  • 171. Data: 2013-03-29 21:35:47
    Temat: Re: No i jak tam u Was wyglada ocieplenie klimatu?
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "M." <...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:5154a422$0$1223$65785112@news.neostrada.pl...

    > A jaki jest ten znany czynnik?

    na ten pierwszy z brzegu przyklad: metan?

  • 172. Data: 2013-03-29 21:37:13
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-03-29 20:56, masti pisze:

    > na razie to ty usiłujesz coś obalić. Ale coraz bardziej mam wrażenie, ez
    > conajwyzej flaszkę

    Cóż za naukowe podejście. Argument spod budki z piwem.

    > na razie to ty zamiast nauki serwujesz wiarę w GO. Ale cóż taką to mamy
    > obecnie naukę

    Nie przypisuj innym tego, co sam robisz. AGW jest dobrze potwierdzoną
    teorią, popartą potężną ilością publikacji naukowych w recenzowanych
    czasopismach.

    Cytowania do tych artykułów były w godzinnym wykładzie pokazującym
    historię przewidywań klimatologów.

    Tutaj masz dalsze informacje
    NASA: http://climate.nasa.gov/scientific-consensus
    American Physical Society: http://www.aps.org/policy/statements/07_1.cfm
    American Institute of Physics: http://www.aip.org/history/climate/index.htm

    Tutaj coś po polsku
    http://www.igf.fuw.edu.pl/~mnurek/Globalne_ociepleni
    e-okiem-fizyka-konwersatorium.pdf

    tutaj coś prostym językiem:
    http://ziemianarozdrozu.pl/artykul/1646/klimat-zmien
    ial-sie-zawsze-cz-1

    itd. itp.

    To wynik 5 minut google. Znalazłem setki prac i materiałów naukowych i
    popularno-naukowych na temat AGW. Ale ty i tak nic nie przeczytasz,
    tylko znowu zapodasz jakąś brednię.

    Czekam teraz na podanie przez ciebie KILKU NAUKOWYCH źródeł na
    potwierdzenie twoich hipotez. Założę się, że nie podasz żadnego źródła,
    bo tez hipotezy nie masz żadnej.

    M.

  • 173. Data: 2013-03-29 21:38:38
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-03-29 21:16, masti pisze:

    > tylko jakoś się kupy nie trzymają

    A jakiś konkret? Co się nie trzyma kupy?

    Bo jak na razie to bredzisz niesamowicie i jeszcze nic nie powiedziałeś.
    Chyba, że to ty jesteś tą kupą, której się nic nie trzyma.

    M.

  • 174. Data: 2013-03-29 21:47:27
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-03-29 21:35, Ghost pisze:

    > Użytkownik "M." <...@n...pl> napisał w wiadomości

    > na ten pierwszy z brzegu przyklad: metan?

    No i ....

    Bo metan jest uwzględniony w tych kalkulacjach. Tylko, że ludzkość nie
    emituje metanu tak dużych ilościach jak CO2.

    Ale jeśli globalne ocieplenie będzie postępowało i zacznie topnieć
    wieczna zmarzlina, to efekt emisji dużej ilości metanu może być spory.
    Podobnie jest z klatratami metanu w oceanach. Gdyby się
    zdestabilizowały, to ...

    Więcej o metanie jest tutaj
    http://doskonaleszare.blox.pl/2010/12/FAQ-Gazy-ciepl
    arniane.html
    patrz pkt 3.

    Ale wracając do meritum. Czy sugerujesz, że koncentracja metanu w
    atmosferze jakoś drastycznie wzrosła w ostatnich 200 latach i to właśnie
    metan jest odpowiedzialny za globalne ocieplenie? Poproszę o bardziej
    konkretne dane i źródło.

    M.

  • 175. Data: 2013-03-29 22:52:10
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Też miałem takie podejście. W którymś momencie zacząłem samodzielnie
    > zgłębiać temat. I niestety jest to jedyny sposób na dojście do tego, jak
    > jest. Także niestety do globalnego ocieplenia podpięli się zieloni i wcale
    > nie pomagają w komunikacji, bo na fizyce się nie znają i liczyć nie
    > umieją.

    A ja mysle, ze co jak co, ale liczyc to oni potrafia. :-)

    > Dużą krzywdę odbiorowi społecznemu teorii globalnego ocieplenia zrobili
    > politycy (jak np. Al Gore). Przez sam fakt propagowania idei była ona
    > negowana ze względu na osobę, która to komunikowała (demokrata i polityk).

    Ten demokrata mial zuzycie energii jedno z wiekszych w skali kraju o ile
    pamietam. I tacy oni sa ci straznicy klimatu. Ja im nie wierze.

    > No widzisz. To nie jest analiza korelacji. W fizyce sama korelacja NIE
    > JEST NIC WARTA.

    W fizyce nie jest tak, ze kiedy jest akcja to jest i reakcja?

    > W fizyce musisz wiedzieć DLACZEGO, a korelacja może być tego konsekwencją.
    > My wiemy dlaczego, a kolejne obserwacje i badania potwierdzają to, co
    > przewidujemy wychodząc z praw fizyki.

    Cos ja malo rozumiem ten przekaz. Skad wiecie wogole, ze jest problem?
    Najpierw szukacie przyczyn, a pozniej zastanawiacie sie nad tym do czego by
    je przylozyc? To jakos odwrotnie niz reszta swiata, bo zwykle widzi sie
    problem a pozniej szuka przyczyny. Np. obserwujemy wzrost temp. i
    zastanawiamy sie dlaczego, anie wiemy o wzroscie CO2 i szukamy jego wplywu.

    > Fizyka jest nieczuła na takie rzeczy.

    Tak samo jak medycyna nieczula na prognozy epidemii?

    > Nawet jeśliby mnóstwo ludzi zrobiło super interes na globalnym ociepleniu
    > to z naukowego punktu widzenia nie będzie to żaden argument za albo
    > przeciw.

    Sztuka w interesie to marketing. Przejdz sie na spotkanie sprzedazy odziezy,
    albo odkurzacza jedynego w swoim rodzaju. Kiedy wyjdziesz to sam nie
    uwierzysz dlaczego mimo tylu zagrozen roztoczami i chu wie czym jeszcze
    udalo Ci sie przezyc tyle lat. Podobnie jak bez wentylacji mechanicznej ja
    jeszcze sie nie udusilem. Tak samo jest z ociepleniem. Pierdyknie sie
    teoryjke i interes sie kreci. Politycy zrobia reklame i uda sie zarobic. To
    zadna nowosc na swiecie. Choroba wscieklych krow, ktora co cos tam cos tam,
    ptasia grypa i ah1n1. Wszystko jakby dla interesu.

    > Otoczka społeczna, o której napisałem wyżej jest tematem na zupełnie
    > oddzielny wątek i nie ma nic wspólnego z teorią globalnego ocieplenia.

    Ten aspekt przybiera juz rozmiary paranoi. Nawet domy chca robic pasywne za
    pare lat jako wymog ogolny. Do budowy za chwile bedzie doplacalo sie jakas
    kase i to w formie dotowanego kredytu. No wez nie mow mi, ze to jest
    normalne. Nie powstaje na podstawie ilosci okrazen slonca przez Jowisza,
    tylko w oparciu o globalne ocieplenie. Zarowki, kineskopy i chu wie co dalej
    wpadnie do glowy.

    Pozdro.. TK

  • 176. Data: 2013-03-29 22:56:29
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Dlatego, że bliższe dane mają mniejszą niepewność i tam już masz dużo
    > mniej możliwości poprowadzenia kreski.

    Tak, tylko czasookres malo uprawniajacy do stawiania tezy o ociepleniu.
    Rownie dobrze przez ostatnie dwiescie lat mielismy ochlodzenie, a nie jakas
    tam wymyslona przez kogos norme.

    Pozdro.. TK

  • 177. Data: 2013-03-29 23:05:09
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Wiemy, jaka będzie w przybliżeniu aktywność słoneczna. To, czego nie
    > wiemy, a co jest istotnym czynnikiem, to ilość CO2 jaką jeszcze wyemituje
    > ludzkość.

    Jak znam zycie to nie wieksza niz byla. :-)

    Pozdro.. TK

  • 178. Data: 2013-03-29 23:37:18
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-03-29 22:52, Maniek4 pisze:

    > W fizyce nie jest tak, ze kiedy jest akcja to jest i reakcja?

    ???

> [...]
    > problem a pozniej szuka przyczyny. Np. obserwujemy wzrost temp. i
    > zastanawiamy sie dlaczego, anie wiemy o wzroscie CO2 i szukamy jego wplywu.

    Są dwie możliwe drogi.

    Pierwsza: obserwujemy coś i zastanawiamy się dlaczego tak jest.

    Druga: znamy prawa fizyki (potwierdzone już eksperymentalnie gdzieś
    indziej, np. zasada zachowania energii) stosujemy je do rzeczy, w
    których nie były jeszcze stosowane (a nie ma powodu, żeby nie działały)
    i stwierdzamy (na razie teoretycznie), że musi się coś dziać. Najpierw
    Einstein wpadł na pomysł, że grawitacja to geometria czasoprzestrzeni. A
    potem zaobserwowano potwierdzenie tego.

    Podobnie było z AGW. Najpierw w XIXw (!) postawiono hipotezę, że skoro
    CO2 jest gazem cieplarnianym to na Ziemi będzie się zmieniał klimat.
    Potem długo nic w tym temacie się nie działo, ponieważ nie było dobrych
    modeli (tzn. próbowano modelować, ale różnie to wychodziło). Potem w
    połowie XXw. zamodelowano atmosferę i okazało się, że jeśli efekt ma
    wystąpić, to troposfera będzie się ogrzewać a stratosfera ochładzać.
    Poza tym efekt będzie silniejszy na biegunach niż równiku. Doświadczenia
    i pomiary potwierdziły to i dlatego w latach 80. naukowcy postanowili
    zakomunikować to ludzkości. A tutaj trafili na opór podobny do tego, na
    jaki trafił Kopernik, który zaobserwował, że to Ziemia się kręci wokół
    Słońca a nie odwrotnie.

    Tak więc AGW jest konsekwencją kilku praw fizyki: zasada zachowania
    energii, druga zasada termodynamiki, mechanika kwantowa (linie
    absorpcyjne), itp.

    M.

  • 179. Data: 2013-03-29 23:44:18
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-03-29 23:05, Maniek4 pisze:
    > Użytkownik "M." <...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Jak znam zycie to nie wieksza niz byla. :-)

    Za to aktywność słoneczna była mniejsza. Pamiętaj jednak, że np. 40
    milionów lat temu poziom morza był ponad 50m wyższy.

    M.

  • 180. Data: 2013-03-29 23:55:38
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-03-29 22:56, Maniek4 pisze:
> [...]
    > Rownie dobrze przez ostatnie dwiescie lat mielismy ochlodzenie, a nie jakas

    Dlaczego? Akurat ten wykres dotyczył tylko bezpośrednich pomiarów
    temperatur. Mamy też całą masę danych proxy

    zobacz np. tutaj:

    http://ziemianarozdrozu.pl/encyklopedia/14/metody-ba
    dania-dawnego-klimatu

    A tutaj na temat aktywności słonecznej
    http://ziemianarozdrozu.pl/encyklopedia/125/wplyw-sl
    onca-na-zmiany-temperatury-ziemi

    Przez pewien czas w ostatniej historii była świetna korelacja pomiędzy
    aktywnością słoneczną a klimatem. Zepsuło się, jak w atmosferze zrobiło
    się za dużo CO2 (czyli pod koniec XXw.)

    http://ziemianarozdrozu.pl/artykul/1648/klimat-zmien
    ial-sie-zawsze...-cz-3-Ukladanie-puzzli

    M.