  • 131. Data: 2010-12-28 08:18:10
    Temat: Re: Nieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    news:ifaqcn$1c9$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości

    > Tobie sie oplaca i rodzinie 2+1 sie oplaca bo wcale nie potrzebujecie
    > zestawow z zasobnikiem 300 litrow i trzech kolektorow. Ty jak zechcesz
    > wyrobisz sie w zakladanym przez Ciebie budzecie oplacalnosci. Co z tego
    > jak dalej bedziesz pisal tu pierdoly?

    Czemu się czepiasz? Masz jakiś problem? Ktoś Ci płaci za lansowanie
    nieopłacalnych technologii? Tobie się opłaca, to się ciesz. Innym się nie
    opłaca.
    Pokaż mi ofertę kompletnej instalacji z robocizną za rozsądne pieniądze.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 132. Data: 2010-12-28 08:19:17
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Użytkownik "Kris" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ten okres wcale nie jest zly moim zdaniem. Zauwaz, ze nie zakladasz
    > wzrostu cen nosnikow a te wydaja sie tylko bardziej skrocic ten okres. Po
    > za tym pozniej tylko korzystasz za tzw. darmo.

    Należy też założyć spadek cen instalacji. Chińczycy już to robią.

    > Druga sprawa, zestawy dla trzech osob beda jednak sporo tansze, czego
    > Jasko nie potrafi strawic, bo nie miesci sie w jego demagogiczno misyjnym
    > trollingu. Czemu by nie porownac od razu tak z 10 kolektorow i zasobnika
    > wielkosci basenu dla jednego emeryta?

    Pokaż mi zestaw dla trzech osób kompletny z instalacją. Pokaż mi ofertę.

  • 133. Data: 2010-12-28 08:20:50
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "Dominik & Co" <d...@c...invalid> napisał w
    wiadomości news:ifc16d$9f8$1@news.onet.pl...
    >W dniu 24-12-2010 14:04, Jan Werbinski rzecze:

    > Kolega z pracy wykonał sobie własnym sumptem.
    > Szkoda, że nie wie, iż mu się nie opłaca,
    > bo jest bardzo zadowolony ;-)

    Jak byś przeczytał inne moje wypowiedzi, to byś wiedział że są sytuacje w
    których się opłaca.

    > Wydaje mi się, że każdy umie policzyć sam, czy taka
    > inwestycja mu się zwróci, ale jak widać, myliłem się :-)

    Większość nie umie liczyć wogóle. Pojęcie stopa zwrotu, czy koszt pieniądza
    są obce dla większości społeczeństwa. Patrzą tylko na kwotę raty.

  • 134. Data: 2010-12-28 08:26:53
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Prawde mowiac nie rozumiem o co gosciowi chodzi. Moze to jakis uraz, albo
    > zwyczajna zawisc?

    Nie, on wszedzie robi siebie glupka (zobacz jakiego crossa zapodal) - po
    prostu walczy o popularnosc, cos jak buzdygan czy expierd. Byc moze nawet
    nieswiadomie.

  • 135. Data: 2010-12-28 08:28:43
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Te RTL-e wcale nie są takie głupie :) U mnie jakieś 45-50m2 podłogówki
    > chodzi na 3 rtlach i działa. Oczywiście nie mam dodatkowej pompy do
    > podłogówki :)

    Bo rtle sa dobre na male skrawki a nie caly czy tam pol domu. Sam mam.

  • 136. Data: 2010-12-28 08:30:41
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Rozumiesz, że w INNYM wątku był INNY KONTEKST?

    Uhm, wtedy miales instalacje w domu na ksiezycu, dlatego inaczej grzales.
    Naprawde nie doceniasz usenetu.

  • 137. Data: 2010-12-28 08:38:37
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    > Użytkownik "4CX250" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Samoloty są znane od 100 lat, a w nowych się zdarzają nieoczekiwane
    > usterki.

    Zajebiste porównanie. Zbliżona konstrukcja i mnogość elementów ta sama ;)

    Marek

  • 138. Data: 2010-12-28 08:40:28
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 28-12-2010 09:20, Jan Werbinski rzecze:

    > Jak byś przeczytał inne moje wypowiedzi, to byś wiedział że są sytuacje
    > w których się opłaca.

    Czyli zaprzeczasz sam sobie? Najpierw "naukowo" wykazujesz,
    że się nie opłaca i rzucasz epitetami (snobizm), a potem przyznajesz,
    że jednak się opłaca? :-)

    W grę wchodzi stado uwarunkowań- od prostej instalacji
    grawitacyjnej do skomplikowanej z pompą, automatyką wielofunkcyjną,
    czujnikami itp. Rodzina liczna/nieliczna, jej nawyki i profil
    korzystania z CWU, dostęp do innych źródeł energii (np możliwość/brak
    możliwości ogrzewania wody węglem/drewnem/pelletami) itp itd.

    Zatem na pytanie o opłacalność jedyną rozsądną odpowiedzią
    jest Odpowiedź Uniwersalna, czyli "To Zależy".
    A twoje wnioski z pierwszego posta są OKDR.

    > Większość nie umie liczyć wogóle. Pojęcie stopa zwrotu, czy koszt
    > pieniądza są obce dla większości społeczeństwa. Patrzą tylko na kwotę raty.

    Poniekąd prawda.

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 139. Data: 2010-12-28 08:43:32
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> wrote in message

    Zapominacie, że elektrownie wiatrowe, solary i pompy ciepła wraz z
    akumulatorami ciepła dają pełną niezależność od dostaw i cen energii.
    A ty Wierzbiński powiedz jak opłacalność będzie wyglądała przy
    podwójeniu ceny energii w 2011 roku?

  • 140. Data: 2010-12-28 08:54:51
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    > Należy też założyć spadek cen instalacji. Chińczycy już to robią.

    Wolę kupić polski kolektor za 1200zł niż Chiński za 600 jeśli się w tej
    cenie pojawią.
    Założę się że wszystko co będzie się tylko dało to w tym chińskim zostanie
    odchudzone. Powstanie produkt kolektoropodobny.

    Marek