  • 91. Data: 2010-12-27 19:59:29
    Temat: Re: Nieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "4CX250" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:ifafr3$ir8$1@news2.ipartners.pl...
    > Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości

    > Płaskie kolektory są już znane od lat 50'
    > Co miało się ujawnić to się dawno ujawniło i zostało poprawione.

    > Jeżeli instalacja zrobiona poprawnie i nie dochodzi do jej przegrzewania
    > to szlamu jest malutko.
    > Po zlaniu glikolu zawsze go można przepuścić przez filtr taki jak do
    > powietrza w samochodzie, zmierzyć temperaturę zamarzania refraktometrem
    > albo wskaźnikiem pływakowym i w razie czego dolać koncentratu. Nie ma
    > sensu wymieniać całości.

    Ostatnio za 5 litrow zielonego Ergolidu Eko zaplacilem 30zl. W ogole nie ma
    co brac pod uwage tych wymian.

    > Poza żarówkami do niego...

    Ksenon D2S nie jest znow taki drogi. Poza tym pierdzieli trzy po trzy w
    kolko o tym samym.

    Pozdro.. TK

  • 92. Data: 2010-12-27 20:05:59
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Bardzo prosto. Nie potrzebuję 300 litrów wody.

    Rozumiem, ze Twoj zbiornik wisi w prozni i nie ma strat dobowych a i gorna
    warstwa wody podczas jej zuzywania tez ma ciagle stala temp. 45C przez 8 - 9
    godzin niegrzania druga taryfa? Masz nas za idiotow?

    TK

  • 93. Data: 2010-12-27 20:08:59
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Użytkownik "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości

    > To zależy czy moczysz d...ko w wannie czy używasz prysznica oraz do jakiej
    > temperatury grzejesz wodę w bojlerze.

    Juz wiemy Jacku, do 45C zima i 35C latem wylacznie w drugiej taryfie. To sa
    jakies urojenia a nie powazna argumentacja.

    Pozdro.. TK

  • 94. Data: 2010-12-27 20:11:33
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Miałem niegdyś w mieszkaniu bojler 100l i grzałka musiała działać non-stop
    > aby zapewnić ciepłą wodę dla 3 osób, korzystających tylko z prysznica i
    > myjących naczynia. Kombinowałem z prostym sterownikiem czasowym aby
    > ograniczyć zużycie energii: efekt był taki, że ciągle ktoś się wkurzał, że
    > nie ma się jak umyć. Plus tego wszystkiego był taki, że nauczyłem się
    > oszczędzać wodę.

    Ale zapewne jak odkręciłeś kran to woda leciała takim strumieniem, że
    odbijała się od brodzika i pryskała na sufit ? :)
    Prawda jest taka, że ludzie nie ograniczają sami przepływu choć pałny
    strumień jest im niepotrzebny to woda się leje na full.
    Oszczędzanie zatem polega na ograniczników przepływu i choćby się kto
    zes....ł to nie będzie mógł korzystać z większego strumienia wody.
    Dla:
    prysznica 8-10l/min
    umywalki 2-3l/m
    zlewozmywaka ok. 4l/m
    Poza tym ważną sprawą jest konstrukcja bojlera. Rura wlotowa zimnej wody do
    bojlera powinna mieć zamontowany taki grzybek czy też osłonkę, żeby struga
    wody rozpływała się po dnie bojlera w sposób jak najmniej powodujący ruch
    wody. Jeżeli w bojlerze nie ma tej osłony to woda natychmiast się miesza w
    całej objętości powodując szybkie wychładzanie wody w całej objętości
    bojlera.

  • 95. Data: 2010-12-27 20:16:41
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Rozumiem, ze Twoj zbiornik wisi w prozni i nie ma strat dobowych a i gorna
    > warstwa wody podczas jej zuzywania tez ma ciagle stala temp. 45C przez 8 -
    > 9 godzin niegrzania druga taryfa? Masz nas za idiotow?

    Maniek, ale II taryfa to nie tylko noc, ale także jest w ciągu dnia chyba 1
    czy 2 godziny.

  • 96. Data: 2010-12-27 20:19:30
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Plumpi" <p...@o...pl> wrote:

    > Ale zapewne jak odkręciłeś kran to woda leciała takim strumieniem, że
    > odbijała się od brodzika i pryskała na sufit ? :)

    Właśnie nie, bo tam stare baterie były, nie jednouchwytowe, tylko ze
    zwykłymi pokrętkami. Odkręcenie wody na full wymagało kilku dobrych ruchów
    nadgarstkiem :) Z kolei zakręcenie aby się namydlić, również wymagało pracy,
    a nie jednego pacnięcia w mieszacz. Być może problem był z babami, z którymi
    mieszkałem :)

> [...]
    > powodujący ruch wody. Jeżeli w bojlerze nie ma tej osłony to woda
    > natychmiast się miesza w całej objętości powodując szybkie wychładzanie

    Bojler był stary, więc mógł mieć lipną konstrukcję.

    --
    Bartek

  • 97. Data: 2010-12-27 20:20:09
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Juz wiemy Jacku, do 45C zima i 35C latem wylacznie w drugiej taryfie. To
    > sa jakies urojenia a nie powazna argumentacja.

    Maniuś nie stosuj chwytów ponizej pasa :)
    Przecie on pisał o grzaniu w bojlerze do 75stC i o mieszaniu z zimną
    uzyskując te 35 i 45stC.

  • 98. Data: 2010-12-27 21:04:35
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Masz nas za idiotow?

    Mysle, ze utrafiles w sedno.

  • 99. Data: 2010-12-27 21:30:38
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Maniek, ale II taryfa to nie tylko noc, ale także jest w ciągu dnia chyba
    > 1 czy 2 godziny.

    Dla tego napisalem 8-9 godzin, tyle mniej wiecej bedzie miedzy taryfa nocna
    a dzienna druga. Jakim cudem wieczorem po tylu godzinach chocby samego
    wiszenia zasobnika ma byc ciagle uzytkowa do kapieli woda? Jasio moze nie
    myje rak jak wychodzi z lazienki, nie myje podlog, nie myje warzyw, owocow i
    co tam jeszcze. Toz to dobre dla singla spedzajacego dzien w pracy, czyli
    mamy dom jak hotel. Jak mozna porownywac takie cos scisle powiazane ze
    specyficznym sposobem zycia do calodniowej instalacji CWU w normalnej
    rodzinie? Zmiana zasobnika nie wiele tu zmieni, bo grzalka w zasobniku
    musialaby miec moc przewyzszajaca moje cale przylacze zeby zagrzac wode w
    ciagu tych dwoch godzin w ciagu dnia. Dzieci kiedy kapac, po 24 jak woda juz
    sie troche nagrzeje? Trzeby byc kretynem zeby brac to na powaznie a Jasio
    pewnie sam nie wierzy w to co pisze. Za miesiac nie uwierzy jak to
    przeczyta.

    Pozdro.. TK

  • 100. Data: 2010-12-27 21:32:50
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Maniuś nie stosuj chwytów ponizej pasa :)
    > Przecie on pisał o grzaniu w bojlerze do 75stC i o mieszaniu z zimną
    > uzyskując te 35 i 45stC.

    A gdzie tam. Ciut ponizej zacytowalem wypowiedz z innego watku, wlasnie o 45
    i 35C. Albo schizofrenia albo nie wiem co, bo trolling jest juz pewny.

    Pozdro.. TK