  • 111. Data: 2013-03-25 21:42:18
    Temat: Re: No i jak tam u Was wyglada ocieplenie klimatu?
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "M." <...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:5150ace1$0$26699$65785112@news.neostrada.pl...

    > Gdzie w tych danych widzisz depresję? Ja widzę strasznie duże niepewności
    > pomiarowe. Podaje teraz swoją hipotezę dla tych danych (wziąłem średnią
    > dla każdego roku, ale tak naprawdę powinienem dla szacunków klimatycznych
    > wziąć średnią z 30 lat).

    [...]
    Dzis to pomine, jest pozno i nie chce mi sie sleczec nad tym. Nie mam
    pojecia jakie teraz dane podajesz. Ciagle mowimy o tym?
    http://berkeleyearth.org/pdf/decadal-with-forcing.pd

    Podaj zrodlo jeszcze raz prosze...

    Pozdro.. TK

  • 112. Data: 2013-03-25 21:44:56
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Nie napisałem nic o stałości pierwszego lub drugiego czynnika. W teorii
    > globalnego ocieplenia oba te czynniki są skrupulatnie uwzględniane. I
    > fizyka mówi tyle, że więcej wpada niż wypada: ergo, będzie więcej energii,
    > co spowoduje duże zmiany klimatyczne.

    Skoro glownym powodem ma byc gaz cieplarniany to chyba nalezy mowic o
    dokladaniu ocieplenia, a nie dokladaniu do kotla.
    Dajmy temu spokoj. Dla mnie wywod byl nieprecyzyjny, choc zgodze sie, ze
    mozna tlumaczyc go na oba sposoby, jak w sadzie. :-)

    Pozdro.. TK

  • 113. Data: 2013-03-25 21:49:37
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Zaraz, zaraz. Masz pretensję do klimatologów, że nie zajmują się polityką?

    Skoro nie interesuje ich co zrobic z efektem jaki odkryli, a odkryli co
    odkryli tyle lat temu to co jeszcze robia? Zmierzyli, powiazali, postawili
    teze i jak im sie zdaje udowodnili ja. wiec nie ma juz co odkrywac.
    Pozostaje mierzyc i rysowac kreche. Teraz moga zostac spawaczami. No chyba,
    ze jednak czegos nie odkryli.

    Pozdro.. TK

  • 114. Data: 2013-03-25 21:54:38
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Nie potrzebuję linijki. Tam są dane, które można ściągnąć.
    >
    > Oto one. Gdzie te ekstrema?

    Wykres ktory podawales o wplywie czlowieka:
    http://berkeleyearth.org/pdf/decadal-with-forcing.pd
    na nim w latach tysiac siedemset cos tam - tysiac osiemset widac spore
    amplitudy, a wierzcholek w relacji do 19 wieku nie wydaje sie byc
    szczegolnie rozny. Biorac pod uwage niepewnosc okresu mozna sie zastanawiac,
    czy wogole mamy jakies zmiany klimatu, poza stalymi wahaniami.

    Pozdro.. TK

  • 115. Data: 2013-03-25 22:46:45
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-03-25 21:42, Maniek4 pisze:
> [...]
    > Dzis to pomine, jest pozno i nie chce mi sie sleczec nad tym. Nie mam
    > pojecia jakie teraz dane podajesz. Ciagle mowimy o tym?

    Tak.

    > Podaj zrodlo jeszcze raz prosze...

    Obrazek drugi
    http://berkeleyearth.org/results-summary/

    tam jest link do danych z których powstał obrazek.

    http://berkeleyearth.lbl.gov/auto/Global/Full_TAVG_c
    omplete.txt

    M.

  • 116. Data: 2013-03-25 22:48:07
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-03-25 21:49, Maniek4 pisze:
> [...]
    > teze i jak im sie zdaje udowodnili ja. wiec nie ma juz co odkrywac.
    > Pozostaje mierzyc i rysowac kreche. Teraz moga zostac spawaczami. No chyba,

    Fizyków po odkryciu zasad dynamiki Newtona też wysłałbyś na spawaczy? :-)

    M.

  • 117. Data: 2013-03-25 22:50:29
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-03-25 21:54, Maniek4 pisze:
> [...]
    > szczegolnie rozny. Biorac pod uwage niepewnosc okresu mozna sie zastanawiac,
    > czy wogole mamy jakies zmiany klimatu, poza stalymi wahaniami.

    Im dalej w historii pomiarów, tym większe niepewności. Dlatego nie wiem,
    dlaczego koniecznie chcesz szukać drobnych wahań temperatury w danych
    obarczonych dużą niepewnością (dane z XVIIIw.)? Przez te dane można
    narysować prostą kreskę i też będzie zgodna z pomiarami.

    M.

  • 118. Data: 2013-03-25 22:51:38
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-03-25 21:30, Maniek4 pisze:
    > Użytkownik "M." <...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Podalem trendy zgodnie z datami wg. Twoich wykresow, gdzie jak dla mnie cos
    > sie nie zgadza. Nikt nie podal chocby szczatkowej odpowiedzi. Co i jak nie
    > bede powtarzal, bo gdzies wyzej jest czarno na bialym.

    Nie podałeś trendów. Ale możesz użyć swojej regresji liniowej i podać
    trendy dla danych

    http://berkeleyearth.lbl.gov/auto/Global/Full_TAVG_c
    omplete.txt

    Proszę bardzo. Policz.

    M.

  • 119. Data: 2013-03-25 22:56:47
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-03-25 21:44, Maniek4 pisze:
    > Użytkownik "M." <...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Skoro glownym powodem ma byc gaz cieplarniany to chyba nalezy mowic o
    > dokladaniu ocieplenia, a nie dokladaniu do kotla.

    Tak. Chodzi o dokładanie ocieplenia (izolacji).

    Cytuję mój przykład:

    Stosując analogię do domu:

    Wyobraź sobie, że masz w domu piec w którym zawsze tak samo palisz. Na
    zewnątrz jest stała temperatura i w domu także ustali się jakaś stała
    temperatura. Jeśli dołożysz 1cm warstwy ocieplenia (styropian) to więcej
    energii zostanie w środku i podwyższy się temperatura. Temperatura
    będzie rosła aż znowu wyrównają się straty ciepła przez ściany z
    ogrzewaniem (przy większej różnicy temperatur są większe straty).

    M.

  • 120. Data: 2013-03-26 08:53:05
    Od: "RobertP." <r...@p...onet.pl>

    On Mon, 25 Mar 2013 20:32:12 +0100, M. <...@n...pl> wrote:

    A wg tego wykresu mamy w tej chwili globalne _ochłodzenie_. I jakoś
    temperatura nie do końca zależy od zawartości CO2 w atmosferze.

    http://tucsoncitizen.com/wryheat/files/2011/12/Paleo
    zoic-temp-history.jpg

    RobertP.