys chyba musial
    zrobic do tego wtlaczania.
    To rozwiazanie ma tez wade, ze moze podniesc ci fragmentami lub cala podloge
    bo pod jakims cisnieniem musisz tam ten piasek stabilizowany wtloczyc.