  • 1. Data: 2018-02-21 08:34:24
    Temat: Niedestruktywne odklejene kilku kafli z podlogi
    Od: abs <s...@i...pl>

    Podłoga prysznica:
    https://www.imageupload.co.uk/images/2018/02/21/prys
    zn.jpg
    Myslicie, ze daloby sie jakos niedestruktywnie zerwac te pare kafli z
    zamiarem ponownego wykorzystania? Sa spore, 60x60 cm, choc w calosci
    tylko 2 sztuki, gres. Mysle, ze mozna by jakos probowac od szczytu
    schodka widocznego na pierwszym planie, zwlaszcza, ze ta plytka jest
    minimalnie ruchoma. Wszelkie rady mile widziane :) Dzieki.

  • 2. Data: 2018-02-21 14:27:16
    Od: l...@g...com

    nie sądzę, dodatkowo przy ewentualnej próbie możesz uszkodzić sasiednie.

  • 3. Data: 2018-02-21 15:23:26
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-02-21 o 08:34, abs pisze:
> [...]
    > schodka widocznego na pierwszym planie, zwlaszcza, ze ta plytka jest
    > minimalnie ruchoma. Wszelkie rady mile widziane :) Dzieki.

    Nie wiem czy to w ogóle zda egzamin, ale;
    - wyskrobać fugi
    - zalać mocno/długo wodą
    no i teraz nie bardzo mam pomysł czym i jak, ale zamrozić.
    Może gaśnica?

  • 4. Data: 2018-02-21 15:58:19
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Użytkownik "abs" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > widocznego na pierwszym planie, zwlaszcza, ze ta plytka jest minimalnie
    > ruchoma. Wszelkie rady mile widziane :) Dzieki.

    Wszystko zależy od tego kto i jak przykleił te kafle.
    Kiedyś sam kleiłem takie kafle od razu na świeży beton.
    Po kilku dniach jeden z kafelków mi się nie spodobał i postanowiłem go
    wymienić.
    Musiałem kuć młotem elektrycznym Hilti, odpryski byly takie jakbym kuł sam
    beton, wszystko odchodziło razem z okruchami betonu podkładowego. Odkutą
    powierzchnie musiałem najpierw wypełnić betonem do pierwotnego poziomu i na
    to przykleić na klej zupełnie nową płytkę.
    Jeśli płytki kleił Ci jakiś partacz to często można ją zdjać reką, bez
    pomocy narzędzi.
    --
    Tomasz

  • 5. Data: 2018-02-21 16:09:19
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 21 lutego 2018 15:58:22 UTC+1 użytkownik Tomasz napisał:

    > Jeśli płytki kleił Ci jakiś partacz to często można ją zdjać reką, bez
    > pomocy narzędzi.

    Czemu od razu partacz
    To że płytki dość łatwo można zdemontować to raczej zaleta niż wada
    Sam w tym roku będe zrywał z salonu płytki bo planujemy w ich miejsce panele położyć
    Klejona 10 lat temu najtańszym klejem Mapei(nawet nie elastycznym mimo ze na
    podłogówce) trzymają wszystkie do dzisiaj jednak mam nadzieję ze ich zrywanie pójdzie
    łatwo , że klej jakoś mocno do wylewki nie trzyma

    Ps
    A to ze płytki klejonbe na zwykły cement trzymają mooocno to fakt
    Tak zrobione schody i taras na zewnątrz przetrzymały kilkadziesiąt lat.
    Płytki na tarasach i schodach zewnętrznych klejone współczesnymi "dedykowanymi"
    klejami z reguły zaczynają odpadać po roku, dwóch latach

  • 6. Data: 2018-02-21 16:17:08
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 21.02.2018 o 08:34, abs pisze:
> [...]
    > schodka widocznego na pierwszym planie, zwlaszcza, ze ta plytka jest
    > minimalnie ruchoma. Wszelkie rady mile widziane :) Dzieki.
    U siebie na tarasie ściągałem kilka płytek i poszło bezboleśnie, z tym,
    że wszystkie przy opukiwaniu dawały "pusty" odgłos.
    Po wydłubaniu fugi włożyłem cienko zeszlifowane, szerokie dłutko i LEKKO
    podważałem i luzowałem i tak wielokrotnie, aż od tego kiwania płytka
    zaczęła się ruszać. druga i kolejne poszły jeszcze łatwiej.
    Płytki oznaczyłem, żeby potem przykleić w to samo miejsce i takim samym
    ułożeniu. Kleiłem z powrotem klejem polimerowym Dragon nieco
    rozcieńczonym denaturatem.
    Jeśli chodzi o znakowanie płytek, to nie używaj flamastra, bo może się
    potem nie zmyć.
    Nie wiem, jak tam u Ciebie klej trzyma, bo kułem też kiedyś podłogę,
    gdzie płytki trzymały się bardzo mocno i odchodziły razem z fragmentami
    wylewki.
    Jacek

  • 7. Data: 2018-02-21 17:23:12
    Od: Yakhub <a...@a...aa>

    Dnia Wed, 21 Feb 2018 08:34:24 +0100, abs napisał(a):

> [...]
    > schodka widocznego na pierwszym planie, zwlaszcza, ze ta plytka jest
    > minimalnie ruchoma. Wszelkie rady mile widziane :) Dzieki.

    Ja raczej bym się martwił o to, jak zerwać te kilka płytek tak, żeby nie
    uszkodzić sąsiednich....

    --
    Yakhub