  • 251. Data: 2013-04-15 23:29:53
    Temat: Re: No i jak tam u Was wyglada ocieplenie klimatu?
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-04-15 11:47, Piotr Wyderski pisze:

    > O Motlu. Taki teoretyk strun.

    > No ale ty też się nie zajmowałeś, mylę się? :-)

    Nie, ale ja nie stawiam swojego autorytetu na szali. Ja podaję
    publikację naukowe - które możesz sobie sam je sprawdzić.

    > Obaj jesteście fizykami, a głosicie przeciwstawne poglądy,
    > przy czym on pod własnym nazwiskiem. Zgadnij, kto jest dla
    > mnie wiarygodniejszy.

    Gdybyś był inteligentny to żaden. Sam byś sprawdził, zamiast wierzyć
    emerytowanemu fizykowi.

    Cóż, nie moja sprawa - możesz sobie dalej wierzyć.

    M.

  • 252. Data: 2013-04-15 23:33:10
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-04-15 11:48, Piotr Wyderski pisze:

    > Podasz w końcu te swoje publikacje z klimatologii?

    Nie muszę podawać swoich. Podaję publikacje innych peer-reviewed z listy
    filadelfijskiej. Jeśli wiesz w ogóle co to jest.

    A ty żeś wpieprzył się w dyskusję w kiepskim momencie.

    M.

  • 253. Data: 2013-04-16 23:46:48
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "M." <...@n...pl> napisał w wiadomości

    > To było 95% PEWNOŚCI. 95% że temperatura mieści się w pokazanym obszarze.

    Wiec prowadze prosta rownolegla do osi czasu ekstremy z roku circa 1750 i
    mamy dzis temp. bliska owczesnej. Tym bardziej pogratulowac ocieplenia.

    Pozdro.. TK

  • 254. Data: 2013-04-17 20:24:14
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-04-16 23:46, Maniek4 pisze:
    > Użytkownik "M." <...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Wiec prowadze prosta rownolegla do osi czasu ekstremy z roku circa 1750 i
    > mamy dzis temp. bliska owczesnej. Tym bardziej pogratulowac ocieplenia.

    Na tym wykresie?
    http://berkeleyearth.org/pdf/decadal-comparison.pdf

    Ja tam nie widzę, jak miałbyś niby przeprowadzić prostą równoległą do
    osi czasu aby zmieścić się w szarym polu od 1750 do 2000.

    Gratuluję poczucia humoru :-)

    M.

  • 255. Data: 2013-04-17 22:14:25
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    >
    > Ja tam nie widzę, jak miałbyś niby przeprowadzić prostą równoległą do osi
    > czasu aby zmieścić się w szarym polu od 1750 do 2000.

    Wez najwyzszy pik z roku jakos 1770, latwo go odnalezc, bo styka sie z ramka
    opisu wykresu. Kiedy poprowadzisz prosta rownolegla osi czasu do roku 2000,
    to okaze sie, ze w 2000 temp. byla nizsza. Jezeli do tego dodamy zaludnienie
    w tamtym okresie - czterech chlopa na dziesiec hektarow w najbardziej
    zaludnionym rejonie swiata i rozwoj technologiczny w porownaniu do poczatku
    21 wieku, to komu zyczysz poczucia humoru? Nawet gdyby trzymac sie sredniej
    z tamtego okresu, to czemu zrownala sie dopiero w pierwszej cwiartce 20
    wieku? Co bylo w roku ok. 1815? Czemu czerwona linia opada od roku 1855?
    Statystycznie ludzi przeciez przybywalo, wegla tez spalali coraz wiecej. To
    ma byc ten jednostajny wzrostowy trend?

    Pozdro.. TK

  • 256. Data: 2013-04-18 20:33:36
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-04-17 22:14, Maniek4 pisze:
    > Użytkownik "M." <...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Wez najwyzszy pik z roku jakos 1770, latwo go odnalezc, bo styka sie z ramka
    > opisu wykresu. Kiedy poprowadzisz prosta rownolegla osi czasu do roku 2000,

    To wtedy wychodzę poza obszar 95% pewności już chwilę potem.

    Równie dobrze mogę wziąć temperaturę z samego dołu i przeprowadzić takie
    samo rozumowanie aby obalić twoje.

    M.

  • 257. Data: 2013-04-18 20:39:41
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-04-17 22:14, Maniek4 pisze:

    > z tamtego okresu, to czemu zrownala sie dopiero w pierwszej cwiartce 20
    > wieku? Co bylo w roku ok. 1815?

    W 1815 wybuchł wulkan Tambora http://pl.wikipedia.org/wiki/Tambora

    M.

  • 258. Data: 2013-04-18 20:42:21
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-04-17 22:14, Maniek4 pisze:

    > wieku? Co bylo w roku ok. 1815? Czemu czerwona linia opada od roku 1855?

    Jest jeszcze minimum Daltona

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Minimum_Daltona

    M.

  • 259. Data: 2013-04-18 22:22:40
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > W 1815 wybuchł wulkan Tambora http://pl.wikipedia.org/wiki/Tambora

    No ale mialy byc bez znaczenia...

    Pozdro.. TK

  • 260. Data: 2013-04-18 22:24:17
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > To wtedy wychodzę poza obszar 95% pewności już chwilę potem.
    >
    > Równie dobrze mogę wziąć temperaturę z samego dołu i przeprowadzić takie
    > samo rozumowanie aby obalić twoje.

    I wlasnie o tym mowie. Mozemy sobie przyjac dowolna wartosc i beda one tak
    rozne, ze caly ten wykres na podstawie ktorego wiecie, ze jest globalne
    ocieplenie mozna wsadzic psu w ...pe, a to przeciez tylko trzysta lat.

    Pozdro.. TK