  • 11. Data: 2013-03-19 13:52:37
    Temat: Re: No i jak tam u Was wyglada ocieplenie klimatu?
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 19 marca 2013 09:31:35 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:
    > Uszanowanie.
    >

    > U mnie z malymi przerwami zima czwarty miesiac sobie w najlepsze trwa.
    >
    > Klimat jak widac ociepla sie, ze hoho.
    >

    > Pozdro.. TK

    W Łodzi zgodnie z ogólnoświatowym trendem ociepleniowym pada ciepły śnieg. Na ulicach
    jest ciepła rozmazana breja. Nad chmurami na pewno świeci ciepłe słońce. Globalne
    ocieplenie pełną gębą. Należy niedługo spodziewać się przepisów nakazujących oddychać
    dwa razy wolniej coby wydalać mnie CO2.

  • 12. Data: 2013-03-22 09:44:14
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-03-19 09:31, Maniek4 pisze:
    > Uszanowanie.
    >
    > U mnie z malymi przerwami zima czwarty miesiac sobie w najlepsze trwa.
    > Klimat jak widac ociepla sie, ze hoho.

    A u mnie w lodówce jest jeszcze zimniej i co?

    Jak popatrzysz na mapy, to prawie wszędzie jest cieplej (to są mapy
    anomalii w stosunku do średniej wieloletniej)

    http://doskonaleszare.blox.pl/2013/03/Gdzie-jest-glo
    balne-ocieplenie.html

    Na Grenlandii jest wiosna w pełni
    http://meteomodel.pl/BLOG/?p=4864

    Pamiętaj, że Europa to taki skromniutki wycinek całej Ziemi. Jako
    zadanie domowe możesz sprawdzić samemu, jaki procent powierzchni Ziemi
    zajmuje Polska i Europa.

    M.

  • 13. Data: 2013-03-22 09:58:24
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-03-19 10:32, Ergie pisze:

    > Rozmawiałem z klimatologiem i on twierdzi że to są cykle ok 4-5 letnie.
    > Kilka zim bardziej śnieżnych i kilka mniej. Teraz podobno jest cykl
    > łagodny.

    Może by podał jakąś pracę naukową, która to potwierdza (poproszę link).
    Bo tak to tylko gdybanie.

    Globalne ocieplenie mówi o nierównowadze energii docierającej do Ziemi i
    uciekającej. Ta wymiana odbywa się tylko i wyłącznie przez
    promieniowanie. Oba te strumienie znamy (można je zmierzyć i policzyć).
    W związku z tym wiadomo, że w ciągu obecnych ponad stu latach WIĘCEJ
    energii zostaje na Ziemi. Jednym ze skutków jest ocieplenie powietrza
    (ale ocieplają się także oceany, a te mają dużo większą pojemność cieplną).

    Wahania temperatury globalnych związane są m.in. cyklem ENSO (el Nino,
    la Nina). Jak jest el Nino to globalnie jest cieplej.

    W Europie jednym z kluczowych czynników jest NAO (chodzi o to, którędy
    dociera powietrze do Europy, czy zahacza o Arktykę, czy leci południem z
    Atlantyku). Do tego dochodzi jeszcze ilość lodu arktycznego. Im mniej
    lodu, tym większa szansa na ekstremalne zimy u nas (polecam artykuł ze
    Świata Nauki:

    Nasze srogie zimy
    Znikanie lodu morskiego w Arktyce sprawia, że zarówno w USA, jak i w
    Europie nękają nas obfite opady śniegu i tęgie mrozy.
    Charles H. Greene
    http://swiatnauki.pl/19,195.html

    Tu wersja angielska
    http://www.scientificamerican.com/article.cfm?id=the
    -winters-of-our-discontent

    M.

  • 14. Data: 2013-03-22 10:23:17
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-03-19 09:31, Maniek4 pisze:
    > Uszanowanie.
    Małe sprostowanie:
    powinno być Globalne Ocipienie
    Jacek

  • 15. Data: 2013-03-22 11:36:02
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "M." <...@n...pl> napisał w wiadomości

    > A u mnie w lodówce jest jeszcze zimniej i co?

    Nic, bo u mnie w kotle jest cieplej niz na Twoich mapach razem wzietych.

    Pozdro.. TK

  • 16. Data: 2013-03-22 12:12:04
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2013-03-19 09:31, Maniek4 wrote:> Uszanowanie.

    > U mnie z malymi przerwami zima czwarty miesiac sobie w najlepsze trwa.
    > Klimat jak widac ociepla sie, ze hoho.

    Niech się ociepla jak lubi.
    Gorzej, że złodzieje poprzez media wmawiają masom, że to przez
    "działalność człowieka" :-/

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 17. Data: 2013-03-22 12:24:27
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > On 2013-03-19 09:31, Maniek4 wrote:> Uszanowanie.

    > Niech się ociepla jak lubi.
    > Gorzej, że złodzieje poprzez media wmawiają masom, że to przez
    > "działalność człowieka" :-/

    Zaraz Cie M przywola do porzadku, podpierajac sie jakimis ciekawymi
    wykresami. :-)

    Pozdro.. TK

  • 18. Data: 2013-03-22 12:36:09
    Od: "RobertP." <r...@p...onet.pl>

    On Fri, 22 Mar 2013 12:24:27 +0100, Maniek4 <r...@l...pl> wrote:

    > Zaraz Cie M przywola do porzadku, podpierajac sie jakimis ciekawymi
    > wykresami. :-)

    Np. takimi?

    http://www.wykop.pl/ramka/155983/piractwo-zmniejsza-
    globalne-ocieplenie/

    RobertP.

  • 19. Data: 2013-03-22 12:55:50
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2013-03-22 12:36, RobertP. wrote:

    > Np. takimi?
    >
    > http://www.wykop.pl/ramka/155983/piractwo-zmniejsza-
    globalne-ocieplenie/

    :-)))
    A swoją drogą - mnie tam osobiście nie przeszkadza, że klimat się
    zmienia. Wszystko w przyrodzie pulsuje. Raz jest cieplej raz zimniej.
    Chyba każdy to wie a jak nie wie to niech zapyta Bacy to mu powie.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 20. Data: 2013-03-22 13:10:55
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 22 marca 2013 12:12:04 UTC+1 użytkownik quent napisał:
    > Gorzej, że złodzieje poprzez media wmawiają masom, że to przez
    >
    > "działalność człowieka" :-/
    Urabiają opinię publiczna pod nowy podatek klimatyczny;)