  • 1. Data: 2013-03-01 07:37:06
    Temat: Nieszczelny śrubunek
    Od: Rentier <f...@g...com>

    Są sposoby, poza dokręcaniem do granicy zerwania gwintu, na jego uszczelnienie?
    Dużej siły nie można użyć, to 1/2'na rurkach Cu 15.

    Śrubunki nowe, końcówki wlutowane na rurki (nie wchodzi w grę zwrot do sklepu)
    Skręcone (raczej) prosto. A po 30 minutach i tak wisi kropelka wody :-(
    Co można na to poradzic? Polerować? silikon? jakis teflon? Nie ma ratunku?

  • 2. Data: 2013-03-01 09:13:11
    Temat: Re: Nieszczelny śrubunek
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Rentier" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]
    >Co można na to poradzic? Polerować? silikon? jakis teflon? Nie ma ratunku?

    Pakuły + pasta lub taśma teflonowa.
    Jak już skręcasz to nie cofaj.

  • 3. Data: 2013-03-01 09:33:09
    Od: Rentier <f...@g...com>

    Pakuły + pasta lub taśma teflonowa. Jak już skręcasz to nie cofaj.

    Ok, Ok, zebysmy sie zrozumieli- nie cieknie na połączeniu gwintowym, tylko na
    czołowym: mosiężna główka(?) wchodzi w gniazdo(?). Obie części są zakładam
    docierane..Tam jest nieszczelność.

  • 4. Data: 2013-03-01 11:12:52
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 1 marca 2013 09:33:09 UTC+1 użytkownik Rentier napisał
    > Ok, Ok, zebysmy sie zrozumieli- nie cieknie na połączeniu gwintowym, tylko na
    >czołowym: mosiężna główka(?) wchodzi w gniazdo(?). Obie części są zakładam
    >docierane..Tam jest nieszczelność.
    Taśmą teflonowa tam uszczelnij. Tą część co ma gwinr obwiń taśma tak z za[psem aby
    też w "gnieżdzie" była. I wtedy skręć.

  • 5. Data: 2013-03-01 11:40:57
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Rentier" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    >Ok, Ok, zebysmy sie zrozumieli- nie cieknie na połączeniu gwintowym, tylko na
    czołowym: mosiężna główka(?) wchodzi >w gniazdo(?). Obie części są zakładam
    docierane..Tam jest nieszczelność.

    Nawet jeśli nieszczelność jest na styku to i tak będzie wyciekać gwintem bo innej
    drogi chyba nie ma.
    No to uszczelka na styk. I skręcić.

  • 6. Data: 2013-03-01 12:33:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.03.2013 09:13, Jan Koval pisze:

    > Pakuły + pasta lub taśma teflonowa.
    > Jak już skręcasz to nie cofaj.

    Przy pakułach można nieco cofnąć... To taśma teflonowa cholernie tego
    nie lubi.

    Tylko tutaj raczej dałbym taśmę teflonową żeby aż do styku dotarła i tam
    uszczelniała.

  • 7. Data: 2013-03-01 12:45:21
    Od: Rentier <f...@g...com>

    W dniu piątek, 1 marca 2013 12:33:33 UTC+1 użytkownik Andrzej Lawa napisał:
    > W dniu 01.03.2013 09:13, Jan Koval pisze: > Pakuły + pasta lub taśma teflonowa. >
    Jak już skręcasz to nie cofaj. Przy pakułach można nieco cofnąć... To taśma teflonowa
    cholernie tego nie lubi. Tylko tutaj raczej dałbym taśmę teflonową żeby aż do styku
    dotarła i tam uszczelniała

    Ok, dzięki wszystkim poćwiczę.

  • 8. Data: 2013-03-01 12:52:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.03.2013 12:45, Rentier pisze:
> [...]
    cholernie tego nie lubi. Tylko tutaj raczej dałbym taśmę teflonową żeby aż do styku

    Jeszcze jest opcja polerowania śrubunku lub jego wymiany ;)

  • 9. Data: 2013-03-01 14:21:38
    Od: Rentier <f...@g...com>

    W dniu piątek, 1 marca 2013 12:52:34 UTC+1 użytkownik Andrzej Lawa napisał:
    > Jeszcze jest opcja polerowania śrubunku lub jego wymiany ;)
    Ni wiem, czy mi wymienią polutowane końcówki..
    Acha, uszczelnianie gwintu, o którym piszą wyżej, nic nie da, nakrętka z kołnierzem
    tylko dociska obie części razem,szczelność to wyłącznie obie powierzchnie styku.
    Można by uszczelnić gwint, ale nic to nie da, bo kołnierz narętki puści wszystko.
    Np. tu widać:
    http://www.ferro.pl/produkt-srubunek-prosty-3695-434
    0.html

  • 10. Data: 2013-03-01 18:33:51
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 1 marca 2013 14:21:38 UTC+1 użytkownik Rentier napisał:

    > Acha, uszczelnianie gwintu, o którym piszą wyżej, nic nie da, nakrętka z kołnierzem
    tylko dociska obie części razem,szczelność to wyłącznie obie powierzchnie styku.
    Przecież pisaliśmy- podwiń tam teflonu- pomiędzy obie powierzchnie styku.