  • 301. Data: 2010-12-30 10:43:52
    Temat: Re: Nieoplacalnosc solarów naukowo, czyli jak byc snobem we wsi
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    news:ed5f60d5-d8aa-400a-8c1d-0c80799c80c1@u3g2000vbj
    .googlegroups.com...
    > On 30 Gru, 09:53, "Jan Werbinski" <ja @tralala.bez.maj.la> wrote:
    > [...]
    >
    > Na pewno COP spada, zreszta wiekszosc producentow podaje 0stC jako
    > minimalna temp pracy. Na szczescie przy tych temperaturach uzywamy juz
    > pieca/kotla do CO i nim mozna grzac CWU. Taka pompa nadaje sie jedynie
    > do grzania w lato - za to w lato ma super osiagi i bardzo wysoki COP.

    Pewnie sobie niedlugo kupie. Niech stanieje jeszcze o polowe.

    > Nieprawda - dla gruntowych pomp standardem jest podawanie osiagow przy
    > 0/35stC, co zdarza sie w najwieksze mrozy. Dolne zrodlo zwykle ma te
    > 5stC, a na gore zwykle wystarcza okolice 30stC, wiec wszystko
    > pasuje :) Faktem jest ze niektorzy oszukuja i w COPie nie podaja np.
    > pradu zuzytego na napedzanie obiegow. Ale to odrazu da sie wylapac bo
    > wychodza im COPy po 5 :-)
    > pozdr.

    Dlaczego zatem w pompach powietrznych nie podaja wykresu dla pelnego
    zakrestu temperatur?

    --
    Jan Werbinski O0oo....._[:]) bul, bul, bul
    Prywatna http://www.janwer.com/

  • 302. Data: 2010-12-30 12:22:56
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    .googlegroups.com...

    > Porownujemy te pompe do solarow. A solary dzialaja przede wszystkim w
    > lato. Jak myslisz jaki bedzie COP tej pompy jezeli powietrze w lipcu
    > bedzie mialo 25stC, a grzac bedziemy do np. 50stC (wiecej nie trzeba
    > bo to cale 300l) ? :) Na pewno nie 1:1,3 :D Wczesniej liczylem dla COP
    > sredniego 2,5 i to jest moim zdaniem srednia wiosenno-letnio-jesienna.

    Wydaje mi sie, ze solar jednak dluzej (w skali roku) utrzyma wyzszy
    wspolczynnik.

    > W zimie ja wylaczasz i grzejesz CWU tym czym grzejesz CO. Zima solary
    > tez nic nie daja

    Zadziwiajace, ze uwzgledniasz zimowy uzysk ciepla ze swiatla slonecznego
    wpadajacego przez okna, a solary deprecjonujesz.

  • 303. Data: 2010-12-30 12:28:28
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 30 Gru, 13:22, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:

    > Zadziwiajace, ze uwzgledniasz zimowy uzysk ciepla ze swiatla slonecznego
    > wpadajacego przez okna, a solary deprecjonujesz.

    Okien mam 30m2, a nie 5m2. Na oknach nie mam ani grama sniegu, a dach
    mam przez cala zime zawalony sniego-lodem. CO tu porownywac ? :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 304. Data: 2010-12-30 12:37:59
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 30 Gru, 11:43, "Jan Werbinski" <j...@t...bez.maj.la> wrote:

    > Pewnie sobie niedlugo kupie. Niech stanieje jeszcze o polowe.

    http://allegro.pl/hewalex-powietrzna-pompa-ciepla-do
    -cwu-wymiennik-i1356270216.html

    Za 3,7 kupisz bez zbiornika - jak ponegocjujesz to za 3,5k pewnie
    wyrwiesz - to juz dosc fajna cena - nic wiecej nie trzeba jezeli juz
    masz jakis bojler / zbiornik :)

    > Dlaczego zatem w pompach powietrznych nie podaja wykresu dla pelnego
    > zakrestu temperatur?

    Szczerze piszac to nie wglebialem sie nigdy w tematy pomp powietrznych
    ale jestem pewien, ze na stronach chocby hewalexu mozna znalezc
    dokladne wykresy :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 305. Data: 2010-12-30 13:59:36
    Temat: Re: Nieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w
    wiadomości news:4d1bc808$0$2446$65785112@news.neostrada.pl...

    > Teoria teorią. Stań koło takiego zaworu podczas nagrzewania i
    > sprawdź temperaturę wody. Podstaw naczynie i zmierz ile jej
    > naleciało.

    To juz wiemy że u ciebie woda jest ściśliwa jak powietrze.

    Marek

  • 306. Data: 2010-12-30 14:00:48
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w
    wiadomości news:4d1bc891$0$2494$65785112@news.neostrada.pl...

    > Wiesz, że montując bojler ciśnieniowo MUSI BYĆ zawór bezpieczeństwa?
    > Bo bezciśnieniowo o ile wiem to niekoniecznie.

    Oczywiście Jaśko używa instalacji otwartej.

    Marek

  • 307. Data: 2010-12-30 14:01:51
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w
    wiadomości news:4d1bc8b1$0$2459$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Plumpi" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Tak. Znam ciekawsze sposoby relaksu.

    Wiemy jakie:

    "Podlewanie wężem ogrodowym winogron"

    To twoje słowa.
    buahahahahaha

  • 308. Data: 2010-12-30 14:02:43
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w
    wiadomości news:4d1bc8b1$0$2459$65785112@news.neostrada.pl...

    > Tak. Znam ciekawsze sposoby relaksu.

    Aaa no i zapomniałem jeszcze o twojej gumowej babie na prąd.

    buaahahahaha

  • 309. Data: 2010-12-30 14:07:23
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    > Oj z tym grudniem to ja bym nie przesadzal. W tym roku pompa
    > wlaczyla mi sie chyba tylko raz na jakies 2 godziny.

    U mnie statystyka za grudzień wygląda tak:

    127kWh
    Czas pracy pompy 74h

    Co ty na to?

    > Natomiast pochylenie 50 stopni owszem tzw. zima pewnie daje lepsze
    > uzyski, ale z drugiej strony w pochmurny dzien latem relatywnie
    > uzyskamy wiecej przy pochyleniu 40 stopni.

    Ale latem zawsze jest nadwyżka. Tylko kilka dni jest takich gdzie
    należy sobie przypomnąć o kotle na ścianie i go włączyć.

    Marek

  • 310. Data: 2010-12-30 14:08:44
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    Uzytkownik "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> napisal w
    wiadomosci
    .googlegroups.com...

    > Przeciez wystarczy mieszajacy zawor termostatyczny za 250 pln na
    > wyjsciu z tego bojlerka zainstalowac i mozna grzac i do 95st C i
    > bedzie bezpiecznie..

    A jeszcze jedno...
    Jasko go nie kupi, nie licz na to, bo stracil by powazny argument ze
    jego instalacja to tylko zbiornik za 6 stówek i zawór cisnieniowy.