  • 141. Data: 2010-12-27 21:04:35
    Temat: Re: Nieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    news:ifarj6$6j6$1@news.onet.pl...

    > Masz nas za idiotow?

    Mysle, ze utrafiles w sedno.

  • 142. Data: 2010-12-27 21:30:38
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    news:ifas7c$97n$1@news.onet.pl...

    > Maniek, ale II taryfa to nie tylko noc, ale także jest w ciągu dnia chyba
    > 1 czy 2 godziny.

    Dla tego napisalem 8-9 godzin, tyle mniej wiecej bedzie miedzy taryfa nocna
    a dzienna druga. Jakim cudem wieczorem po tylu godzinach chocby samego
    wiszenia zasobnika ma byc ciagle uzytkowa do kapieli woda? Jasio moze nie
    myje rak jak wychodzi z lazienki, nie myje podlog, nie myje warzyw, owocow i
    co tam jeszcze. Toz to dobre dla singla spedzajacego dzien w pracy, czyli
    mamy dom jak hotel. Jak mozna porownywac takie cos scisle powiazane ze
    specyficznym sposobem zycia do calodniowej instalacji CWU w normalnej
    rodzinie? Zmiana zasobnika nie wiele tu zmieni, bo grzalka w zasobniku
    musialaby miec moc przewyzszajaca moje cale przylacze zeby zagrzac wode w
    ciagu tych dwoch godzin w ciagu dnia. Dzieci kiedy kapac, po 24 jak woda juz
    sie troche nagrzeje? Trzeby byc kretynem zeby brac to na powaznie a Jasio
    pewnie sam nie wierzy w to co pisze. Za miesiac nie uwierzy jak to
    przeczyta.

    Pozdro.. TK

  • 143. Data: 2010-12-27 21:32:50
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Maniuś nie stosuj chwytów ponizej pasa :)
    > Przecie on pisał o grzaniu w bojlerze do 75stC i o mieszaniu z zimną
    > uzyskując te 35 i 45stC.

    A gdzie tam. Ciut ponizej zacytowalem wypowiedz z innego watku, wlasnie o 45
    i 35C. Albo schizofrenia albo nie wiem co, bo trolling jest juz pewny.

    Pozdro.. TK

  • 144. Data: 2010-12-27 21:49:00
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Jasio moze nie myje rak jak wychodzi z lazienki

    Może myje w zimnej tak jak ja, bo zauwazyłem, że jak myję w ciepłej wodzie
    to mi bardzo wysycha skóra :)

    > nie myje podlog

    Może tylko po 22.00 ? :)

    >, nie myje warzyw, owocow

    Może myje tylko w II taryfy tej za dnia ? :)

    > co tam jeszcze.

    Może "tam" nie myje ? :)

    > Dzieci kiedy kapac, po 24 jak woda juz sie troche nagrzeje?

    No co Ty ? Dzieci to trzeba hartować w zimnej wodzie za młodu, zeby później
    nie chorowały :)

    > Trzeby byc kretynem zeby brac to na powaznie

    Uważasz mnie za takiego ? :)

  • 145. Data: 2010-12-27 21:51:54
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > A gdzie tam. Ciut ponizej zacytowalem wypowiedz z innego watku, wlasnie o
    > 45 i 35C. Albo schizofrenia albo nie wiem co, bo trolling jest juz pewny.

    Dej no chłopu szanse. Każden ma prawo sie nawrócić :)

  • 146. Data: 2010-12-27 22:00:00
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Uważasz mnie za takiego ? :)

    No nie, moze zostawmy kretynow i dodajmy jeszcze naiwnych, oraz tych z
    dobrymi intencjami. :-)

    Pozdro.. TK

  • 147. Data: 2010-12-27 22:10:52
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Dej no chłopu szanse. Każden ma prawo sie nawrócić :)

    Produkowanie kolejnego watku o tym jak to solary sa nieoplacalne i cytowanie
    niby naukowych opracowan z kosmosu trudno nazwac reforma, kredyty hipoteczne
    przemilcze. :-)
    Prawde mowiac nie rozumiem o co gosciowi chodzi. Moze to jakis uraz, albo
    zwyczajna zawisc? Mniej wiecej kazdy z nas ma wlasny poglad na sens
    niektorych instalacji, ale mi nie przyszloby do glowy zaczynanie co jakis
    czas nowych watkow o bezsensie oszczednosci z posiadania wentylacji
    mechanicznej. Co mnie to w koncu obchodzi, ze ktos ma a ja nie? Pogadalismy
    sobie tu kiedys, do czegos doszlismy i starczy, a ten ciagle odgrzewa te
    kotlety jakby jakies zale do zycia mial, trudno to zrozumiec.

    Pozdro.. TK

  • 148. Data: 2010-12-27 22:43:59
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

> [...]
    > odgrzewa te kotlety jakby jakies zale do zycia mial, trudno to zrozumiec.

    A co ma sobie cały czas "pluć w brodę", że nie zrobił instalacji na
    przyszłość ?
    Tak to sobie ponarzeka, dowartościuje się i będzie zdrowszy :)
    Wiesz, mnie się ciągle zdarzają klienci, którym proponuję takie czy inne
    rozwiązania, tu automatyka, sterowania, tu jakieś podejście pod solary i
    bardzo czesto jest wielki sprzeciw. Nierzadko robię te podłączenia np.
    prowadzę przewody sterujące, czy pozostawiam sobie możliwość przeciagniecia
    jakiechś obwodów, oczywiście nie biorąc za to dodatkowej kasy, bo wiem, że
    kiedyś i tak ten klient do mnie zadzwoni :)
    Po tynkach i konsultacjach ze znajomymi czy rodziną nagle dostają olśnienia,
    ze to można by było jeszcze zrobić i tamto. Fajną minę mają później Ci
    ludzie jak przyjeżdżam im mówię, że przewidziałem ich kolejne potrzeby, po
    czym pukam 2 razy młotkiem i wkuwam się do puszki, gdzie mam przygotowane
    już odpowiednie obwody.
    Widzisz, ludzie bardzo czesto potrzebują czasu, aby się do czegoś przekonać.
    Czasami to musi być jakiś olśniewający impuls.
    Uważam, że po to właśnie się ztrudnia fachowców, ale jak ktoś woli sam sobie
    i szukać cholera wie jakich pseudooszczędności w kosztach to sam sobie
    będzie winien. Widocznie on już to zauważył. Teraz tylko potrzebuje
    usprawiedliwienia swojej błędnej decyzji ;)

  • 149. Data: 2010-12-27 23:29:05
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Plumpi" <p...@o...pl> wrote:
> [...]
    > sobie będzie winien. Widocznie on już to zauważył. Teraz tylko potrzebuje
    > usprawiedliwienia swojej błędnej decyzji ;)

    Super, tylko powiedz jak oddzielić ziarno od plew? Polecany elektryk u moich
    rodziców położył przewody alarmowe zamiast skrętki (dobrze, że choć w
    gwiazdę a nie magistralą), zapomniał wyprowadzić przewód do sygnalizatora
    alarmu i narobił masę innych baboli.
    Inny polecany hydraulik, właściwie znany w mieście instalator o sporej
    renomie, nawciskał w kotłowni masę rur, na każdej rurce termometr, manometry
    (wygląda to jak w łodzi podwodnej) i podłączył kocioł, który jest kompletną
    kotłownią (Niedźwiedź KLZ). Odprowadzenie spalin pozostawił nieszczelne
    (zabrakło jednej mufy), pogodówki nie podłączył, podłogówkę podłączył pod
    obwód ładowania zasobnika kotła i przy okazji obrócił zawór zwrotny w tym
    obwodzie o 180 stopni. Do mieszacza podłogówki kazał ojcu kupić siłownik za
    parę stów ze słowami, że się kiedyś to podłączy. Tylko do czego? Za
    podłączenie kotła w kotłowni skasował... 2000zł. Renoma widać kosztuje.

    --
    Bartek

  • 150. Data: 2010-12-27 23:35:13
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > podłączenie kotła w kotłowni skasował... 2000zł. Renoma widać kosztuje.

    No niestety to jest racja. Jakos ci instalatorzy nie chca sie uczyc
    pozostajac za technologia z 10 lat z tylu. Mam podobny przypadek u
    znajomego. Pogodowka pod kociol, a podlogowka na zaworze RTL z pompa przy
    rozdzielaczu.

    Pozdro.. TK