  • 211. Data: 2013-04-08 22:59:03
    Temat: Re: No i jak tam u Was wyglada ocieplenie klimatu?
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-04-08 22:35, Maniek4 pisze:
    > Użytkownik "M." <...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Limity emisji CO2 wymyslone przez UE. To jest interes.

    Dalej nie rozumiem. Piszesz o jakiejś polityce a ja piszę o prawach
    fizyki. W fizyce nie ma czegoś takiego jak UE lub limity emisji CO2.

    Chyba, że chodzi ci o to, że można policzyć ile dokładnie CO2 powstaje z
    1 kg węgla. O takie obliczenia ci chodzi?

    > 97% przekonanych jak piszesz to 3% nieprzekonanych. Historycznie slonce
    > krazy wokol ziemi, tylko ten jeden koles ktory twierdzil, ze jest inaczej.

    Świetny przykład.

    AGW jest dla naszego dzisiejszego światopoglądu takim samym killerem,
    jakim kiedyś był model heliocentryczny. Burzył pewien porządek rzeczy i
    trzeba było wiele czasu aż został zaakceptowany.

    Tutaj masz artykuł na ten temat w Physics Today
    http://www.physicstoday.org/resource/1/phtoad/v64/i1
    0/p39_s1?bypassSSO=1

    > Nie uwazasz, ze to dosc ciekawe w nauce scislej, ze nie wszyscy sa zgodni?

    Nauki ścisłe polegają na tym, że sam możesz sprawdzić rachunki i
    wnioskowanie. Sprawdzaj. Ja to zrobiłem.

    > To nie ekonomia w ktorej teorii ludzie moga sie roznic. Fizyka to dosc
    > prosta nauka w kwesti przyczyn i skutkow. Hipoteza i dowod. Czemu wiec nie
    > wszyscy sa zgodni?

    Sprawdź.

    M.

  • 212. Data: 2013-04-09 14:36:02
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > fizyki. W fizyce nie ma czegoś takiego jak UE lub limity emisji CO2.
    >
    > Chyba, że chodzi ci o to, że można policzyć ile dokładnie CO2 powstaje z 1

    Zupelnie nie.
    Chodzi o to, ze na pewnych teoriach latwo budowac zagrozenia mniej lub
    bardziej prawdziwe, gloryfikowac je do rangi priorytetow dzieki czemu
    swietnie nadaja sie do robienia na nich pieniedzy. Juz wspominalem, ale
    przypomne jeszcze raz przyklad z zeszlego roku o zakupach szczepionek
    przeciw grypie.

> [...]
    > jakim kiedyś był model heliocentryczny. Burzył pewien porządek rzeczy i
    > trzeba było wiele czasu aż został zaakceptowany.

    Teoria wg. wykresow jakie podajesz nie jest na moje oko jednoznaczna.
    Przypomne okres niepewnosci z lat 1700 i ekstrema na poziomie niemal
    dzisiejszych temperatur. Wiek 20 pomine, bo tez na temat zaleznosci mozna
    dyskutowac. Teoria jednym pasuje, a inni nie koniecznie widza zwiazek.

> [...]
    0/p39_s1?bypassSSO=1

    > Nauki ścisłe polegają na tym, że sam możesz sprawdzić rachunki i
    > wnioskowanie. Sprawdzaj. Ja to zrobiłem.

    To dobrze, ze ktos to robi. Skoro robia to lepsi ode mnie to ja nie musze.
    Moze kiedys, jak bede mial wiecej czasu na zabawe.

    Pozdro.. TK

  • 213. Data: 2013-04-09 14:42:08
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 08 Apr 2013 22:59:03 +0200 osobnik zwany M. napisał:

    > Nauki ścisłe polegają na tym, że sam możesz sprawdzić rachunki i
    > wnioskowanie. Sprawdzaj. Ja to zrobiłem.

    i dalej nie potrafisz wskazać modelu, którego wyniki pokrywają się z
    temperaturami od historii do współczesności. To taką "teorię" to nawet
    hipotezą ciężko nazwać.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 214. Data: 2013-04-09 20:05:23
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-04-09 14:42, masti pisze:

    > i dalej nie potrafisz wskazać modelu, którego wyniki pokrywają się z
    > temperaturami od historii do współczesności. To taką "teorię" to nawet
    > hipotezą ciężko nazwać.

    Wskazałem, jednak nie udało ci się na tyle opanować przeglądarki
    internetowej, by móc do tej wiedzy dotrzeć.

    M.

  • 215. Data: 2013-04-09 20:11:16
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-04-09 14:36, Maniek4 pisze:
> [...]
    > swietnie nadaja sie do robienia na nich pieniedzy. Juz wspominalem, ale
    > przypomne jeszcze raz przyklad z zeszlego roku o zakupach szczepionek

    Nie zmieniaj tematu.

    Rozmawiamy o teorii, która nazywa się AGW. Mówi ona, że emisja CO2
    powoduje zachwianie istniejącej do niedawna równowagi energetycznej na
    ziemi. Jedną z konsekwencji jest wzrost temperatury.

> [...]
    > dzisiejszych temperatur. Wiek 20 pomine, bo tez na temat zaleznosci mozna
    > dyskutowac. Teoria jednym pasuje, a inni nie koniecznie widza zwiazek.

    Tak samo, jak za czasów Kopernika. Jedni widzieli związek, a inni
    niekoniecznie. Należysz do tych, którzy niekoniecznie widzą (nie chcą
    widzieć). AGW tak samo jak model heliocentryczny kiedyś jest "niewygodną
    prawdą" - dlatego jest przez masy negowana. Lepiej udawać, że jej nie ma
    (może zniknie). Otóż ona nie zniknie. Prawa fizyki nie zmienią się tylko
    dlatego, że chcesz aby były inne.

    0/p39_s1?bypassSSO=1

    Czytałeś artykuł?

    M.

  • 216. Data: 2013-04-09 21:13:42
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > powoduje zachwianie istniejącej do niedawna równowagi energetycznej na
    > ziemi. Jedną z konsekwencji jest wzrost temperatury.

    Nikt tu tematu nie zmienia. Ja pisze kreowanym wplywie czlowieka, a Ty o
    czym?
    Przy okazji, podoba mi sie zwrot "istniejacej od niedawna rownowagi
    energetycznej". Bylo jakies glosowanie ktore przespalem czy jak?

    > Tak samo, jak za czasów Kopernika. Jedni widzieli związek, a inni
    > niekoniecznie. Należysz do tych, którzy niekoniecznie widzą (nie chcą
    > widzieć).

    Wiesz, ja jestem ostatnio po ekonomii. Tak sie sklada, ze ogladajac
    telewizje odkrywam calkowicie nowa ekonomie. Przewaznie do skutkow
    dopasowuje sie przyczyny, a ze ekonomia to dos plynna dziedzina wiec
    specjalista kazdy wsrod idiotow moze byc. Nie bez przyczyny wracaja co raz
    problemy parytetu waluty jako uzdrowienie globalnej gospodarki. To
    dopasowywanie przyczyn wsrod normalnych ludzi nazywa sie demagogia, bywa
    tez, ze hipokryzja. Jednak to nie idiotyzm produkuje coraz to nowe teorie.
    Te teorie produkuje biznes. Ten czysty relatywizm dnia codziennego sprawia,
    ze na podawane iformacje patrze z pewna doza prawdopodobienstwa. Stad tez
    przyklad o szczepionkach.

> [...]
    > dlatego jest przez masy negowana. Lepiej udawać, że jej nie ma (może
    > zniknie). Otóż ona nie zniknie. Prawa fizyki nie zmienią się tylko

    Jeszcze nie. W tygodniu zajmuje sie praca zawodowa i nie zawsze mam czas na
    analizowanie tematow nowych, ze tak sie wyraze. Analizowalem historycznie
    wykresy ktore tu podawales. Moze malo wiem, ale poki co nie przekonuja mnie.

    Pozdro.. TK

  • 217. Data: 2013-04-09 21:40:57
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 09 Apr 2013 20:05:23 +0200 osobnik zwany M. napisał:

    > Wskazałem, jednak nie udało ci się na tyle opanować przeglądarki
    > internetowej, by móc do tej wiedzy dotrzeć.

    nie wskazałeś. Wyplułeś z siebie mnóstwo linków do różnych śmieci. Nie
    chce mi sie w tym kopać. Mam ciekawsze zajecia. Ale nikt takiego modelu
    jeszcze nie przedstawił z Tobą włacznie.

  • 218. Data: 2013-04-09 21:51:19
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2013-03-19 13:52, k...@g...com pisze:

    > W Łodzi zgodnie z ogólnoświatowym trendem ociepleniowym pada ciepły śnieg. Na
    ulicach jest ciepła rozmazana breja. Nad chmurami na pewno świeci ciepłe słońce.
    Globalne ocieplenie pełną gębą. Należy niedługo spodziewać się przepisów nakazujących
    oddychać dwa razy wolniej coby wydalać mnie CO2.

    I bezwzględny zakaz puszczania bąków! :)

  • 219. Data: 2013-04-09 22:01:35
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2013-03-22 19:09, M. pisze:

    > Nic na to nie poradzę, że fizycy posługują się faktami i wykresami, a
    > nie doniesieniami prasowymi.

    A to lodowiec też się cofał z powodu działalności człowieka? I dinozaury
    również wymarły przez ludzi?

    Pewnie ocieplanie się klimatu jest faktem, ale człowiek ma tu tyle do
    gadania, co przysłowiowy Żyd za Niemca.

  • 220. Data: 2013-04-11 20:48:04
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-04-09 21:13, Maniek4 pisze:

> [...]
    > Przy okazji, podoba mi sie zwrot "istniejacej od niedawna rownowagi
    > energetycznej". Bylo jakies glosowanie ktore przespalem czy jak?

    Praw fizyki się nie głosuje. Nie da się przegłosować zasady zachowania
    energii.

    > Wiesz, ja jestem ostatnio po ekonomii. Tak sie sklada, ze ogladajac

    Też się uczyłem ekonomii, zarządzania strategicznego, marketingu,
    komunikacji, itd. itp.

    Telewizji nie oglądam, a wiedzę o nauce czerpię z recenzowanych
    periodyków naukowych.

    Przeczytaj. Pouczające.

    M.