  • 331. Data: 2010-12-30 22:30:33
    Temat: Re: Nieoplacalnosc solarów naukowo, czyli jak byc snobem we wsi
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    news:40932f71-f08b-4a12-8960-

    >Szkoda, ze tylko u Ciebie - Maniek jakos tego nie potwierdza, a
    >kombinuje jak kon pod gorke na wszystkie sposoby :)

    Moje dane dotycza okresu od listopada. W pazdzierniku nie bylo wcale tak
    zle. O ile dobrze pamietam to pazdziernik byl dosc chlodny ale sloneczny.

    Pozdro.. TK

  • 332. Data: 2010-12-30 22:44:24
    Temat: Re: Nieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości

    > U mnie statystyka za grudzień wygląda tak:
    >
    > 127kWh
    > Czas pracy pompy 74h
    >
    > Co ty na to?

    Nic, nie mamy przeciez domow obok siebie. Slonce wygladalo moze przez dwa,
    trzy dni w grudniu. Wiecej z tego nie wyciagne chocby nie wiem co. Ale to i
    tak mnie nie zraza, bo zaraz styczen i luty. :-)

    > Ale latem zawsze jest nadwyżka. Tylko kilka dni jest takich gdzie należy
    > sobie przypomnąć o kotle na ścianie i go włączyć.

    To prawda, ale zeby wlaczac kociol to juz naprawde musza byc ciezkie chmury.
    We wrzesniu i pazdzierniku jeszcze pewnie na plus, podobnie pozna wiosna.
    Zima ze wskazaniem na wyzszy kat, ale dnia i tak malo. Generalnie jestem za,
    ale warunki gruntowe jak i dachowe nie pozwalaja.

    Pozdro.. TK

  • 333. Data: 2010-12-30 22:50:46
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:4d1d04f9$0$2438

    >Czyli ktoś jednak to w miarę policzył i wyszło na to co podejrzewaliśmy

    podejrzewaliscie.

    Pozdro.. TK

  • 334. Data: 2010-12-30 22:59:07
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Jan Werbinski napisał:

    > Hehehe. Dobre. Norma to 60 stopni. Przy 60 też otrzymasz >120 litrów
    > zmieszanej wody ciepłej.

    Nie. Temperatura 60 stopni to temperatura graniczna dla instalacji CWU -
    powyżej grożą oparzenia. Za temperaturę maksymalną w normalnej
    eksploatacji przyjmuje się 55 stopni - jest to temperatura wody w którą
    można z temperatury pokojowej włożyć rękę bez uczucia bólu, przy
    sześćdziesięciu stopniach czujesz już parzenie, trzeba na parę razy
    wkładać żeby się ciało przyzwyczaiło (zmniejszenie wrażliwości nerwów,
    rozszerzenie naczyń krwionośnych). Do celów sanitarnych najlepiej
    ograniczyć temperaturę wody do mniej więcej 42 do maksymalnie 45 stopni
    mieszalnikiem termostatycznym bezpośrednio przy nagrzewaczu jaki by nie
    był - wówczas w ogóle nie ma potrzeby mieszania na przyborze, odkręca
    się samą ciepłą i można bez problemu odwierać jej pobór tylko w tym
    momencie kiedy naprawdę jest potrzebna. Moczymy ręce i mydlimy - woda
    stop - odkładamy mydło, myjemy, włączamy wodę - płuczemy. Jak się golimy
    - włączamy wodę do zmoczenia pędzla, spłukania maszynki w trakcie
    golenia, spłukania oblicza i pedzla, w czasie kiedy kosimy zarost woda
    nie musi się lać, żaden nam z tego pożytek.

    > Zwykła bateria termostatyczna. To standart. Ustawiasz nawet 40 stopni.
    > Grunt, że wody ciepłej nie brakuje bez liczenia.

    Ty tu o takich cudach na kiju a ludzie zwykłymi zaworami próbują
    mieszać. I konia z rzędem temu komu się to uda - byle wahnięcie
    ciśnienia rozwala podział strumieni wody ciepłej i zimnej (zimna zwykle
    wprost z sieci, ciepła przez parę urządzeń a w szczególności przez zawór
    zwrotny na którym konkretny spadek ciśnienia występuje).

    Kiedyś z kumplem popełniliśmy byliśmy powstanie pewnego prywatnego
    schroniska turystycznego. No, namówiliśmy gościa żeby w to wszedł,
    projekt funkcjonalny adaptacji to w zasadzie moja robota (plus minus
    technika budowlana) - ale kiedyś wybieraliśmy się tam z kumpla
    siostrzeńcem. I kumpel stwierdził że przecież nie wpuści siedmiolatka
    pod prysznic gdzie zimna woda ma plus dziesięć, ciepła plus
    osiemdziesiąt (żeby na dłużej starczyło termy elektryczne grały na
    maksa). A że prawa mamy tam specjalne, jak palcem nie kiwniemy to musimy
    cudów dokonywać żeby za pobyt zapłacić (pod poduszkami zostawialiśmy,
    dzieciom po pożegnaniu z gospodarzem wręczaliśmy i inne tego typu
    klimaty) to kumpel nabył dwa mieszacze termostatyczne i trochę armatury
    żeby to podłączyć - od ponad dziesięciu lat to działa, termy grzeją jak
    grzały a pobiera się wodę o temperaturze co najmniej bezpiecznej (jak
    nie bezpośrednio użytkowej). Wówczas jeszcze (końcówka dwudziestego
    wieku) bateria termostatyczna była u nas bajką o żelaznym wilku. Ale i
    teraz - baterie zostawmy tym którzy mają przyłącza CWU nad których
    parametrami nie mają władzy (budynki wielorodzinne), we własnym domu
    taniej użyć jednego centralnego mieszalnika - baterie termostatyczne
    swoje kosztują, ciąganie wody o wyższej temperaturze zawsze powoduje
    większe straty ciepła - zimą nie problem, pójdą w grzanie obiektu ale
    latem to tylko dodatkowa wentylacja a czasem wręcz dodatkowa moc zużyta
    przez klimatyzację...

    > Nie mieszkam w bloku.

    Wystarczy mieszkać w kamienicy. Takiej z początku dwudziestego wieku,
    metrowe ściany nośne, stropy Kleina... Zero akustyki. Jak ktoś mieszka w
    bloku z membran siatkobetonowych to nie dziwota że się budzi jak sąsiad
    pierdnie. Czy ludzie w czymś takim mieszkający nie mają większego
    poziomu frustracji seksualnej? Bo jak tu zrobić dobrze kobicie jak
    słychać że sąsiad się z boku na bok w łóżku przekręcił?

    --
    Darek

  • 335. Data: 2010-12-30 23:04:23
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 30 Gru, 22:26, "4CX250" <taunusmtv@po ta. onet.pl> wrote:

    > PC kosztuje ze zbiornikiem 6950 zl  a nie 5tys
    zlhttp://allegro.pl/hewalex-pompa-ciepla-do-cwu-podg
    rzewacz-wymiennik-i...
    > Malo tego w ofercie jeszcze brakuje paru rzeczy. Sa to: Naczynia
    > wzbiorcze oraz zaw r nadcisnieniowy, rurki ksztaltki, otulina i ciekaw
    > jestem czego jeszcze brakuje co MUSISZ dokupic.

    http://www.klimatsklep.pl/chigo-krs-35wfal-cat-58-id
    -829.aspx

    Tu masz za 3,5k pln tyle ze zbiorniczek 100l - troche maly.

    http://www.klimatsklep.pl/chigo-krs-48wfbl-cat-58-id
    -830.aspx

    A tu za 5,1k pln ze zbiornikiem 200l - to juz jest sensowne :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 336. Data: 2010-12-30 23:09:15
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik 4CX250 napisał:

    > Bateria aby mieszała prawidłowo musi mieć na wejściu ciepłej wody temp
    > minimum 50-55stC. W początkowej fazie zaraz po nagrzaniu zbiornika
    > owszem masz nagrzany do 75StC ale im więcej wody pobierasz tym niższa
    > temperatura na jego wyjściu. Pisałem o tym wyżej.

    Ale widzisz - to prawidłowe działanie baterii czy mieszalnika
    termostatycznego nie jest zerojedynkowe.. Powyżej 55 stopni mają
    obowiązek praktycznie na bieżąco reagować i nie puszczać wody o
    temperaturze niebezpiecznej. Poniżej zaczynają wykazywać zwłoczność tym
    większą im niższa temperatura ciepłej wody. Załóżmy że ustawiliśmy
    temperaturę wyjściową na 42 stopnie - całkiem miły ciepły prysznic. Jak
    ciepła woda ma osiemdziesiąt stopni wprost z termy pracującej na pełnych
    parametrach to reakcja jest natychmiastowa - dostajemy 42 stopnie z
    możliwością kilkustopniowego wzrostu przez sekundę. Jak ciepła woda ma
    czterdzieści pięć stopni to wzrost temperatury potrwa nawet kilkanaście
    sekund - ale znów będzie tylko kilkustopniowy. A jak woda ma
    pięćdziesiąt stopni to wzrost potrwa trzy - cztery sekundy ale i tak
    temperatury bezpiecznej nie przekroczymy. Pierwszym zadaniem prostego
    mieszalnika termostatycznego jest uniemożliwienie wypływu wody o
    temperaturze niebezpiecznej - ścisłe trzymanie temperatury nastawionej
    jest zadaniem dalszym. Chcesz mieć stała temperaturę - zrób większą
    automatykę ze zbiornikami mieszającymi.

    --
    Darek

  • 337. Data: 2010-12-30 23:09:40
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 30 Gru, 22:28, "4CX250" <taunusmtv@po ta. onet.pl> wrote:
    > Uzytkownik "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> napisal w
    > wiadomoscinews:86ec7f6c-c30f-47c3-b79b-a4377586ad7a@
    i17g2000vbq.googlegroups.com...

    > Tak ale ile tej energii trafi do pomieszczenia przez dwie pionowe
    > szyby z warstwami antyrefleksyjnymi w stosunku do solar w.

    W moim domu ok 4 tys kWh w ciagu roku. Dane pakietu szybowego
    dokladnie wprowadzilem - a ja mam trzy szyby, a nie dwie :) Jezeli
    uwazasz, ze ciepelko nie wpada to wystarczy polozyc gola reke na kilka
    chwil w promieniach padajacych przez szybe - wyraznie czuc cieplo.
    Albo zwykly termometr polozyc w sloncu (za szyba).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 338. Data: 2010-12-30 23:13:17
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 30 Gru, 22:32, "4CX250" <taunusmtv@po ta. onet.pl> wrote:

    > Skoro tak jest r zowo to dlaczego nie wstawisz sobie gdzie sie da tych
    > okien?
    > Ja ci odpowiem dlaczego. Bo to co wlezie przez nie w ciagu dnia
    > wylezie spowrotem przez noc.
    > A energie z solara gromadzi sie w zbiorniku.

    A widziales Ty kiedys dom pasywny ?

    http://www.drewnozamiastbenzyny.pl/grafika/dom-pasyw
    ny/projekt-poludnie-zdjecie-duze.jpg
    http://blog.xella.pl/budujemy/resource/dom-pasywny.j
    pg
    http://www.domyidomki.com/files/domy-pasywne.jpg

    Faktycznie nie ma okien !:D Pasywniak korzysta z energii slonecznej -
    jezeli Twoje (i Ghosta) prawdy na temat braku wplywu zyskow
    slonecznych na bilans energetyczny domu bylyby prawdziwe, to znaczy ze
    wszyscy projektanci, wykonawcy i uzytkownicy domow pasywnych sa
    poprostu glupi! :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 339. Data: 2010-12-30 23:14:35
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 30 Gru, 23:30, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:
    > Uzytkownik "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> napisal w wiadomosci

    > Moje dane dotycza okresu od listopada. W pazdzierniku nie bylo wcale tak
    > zle. O ile dobrze pamietam to pazdziernik byl dosc chlodny ale sloneczny.

    O ile ja pamietam to na wszystkich swietych szedlem bez czapki i
    rekawiczek, ten rok byl u nas *wyjatkowo* cieply. Zima przyszla
    dopiero w grudniu - nagle. Wczesniej bylo super cieplo - PPC miala
    idealne warunki do dzialania do konca listopada :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 340. Data: 2010-12-30 23:15:08
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Adam Szendzielorz napisał:

    > Przeciez wystarczy mieszajacy zawor termostatyczny za 250 pln na
    > wyjsciu z tego bojlerka zainstalowac i mozna grzac i do 95st C i
    > bedzie bezpiecznie..

    Do 95 stopni to nie pogrzejesz bo poza termostatem każda praktycznie
    terma ma zabezpieczenie topikowe na temperaturę rzędu 90 stopni -
    termostat ma zakres do 80 stopni, jakby wysiadł (sklejenie styków czy
    inna podobnie skutkująca awaria) to zabezpieczenie topikowe (kawałek
    masy topiącej się w okolicach 90 stopni podpierający sprężyste styki
    rozwierne) ci tę termę wyłączy - bo lepiej nie polegać jedynie na
    zabezpieczeniu zaworem bezpieczeństwa, terma z zablokowanym zaworem
    bezpieczeństwa i włączona na stałe grzanie (sklejony termostat,
    zadrutowane zabezpieczenie topikowe) potrafi parę ścian poprzestawiać a
    każdego kto się znajdzie w pobliżu ugotuje na amen.

    --
    Darek