  • 281. Data: 2010-12-29 21:24:25
    Temat: Re: Nieoplacalnosc solarów naukowo, czyli jak byc snobem we wsi
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 29 Gru, 21:38, "4CX250" <t...@p...onet.pl> wrote:

    > Przeciez, przeciez...
    > Nie doczytales ze wspomnialem o koniecznosci takiego zaworu?

    Nie, troche dlugi watek i szybko czytalem, moglo mi umknac :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 282. Data: 2010-12-29 21:44:34
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    Witam,

    Dorzuce jeszcze oliwy do ognia. Czy nie lepiej do przygotowania CWU
    kupic powietrzna pompe ciepla ?

    Np. cos takiego:

    http://allegro.pl/pompa-ciepla-do-cieplej-wody-cwu-d
    iscovery-200-l-i1386930632.html

    Za 4k pln mamy zasobnik 200l z kompletna pompa, ktora mozna uzywac w
    II taryfie w nocy, co przy deklarowanym COP 2,3 da nam cene 0,14 pln /
    1kWh, biorac pod uwage ze solar (co wynika z artykulu w pierwszym
    poscie) da nam 2600kWh, ta pompa zuzyje do tego energii za 364 pln
    rocznie. A takie pompy dzialaja nawet ponizej 0st C wiec moga dawac
    cieplo nawet wtedy, kiedy solar juz nie daje rady..

    Co myslicie ? :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 283. Data: 2010-12-29 21:59:52
    Temat: Re: Nieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi
    Od: "4CX250" <t...@p...onet.pl>

    .googlegroups.com...
    On 29 Gru, 21:36, "4CX250" <t...@p...onet.pl> wrote:

    >Cena drugiego zestawu jest jak dla mnie jak najbardziej aktualna i
    >realna - Maniek zreszta taka nam tutaj niedawno z allegro z Hewalexa
    >wkleil.

    Zestaw drugi zawiera zbiornik 120l :) którego cenę podano jako 3850zł.

    >Masz racje - trzeba liczyc te ok 200 pln. Ale biorac pod uwage, ze to
    >opracowanie z 2006r. to nie wyglada to na naciaganie faktow tylko
    >wtedy poprostu glikol do instalacji byl drozszy :)

    Glikol stosowany jest nie tylko w instalacjach solarnych ale także w
    chłodniczych.
    I jego cena raczej stała z tym że w sklepach z solarami bywa przeważni droższy -
    No bo to przecież
    do technologii kosmicznej kolektorów jest :)

    > Moja instalacja jest większa i wchodzi do niej 13 litrów glikolu.
    > 20l pojemnik 39% glikolu wtedy kosztował 140zł. Sprawdziłem i znajomego który
    > ma
    > sklep.

    W Hewalexie kosztowal (znaleziony archiwalny cennik) ok 220 pln.
    Przypuszczalnie oni policzyli poprostu koszt wymiany tegoz :)

    Możliwe że wymiana, możliwe że marża a najbardziej możliwe jest to co napisałem
    wcześniej.

    > Czy zauważyłeś że testowana tam instalacja zawiera kilka istotnych błędów
    > projektowych które są przyczyną zaniżonej sprawności?

    Przyjeli ze zyskuja rocznie 9,419 GJ (2616,39 kWh). Daj linka do
    jakiegos obiektywnego opracowania ile taki "wspolczesny" zestaw za
    8,5k pln potrafi wyciagnac, no i oczywiscie czy cala ta energie da sie
    spozytkowac.

    Linka na tą chwilę nie mam. Sam wskazałeś że nie da się całości spożytkować więc
    ustawianie kolektorów pod kątgem 40st jest tu powaznym zaniedbaniem.
    Podwyższenie nachylenia do 50-55stopni powoduje spadek ilości energii w lecie co
    przyjmiemy często raczej z ulgą ale zarazem wzrost uzusku w okresie przejściowym
    i pojawienie się uzysków w najmroźniejsze nawet grudniowe dni.

    >przyjmuje do moich obliczen zuzycie na CWU w granicy
    >4000kWh na moja rodzinke, przy czym to jest zuzycie przez CALY ROK!
    >Oznacza to, ze te 2600kWh z kolektorow przez te 7-8 miesiecy jest
    >rowniez bardzo realne - wiecej poprostu nie jestem w stanie
    >spozytkowac :)

    I to jest prawda. Jednak oni nie ustawili kolektora optymalnie więc w lecie się
    przegrzewa a na jesień i wiosnę kupa.

    > Ten cały artykuł to jeden stek bzdur i cen wyssanych z palca.
    > Jak się chce komuś coś obrzydzić i zniechęcić to najlepiej pisać że drogo i
    > podawać ceny z kosmosu. Taki jest cel tego artykułu.

    Wlasnie sek w tym ze ceny sa jak najbardziej OK.

    >Artykul pisany w 2006,

    I dlatego powinien leżeć tam gdzie leży i nie odgrzeweany. Na dzień dzisiejszy
    jest bezwartościowy jak moje blizzardy na strychu na których w tym samym 2006r
    zdobyłem mistrzostwo w slalomie alpejskim a dzisiaj jak bym na nich wyskoczył to
    byłbym pośmiewiskiem z ostatnią lokatą.

    >a cene zestawu przyjeli taka sama jak podal nam przed chwila
    >Maniek z allegro :)

    Ze zbiornikiem 120l za 3850zł?

    Marek

  • 284. Data: 2010-12-29 22:03:57
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> wrote:
> [...]
    > rocznie. A takie pompy dzialaja nawet ponizej 0st C wiec moga dawac
    > cieplo nawet wtedy, kiedy solar juz nie daje rady..

    To mi doradzal znajomy instalator, który podnieca sie kazda nowoscia. Mówil,
    ze solary sa nieoplacalne i polecal wlasnie pompe powietrze-powietrze, ale
    za 10kPLN. Ale... W stosunku do zwyklego grzania grzalka, ta pompa miala
    sprawnosc jak 1:1,3. Czy te 30% jest warte takiej inwestycji? Po drugie
    primo, ta pompa za darmo tez ciepla nie robi - pobiera je z otoczenia. Gdy
    ktos ma wentylacje grawitacyjna, moze mozna by podlaczyc to przed kratka w
    kotlowni. Ale ile z tym zachodu?
    Pewien znajomy kupil taka pompe i kolektory w zestawie. Chyba Biawara,
    znalazl w Niemczech za 15 kPLN. Ale wg mnie to nie ma sensu.

    --
    Bartek

  • 285. Data: 2010-12-29 22:15:05
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 29 Gru, 23:03, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:

    > To mi doradzal znajomy instalator, kt ry podnieca sie kazda nowoscia. M wil,

    Ale to zadna nowosc - zwykla pompa ciepla ktora za dolne zrodlo ma
    powietrze - ot "wynalazek" z ubieglego wieku, w uzyciu od
    kilkudziesieciu lat :)

> [...]
    > za 10kPLN. Ale... W stosunku do zwyklego grzania grzalka, ta pompa miala
    > sprawnosc jak 1:1,3. Czy te 30% jest warte takiej inwestycji? Po drugie

    Nie znam pompy ktora ma tak marny wynik. Chyba chodzilo raczej o 1:3,
    bo przy odpowiednich temperaturach da sie uzyskac COP na poziomie 3.
    Ale sredni trzeba liczyc nizszy - do celow CWU wode jednak wypada
    grzac wyzej (a im wyzej tym sprawnosc spada).

    > primo, ta pompa za darmo tez ciepla nie robi - pobiera je z otoczenia. Gdy

    Z zewnatrz. Ta akurat nie wyglada na przystosowana do podpiecia
    przewodow, ale np taka:

    http://allegro.pl/hewalex-pompa-ciepla-do-cwu-podgrz
    ewacz-wymiennik-i1354710137.html

    (zeby nie bylo - tez HEWALEXa :)

    Tu juz mamy 300l i mozliwosc bezproblemowego podpiecia przewodow z
    zewnatrz (wlot/wylot). Taka pompe mozna znalezc w cenie 5-6k pln. Moim
    zdaniem lepszy wybor od solarow.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 286. Data: 2010-12-29 22:18:38
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 29 Gru, 22:59, "4CX250" <t...@p...onet.pl> wrote:
    [...]
    > Ze zbiornikiem 120l za 3850zł?

    Ale co za roznica jaki tam zbiornik przyjeli? Niech by przyjeli nawet
    ze ten zbiornik kosztowal 8 tys pln, a reszta 760 pln - zupelnie mnie
    te szczegoly nie interesuja :) Przeciez oni nigdzie tych 3850 nie
    wykorzystuja do dalszych obliczen ? Biora tylko pod uwage, ze o tyle
    trzeba obnizyc cene zestawu do porownania z tradycyjna instalacja (bo
    do tradycyjnej instalacji tez taki zbiornik nalezaloby kupic). Wiec
    jest wrecz odwrotnie - im drozsza przyjeli cene tego zbiornika, tym
    nizsza cena instalacji solarnej im wyszla (czyli szybszy okres jej
    zwrotu).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 287. Data: 2010-12-29 22:54:59
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    >
    > Tu juz mamy 300l i mozliwosc bezproblemowego podpiecia przewodow z
    > zewnatrz (wlot/wylot). Taka pompe mozna znalezc w cenie 5-6k pln. Moim

    Nie lepszy z tego co czytalem. Zauwaz, ze jej sprawnosc to gora 0C i to
    zapewne przy kiepskim COP, a takie temp. zima calkowicie ja eliminuja.
    Czerpanie powietrza z wnetrza nie ma sensu, bo jej zapotrzebowanie to
    kubatura domu na godzine o czym w deklarowanych danych na tej aukcji nie ma
    ani slowa. Dobry solar tej samej firmy spokojnie dziala przy ujemnych temp.
    zima o ile oczywiscie jest slonce a to jak mi sie zdaje bardziej
    prawdopodobne niz temp. powyzej zera.
    To w sumie fajne urzadzenia ale raczej do domkow letnich.

    Pozdro.. TK

  • 288. Data: 2010-12-29 23:09:36
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "4CX250" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ilości energii w lecie co przyjmiemy często raczej z ulgą ale zarazem
    > wzrost uzusku w okresie przejściowym i pojawienie się uzysków w

    Oj z tym grudniem to ja bym nie przesadzal. W tym roku pompa wlaczyla mi sie
    chyba tylko raz na jakies 2 godziny. Natomiast pochylenie 50 stopni owszem
    tzw. zima pewnie daje lepsze uzyski, ale z drugiej strony w pochmurny dzien
    latem relatywnie uzyskamy wiecej przy pochyleniu 40 stopni. Prawde mowiac
    jak obserwuje pogode to mimo danych z programu Kolektorek raczej sklaniam
    sie ku wiekszym uzyskom latem. Nie w sloneczne dni ale w pochmurne ktore tez
    wystapuja jak wiadomo, bo wtedy tez sporo da sie uzyskac. To oczywiscie
    niuanse nie wplywajace za bardzo na sam sens.

    Pozdro.. TK

  • 289. Data: 2010-12-29 23:41:04
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości

    > Po co Ci to wiedzieć, skoro jesteś przekonany, że solary są nieopłacalne,
    > a ci, którzy je montują to "snoby" pragnacew się tylko i wyłącznie
    > dowartościować się przed sąsiadami.
    > Dla Ciebię będzie to niepotrzebny wydatek, a poza tym będziesz jedynym
    > mądrze postępującym człowiekiem :)

    Fafnaście razy tłumaczyłem, że założę solary jak stanieją. Fafnaście razy
    tłumaczyłem, że założę solary jak stanieją. Fafnaście razy tłumaczyłem, że
    założę solary jak stanieją. Fafnaście razy tłumaczyłem, że założę solary jak
    stanieją. Nie kumasz?
    Mówiłem, że są dobre ale po cenie 2-4 tysiące za kompletną instalację. Są
    obciachem i szpanem przy obecnych cenach 10000 zł.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 290. Data: 2010-12-29 23:42:17
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Użytkownik "4CX250" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Straty wody to "pikuś". Jasiu sobie nawet nie zdaje sprawy, że te naczynia
    > mają inne, o wiele ważniejsze zadanie.
    > Otóż zabezpieczają one instalację wodną przed uderzeniami wodnymi, które
    > powstają podczas otwierania i zamykania zaworów.

    Skąd Ci przyszło do głowy, że nie wiem o uderzeniu wodnym???
    Interpolacja?