  • 151. Data: 2013-03-28 23:28:57
    Temat: Re: No i jak tam u Was wyglada ocieplenie klimatu?
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-03-28 23:11, Maniek4 pisze:
> [...]
    > wiekiem 21 i wyciagasz na podstawie tego, ze na przestrzeni 300 lat mamy
    > ocieplenie to sorry co ja mam myslec? Dla zacienienia wprowadzasz metr
    > danych i nie mam pojecia po co, skoro one zawarte sa w graficznej
    > prezentacji zwanej wykresem. Teraz kazesz mi analizowac kazdy wiersz z
    > osobna nie wiadomo po co, skoro ktos zawarl to w jednej kresce. Zwyczajnie
    > szkoda mi czasu.
    > Pytalem Ciebie co sie dzieje na przelomie wieku 19 i 20. Co sie dzialo w
    > latach 1700 cos tam i co? I kolejne dane. Nie o to pytam, ze tak powiem

    Wydawało mi się, że pytasz, bo Cię to interesuje.

    Jeszcze raz powtórzę: ten wykres nie przedstawia jednej kreski.

    Jako ciekawostkę powiem, że akurat te dane, które podałem zostały
    obrobione przez gości, którzy w którymś momencie stwierdzili, że ci
    klimatolodzy to coś ściemniają. Ale zamiast narzekać sami zakasali
    rękawy i już po 1,5 roku opublikowali wyniki w których ... potwierdzili
    dotychczasowe wyniki klimatologów, tzn.

    1. temperatury na Ziemi rosną
    2. istnieje korelacja pomiędzy CO2 i temperaturą na Ziemi

    Wydawało mi się, że też jesteś niedowiarkiem, który wszystko sam musi
    sprawdzić. Wcale nie liczę na to, że uwierzysz mi na słowo. Wprost
    przeciwnie - liczę na to, że sprawdzisz u źródeł, czy rzeczywiście to,
    co piszę jest prawdą. Tak zachowuje się sceptyk. Natomiast denialista
    nie sprawdza. On wie, że jest inaczej i szuka potwierdzenia dla swoich
    przekonań i ideologii w danych.

    M.

  • 152. Data: 2013-03-28 23:39:56
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-03-28 23:19, Maniek4 pisze:
    > Użytkownik "M." <...@n...pl> napisał w wiadomości

    > A co zrobic z idiotami ktorzy nie wiedza, ze ten CO2 musial byc wczesniej
    > skoro jest dzis pod ziemia w innej formie? Podrzucili go kosmici?

    Ależ oczywiście, ten CO2 był kiedyś w atmosferze. Miliony lat trwało
    naturalne odkładanie tego CO2 z atmosfery pod ziemię. Teraz my te
    miliony lat odrabiamy w 200 lat.

    Wiemy też, jak wyglądała Ziemia jak CO2 było więcej. Jednak wtedy
    aktywność słoneczna była także mniejsza.

    Tutaj przykład działania CO2
    http://www.youtube.com/watch?v=fpF48b6Lsbo#t=6m00s
    Przy okazji kolejny czynnik - albedo. Albedo mówi o tym o stosunku
    promieniowania odbitego do padającego. Im wyższe albedo tym więcej
    promieniowania jest odbijanego. Śnieg/lód ma duże albedo.

    M.

  • 153. Data: 2013-03-29 11:23:32
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Wydawało mi się, że pytasz, bo Cię to interesuje.

    No dokladnie, ale nie na tyle zebym zglebial kolejna dzialke nauki
    calkowicie mi obcej.

> [...]
    > piszę jest prawdą. Tak zachowuje się sceptyk. Natomiast denialista nie
    > sprawdza. On wie, że jest inaczej i szuka potwierdzenia dla swoich

    To nie jest tak, ze nie wierze w to co piszesz. Jak napisalem pozostawiam
    sobie margines na niewiare. Troche juz zyje na swiecie i przekonalem sie nie
    raz o co w roznych danych chodzi. Przyklady mozna mnozyc i to wcale nie na
    nizszych szczeblach niz Twoja klimatologia. Ot chocby ostatnia grypa ah1n1
    sprzed roku i zakup szczepionek przez rzady kilku panstw. Ilu umarlo i ile
    to mialo wspolnego z epidemia to dzis juz wszyscy wiemy. Czy przychodzi mi
    do glowy uczyc sie o epidemiach i ewolucji grypy? Przeciez nie. Tak samo nie
    bede uczyl sie klimatologii. Czego bym nie zrobil to i tak ode mnie to nie
    zalezy. Ocieplenie bedzie, albo nie. Jezeli odkryje cos innego to tez to nic
    nie zmieni. Wiec mam dla siebie swoj poglad, ocieplenie albo jest, albo ktos
    robi na tym kase. Analiza wykresow w korelacji do danych historycznych i
    pewnosci tych danych na przestrzeni ostatnich stuleci sprawia raczej, ze mam
    watpliwosci co do jedynej slusznej tezy. Ekrany akustyczne przy drogach
    przez srodek pola tez mozna przypuszczac, ze jakis kretyn zatwierdzil. Z ta
    roznica, ze to interes, a nie stan umyslu.

    Pozdro.. TK

  • 154. Data: 2013-03-29 11:32:39
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Ależ oczywiście, ten CO2 był kiedyś w atmosferze. Miliony lat trwało
    > naturalne odkładanie tego CO2 z atmosfery pod ziemię. Teraz my te miliony
    > lat odrabiamy w 200 lat.

    Czyli to juz bylo.. :-)

    > Wiemy też, jak wyglądała Ziemia jak CO2 było więcej. Jednak wtedy
    > aktywność słoneczna była także mniejsza.

    I nie wiemy jaka bedzie w przyszlosci, pomijajac czerwonego olbrzyma.

    Pozdro.. TK

  • 155. Data: 2013-03-29 13:22:19
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-03-28 23:16, Maniek4 pisze:
    > Użytkownik "M." <...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Mozemy wiec zalozyc z jednakowa pewnoscia jak srednia, ze te dane pomiarowe
    > beda na gornym skraju szarego pola. Jak przeprowadzimy od wierzcholka prosta
    > rownolegla osi czasu w strone wzrostu daty, to dojdziemy do wniosku, ze ta
    > temp. juz byla i to niecale trzysta lat temu. Skad mamy wiedziec, ze mamy
    > ocieplenie?

    Dlatego, że bliższe dane mają mniejszą niepewność i tam już masz dużo
    mniej możliwości poprowadzenia kreski.

    M.

  • 156. Data: 2013-03-29 13:30:24
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-03-29 11:32, Maniek4 pisze:
    > Użytkownik "M." <...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Czyli to juz bylo.. :-)

    Tak. Było. Trochę inne ale było. I raczej nie chcemy, żeby takie było. :-)

    > I nie wiemy jaka bedzie w przyszlosci, pomijajac czerwonego olbrzyma.

    Wiemy, jaka będzie w przybliżeniu aktywność słoneczna. To, czego nie
    wiemy, a co jest istotnym czynnikiem, to ilość CO2 jaką jeszcze
    wyemituje ludzkość.

    M.

  • 157. Data: 2013-03-29 13:43:51
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-03-29 11:23, Maniek4 pisze:
> [...]
    > sobie margines na niewiare. Troche juz zyje na swiecie i przekonalem sie nie

    Też miałem takie podejście. W którymś momencie zacząłem samodzielnie
    zgłębiać temat. I niestety jest to jedyny sposób na dojście do tego, jak
    jest. Także niestety do globalnego ocieplenia podpięli się zieloni i
    wcale nie pomagają w komunikacji, bo na fizyce się nie znają i liczyć
    nie umieją.

    Dużą krzywdę odbiorowi społecznemu teorii globalnego ocieplenia zrobili
    politycy (jak np. Al Gore). Przez sam fakt propagowania idei była ona
    negowana ze względu na osobę, która to komunikowała (demokrata i polityk).

> [...]
    > zalezy. Ocieplenie bedzie, albo nie. Jezeli odkryje cos innego to tez to nic

    Wbrew pozorom dużo zależy. Jednym z lepszych sposobów działania jest ...
    ocieplenie domu. :-)

> [...]
    > watpliwosci co do jedynej slusznej tezy. Ekrany akustyczne przy drogach

    No widzisz. To nie jest analiza korelacji. W fizyce sama korelacja NIE
    JEST NIC WARTA. W fizyce musisz wiedzieć DLACZEGO, a korelacja może być
    tego konsekwencją. My wiemy dlaczego, a kolejne obserwacje i badania
    potwierdzają to, co przewidujemy wychodząc z praw fizyki.

    > przez srodek pola tez mozna przypuszczac, ze jakis kretyn zatwierdzil. Z ta
    > roznica, ze to interes, a nie stan umyslu.

    Fizyka jest nieczuła na takie rzeczy. Nawet jeśliby mnóstwo ludzi
    zrobiło super interes na globalnym ociepleniu to z naukowego punktu
    widzenia nie będzie to żaden argument za albo przeciw.

    Otoczka społeczna, o której napisałem wyżej jest tematem na zupełnie
    oddzielny wątek i nie ma nic wspólnego z teorią globalnego ocieplenia.

    M.

  • 158. Data: 2013-03-29 14:55:34
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 28 Mar 2013 21:08:30 +0100 osobnik zwany M. napisał:

    > Nie, nie zakładam. To było tylko porównanie uproszczone ze swojej
    > natury. Fizycy często stosują takie analogie, by móc wyjaśnić jakieś
    > zjawisko.

    wijesz się

    > A może sugerujesz, że klimatolodzy nie wiedzą o zmianie aktywności
    > słonecznej.

    ja się pytam Ciebie nie klimatologów. To gdzie ten wpływ człowieka?

    > Chyba aż takim idiotą to nie jesteś, chociaż bardzo się
    > starasz nim być.

    trafiony zatopiony. Brak argumentów usiłujesz nadrabiać obrażaniem
    adwersarzy

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 159. Data: 2013-03-29 14:56:47
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 28 Mar 2013 21:06:35 +0100 osobnik zwany M. napisał:

    > Po co mam po raz setny przepisywać coś, co już dawno zostało napisane.
    > Nie potrafisz przeczytać i zrozumieć tamtego, to moich tłumaczeń też nie
    > zrozumiesz.
    >
    > M.
    nie nie podałeś jaki to czynnik wpływał na pogodę w czasach poprzednich.

  • 160. Data: 2013-03-29 14:58:18
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 28 Mar 2013 22:32:01 +0100 osobnik zwany Pawel O'Pajak
    napisał:

    > Powitanko,

    > Masti, Daj spokoj, facet jest niereformowalny. Podalem mu przyklady
    > dramatycznych zmian klimatu, nawet skladu atmosfery, gdy ludzi jeszcze
    > nie bylo, nawet ssakow. Dowody ma pod stopami i w zasiegu wzroku, a on
    > swoje. Pewnie poleci samolotem spalajacym 55 litrow na silnik na minute
    > lotu... na konferencje klimatyczna;-)

    przecież wiem. Ale lubię się z takimi podroczyć :)