  • 21. Data: 2016-10-02 16:31:02
    Temat: Re: Niska podłoga z ogrzewaniem podłogowym
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 02.10.2016 o 08:54, Budyń pisze:

    > sie cos wymyśli, moze folia+na to siatka stalowa zgrzewana a rurki do tej siatki
    mocowac.

    > ale ja nie potrzebuję izolacji w dół
    też nie proponuje izolowania. XPS ma być wypełnieniem pomiędzy rurkami,
    abyś tego nie wypełniał ciężką zaprawą
    ToMasz

  • 22. Data: 2016-10-03 08:46:06
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 2 października 2016 16:31:03 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:

    > też nie proponuje izolowania. XPS ma być wypełnieniem pomiędzy rurkami,
    > abyś tego nie wypełniał ciężką zaprawą

    miedzy rurkami to ma byc radiator a nie izolator.

    b.

  • 23. Data: 2016-10-03 12:58:17
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    > miedzy rurkami to ma byc radiator a nie izolator.

    ale też ma być lekkie. tak więc albo rybka albo.....
    Ale jakby tak rurki dać co 10cm?
    ToMasz

  • 24. Data: 2016-10-03 20:32:11
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 3 października 2016 12:58:48 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:

    > ale też ma być lekkie. tak więc albo rybka albo.....
    > Ale jakby tak rurki dać co 10cm?

    rurki spinkami do osb, miedzy rurki płyta GK pocięta w odpowiednio szerokie paski,
    zalać gipsem do równej powierzchni (mniej wody bo tylko same przestrzenie z rurką), i
    na wierzch pełna warstwę płyty GK podłogową.
    Wyjdzie wysokość 3x12,5mm.

    b.

    b.

  • 25. Data: 2016-10-03 20:50:43
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 03.10.2016 o 20:32, Budyń pisze:

> [...]
    zalać gipsem do równej powierzchni (mniej wody bo tylko same przestrzenie z rurką), i
    na wierzch pełna warstwę płyty GK podłogową.

    dwa zastrzeżenia. płyta GK sama w sobie lekka nie jest. karton przewodzi
    ciepło wyjątkowo słabo. więc po co pakować płytę GK? Moim zdaniem albo
    lekko - styro czy coś, albo solidnie czyli zaprawa, ale w tym przypadku
    coś na gipsie, anhydrytowa czy jakaś taka.
    Ale o płytach GK podłogowych nie słyszałem. co to za dziwactwo?
    ToMasz

  • 26. Data: 2016-10-03 21:31:51
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 3 października 2016 20:50:44 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:

> [...]
    rurką), i na wierzch pełna warstwę płyty GK podłogową.

    > dwa zastrzeżenia. płyta GK sama w sobie lekka nie jest. karton przewodzi

    zdecydownie lepiej niz styropian, a zresztą prawie go tam nie ma, w koncu grubosc sie
    liczy

> [...]
    > coś na gipsie, anhydrytowa czy jakaś taka.
    > Ale o płytach GK podłogowych nie słyszałem. co to za dziwactwo?

    http://www.leroymerlin.pl/materialy-wykonczeniowe/pl
    yty-karton-gips/plyty-karton-gips/plyta-gipsowo-kart
    onowa-podlogowa-typu-dfir-norgips,p217371,l469.html

    b.

  • 27. Data: 2016-10-04 08:15:57
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Mon, 3 Oct 2016 11:32:11 -0700 (PDT), Budyń napisał(a):

> [...]
    zalać gipsem do równej powierzchni (mniej wody bo tylko same przestrzenie z rurką), i
    na wierzch pełna warstwę płyty GK podłogową.

    Jak już się bawić z gipsy to anhydryt, samo się rozleje, samo się
    wypoziomuje, też można dać 4 cm i po tygodniu kłaść płytki tylko cena
    niefajna.

    --
    scruffty

  • 28. Data: 2016-10-04 08:23:30
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 04.10.2016 o 08:15, scruffty pisze:

> [...]
    >
    > Jak już się bawić z gipsy to anhydryt, samo się rozleje, samo się
    > wypoziomuje, też można dać 4 cm i po tygodniu kłaść płytki tylko cena

    a jakby dac mniej? Znaczy nośność zapewnia dolna warstwa, czy to osb czy
    beton. rurek z wodą też przedmioty postawione na górze nie zgniotą, bo
    będą kafelki, panele.... czy można by dać na rurki siatkę stalową a nato
    2cm anhydrytu? na wylewkach anhydrytowych jest informacja że można je
    stosować od 2cm do 6cm. na wylewkach do ogrzewania podłogowego -
    minimum 3.5 :(
    czy anhydryt można zbroić?

    ToMasz

  • 29. Data: 2016-10-04 08:57:50
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Tue, 04 Oct 2016 08:23:30 +0200, ToMasz napisał(a):

    > czy anhydryt można zbroić?

    Może ktoś zna się na tym na tyle, aby udzielić konkretnych odpowiedzi
    (najszybciej jednak chyba zadzwonić do ekipy co to robi i zapytać, bo
    popularne to rozwiązanie u nas ze względu na koszty nie jest).

    Pewnie zbroić zwykłą siatką jak do wylewek się nie da, bo będzie korodować
    a zbrojenie rozproszone znowu może wpływać niekorzystnie na
    samopoziomowanie się wylewki. Ogólnie anhydryt jest wytrzymalszy od betonu
    i z uwagi na płynną konsystencję powinien lepiej otulać rurki.

    Co do problemu wysokości, wynika on głównie z minimalnej warstwy nad/pod
    rurką, więc może zamiast dawać rurki pex i radiatory lepiej zrobić to w
    miedzi (na YT są filmy jak kładą ogrzewanie podłogowe w miedzi) tam rurka
    jest cieńsza i można ją układać bez przypinania (choć w dwie osoby można i
    PEXA bez przypinania ułożyć, wymaga to trochę obciążania zakrętów na czas
    gięcia, ale się da, są też takie listwy do wpinania rurek zamiast zszywek).

    Na miedź daje się jeszcze otulinę, aby całe ciepło było oddawane bardziej
    równomiernie do podłogi, pytanie czy można z niej zrezygnować bądź dać
    cieńszą - otulina załatwia też problem rozszerzalności cieplnej rurki, więc
    zrezygnowanie całkiem to może być zły pomysł jak metal będzie pracował na
    ścisk.

    --
    scruffty

  • 30. Data: 2016-10-04 10:25:38
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 4 października 2016 08:23:31 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:

> [...]
    > beton. rurek z wodą też przedmioty postawione na górze nie zgniotą, bo
    > będą kafelki, panele.... czy można by dać na rurki siatkę stalową a nato

    nie ma co za bardzo przechytrzyc - gdzies ci rurka sie podniesie i wylezie na
    wierzch.

    b.