  • 61. Data: 2010-12-27 12:51:42
    Temat: Re: Nieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości
    news:4d188197$0$2454$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości

    > Nadal celowo pomijasz fakt że bez tej dotacji zwrot byłby u mnie po 8-9
    > latach a to nadal się opłaca.

    Bentley jest najbardziej ekonomicznym samochodem dla biednych.*
    Zwraca się w pierwszym miesiącu użytkowania.

    > Po co ci linki? Wystarczy poszperać w necie i wyszukać jakie są aktualne
    > ceny obecnych urządzeń a nie jakiś teoretycznych bo zbiornik to nigdy nie
    > kosztował 6tys zł chyba że jest jak cały czas powtarzam z nierdzewki.

    Swoją drogą zbiornik z nierdzewki, to jest ciekawa sprawa. Raz na całe życie
    i dla wnuków. :)

    * jeżeli jest samochodem służbowym, lub jeśli w inny sposób jego zakup i
    użycie są finansowane z cudzych pieniędzy

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 62. Data: 2010-12-27 12:57:43
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

> [...]

    > * jeżeli jest samochodem służbowym, lub jeśli w inny sposób jego zakup i
    > użycie są finansowane z cudzych pieniędzy

    Wcale nie. Pierwsza wymiana żarówek cię zrujnuje.

    Marek

  • 63. Data: 2010-12-27 13:00:57
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    > Swoją drogą zbiornik z nierdzewki, to jest ciekawa sprawa. Raz na całe
    > życie i dla wnuków. :)

    Swoją drogą też nie kosztuje 6tys zł więc te brednie pod zfermentowanym
    linkiem jaki podałeś są do bani.
    http://allegro.pl/zbiornik-ze-stali-nierdzewnej-300l
    -2-wezownice-i1353179820.html

    Marek

  • 64. Data: 2010-12-27 13:01:37
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Użytkownik "Kris" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > 8-9 lat nadal się opłaca. Wierz mi że te urządzenia mają znacznie dłuższy

    To już zależy od Twojego alternatywnego kosztu kapitału. Mój jest droższy i
    oczekuję szybszego zwrotu. Jak rentowność solarów wzrośnie powyżej WIG20, to
    się zastanowię.

    > czas życia. To jest prosta konstrukcja jak budowa cepa. Tam nie ma się co
    > zepsuć i po 20 latach nadal działa poprawnie. Szwagier ma 30 letni kocioł
    > Vaillant. Co przyjdzie instalator na kontrolę to chce mu wcisnąć nowszy.
    > Po

    Niestety okazuje się, że próżniowe pękają od lodu itp. Praktyka jebiot
    teoriu.

    > Kocioł jest dużo bardziej skomplikowanym urządzeniem niż kolektor którego
    > konstrukcja niewiele odbiega od pomalowanego na czarno grzejnika za szybą
    > w skrzynce wystawionego na słońce. Nadal po 30 latach ma się dobrze.

    Terma za 600 zł. Wymieniasz grzałkę za 120, anodę za stówkę. I tyle. Nie ma
    co się zepsuć. Alternatywnie czekasz aż się zużyje i po 10 latach kupujesz
    nowy.

    > No właśnie! Każdy dla siebie wedle tego co ma a co może mieć lub co
    > najważniejsze co chce mieć!
    > JW na siłę uparcie twierdzi że w żadnym przypadku się nie opłaca i jeszcze
    > na dowód tego podaje mocno zfermentowane linki.

    Nie kłam.
    Nigdy nie twierdziłem że się w żadnym wypadku nie opłaca!!!
    Zawsze pisałem, że opłaca się przy dużym zużyciu jakie jest w hotelach i
    instytucjach itp.

    > Cenię sobie wygodę i nie mam zamiaru być palaczem we własnym domu więc nie
    > liczyłem wogóle kosztów w stosunku do drewna czy węgla gdyż u mnie w domu
    > nie przyjmuję wogóle pod uwagę stosowania takiego rodzaju opału.
    > No... poza drewnem w kominku.

    Ja też.

  • 65. Data: 2010-12-27 13:04:22
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości

    > ZX spectrum czy Atari a może Amiga C64?

    Nie udzielam się zbytnio na internecie w dziedzinie, w której pracuję. I
    tyle.

    > Doprowadzanie do baterii wody o temperaturze 75stC jest niebezpieczne i
    > niezgodne z przepisami. Ktoś może zostać do końca życia kaleką.

    Hehehe. Dobre. Norma to 60 stopni. Przy 60 też otrzymasz >120 litrów
    zmieszanej wody ciepłej.

    > Pozostaje więc zastosowanie trójdrogowego zaworu mieszającego ale ten do
    > poprawnego mieszania wody potrzebuje na wejściu minimum 50-55stC a to jest
    > o 8-13stopni za mało. W twoich obliczenioach wydajności ciepłej wody więc
    > nie uzyskasz 150litrów wody ale sporo mniej

    Zwykła bateria termostatyczna. To standart. Ustawiasz nawet 40 stopni.
    Grunt, że wody ciepłej nie brakuje bez liczenia.

    > W bloku zamiast zasnąć w spokoju muszę się wkurwiać bo do godziny 2 w nocy
    > zewsząd słychać terkotanie pralek i wirówek.

    Nie mieszkam w bloku.

  • 66. Data: 2010-12-27 13:08:02
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "Dominik & Co" <d...@c...invalid> napisał w
    wiadomości news:ifa21a$c76$1@news.onet.pl...
    >W dniu 27-12-2010 10:00, Jan Werbinski rzecze:

    > Oj, Waćpan nie tylko chamuś, ale i nieuk?
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Rzeczownik_ods%C5%82own

    Pudło. Podanie jako czynność nie pochodzi od rzeczownika podanie.

  • 67. Data: 2010-12-27 13:09:53
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości

    > Swoją drogą też nie kosztuje 6tys zł więc te brednie pod zfermentowanym
> [...]

    Wiesz, że to badanie ma parę lat i wyższe ceny? Ceny będą spadać. Ale na
    razie jakoś wśród firm instalacyjnych nie mogę znaleźć taniej oferty.
    Przykłady, które podałeś są bardzo ciekawe i myślę że solary wkrótce będą
    mnie się opłacać. Na razie poczekam.

  • 68. Data: 2010-12-27 13:12:17
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    > To już zależy od Twojego alternatywnego kosztu kapitału. Mój jest droższy
    > i oczekuję szybszego zwrotu. Jak rentowność solarów wzrośnie powyżej
    > WIG20, to się zastanowię.

    WIG-20 to ruletka.

    > Niestety okazuje się, że próżniowe pękają od lodu itp. Praktyka jebiot
    > teoriu.

    Ale moje nie są próżniowe :)

    > Terma za 600 zł. Wymieniasz grzałkę za 120, anodę za stówkę. I tyle. Nie
    > ma co się zepsuć. Alternatywnie czekasz aż się zużyje i po 10 latach
    > kupujesz nowy.

    A ja w kolektorze nie wymieniam ani grzałki ani anody :)
    Co najwyżej raz na 5 lat wymienię glikol ale i to pod warunkiem że straci
    on swoje właściwości fizykochemiczne.

    > Nie kłam.
    > Nigdy nie twierdziłem że się w żadnym wypadku nie opłaca!!!
    > Zawsze pisałem, że opłaca się przy dużym zużyciu jakie jest w hotelach i
    > instytucjach itp.

    A bo ja widzisz jestem widocznie z innej półki której w twoich poglądach nie
    ma. Mnie się opłaca mimo że nie mieszkam ani w w hotelu ani w instytucji.
    Musisz sobie dorobić nową szufladkę na takich jak ja.

    Marek

  • 69. Data: 2010-12-27 13:19:18
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    > Użytkownik "Dominik & Co" <d...@c...invalid> napisał
    > w wiadomości news:ifa21a$c76$1@news.onet.pl...

    > Pudło. Podanie jako czynność nie pochodzi od rzeczownika podanie.

    Czasowniki nigdy nie pochodzą od rzeczowników. To rzeczowniki powstają od
    czynności.

    Marek

  • 70. Data: 2010-12-27 13:19:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.12.2010 14:04, Jan Werbinski pisze:

    > Nie udzielam się zbytnio na internecie w dziedzinie, w której pracuję. I
    > tyle.

    Żeby nie ujawnić przed pracodawcą głębi swojej niekompetencji czy po
    prostu dlatego, że tak na prawdę to nie pracujesz? ;->