  • 201. Data: 2010-12-28 12:02:21
    Temat: Re: Nieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    news:4d19cca9$0$2453$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości

    > Wiedzą popisałeś się juz na elektrodzie. Najpierw niedowierzałeś, a potem
    > jak zabrakło argumentów zarzuciłeś "rozcieranie gówna papierem po całym
    > zadzie" gościowi, który obliczył że taniej mu wychodzi grzać wodę
    > przepływowo.
    > http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic988241-180.htm

    Z braku własnych argumentów na to co napisałem ci wyżej szukasz pośpiesznie
    haków po necie.
    Zaiste śmieszny jestes człowieku. Mógłbym tu podać dziesiątki takich linków
    w twoich dyskusjach gdzie jeżdzą po tobie jak maszynką bo baranie ale nie
    zniżam się do twojego poziomu.
    Zresztą widzę że wcale nie przeczytałes całości z linku i masz blade pojęcie
    o co chodzi w całości.

    Marek

  • 202. Data: 2010-12-28 12:07:42
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

> [...]
    > elektryczną cena 525zł.
    > Kolektor Hewalex 1200zł
    > Najmniejsza pompa o mocy około 20W 150zł
    > Sterownik różnicowy bez wodotrysków 97zł lub nieco droższy 137zł.
    > Parę metrów rur i do tego jakieś kolanka i trójniki oraz otulina średnio
    > 300zł
    >
    > Nie licząc zbiornika, gdyż ty też w takiej cenie kupiłeś swój do grzania
    > prądem, za pozostałe zapłacisz niecałe 1800zł.
    > Naczynia wzbiorczego oraz zaworu nadciśnieniowego nie liczę wogóle gdyż na
    > dzień dzisiejszy raczej zawsze się je montuje czy to przy prądzie czy

    Taka instalacja to prośba o kłopoty.
    W razie zaniku prądu przy dużym nasłonecznieniu nastąpi zniszczenie
    instalacji. Więc musimy dołożyć 1000 zł na UPS sinus i nowe akumulatory za
    100 zł co 3 lata.

    Nie uwzględniłeś też komplikacji układu. Każdy skomplikowany układ ma to do
    siebie, że jeżeli jest tani to się psuje, wymaga nadzoru lub też nie psuje
    się, ani nie trzeba go pilnować, ale jest drogi.
    Za dużo śniegu na dachu i konieczność odśnieżenia dachu - ryzyko uszkodzenia
    kolektorów. Zanik prądu w upał - ryzyko przegrzania. Co kilka lat jest
    ryzyko dużego gradobicia.

    Tanie kolektory to zabawka dla majsterkowiczów, którzy lubią mieć później
    przy nich zajęcie. Pozostali muszą wydać >10 000 tys. Ceny kompletnych
    instalacji z montażem i gwarancją nieprzypadkowo nie zaczynają się od 3000
    zł, ale od 10 000.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 203. Data: 2010-12-28 12:11:24
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości

    > O 23:00 mam ciekawsze zajęcia niż doglądanie ogrodu.

    Masz solary, a nie stać Cię na automatyczne nawadnianie? To maksymalnie parę
    stówek.
    Naprawdę taka u Ciebie bieda, że ręcznie podlewasz ogródek?

    > Nie można zrozumieć czegoś co zmieniasz wedle potrzeb oraz czegoś co jest
    > bzdurą.

    G12 OPŁACA SIĘ U MNIE (I W ENEI) JUŻ PRZY 30% UDZIALE II TARYFY W CAŁOŚCI
    KOSZTÓW.

    > Ale po co wspominasz o tych solarach tu i teraz?

    To jest wątek o solarach.

    > Wcześniej wyraźnie napisałeś że CO i CWU to sa u ciebie wielce znaczące a
    > teraz piszesz że CWU ma znikomy udział w kosztach.

    Ma znikomy udział w kosztach w odniesieniu do opłacalności solarów. Np
    ogrzewanie kosztuje mnie więcej, ale solary w zimie nie nadają się do
    ogrzewania domu. Ciekawe dlaczego?

  • 204. Data: 2010-12-28 12:41:36
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    > Taka instalacja to prośba o kłopoty.
    > W razie zaniku prądu przy dużym nasłonecznieniu nastąpi zniszczenie
    > instalacji. Więc musimy dołożyć 1000 zł na UPS sinus i nowe akumulatory za
    > 100 zł co 3 lata.

    Eee tam opowiadasz znowu zasłyszane brednie. Jakie zaś zniszczenie? Słyszał
    ty o naczyniach wzbiorczych, zaworach temperaturze stagnacji?
    Najwyżej zadziała 25litrowy zbiornik wyrównawczy jaki mam a jak dalej bedzie
    wzrost to wywali nadmiar glikolu przez zawór nadmiarowy.
    W mojej instalacji mam UPS Elektroman który został kupiony za 20zł na
    allegro. UPS ma prostokąt na wyjściu i bywało nieraz że i 5-6 godzin
    zasilany z niego sterownik oraz pompa nic sobie z tego prostokąta nie
    robiły. Sa po prostu pompy które działają i takie które nie działają przy
    prostokącie.
    Wbudowane ma dwa akumulatory żelowe 12V 7,2Ah i utrzymuje całośc przez ponad
    6 godzin więc nie ma szans aby nawet w najdłuższy dzień zagotowało.
    Kiedyś wcześniej miałem Smart UPS z pełnym sinusem ale ma gorszą sprawność i
    większy pobór prądu na podtrzymaniu dlatego został wymieniony na tego
    Elektromana.
    Ten sam UPS w zimie podtrzymuje dodatkowo kocioł gazowy.

    > Nie uwzględniłeś też komplikacji układu. Każdy skomplikowany układ ma to
    > do siebie, że jeżeli jest tani to się psuje, wymaga nadzoru lub też nie
    > psuje się, ani nie trzeba go pilnować, ale jest drogi.

    Że co? Coś co przypomina przykryty panel grzejnikowy pod szybą, zbiornik i
    pompę.
    To są dla ciebie rzeczy skomplikowane?

    > Za dużo śniegu na dachu i konieczność odśnieżenia dachu - ryzyko
    > uszkodzenia kolektorów. Zanik prądu w upał - ryzyko przegrzania. Co kilka
    > lat jest ryzyko dużego gradobicia.

    No wymyślaj wymyślaj. Przecież nie było o tym żadnej dyskusji albo nikt nie
    zdążył tego przeczytać i odpowiednio skomentować.
    Nie masz wrażenia że zatoczyłeś kółko w poruszanych przez siebie pseudo
    problemach ?

> [...]
    > przy nich zajęcie. Pozostali muszą wydać >10 000 tys. Ceny kompletnych
    > instalacji z montażem i gwarancją nieprzypadkowo nie zaczynają się od 3000

    Co? Kompletna bzdura jakaś kolejna. O jakim późniejszym zajęciu bredzisz?
    Zestaw to nie coś co kupujesz zrolowane jak dywan i po rozwinięciu już
    działa. Czy to zestaw czy indywidualnie zakupione elementy wymagają tych
    samych prac montazowych.
    Różnica jeśli już jakas poważniejsza bywa, to taka że u mnie grupa pompowa
    skręcona jest ze zwykłych kształtek mosiężnych, dobranych samodzielnie wedle
    potrzeb, z pompy i rotametra też dobranego według moich potrzeb. Możesz
    zamiast tego wydać 1000zł więcej i kupić gotowca czyli coś co pod jedną
    skorupą styropianową zawiera taką samą pompę, rotametr, zawór ciśnieniowey i
    czasem jakiś odpowietrznik i taki to gotowiec podłączasz do instalacji.

    Marek

  • 205. Data: 2010-12-28 12:46:19
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    > Masz solary, a nie stać Cię na automatyczne nawadnianie? To maksymalnie
    > parę stówek.
    > Naprawdę taka u Ciebie bieda, że ręcznie podlewasz ogródek?

    Ale ty pierdolisz farmazony.

    > G12 OPŁACA SIĘ U MNIE (I W ENEI) JUŻ PRZY 30% UDZIALE II TARYFY W CAŁOŚCI
    > KOSZTÓW.

    Ogólnik. Ładnie brzmi niczym w reklamie.

    > To jest wątek o solarach.

    Ale ty ich nie posiadasz więc jak możesz pisać i wymądrzać się o czymś czego
    nie znasz?

    > Ma znikomy udział w kosztach w odniesieniu do opłacalności solarów.

    Pierdu pierdu. Pisałeś zupełnie do czego innego. Mam ci zacytować?

    >Np ogrzewanie kosztuje mnie więcej, ale solary w zimie nie nadają się do
    >ogrzewania domu. Ciekawe dlaczego?

    Jak chcesz się dowiedzieć dlaczego to załóż nowy wątek. Może ktoś się
    ulituje i ci wyjaśni :)

    Marek

  • 206. Data: 2010-12-28 13:04:07
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości

    > Eee tam opowiadasz znowu zasłyszane brednie. Jakie zaś zniszczenie?
    > Słyszał ty o naczyniach wzbiorczych, zaworach temperaturze stagnacji?

    Gdzie jest wycena naczynia wzbiorczego w Twojej propozycji taniego zestawu
    solarnego?
    Gdzie jest wycena "zaworach temperaturze stagnacji" w Twojej propozycji
    taniego zestawu solarnego?
    Pominąłeś te koszty świadomie, żeby dopasować argumenty.
    W mojej obecnej instalacji nie ma potrzeby stosowania naczynia wzbiorczego.

> [...]
    > zasilany z niego sterownik oraz pompa nic sobie z tego prostokąta nie
    > robiły. Sa po prostu pompy które działają i takie które nie działają przy

    Handluję UPSami i wiem jakie niespodzianki mogą wystąpić w tanich używkach
    gównianej marki. Opieranie kosztorysu nowej instalacji o używany złom z
    Allegro???
    Nie zapominaj, że taki UPS wymaga natychmiastowego zakupu nowych
    akumulatorów, a te nie są tanie. Droga jest też ich wysyłka.

> [...]
    > Ten sam UPS w zimie podtrzymuje dodatkowo kocioł gazowy.
    >
    > Że co? Coś co przypomina przykryty panel grzejnikowy pod szybą, zbiornik i

    Sądząc po ilości pytań o optymalizację i ustawienia solarów, po ilości
    opowiadań typu "wykonawca spartolił solary i źle działają", jest to
    skomplikowane.

  • 207. Data: 2010-12-28 13:06:58
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości

    > Ale ty pierdolisz farmazony.

    Poważnie stoisz z wężem i ręcznie podlewasz ogródek?
    Nie uważasz tego za stratę czasu?

    > Ogólnik. Ładnie brzmi niczym w reklamie.

    Wyliczenie. Nie ma tego w reklamie.

    > Ale ty ich nie posiadasz więc jak możesz pisać i wymądrzać się o czymś
    > czego nie znasz?

    Nie trzeba mieć solarów, żeby pisać o ich opłacalności. Wręcz przeciwnie.
    Ich posiadanie przeszkadza z powodu zasady konsekwencji.

    > Pierdu pierdu. Pisałeś zupełnie do czego innego. Mam ci zacytować?

    Napisz od nowa o co chodzi, bez nawiązywania do innych wypowiedzi.

    > Jak chcesz się dowiedzieć dlaczego to załóż nowy wątek. Może ktoś się
    > ulituje i ci wyjaśni :)

    Pytanie retoryczne. Solary w momencie największego zapotrzebowania na
    energię nie dostarczają jej wcale.

  • 208. Data: 2010-12-28 13:10:35
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Pokaż mi ofertę kompletnej instalacji z robocizną za rozsądne pieniądze.

    Nie jestes przeciez jego klientem.

  • 209. Data: 2010-12-28 13:33:37
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    > Gdzie jest wycena naczynia wzbiorczego w Twojej propozycji taniego zestawu
    > solarnego? Gdzie jest wycena "zaworach temperaturze stagnacji" w Twojej
    > propozycji taniego zestawu solarnego?

    Hahaha. Płakac mam czy się śmiać?
    Czytać nie umiesz?
    Przeciez napisałem wyraznie wtedy że tego nie liczę gdyż w każdej instalacji
    zawór nadciścieniowy oraz naczynie tak czy siak się znajduje i być powinno.
    Jeżeli u ciebie nie masz naczynia a tylko sam zawór to wlicz w straty dobowe
    ubytki CIEPŁEJ wody która wypuszczana jest z twojego pięknego siemensa
    ilekroć go nagrzewasz.

    > Handluję UPSami i wiem jakie niespodzianki mogą wystąpić w tanich używkach
    > gównianej marki. Opieranie kosztorysu nowej instalacji o używany złom z
    > Allegro???

    A ja je naprawiam :)
    Słowem znasz się na tylko na handlu i wciskaniu chińskiego badziewia ale
    nie na ich naprawianiu i eksploatacji.
    Już ci napisałem że Smart UPS poszedł w odstawkę gdyż sprawność tego UPSa
    jest gorsza niz elektromana.
    Elektroman 500VA po prostu na tym samym zestawie trzyma 7 godzin a smart
    UPS 400VA 5,5godziny.
    Założe się ża na twojej półce sklepowej nie znajduje się nic godnego Smarta
    lub podobnego w jego konstrukcji.
    Nawet do elektromana nie próbuj tego twojego szajsu chińskiego porównywać.

    > Nie zapominaj, że taki UPS wymaga natychmiastowego zakupu nowych
    > akumulatorów, a te nie są tanie. Droga jest też ich wysyłka.

    Mam je do wyboru do koloru za rogiem w sklepie od tanich chińskich badziewii
    po 30zł jakimi ty akurat handlujesz az do
    markowych po 55-60zł.

    > Sądząc po ilości pytań o optymalizację i ustawienia solarów, po ilości
    > opowiadań typu "wykonawca spartolił solary i źle działają", jest to
    > skomplikowane.

    Widocznie się nie uczysz w trakcie przewijającej się tu w kółko tej samej
    lektury.

    Marek

  • 210. Data: 2010-12-28 13:41:27
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    > Poważnie stoisz z wężem i ręcznie podlewasz ogródek?
    > Nie uważasz tego za stratę czasu?

    Ty na poważnie tak pierdolisz czy po prostu lubisz to?
    Nie wiesz że sa zraszacze przenośne? Po co mi kupować mnóstwo zraszaczy jak
    mi dwa wystarczają które co dzień przestawię w inne miejsce.
    No tak skąd ty masz to wiedzieć, przecież u ciebie ogród to tylko trawa bo
    II taryfa nie pozwala.

    > Napisz od nowa o co chodzi, bez nawiązywania do innych wypowiedzi.

    Aaa w taki sposób chcesz się wywinąć. teraz udajesz Greka że do innych
    wypowiedzi...

    > Pytanie retoryczne. Solary w momencie największego zapotrzebowania na
    > energię nie dostarczają jej wcale.

    Eee tam znowu frazesy powielasz.
    Masz pojęcie ile ciepłej wody w lecie się zużywa? Zużywa się więcej nawet
    niż w zimie.Wszelkie prace w ogrodzie, prace porządkowe wokół domu w letnich
    temperaturach. Aż miło jest wskoczyć pod prysznic nawet kilka razy na dzień.
    Ja rozumiem ty tego nie doświadczasz bo II taryfa... wiem... współczuję.

    Marek