  • 221. Data: 2013-04-11 20:56:05
    Temat: Re: No i jak tam u Was wyglada ocieplenie klimatu?
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-04-09 22:01, wolim pisze:

    > A to lodowiec też się cofał z powodu działalności człowieka? I dinozaury
    > również wymarły przez ludzi?
    >
    > Pewnie ocieplanie się klimatu jest faktem, ale człowiek ma tu tyle do
    > gadania, co przysłowiowy Żyd za Niemca.

    Bo...

    Może jakiś argument.

    Model Kopernika był dokładnie w taki sam sposób krytykowany.

    Początek odkrycia globalnego ocieplenia to rok 1864 (Tyndall). W 1896
    Svante Arrhenius jako pierwszy przedstawił hipotezę, że spalanie węgla
    spowoduje ocieplenie. Musiało minąć ok. 100 lat, by hipoteza ta została
    potwierdzona i zyskała uznanie wśród naukowców. Teraz jest negowana
    przez laików nie dlatego, że jest rewolucyjna z naukowego punktu
    widzenia (nie ma tam nic odkrywczego, prosta konsekwencja kilku praw
    fizyki). Jest negowana i nie jest przyjmowana do wiadomości, bo burzy
    nasz porządek świata. Twoja wypowiedź to potwierdza.

    M.

  • 222. Data: 2013-04-11 20:59:12
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-04-09 21:40, masti pisze:

    > nie wskazałeś. Wyplułeś z siebie mnóstwo linków do różnych śmieci. Nie
    > chce mi sie w tym kopać. Mam ciekawsze zajecia. Ale nikt takiego modelu
    > jeszcze nie przedstawił z Tobą włacznie.

    Przedstawiłem mnóstwo odsyłaczy do faktów doświadczalnych, modeli,
    potwierdzeń. Boisz się ich otworzyć, bo wewnętrznie czujesz opór przed
    zaakceptowaniem faktów. Nie przemówią do ciebie żadne argumenty, bo to
    burzy twój porządek świata. Nie dziwi mnie. To zwykły mechanizm
    psychologiczny.

    Nie ma znaczenia, co napiszę. Wyprzesz ze swojej świadomości wszystko.

    Fajnie jest obserwować miotanie się takich ludzi jak ty. Uciekanie przed
    faktami i kluczenie byleby nie przyjąć do wiadomości faktów.

    M.

  • 223. Data: 2013-04-11 21:00:45
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 11 Apr 2013 20:56:05 +0200 osobnik zwany M. napisał:

    > Bo...
    >
    > Może jakiś argument.
    >
    > Model Kopernika był dokładnie w taki sam sposób krytykowany.

    ROTFL
    Kopernik miał wyliczenia zgadzajace się z obserwacjami.
    Zwolennicy GO nie mają

    I nie wysilaj się z pokazywaniem kolejnych gazetowych rewelacji tylko pokż
    model, który po wyliczeniu pokrykje się z danymi z oserwacji.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 224. Data: 2013-04-11 21:01:36
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 11 Apr 2013 20:59:12 +0200 osobnik zwany M. napisał:

    > Przedstawiłem mnóstwo odsyłaczy do faktów doświadczalnych, modeli,
    > potwierdzeń.

    pokaż ten jeden, który działa. Nie smieci, które pokazujesz do tej pory.

  • 225. Data: 2013-04-11 21:19:25
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-04-11 21:00, masti pisze:

    > Kopernik miał wyliczenia zgadzajace się z obserwacjami.

    Zdziwisz się ale za czasów Kopernika model Ptolemeusza był dokładniejszy.

    To, co było problemem to nie dokładność ale zburzenie pewnego obrazu
    świata. Tak samo teraz AGW burzy pewien porządek.

    > Zwolennicy GO nie mają
    >
    > I nie wysilaj się z pokazywaniem kolejnych gazetowych rewelacji tylko pokż
    > model, który po wyliczeniu pokrykje się z danymi z oserwacji.

    ROTFL.

    To, co piszesz tylko potwierdza, że zaprzeczasz faktom. Nie jesteś w
    stanie zaakceptować prostych faktów. Trudno twój problem.

    Parafrazując: "Pokaż model ale nie pokazuj bo i tak go nie obejrzę".

    Denializm czystej wody.

    M.

  • 226. Data: 2013-04-11 21:20:53
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-04-11 21:01, masti pisze:

    > pokaż ten jeden, który działa. Nie smieci, które pokazujesz do tej pory.

    Skoro recenzowane czasopisma naukowe to dla ciebie śmieci to tkwij dalej
    w swojej skorupie oraz neguj istnienie rzeczywistości.

    Twoje dzieci będą się z ciebie śmiały za jakiś czas.

    M.

  • 227. Data: 2013-04-11 21:23:02
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 11 Apr 2013 21:20:53 +0200 osobnik zwany M. napisał:

    > Skoro recenzowane czasopisma naukowe to dla ciebie śmieci to tkwij dalej
    > w swojej skorupie oraz neguj istnienie rzeczywistości.

    na razie pokazałeś mi pisemka poziomu Fucktu.

    > Twoje dzieci będą się z ciebie śmiały za jakiś czas.

    jak bedziesz miał swoje to zobaczymy jak się będą śmiały z Ciebie

  • 228. Data: 2013-04-11 21:43:53
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-04-11 21:23, masti pisze:

    > na razie pokazałeś mi pisemka poziomu Fucktu.

    Podaj przykład pisma, które nie ma poziomu Fucktu.

    Wykluczyłeś z nich: Nature, Science, Physics Today, J. Phys. Chem., J.
    Geophys. Res., Geophysical Research Letters, ....

    M.

  • 229. Data: 2013-04-11 22:55:22
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "M." <...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Początek odkrycia globalnego ocieplenia to rok 1864 (Tyndall). W 1896
    > Svante Arrhenius jako pierwszy przedstawił hipotezę, że spalanie węgla

    Zgodnie z Wiki
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Ludno%C5%9B%C4%87_%C5%9
    Bwiata
    w roku ok. 1864 bylo ok. 1262 mln ludzi. Teraz jest blisko szesc razy
    wiecej. Nie dosc, ze pala znacznie wiecej wegla to i samochody maja,
    zuzywaja wiecej pradu i wogole wszystko wiecej. Od tego czasu jak sadze
    wzrost ilosci produkowanego CO powinien byc geometryczny. Ciekawe jak ten
    Arrhenius powiazal w roku 1896 globalne ocieplenie z wplywem czlowieka? Ile
    to ludzi przyroslo od poczatku jego obserwacji? Najstarsze prezentowane
    przez Ciebie dane to lata 1700 cos tam i do tego z 95% niepewnoscia. No
    litosci, jak cos takiego mozna traktowac powaznie?

> [...]
    > prosta konsekwencja kilku praw fizyki). Jest negowana i nie jest
    > przyjmowana do wiadomości, bo burzy nasz porządek świata. Twoja wypowiedź

    Fizyka jest ciekawa nauka w ktorej mozna przeprowadzic tok myslenia uzywajac
    ogolnie uznanych tez, zgadzajac sie z nimi po drodze i w konsekwencji dojsc
    do absurdalnych wnioskow.
    Wyzej pisales, ze aktywnosc slonca kiedys tam byla mniejsza, a dzis
    ocieplenie to wplyw czlowieka.
    Troche dziwnie sie z Toba prowadzi dyskusje, bo polega ona glownie na
    czytaniu cytowanych przez Ciebie wykresow i publikacji. Zupelnie jak bys
    uczyl sie tego na pamiec i to bez wlasnych wnioskow. Pytalem na samym
    poczatku, wykres ocieplenia wyglada jak wykres trzesienia ziemi i to rowniez
    z tendencjami znizkowymi w okresach, ktorych historycznie mozna by
    spodziewac sie wzrostu temperatury. Dlaczego negujesz spadek temp. w europie
    gdzies tam w dwudziestym wieku, skoro na mapach zrodla swiatla samej europy
    wskazuja w skali globalnej na wyjatkowa aktywnosc czlowieka w tym rejonie.
    Rozumiem magiczne prady, ale zeby tak calkiem pomijac ten kontynent? W koncu
    skoro globalne to czemu wybiorcze?
    No nic. Moze czegos nie wiem, ale wole dyskusje jak ciagle czytanie czyichs
    opracowan.

    Pozdro.. TK

  • 230. Data: 2013-04-11 22:57:07
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 11 Apr 2013 21:19:25 +0200 osobnik zwany M. napisał:

> [...]
    > stanie zaakceptować prostych faktów. Trudno twój problem.
    >
    > Parafrazując: "Pokaż model ale nie pokazuj bo i tak go nie obejrzę".

    Twoja niezachwiana wiara jest jak wiara sekty watykańskiej. Powtarzasz w
    kółko to smao w ogóle nie odpowiadając na pytania lub próbujac zalać
    rozmówców potopem danych. Nie odpowiedziałeś do tej pory na zadne moje
    konkretne pytanie. Wierz sobie dalej w co chcesz. Tylko odwalcie się od
    mojego portfela.