  • 191. Data: 2010-12-29 20:38:03
    Temat: Re: Nieoplacalnosc solarów naukowo, czyli jak byc snobem we wsi
    Od: "4CX250" <t...@p...onet.pl>

    news:df2c2e08-915d-474d-adff-ea15da981a48@d7g2000vbv
    .googlegroups.com...

    > Przeciez wystarczy mieszajacy zawor termostatyczny za 250 pln na
    > wyjsciu z tego bojlerka zainstalowac i mozna grzac i do 95st C i
    > bedzie bezpiecznie..

    Przeciez, przeciez...
    Nie doczytales ze wspomnialem o koniecznosci takiego zaworu?

    Marek

  • 192. Data: 2010-12-29 21:24:25
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 29 Gru, 21:38, "4CX250" <t...@p...onet.pl> wrote:

    > Przeciez, przeciez...
    > Nie doczytales ze wspomnialem o koniecznosci takiego zaworu?

    Nie, troche dlugi watek i szybko czytalem, moglo mi umknac :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 193. Data: 2010-12-29 21:44:34
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    Witam,

    Dorzuce jeszcze oliwy do ognia. Czy nie lepiej do przygotowania CWU
    kupic powietrzna pompe ciepla ?

    Np. cos takiego:

    http://allegro.pl/pompa-ciepla-do-cieplej-wody-cwu-d
    iscovery-200-l-i1386930632.html

    Za 4k pln mamy zasobnik 200l z kompletna pompa, ktora mozna uzywac w
    II taryfie w nocy, co przy deklarowanym COP 2,3 da nam cene 0,14 pln /
    1kWh, biorac pod uwage ze solar (co wynika z artykulu w pierwszym
    poscie) da nam 2600kWh, ta pompa zuzyje do tego energii za 364 pln
    rocznie. A takie pompy dzialaja nawet ponizej 0st C wiec moga dawac
    cieplo nawet wtedy, kiedy solar juz nie daje rady..

    Co myslicie ? :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 194. Data: 2010-12-29 22:03:57
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> wrote:
> [...]
    > rocznie. A takie pompy dzialaja nawet ponizej 0st C wiec moga dawac
    > cieplo nawet wtedy, kiedy solar juz nie daje rady..

    To mi doradzal znajomy instalator, który podnieca sie kazda nowoscia. Mówil,
    ze solary sa nieoplacalne i polecal wlasnie pompe powietrze-powietrze, ale
    za 10kPLN. Ale... W stosunku do zwyklego grzania grzalka, ta pompa miala
    sprawnosc jak 1:1,3. Czy te 30% jest warte takiej inwestycji? Po drugie
    primo, ta pompa za darmo tez ciepla nie robi - pobiera je z otoczenia. Gdy
    ktos ma wentylacje grawitacyjna, moze mozna by podlaczyc to przed kratka w
    kotlowni. Ale ile z tym zachodu?
    Pewien znajomy kupil taka pompe i kolektory w zestawie. Chyba Biawara,
    znalazl w Niemczech za 15 kPLN. Ale wg mnie to nie ma sensu.

    --
    Bartek

  • 195. Data: 2010-12-29 22:15:05
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 29 Gru, 23:03, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:

    > To mi doradzal znajomy instalator, kt ry podnieca sie kazda nowoscia. M wil,

    Ale to zadna nowosc - zwykla pompa ciepla ktora za dolne zrodlo ma
    powietrze - ot "wynalazek" z ubieglego wieku, w uzyciu od
    kilkudziesieciu lat :)

> [...]
    > za 10kPLN. Ale... W stosunku do zwyklego grzania grzalka, ta pompa miala
    > sprawnosc jak 1:1,3. Czy te 30% jest warte takiej inwestycji? Po drugie

    Nie znam pompy ktora ma tak marny wynik. Chyba chodzilo raczej o 1:3,
    bo przy odpowiednich temperaturach da sie uzyskac COP na poziomie 3.
    Ale sredni trzeba liczyc nizszy - do celow CWU wode jednak wypada
    grzac wyzej (a im wyzej tym sprawnosc spada).

    > primo, ta pompa za darmo tez ciepla nie robi - pobiera je z otoczenia. Gdy

    Z zewnatrz. Ta akurat nie wyglada na przystosowana do podpiecia
    przewodow, ale np taka:

    http://allegro.pl/hewalex-pompa-ciepla-do-cwu-podgrz
    ewacz-wymiennik-i1354710137.html

    (zeby nie bylo - tez HEWALEXa :)

    Tu juz mamy 300l i mozliwosc bezproblemowego podpiecia przewodow z
    zewnatrz (wlot/wylot). Taka pompe mozna znalezc w cenie 5-6k pln. Moim
    zdaniem lepszy wybor od solarow.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 196. Data: 2010-12-29 22:54:59
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    >
    > Tu juz mamy 300l i mozliwosc bezproblemowego podpiecia przewodow z
    > zewnatrz (wlot/wylot). Taka pompe mozna znalezc w cenie 5-6k pln. Moim

    Nie lepszy z tego co czytalem. Zauwaz, ze jej sprawnosc to gora 0C i to
    zapewne przy kiepskim COP, a takie temp. zima calkowicie ja eliminuja.
    Czerpanie powietrza z wnetrza nie ma sensu, bo jej zapotrzebowanie to
    kubatura domu na godzine o czym w deklarowanych danych na tej aukcji nie ma
    ani slowa. Dobry solar tej samej firmy spokojnie dziala przy ujemnych temp.
    zima o ile oczywiscie jest slonce a to jak mi sie zdaje bardziej
    prawdopodobne niz temp. powyzej zera.
    To w sumie fajne urzadzenia ale raczej do domkow letnich.

    Pozdro.. TK

  • 197. Data: 2010-12-29 23:41:04
    Temat: Re: Nieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości

    > Po co Ci to wiedzieć, skoro jesteś przekonany, że solary są nieopłacalne,
    > a ci, którzy je montują to "snoby" pragnacew się tylko i wyłącznie
    > dowartościować się przed sąsiadami.
    > Dla Ciebię będzie to niepotrzebny wydatek, a poza tym będziesz jedynym
    > mądrze postępującym człowiekiem :)

    Fafnaście razy tłumaczyłem, że założę solary jak stanieją. Fafnaście razy
    tłumaczyłem, że założę solary jak stanieją. Fafnaście razy tłumaczyłem, że
    założę solary jak stanieją. Fafnaście razy tłumaczyłem, że założę solary jak
    stanieją. Nie kumasz?
    Mówiłem, że są dobre ale po cenie 2-4 tysiące za kompletną instalację. Są
    obciachem i szpanem przy obecnych cenach 10000 zł.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 198. Data: 2010-12-29 23:57:31
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    .googlegroups.com...
> [...]
    > rocznie. A takie pompy dzialaja nawet ponizej 0st C wiec moga dawac
    > cieplo nawet wtedy, kiedy solar juz nie daje rady..

    Ciekawe, chociaz jest to pompa powietrzna. Przy obecnych ujemnych
    temperaturach moze sie okazac, ze COP spadnie do 1,5 lub mniej. Po
    uwzglednieniu skomplikowania i idacym za tym koszcie serwisu oraz
    amortyzacji nie musi byc oplacalne.
    Oczywiscie zaleca sie postawienie tego urzadzenia w piwnicy, ale wtedy
    bedzie ono odbieralo cieplo z piwnicy i trzeba mocniej grzac pomieszczenia
    nad piwnica.

    Ciekawa sprawa, ale jak dla mnie to chyba jeszcze mam za male zuzycie wody.
    Liczac 5 letni okres amortyzacji musialbym oszczedzac >1000 zl rocznie,
    czyli prawie 100 zl miesiecznie. To znaczy ze dotychczasowe koszty CWU
    musialyby miesiecznie przekraczac 200 zl. Nie przekraczaja.

    Znacznie wiekszy udzial w kosztach energii ma u mnie ogrzewanie pomieszczen.
    I tutaj stosuje podobne urzadzenie, czyli klimatyzacje. Pozwala na
    oszczednosc energii kiedy temperatura jest wyzsza niz -5. Kosztuje tyle
    samo. Jednak dzieki temu ze ogrzewanie kosztuje znacznie wiecej rocznie, to
    zwróci sie szybciej, a dodatkowo ma wieksza funkcjonalnosc.
    --
    Jan Werbinski O0oo....._[:]) bul, bul, bul

  • 199. Data: 2010-12-30 00:21:14
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 30 Gru, 00:57, "Jan Werbinski" <ja @tralala.bez.maj.la> wrote:

    > Ciekawe, chociaz jest to pompa powietrzna. Przy obecnych ujemnych
    > temperaturach moze sie okazac, ze COP spadnie do 1,5 lub mniej. Po

    To i tak lepiej niz COP 0 z solarow w zimie ;-) No a jak ktos ma
    tansze zrodlo energii niz prad to poprostu go wpina w wezownice tego
    zbiornika i w zime taka pompe poprostu wylacza.

    > uwzglednieniu skomplikowania i idacym za tym koszcie serwisu oraz
    > amortyzacji nie musi byc oplacalne.

    Jakiego skomplikowania? Podpinasz wlot / wylot powietrza, wlaczasz do
    pradu i to wszystko. Reszte podlaczasz dokladnie jak zwykly bojler.
    Zywotnosc sprezarki jest b. dluga (25-30 lat).

    > Oczywiscie zaleca sie postawienie tego urzadzenia w piwnicy, ale wtedy
    > bedzie ono odbieralo cieplo z piwnicy i trzeba mocniej grzac pomieszczenia
    > nad piwnica.

    Mozesz podpiac ocieplone kanaly - wlot/wylot, na zewnatrz.

> [...]
    > czyli prawie 100 zl miesiecznie. To znaczy ze dotychczasowe koszty CWU
    > musialyby miesiecznie przekraczac 200 zl. Nie przekraczaja.

    Czemu liczysz tylko 5 lat ?

> [...]
    > samo. Jednak dzieki temu ze ogrzewanie kosztuje znacznie wiecej rocznie, to
    > zwr ci sie szybciej, a dodatkowo ma wieksza funkcjonalnosc.

    Bo to co Ty stosujesz to tez pompa ciepla tylko ona cieplo wdmuchuje
    do pomieszczenia zamiast ogrzewac nim wode ;-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 200. Data: 2010-12-30 07:39:57
    Od: "wiktor [wiki] matlakiewicz" <w...@s...pl>

    czeŚĆ,
    ... a dzień taki sam u nas jak u Was,
    napisał Jan Werbinski na pl.pregierz do nas:

    > Ten jeden to Ty?

    Nie, Ty.

    > Czego nie zakumałeś w tamtej dyskusji?

    Nie, Ty.