  • 101. Data: 2013-03-25 20:32:12
    Temat: Re: No i jak tam u Was wyglada ocieplenie klimatu?
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-03-25 10:10, Pawel O'Pajak pisze:
    > Powitanko,

    > Ziemia istnieje ok. 4,5 mld lat, od jakis 600mln mamy rozne formy zycia.
    > Na ziemiach naszego kraju mielismy: plytkie cieple morze, pustynie z
    > temp ponad 50 oC przez kilka mln lat, kilka mln lat cieplego
    > tropikalnego klimatu z bujna roslinnoscia, 4 zlodowacenia z pokrywa lodu
    [...]

    Jesteśmy w stanie te zmiany wyjaśnić. ZAWSZE była jakaś przyczyna.
    Tylko niestety jeszcze o tym nie wiesz.

    > A Ty rzucasz jakies wykres prezentujacy okres calkowicie nieistotny dla
    > rozwazan o zmianach klimatu i prezentujesz jak prawde objawiona.

    Bredzisz. Problem polega na tym, że zmieniliśmy skład atmosfery w
    tempie, jakie do tej pory trwało setki tysięcy, czy nawet miliony lat.

    > podstawie dzialalnosci malo licznego gatunku ludzkiego dowodzi braku
    > elementarnej wiedzy z geologii, fizyki, matematyki (albo zupelnie
    > swiadomego straszenia ludzi celem wyludzenia od nich podatkow i
    > uzasadnienia swoich pseudo-badan).

    Twój wywód dowodzi braku elementarnej wiedzy z geologii, fizyki,
    matematyki. Podaj chociaż jeden argument, a będziemy mieli o czym
    dyskutować.

    Jak na razie nic nie powiedziałeś poza wyrażeniem swojego niedowierzania
    i emocjonalnego ekocośtam stosunku do tematu.

    M.

  • 102. Data: 2013-03-25 20:48:31
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 25 Mar 2013 20:26:27 +0100 osobnik zwany M. napisał:

    > Nie pominąłem. W ostatnich latach mamy spadek aktywności słonecznej a
    > temperatury rosną.
    >
    > M.

    a w poprzednich?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 103. Data: 2013-03-25 21:00:21
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-03-25 12:58, Maniek4 pisze:
    > Użytkownik "M." <...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Gdybys napisal, ze teraz wylatuje mniej niz kiedys to byloby OK, ale
    > napisales, ze wiecej dosarczasz, a to blad fundamentalny jak sadze dla tej
    > teorii? Paradoksalnie moze napisales prawde, bo ilosc energii slonecznej
    > wcale nie jest stala. Zostawmy to, bo nie mam zamiaru byc drobiazgowym.

    > Okresowe ochlodzenia widoczne na wykresach.

    Podaj zakres tego ochłodzenia.

    > Nie wiem, moze znow nie ten wykres.. :-)
    > Depresja to taki punkt w ktorym wykres osiaga najnizsza wartosc.

    Gdzie w tych danych widzisz depresję? Ja widzę strasznie duże
    niepewności pomiarowe. Podaje teraz swoją hipotezę dla tych danych
    (wziąłem średnią dla każdego roku, ale tak naprawdę powinienem dla
    szacunków klimatycznych wziąć średnią z 30 lat).

    1753 ( -4 ; 2,4 )
    1754 ( -3,7 ; 2,6 )
    1755 ( -4 ; 2,3 )
    1756 ( -3,5 ; 2,2 )
    1757 ( -3,8 ; 2,8 )
    1758 ( -4,6 ; 0,4 )
    1759 ( -3,3 ; 1,4 )
    1760 ( -3,9 ; 1,1 )
    1761 ( -2,7 ; 2 )
    1762 ( -3,3 ; 1,9 )
    1763 ( -3,8 ; 1,1 )
    1764 ( -2 ; 1,9 )
    1765 ( -2,4 ; 1,8 )
    1766 ( -2 ; 2 )
    1767 ( -3 ; 1,9 )
    1768 ( -3,2 ; 0,9 )
    1769 ( -2,5 ; 1,8 )
    1770 ( -2,7 ; 1,8 )
    1771 ( -2,4 ; 1,6 )
    1772 ( -2,2 ; 2,3 )
    1773 ( -1,7 ; 2,4 )
    1774 ( -2,8 ; 2,5 )
    1775 ( -1,7 ; 2,8 )
    1776 ( -3,1 ; 1,8 )
    1777 ( -3,1 ; 1,6 )
    1778 ( -3 ; 2 )
    1779 ( -2,3 ; 2,3 )
    1780 ( -2,7 ; 2,6 )
    1781 ( -2,8 ; 1,6 )
    1782 ( -3,5 ; 1 )
    1783 ( -3 ; 1,3 )
    1784 ( -3,5 ; 0,8 )
    1785 ( -3,7 ; 0,1 )
    1786 ( -3,4 ; 0,5 )
    1787 ( -2,6 ; 1,3 )
    1788 ( -3 ; 1,4 )
    1789 ( -2,7 ; 1,2 )
    1790 ( -2,4 ; 1 )
    1791 ( -1,9 ; 1,5 )
    1792 ( -2,4 ; 1 )
    1793 ( -2,2 ; 1,4 )
    1794 ( -1,7 ; 1,7 )

    > Linijka w piku ok. 1750 i jedziemy w prawo. Co jest ponizej prostej?
    > To Ty masz swiecic garnuszkiem oswiaty a nie ja. Poddalem pod watpliwosc
    > pewna teze i napisalem z czego moim zdaniem wynika. Ty na sile chcesz
    > udowodnic ze nie umiem czytac wykresow, choc nie mam pojecia jak mozna nie
    > umiec czytac jednej kreski w ukladzie dwoch osi.

    Jakiej kreski. Tam są dla każdego miesiąca trzy wartości:

    minimum, maksimum i wartość średnia przedziału niepewności

    To teraz ja mam dla ciebie zagadkę. Masz dwóch wykonawców. Jeden mówi,
    że za jakąś pracę weźmie 10 tys. zł. Drugi mówi, że weźmie 9tys. zł
    jednak cena końcowa może się zmienić o 3 tys. zł. Który z nich jest tańszy?

    Błąd jest po prostu większy niż efekt, którego chcesz dowieść.

    M.

  • 104. Data: 2013-03-25 21:03:49
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-03-25 17:43, masti pisze:

    > na dodatek nawet w ramach tych nedznych 200 lat nie potrafią podać
    > żadnego uzasadnienia antropomorficzności zmian

    A jakiś argument. Na razie świecisz swoją ignorancją.

    > PS: Piękne podsumowanie :)

    Żeś się podsumował, że ho ho. Wszystkie dzieci w przedszkolu będą cię
    podziwiać.

    Jeśli masz coś w temacie globalnego ocieplenie to napisz. Jak na razie
    nie podałeś żadnego argumentu, poza przypisywaniem innym swoich własnej
    ignorancji.

    M.

  • 105. Data: 2013-03-25 21:06:13
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-03-25 12:33, Maniek4 pisze:
    > Użytkownik "M." <...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Mi juz sie nie chce.
    > Po jaka cholere ja ma Ciebie przekonywac? To Ty powinienes przekonac mnie.

    Do czego mam cię niby przekonywać?

    Przecież ty już wiesz i szukasz tylko potwierdzenia swoich uprzedzeń.
    Nie zależy ci na tym, by się czegoś dowiedzieć. Wiesz już przed
    poznaniem faktów.

    M.

  • 106. Data: 2013-03-25 21:07:36
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-03-25 12:38, Maniek4 pisze:
    > Użytkownik "M." <...@n...pl> napisał w wiadomości

    > No ale to wiadomo od dziesiecioleci...
    > Tyle tam radza, badaja, przejadaja granty, zeby odkryc te oczywista prawde?
    > Piszesz, ze nie sa od tego zeby mowic co zrobic. To trzebaby
    > przekwalifikowac ich na spawaczy, bo co mieli stwierdzic to stwierdzili juz
    > lata temu.

    Zaraz, zaraz. Masz pretensję do klimatologów, że nie zajmują się polityką?

    M.

  • 107. Data: 2013-03-25 21:09:13
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-03-25 12:42, Maniek4 pisze:
    > Użytkownik "M." <...@n...pl> napisał w wiadomości

    > No jak ekstrema to wiadomo, ze nie ekstremum. Jednak Ty ciagle unikasz
    > odpowiedzi. Wez linijke i wyjasnij nam skad te amplitudy?

    Nie potrzebuję linijki. Tam są dane, które można ściągnąć.

    Oto one. Gdzie te ekstrema?

    1753 ( -4 ; 2,4 )
    1754 ( -3,7 ; 2,6 )
    1755 ( -4 ; 2,3 )
    1756 ( -3,5 ; 2,2 )
    1757 ( -3,8 ; 2,8 )
    1758 ( -4,6 ; 0,4 )
    1759 ( -3,3 ; 1,4 )
    1760 ( -3,9 ; 1,1 )
    1761 ( -2,7 ; 2 )
    1762 ( -3,3 ; 1,9 )
    1763 ( -3,8 ; 1,1 )
    1764 ( -2 ; 1,9 )
    1765 ( -2,4 ; 1,8 )
    1766 ( -2 ; 2 )
    1767 ( -3 ; 1,9 )
    1768 ( -3,2 ; 0,9 )
    1769 ( -2,5 ; 1,8 )
    1770 ( -2,7 ; 1,8 )
    1771 ( -2,4 ; 1,6 )
    1772 ( -2,2 ; 2,3 )
    1773 ( -1,7 ; 2,4 )
    1774 ( -2,8 ; 2,5 )
    1775 ( -1,7 ; 2,8 )
    1776 ( -3,1 ; 1,8 )
    1777 ( -3,1 ; 1,6 )
    1778 ( -3 ; 2 )
    1779 ( -2,3 ; 2,3 )
    1780 ( -2,7 ; 2,6 )
    1781 ( -2,8 ; 1,6 )
    1782 ( -3,5 ; 1 )
    1783 ( -3 ; 1,3 )
    1784 ( -3,5 ; 0,8 )
    1785 ( -3,7 ; 0,1 )
    1786 ( -3,4 ; 0,5 )
    1787 ( -2,6 ; 1,3 )
    1788 ( -3 ; 1,4 )
    1789 ( -2,7 ; 1,2 )
    1790 ( -2,4 ; 1 )
    1791 ( -1,9 ; 1,5 )
    1792 ( -2,4 ; 1 )
    1793 ( -2,2 ; 1,4 )
    1794 ( -1,7 ; 1,7 )

    M.

  • 108. Data: 2013-03-25 21:13:43
    Od: "M." <...@n...pl>

> [...]
    > teorii? Paradoksalnie moze napisales prawde, bo ilosc energii slonecznej
    > wcale nie jest stala. Zostawmy to, bo nie mam zamiaru byc drobiazgowym.

    Nie wycinaj połowy mojej wypowiedzi:

    "do układu dostarczasz więcej energii niż z niego wylatuje, to ta
    energia tym układzie się gromadzi"

    Nie napisałem nic o stałości pierwszego lub drugiego czynnika. W teorii
    globalnego ocieplenia oba te czynniki są skrupulatnie uwzględniane. I
    fizyka mówi tyle, że więcej wpada niż wypada: ergo, będzie więcej
    energii, co spowoduje duże zmiany klimatyczne.

    M.

  • 109. Data: 2013-03-25 21:27:53
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-03-25 20:48, masti pisze:

    > a w poprzednich?

    ?????

    Poczytaj i pogadamy
    http://doskonaleszare.blox.pl/2011/01/FAQ-Klimat-i-j
    ego-zmiany.html

    M.

  • 110. Data: 2013-03-25 21:30:54
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Do czego mam cię niby przekonywać?
    >
    > Przecież ty już wiesz i szukasz tylko potwierdzenia swoich uprzedzeń. Nie
    > zależy ci na tym, by się czegoś dowiedzieć. Wiesz już przed poznaniem
    > faktów.

    Podalem trendy zgodnie z datami wg. Twoich wykresow, gdzie jak dla mnie cos
    sie nie zgadza. Nikt nie podal chocby szczatkowej odpowiedzi. Co i jak nie
    bede powtarzal, bo gdzies wyzej jest czarno na bialym.

    Pozdro.. TK