  • 251. Data: 2010-12-31 13:04:08
    Temat: Re: Nieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "Grzegorz Brycki" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:ifipdj$sfh$1@news.onet.pl...

    > Dobra praktyka. Nie wszystko co się robi ma wymiar relacji społecznych. To
    > jest dobra praktyka "praktykowania eco rozwiązań".

    Owszem jako eksperyment i hobby wygląda to inacze, bo kosztów się nie liczy.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 252. Data: 2010-12-31 13:06:20
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:4d1d0731$0$2449$65785112@news.neostrada.pl...
    Użytkownik Jan Werbinski napisał:

    > Z 80 litrów wody gorącej otrzymujesz MIESZAJĄC JĄ Z ZIMNĄ 150 litrów
    > ciepłej gotowej do prysznica. Wg danych statystycznych średnio na
    > prysznic zużywa się 35 litrów, co oznacza możliwość 4 pryszniców ze
    > zgromadzonego ciepła.

    Dodaj do tego wysokociśnieniową instalację wodną - wówczas na spłukanie
    talerza czy głowy idzie parę razy mniej wody - drobno rozproszony
    strumień potrafi działać cuda. Można też, zamiast uciekać w kąt kabiny
    -------------

    Miałem nieprzyjemność doświadczyć czegoś takiego w niektórych hotelach czy
    schroniskach. Nie można się po tym porządnie i szybko spłukać.

    przed prysznicem uniemożliwiającym namydlenie się zainwestować w dosyć
    proste rozwiązania typu baterii termostatycznej z dźwignią zaworu, dodać
    do tego baterie umywalkowe czy zlewozmywakowe uruchamiane pedałem (żeby
    woda się nie lała po próżnicy - nie warto oszczędzać na nieużywaniu wody
    do tego do czego jest potrzebna, warto nie wylewać niepotrzebnie) - i
    skala zapotrzebowania na wodę dalej maleje. I ciepłą i w ogóle.
    ----------

    Słusznie

  • 253. Data: 2010-12-31 13:09:07
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:4d1d0ebc$0$2453$65785112@news.neostrada.pl...
    metrowe ściany nośne, stropy Kleina... Zero akustyki. Jak ktoś mieszka w
    bloku z membran siatkobetonowych to nie dziwota że się budzi jak sąsiad
    pierdnie. Czy ludzie w czymś takim mieszkający nie mają większego
    poziomu frustracji seksualnej? Bo jak tu zrobić dobrze kobicie jak
    słychać że sąsiad się z boku na bok w łóżku przekręcił?
    -----------------

    Trzeba robić tak, żeby potem sasiad wychodził zapalić na balkon.

  • 254. Data: 2010-12-31 13:13:40
    Temat: Re: Nieoplacalnosc solarów naukowo, czyli jak byc snobem we wsi
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    .googlegroups.com...
    On 30 Gru, 11:43, "Jan Werbinski" <j...@t...bez.maj.la> wrote:

    > Pewnie sobie niedlugo kupie. Niech stanieje jeszcze o polowe.

    http://allegro.pl/hewalex-powietrzna-pompa-ciepla-do
    -cwu-wymiennik-i1356270216.html

    Za 3,7 kupisz bez zbiornika - jak ponegocjujesz to za 3,5k pewnie
    wyrwiesz - to juz dosc fajna cena - nic wiecej nie trzeba jezeli juz
    masz jakis bojler / zbiornik :)
    ===========================

    No wiec mówie, ze kupie. Ale poczekam pare lat. W koncu mam niedawno
    wymieniona terme i nie bede wyrzucal urzadzenia tuz po gwarancji.

    > Dlaczego zatem w pompach powietrznych nie podaja wykresu dla pelnego
    > zakrestu temperatur?

    Szczerze piszac to nie wglebialem sie nigdy w tematy pomp powietrznych
    ale jestem pewien, ze na stronach chocby hewalexu mozna znalezc
    dokladne wykresy :)
    pozdr.
    ===================

    Szukalem takich wykresów wszedzie i nie znalazlem. Dopiero szwedzki Daikin
    costam badal i wyszlo ze (przy dostepnych mi cenach alternatywnych zródel
    energii) trzeba sobie darowac grzanie klima ponizej -5, nawet jezeli
    teoretycznie urzadzenie grzeje przy -15.

    --
    Jan Werbinski O0oo....._[:]) bul, bul, bul

  • 255. Data: 2010-12-31 13:14:22
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> wrote:

> [...]
    > rozwiązania typu baterii termostatycznej z dźwignią zaworu, dodać do tego
    > baterie umywalkowe czy zlewozmywakowe uruchamiane pedałem (żeby

    Kurcze, widziałem w domu popielniczki wymontowane z wagonów PKP, ale żeby
    jeszcze umywalka...

    --
    Bartek

  • 256. Data: 2011-01-01 19:24:40
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Ghost napisał:

    > Uzytkownik "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> napisal w
    > wiadomosci
    q.googlegroups.com...

    > Alez wytlumacz to tym solarom, ktore jednak w zimie pracuja.

    Owszem, zawsze to lepiej grzać wodę od +15 niz od +2 stopni. Ale tym co
    solary dają wanny raczej nie napełnisz - opału trochę oszczędzisz ale
    dogrzać musisz.

    --
    Darek

  • 257. Data: 2011-01-01 19:34:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.01.2011 20:24, "Dariusz K. Ładziak" pisze:

    > Owszem, zawsze to lepiej grzać wodę od +15 niz od +2 stopni. Ale tym co
    > solary dają wanny raczej nie napełnisz - opału trochę oszczędzisz ale
    > dogrzać musisz.

    A skąd bierzesz wodę, że na wejściu do domu ma +2C ?

  • 258. Data: 2011-01-01 19:36:16
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 31 Gru 2010, 09:43, "4CX250" <taunusmtv@po ta. onet.pl> wrote:

    > Ale w tych oknach wisza biale firany a i wnetrz pomieszczen nie masz
    > wymalowanych na czarno przeciez.
    >
    > A moje solary sa w ogrodzie i sa caly czas czarne :)

    Mi to OZC wyliczyl - zyski sa wieksze (nie pamietam juz o ile) od
    strat. Bardziej ufam wyliczeniom OZC niz np. Twoim, szczegolnie ze OZC
    wyliczyl z bledem max 5% zapotrzebowanie na cieplo mojego domu :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 259. Data: 2011-01-01 19:44:31
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:4d1f7f73$0$2491

    >Owszem, zawsze to lepiej grzać wodę od +15 niz od +2 stopni. Ale tym co
    >solary dają wanny raczej nie napełnisz - opału trochę oszczędzisz ale
    >dogrzać musisz.

    Ale co za roznica czy do wanny czy nie do wanny skoro i tak o kase tu
    chodzi? Od wiosny do jesieni napelnisz nie jedna a zima co Bozia da. Kazda
    wartosc jest na plus a wiadomo, ze nie ma najmniejszych szans na 100%
    pokrycie zapotrzebownia przez caly rok.

    Pozdro.. TK

  • 260. Data: 2011-01-01 20:04:31
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Mi to OZC wyliczyl - zyski sa wieksze (nie pamietam juz o ile) od
    > strat. Bardziej ufam wyliczeniom OZC niz np. Twoim, szczegolnie ze OZC
    > wyliczyl z bledem max 5% zapotrzebowanie na cieplo mojego domu :)

    Ja mam program kolektorek ktory tez cos tam wyliczy, nawet dla grudnia.
    Niestety nie wyliczyl dla mojego przypadku kiedy slonca przez caly grudzien
    nie bylo.
    Dla tego czasem tu cos pisuje, bo te wyliczenia, tabele to czysta
    statystyka. Wylicza sobie moc 50W/m^2 w grudniu, dopasuja do pochylenia,
    wprowadza jakies wspolczynniki korekcyjne i wychodzi. Szkoda, ze malo
    zyciowo...
    Nie wierzysz to sciagnij sobie Kolektorka i sprawdz. Dla mojego przypadku
    tegoroczny grudniowy uzysk jest niemal calkowicie pomijalny, ale dla
    Kolektorka juz nie. Ja tam wole to co widze a nie to co mi Werbinski i
    Kolektorek wyliczy.
    A i ciekawe, czy OZC pytal sie Ciebie jakim kolorem sciany malowales, oraz
    jaki jest sklad samej farby, bo to moze byc tak jak z proszkami do prania i
    optycznymi wybielaczami. Zgodzisz sie chyba, ze pokoj pomalowany na bialo to
    jednak co innego niz na czarno.
    Sprawa druga, gdzies wczesniej pisales, ze w zeszlym sezonie zuzyles ok. 16
    tys. kWh. Czy naprawde uwazasz, ze gdybys zakryl okna firankami to zuzylbys
    o 25% opalu wiecej?

    Pozdro.. TK