  • 191. Data: 2013-03-31 20:01:45
    Temat: Re: No i jak tam u Was wyglada ocieplenie klimatu?
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 marca 2013 09:31:35 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > U mnie z malymi przerwami zima czwarty miesiac sobie w najlepsze trwa.

    Odpowiadam na pytanie z tematu... Rano wstałem, wyjrzałem przez okno i powiedziałem
    "O k**a!". Przed chwilą wyjrzałem ponownie i stwierdziłem "o ja pier**ę!". Tyle
    mojego komentarza na temat globalnego ocieplenia. Napadało 40cm śniegu w pół dnia -
    totalna masakra :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 192. Data: 2013-04-01 10:07:36
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 marca 2013 09:31:35 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:
    > Uszanowanie.
    > U mnie z malymi przerwami zima czwarty miesiac sobie w najlepsze trwa.
    > Klimat jak widac ociepla sie, ze hoho.

    http://pogoda.wp.pl/kat,1034985,title,Eksperci-wiosn
    a-sie-nie-spoznia-ona-znika,wid,15442004,wiadomosc.h
    tml

  • 193. Data: 2013-04-01 20:40:07
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-03-30 20:58, masti pisze:

    > "W roku 2007 nasza cywilizacja wyemitowała 36 mld ton CO2 (w tym 31 Gt
    > pochodziło z paliw kopalnych i produkcji cementu)," czyli 5Gt (14%) nie
    > pochodzi z produkcji energii i cementu. Do tego produkcja cementu również
    > nie jest produkcją energii. a więc bardzo duża część emisji CO2 nie
    > pochodzi z produkcji energii.

    No i? Jaką masz wątpliwość?

    > zgodnie z wykresem opisującym emisje CO2 efekt powinien wystąpić
    > najpóźniej w 1950. Później nie ma żadnej gwałtownej przyczyny zmiany

    Dlaczego efekt powinien nastąpić najpóźniej w 1950r?
    Przyczyny zmiany czego?

    isje-CO2.html

    > "mechanizm odpowiedzialny za obserwowany wzrost nie tylko pojawił się
    > dopiero 200 lat temu" czyli nie w drugiej połowie XXw a na początku wieku
    > XIX. czyli nie ma to nic wspólnego z rozjechaniem się korelacji w 1970

    Mechanizm odpowiedzialny za wzrost CO2 pojawił się 200 lat temu, tylko
    emisje były małe. Emisje wzrastały wykładniczo i w drugiej połowie XXw
    wzrost koncentracji CO2 w atmosferze drastycznie przyspieszył.

    Musisz też pamiętać, że efekt wzrostu CO2 nie pojawia się od razu. Jest
    pewna bezwładność.

    Cytat:
    "Wykresy poniżej przedstawiają zmiany stężenia CO2 w perspektywie 200- i
    1000-letnie, zarejestrowane w rdzeniach lodowych z Law Dome. Widać
    wyraźnie, że wzrost zaczął się po roku 1800, a znacznie przyspieszył w
    drugiej połowie XX wieku."

    Wzrost koncentracji ROZPOCZĄŁ się po roku 1800 i PRZYSPIESZYŁ w drugiej
    połowie XXw.

    > czyli zgodnie z tym co napisałeś i zacytowanym przeze mnie fragmentem
    > artykułu mechanizm musiałby zacząć działać na długo przed początkiem
    > XIXw. Czyli przed rozpoczęciem ery uprzemysłowienia. Znowu brak związku.

    Nie. Jest to niezgodne z tym co napisałem.

    Dlaczego efekt ma wystąpić PRZED tym zanim wzrośnie koncentracja CO2 a
    nie PO TYM, jak wzrośnie koncentracja?

    > w podanych przez Ciebie danych nie ma niczego co uzasadniałoby gwałtowną
    > zmianę w 1970.

    Ciągle nie rozumiesz. W w drugiej połowie XXw. wzrost koncentracji
    gwałtownie przyspieszył (widać to na obrazkach). Ze względu na
    bezwładność potrzeba było jeszcze trochę czasu aby zmniejszenie
    aktywności słonecznej nie było wystarczające do dalszych wzrostów
    temperatury.

    Reasumując: jeśli byśmy na przykład dzisiaj przestali emitować CO2 do
    atmosfery, to minie trochę czasu do osiągnięcia nowego stanu równowagi.
    Czyli przez jakiś czas będzie się jeszcze ocieplać.

    M.

  • 194. Data: 2013-04-01 20:46:20
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-03-31 20:01, Adam pisze:

> [...]
    mojego komentarza na temat globalnego ocieplenia. Napadało 40cm śniegu w pół dnia -

    Jak w domu otworzysz lodówkę, to
    1. w lodówce zrobi się cieplej.
    2. obok lodówki będzie zimniej
    3. w domu będzie cieplej.

    Niestety ktoś otworzył lodówkę. Normalnie wokół Arktyki wieją wiatry,
    które utrzymują zimne powietrze na północy nie pozwalając na
    rozchodzenie się zimnego powietrza na południe. To są takie drzwi od
    lodówki. Niestety w zeszłym roku mieliśmy bardzo mało lodu w Arktyce
    (padł rekord) a to spowodowało teraz (na wiosnę) zmianę cyrkulacji.

    Dlatego też ten marzec jest rekordowy zimny (w Polsce) i rekordowy
    ciepły w Arktyce.
    http://doskonaleszare.blox.pl/2013/03/Zimny-marzec.h
    tml

    A tutaj masz obrazek całości globu
    http://doskonaleszare.blox.pl/2013/03/00006.html

    M.

  • 195. Data: 2013-04-01 20:50:25
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-03-30 20:16, masti pisze:

    > ja mam wątpliwości. to Ty twierdzisz, że wiesz wszystko więc ty udowadniaj

    1. Nie twierdzę, że wszystko wiem. Twierdzę, że wiemy dostatecznie dużo,
    aby stwierdzić z całą pewnością, że globalne ocieplenie jest faktem.
    2. Wal śmiało. Jakie masz wątpliwości? Tylko proszę o konkretne pytanie.

    M.

  • 196. Data: 2013-04-01 21:26:14
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 01 Apr 2013 20:40:07 +0200 osobnik zwany M. napisał:

> [...]
    > wzrost koncentracji CO2 w atmosferze drastycznie przyspieszył.
    >
    > Musisz też pamiętać, że efekt wzrostu CO2 nie pojawia się od razu. Jest

    przeczytaj jeszcze raz co napisałeś i jak już uzgodnisz sam ze sobą
    zeznania to zacznij od nowa

> [...]
    > połowie XXw.

    > Nie. Jest to niezgodne z tym co napisałem.

    patrz wyzej

> [...]
    > atmosfery, to minie trochę czasu do osiągnięcia nowego stanu równowagi.
    > Czyli przez jakiś czas będzie się jeszcze ocieplać.

    zapomniałeś dodać kolejnego linka do jakiegoś blogaska

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 197. Data: 2013-04-01 21:36:08
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-04-01 21:26, masti pisze:

    > przeczytaj jeszcze raz co napisałeś i jak już uzgodnisz sam ze sobą
    > zeznania to zacznij od nowa

    > patrz wyzej

    > zapomniałeś dodać kolejnego linka do jakiegoś blogaska

    Urzekła mnie twoja głupota.

    Reasumując:

    Uważasz, że wpływ zwiększonego CO2 powinien być widoczny 200 lat temu,
    zanim poziom CO2 się zwiększył.

    cytat:
    masti napisał:
    "mechanizm musiałby zacząć działać na długo przed początkiem XIXw."

    Mylisz się i już nie ma siły dalej ci tłumaczyć.

    M.

  • 198. Data: 2013-04-02 12:23:26
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "M." <...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Tak więc AGW jest konsekwencją kilku praw fizyki: zasada zachowania
    > energii, druga zasada termodynamiki, mechanika kwantowa (linie
    > absorpcyjne), itp.

    Ja Ci powiem tak: najpierw to Wy tam miedzy soba sie dogadajcie, bo o ile
    nie sposob niezgodzic sie z tym co piszesz to co do wplywu czlowieka wszyscy
    naukowcy tacy pewni juz nie sa.

    Pozdro.. TK

    PS.
    Konczmy, bo ciemno sie robi. :-)

  • 199. Data: 2013-04-02 12:30:45
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Za to aktywność słoneczna była mniejsza. Pamiętaj jednak, że np. 40
    > milionów lat temu poziom morza był ponad 50m wyższy.

    Rozumiem Twoja troske, ale to jest jak z zyciem i mlodoscia. Wszyscy chca
    byc piekni, mlodzi i najlepiej zyc wiecznie. No niestety czy nam sie to
    podoba czy nie, smierc jest czescia zycia. Obawiam sie, ze na zaklinaniu byc
    moze nieuniknionego ktos robi niezly biznes.

    Pozdro.. TK

  • 200. Data: 2013-04-04 11:53:13
    Od: "RobertP." <r...@p...onet.pl>

    On Thu, 28 Mar 2013 20:59:46 +0100, M. <...@n...pl> wrote:

    > Biorąc pod uwagę, że w ogóle ten obrazek pokazałeś, wnioskuję, że jesteś
    > śmierdzącym leniem, który nie tylko nie zadał sobie trudu aby pomyśleć i
    > zweryfikować bzdury, które propagujesz i robisz z siebie idiotę. Dlatego
    > zapewne nie będziesz umiał sam tego sprawdzić.

    Rzeczywiście, doskonałe wnioskowanie na temat mojej osoby na podstawie
    jednego podesłanego linku. Jeśli masz podobny tok rozumowania jeśli chodzi
    o globalne ocieplenie (a wszystko wskazuje, że tak), to nie widzę sensu
    wdawać się w dalszą dyskusję.

    RobertP.