  • 81. Data: 2010-12-27 08:29:38
    Temat: Re: Nieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    news:4d17a8de$0$2422$65785112@news.neostrada.pl...

    > Zwykły zbiornik Siemensa za 600 zł 80l. Najzwyklejszy. Jak nie wymienię mu
    > anody, to za 8-10 lat pójdzie na złom.

    Używasz więc malutkiego zbiornika 80l za 600zł a ja używam 300l za 2000zł.
    Różnica w cenie zbiorników 1400zł a ty odgrzebujesz spod mchu jakies
    kosmiczne wyliczenia w których podaje się cenę 6tysł za sam zbiornik.

    Marek

  • 82. Data: 2010-12-27 09:00:45
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "Robson" <r...@...pl> napisał w wiadomości

    > NIEPODANIE
    > "Cząstkę nie z rzeczownikami pisze się łącznie, nawet gdy rzeczownik
    > pochodzi od czasownika i dziedziczy po nim schemat łączliwości
    > składniowej".

    Odróżniasz analfabeto podanie - np kawałek papieru od podania - czynność?
    ;)

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 83. Data: 2010-12-27 09:02:59
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Różnica w cenie zbiorników 1400zł a ty odgrzebujesz spod mchu jakies
    > kosmiczne wyliczenia w których podaje się cenę 6tysł za sam zbiornik.

    Z tego zbiornika mogę otrzymać >300 litrów ciepłej wody na dobę. Nie musi
    grzać wody na kilka dni naprzód, tylko na kilka godzin.

    W instalacji solarnej woda musi być zagrzana na kilka dni do przodu, np na
    czas złej pogody.

  • 84. Data: 2010-12-27 09:06:41
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

> [...]
    > grzać wody na kilka dni naprzód, tylko na kilka godzin.
    >
    > W instalacji solarnej woda musi być zagrzana na kilka dni do przodu, np na

    Ależ wcale tu nie chodzi o to na ile dni ten zbiornik ma wystarczyc lecz ile
    kosztował.
    Zauważ że twój kosztuje 600zł, mój 2tys zł a ty podajesz linki do wyliczeń
    gdzie ktoś liczy opłacalność solarów przyjmując koszt zbiornika 6tys zł!
    To jest bzdura.

    Marek

  • 85. Data: 2010-12-27 09:18:08
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Użytkownik "Andrzej Adam Filip" <a...@x...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Przejzyj archiwum, te i inne czynniki sa wiekszosci dobrze znane od
    > dobrego roku, a Werbinskiego juz zal czytac. Ma jakas manie i tyle.

    To jest otwarte parcie na trolling, dziwi mnie, ze dopina swego - tyle ludzi
    daje sie nabierac.

  • 86. Data: 2010-12-27 09:49:32
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    > To jest otwarte parcie na trolling, dziwi mnie, ze dopina swego - tyle
    > ludzi daje sie nabierac.

    Moje spostrzeżenia.
    Jeżeli komuś moja racja jest nie na rękę to choćbym nie wiem jak bym się
    starał to albo znajdzie ten ktoś na siłę nowy argument albo zmieni tor
    dyskusji na inny mniej istotny szczegół a to co jest ważne po prostu
    cichaczem pomija i nie przyjmuje do wiadomości kluczowych wypowiedzi do
    tematu. Równocześnie zaczyna się gra w "czułe słówka", nauka gramatyki i
    wycieczki osobiste dotyczące wykształcenia. Owszem mi nieraz tez się to
    udziela ale nigdy nie byłem tym pierwszym który zaczął.

    Co do przemilczania wielu odpowiedzi niech przykładem będzie moje wyliczenie
    na podstawie realnego zużycia gazu z mojej instalacji a które to napisałem
    parę postów wyżej.
    Nikt, kompletnie nikt nie napisał poniżej tej wypowiedzi cokolwiek, ani na
    tak, ani na nie.
    Po prostu zostało przemilczane gdyż suche fakty są niewygodne i z nimi się
    dyskutować nie da i bić piany też nie można.

    Marek

  • 87. Data: 2010-12-27 10:45:57
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > dyskusji na inny mniej istotny szczegół a to co jest ważne po prostu
    > cichaczem pomija i nie przyjmuje do wiadomości kluczowych wypowiedzi do

    Ale to jest zupelnie inne zjawisko.

  • 88. Data: 2010-12-27 11:07:35
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

> [...]
    > gdzie ktoś liczy opłacalność solarów przyjmując koszt zbiornika 6tys zł!

    Są ludzie, którzy zrobili sobie instalację za 4000, ale np ja jeszcze nie
    mam takiej możliwości.

  • 89. Data: 2010-12-27 11:09:37
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Moja instalacja po dofinansowaniu z gminy kosztowała mnie 4500zł i ani
    > grosza więcej. Zestaw 3 kolektory, zbiornik oraz grupa pompowa, rury

    Hahaha. No widzisz. Masz duże dofinansowanie i Ci się opłaca. Tylko Tobie.
    Mnie nie.

    > To było w czerwcu 2010 a dzisiaj mamy 26grudnia 2010. Okazało się że PGNiG
    > zafundował nam od czerwca kolejną podwyżkę.
    > Jak widać mnie się opłaca.

    Tobie się opłaca. Gratulacje. Mnie się nie opłaca. Statystycznej rodzinie
    2+1 się nie opłaca, bo NIE DOSTAJE DOPŁAT Z GMINY.

  • 90. Data: 2010-12-27 11:11:38
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości

    > Juz Ci pisalem, ze dla Twojego konkretnego przypadku instalacje solarna
    > zamkniesz spokojnie w tych pieniadzach. Jeden kompletny kolektor to
    > 1500zl, zasobnik 100 litrow i zestaw pompowy spokojnie kupisz za reszte.
    > Po kiego produkujesz tu swoja niekompetentna malosc po raz kolejny?

    Daj linka do zestawu z ceną.

    > Na wsiach akurat czesto nie ma gazu, zuzywa sie sporo cieplej wody i druga
    > taryfa bardzo czesto bywa nieoplacalna. Posiadanie solarow sprawia, ze nie
    > trzeba co dzien rozpalac w kotle od rana, ale tego w swej ignorancji i
    > cynizmie nie pojmiesz.

    Znasz wsie bez prądu? Dlatego instalacje solarne zawsze musi się rozpatrywać
    względem podstawowego źródła energii. W tym przypadku wobec prądu.