  • 261. Data: 2013-04-18 23:01:09
    Temat: Re: No i jak tam u Was wyglada ocieplenie klimatu?
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-04-18 22:22, Maniek4 pisze:
    > Użytkownik "M." <...@n...pl> napisał w wiadomości

    > No ale mialy byc bez znaczenia...

    Kto tak powiedział?

    Ja pisałem wyraźnie, że aerozole okresowo zmniejszają temperaturę.

    M.

  • 262. Data: 2013-04-18 23:06:22
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-04-18 22:24, Maniek4 pisze:
    > Użytkownik "M." <...@n...pl> napisał w wiadomości

    > I wlasnie o tym mowie. Mozemy sobie przyjac dowolna wartosc i beda one tak
    > rozne, ze caly ten wykres na podstawie ktorego wiecie, ze jest globalne
    > ocieplenie mozna wsadzic psu w ...pe, a to przeciez tylko trzysta lat.

    Nie.

    Nie wiem dlaczego w celu obrony swojego stanowiska wybierasz najmniej
    pewne dane (z początków pomiarów). Generalnie masz psychiczny problem z
    zaakceptowaniem AGW i dlatego starasz się udowodnić swoją tezę bazując
    na tym okresie (początkowym), który jest najmniej pewny. Rozumiem to.
    Jest to zwykły mechanizm wyparcia i szukania na siłę uzasadnienia swoich
    dotychczasowych poglądów.

    Już ci pisałem, że stężenie CO2 najbardziej wzrosło w ostatnich 50-60
    latach. Widziałeś zresztą wykresy. To ty na siłę czepiasz się wieku
    XVIII. Byle tylko nie dopuścić do siebie oczywistych faktów.

    M.

  • 263. Data: 2013-04-18 23:08:20
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 18 Apr 2013 23:06:22 +0200 osobnik zwany M. napisał:

    > Nie.
    >
    > Nie wiem dlaczego w celu obrony swojego stanowiska wybierasz najmniej
    > pewne dane (z początków pomiarów).

    bo się na nie powołujesz

> [...]
    > na tym okresie (początkowym), który jest najmniej pewny. Rozumiem to.
    > Jest to zwykły mechanizm wyparcia i szukania na siłę uzasadnienia swoich

    generalnie masz psychiczny problem z uznaniem, że Twoja wiara jest równie
    bezsensowna jak wiara w niewidzialnego różowego jednorożca

    > Już ci pisałem, że stężenie CO2 najbardziej wzrosło w ostatnich 50-60
    > latach. Widziałeś zresztą wykresy. To ty na siłę czepiasz się wieku
    > XVIII. Byle tylko nie dopuścić do siebie oczywistych faktów.

    50-60 lat w świetle całej historii klimatu to nic. A ty manipulujesz
    danymi powołując się na te, które akurat pasują do chilowego tematu. I co
    chwila zaprzeczasz sam sobie.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 264. Data: 2013-04-18 23:08:48
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 18 Apr 2013 23:01:09 +0200 osobnik zwany M. napisał:

    > Kto tak powiedział?
    >
    > Ja pisałem wyraźnie, że aerozole okresowo zmniejszają temperaturę.

    a CO2 wyemitowane przy wybuchu nie wpływa na ocieplenie. Tak, tak.

  • 265. Data: 2013-04-19 10:53:04
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Kto tak powiedział?
    >
    > Ja pisałem wyraźnie, że aerozole okresowo zmniejszają temperaturę.

    Ty pisales podpierajac sie mapami wulkanow czy czego tam w dyskusji wyzej. A
    ja jestem juz tak znudzony ta dyskusja, ze nie bede szukal.

    Pozdro.. TK

  • 266. Data: 2013-04-19 10:54:16
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Nie.
    >
    > Nie wiem dlaczego w celu obrony swojego stanowiska wybierasz najmniej
    > pewne dane (z początków pomiarów).

    To na podstawie ktorego okresu wg. Ciebie mozna uznac, ze na ocieplenie
    wplyw ma czlowiek? Jezeli na poczatku okresu ludzi bylo siedem razy mniej to
    nalezy spodziewac sie jakiego wzrostu temp.? Siedem razy wyzszej od bazowej?
    No tak w teorii mozna by przyjac, tym bardziej, ze nie mowimy o rozwoju i
    wiekszym "spozyciu" energii, ktora przeciez trzeba wytworzyc. Jak to jeset,
    ze kiedys ludzi bylo siedem razy mniej, palili jakies ognisko w domu, nie
    mieli samochodow, nie wycinali masowo lasow, nie latali samolotami, nie
    swiecili swiatla, nie uzywali klimatyzatorow, nie palili plastikow i byc
    moze mieli podobna temp., a wykres ciagle wyglada jak wykres trzesienia
    ziemi a nie dowod na wplyw czlowieka?

    > Generalnie masz psychiczny problem z zaakceptowaniem AGW i dlatego starasz
    > się udowodnić swoją tezę bazując na tym okresie (początkowym), który jest
    > najmniej pewny.

    Przeciez wykres to Twoj cytat. Pokazales go jako dowod, a teraz mowisz, ze
    jakis tam okres jest zly? Chcesz na podstawie ostatniego wieku udowadniac
    wplyw czlowieka na ocieplenie?

    > Rozumiem to. Jest to zwykły mechanizm wyparcia i szukania na siłę
    > uzasadnienia swoich dotychczasowych poglądów.

    Moze i zwykly mechanizm wyparcia, albo Twoja uleglosc poprawnej paranoi.

    > Już ci pisałem, że stężenie CO2 najbardziej wzrosło w ostatnich 50-60
    > latach. Widziałeś zresztą wykresy. To ty na siłę czepiasz się wieku XVIII.
    > Byle tylko nie dopuścić do siebie oczywistych faktów.

    No bo wiesz, zeby wiedziec, ze jest cieplej to trzeba tez wiedziec, ze bylo
    zimniej. Ty nie wiesz, ze bylo zimniej, ale wiesz, ze jest cieplej. Ciekawe
    skad na Wenus tyle CO2?

    Pozdro.. TK

  • 267. Data: 2013-04-20 09:37:52
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-04-18 23:08, masti pisze:

    > a CO2 wyemitowane przy wybuchu nie wpływa na ocieplenie. Tak, tak.

    ilość CO2 wyemitowane przy wybuchu jest pomijalnie małe.

    Jeśli twierdzisz inaczej poproszę o link do publikacji NAUKOWEJ, w
    której będą LICZBY.

    M.

  • 268. Data: 2013-04-20 09:39:33
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-04-19 10:53, Maniek4 pisze:
    > Użytkownik "M." <...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Ty pisales podpierajac sie mapami wulkanow czy czego tam w dyskusji wyzej. A
    > ja jestem juz tak znudzony ta dyskusja, ze nie bede szukal.

    Szkoda, że nie czytasz (nie rozumiesz) tego, co piszę.

    Na bilans energetyczny mają wpływ aerozole. Źródłem aerozoli mogą być
    emisje przemysłowe (pyły) lub wulkanicznie. Aerozole utrzymują się jakiś
    czas w powietrzu - potem opadają.

    M.

  • 269. Data: 2013-04-20 09:42:41
    Od: "M." <...@n...pl>

    > 50-60 lat w świetle całej historii klimatu to nic. A ty manipulujesz
    > danymi powołując się na te, które akurat pasują do chilowego tematu. I co
    > chwila zaprzeczasz sam sobie.

    Poproszę o podanie publikacji naukowej z której wynosisz swoją wiedzę.

    Nie podałeś mi jeszcze nazw czasopism, które wg ciebie nie są na poziome
    Fucktu.

    Różnica między tobą a mną jest taka, że ja swoją wiedzę czerpię z
    PUBLIKACJI NAUKOWYCH a ty masz swoją wiarę. Nie masz ŻADNEGO ŹRÓDŁA dla
    swoich rewelacji i przypisujesz innym swoje podejście do tematów
    naukowych (WIARA).

    M.

  • 270. Data: 2013-04-20 09:56:53
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-04-19 10:54, Maniek4 pisze:
> [...]
    > nalezy spodziewac sie jakiego wzrostu temp.? Siedem razy wyzszej od bazowej?

    Na podstawie wielu różnych badań.

    Wiemy z mechaniki kwantowej i spektroskopii (badania laboratoryjne), że
    CO2 ma pasma absorpcyjne w obszarze podczerwieni.

    Wiemy jaka jest koncentracja CO2 (z różnych okresów z różnych źródeł a w
    tym dane proxy).

    Wiemy jaki jest obieg węgla w przyrodzie i ile do tego obiegu dokłada
    człowiek.

    I na koniec wiemy ile wynosi czułość klimatu na podwojenie koncentracji
    CO2 (ok. 2C).

> [...]
    > swiecili swiatla, nie uzywali klimatyzatorow, nie palili plastikow i byc
    > moze mieli podobna temp., a wykres ciagle wyglada jak wykres trzesienia

    Bo mamy do czynienia z wieloma różnymi czynnikami i każdy z nich z
    osobna znamy i wiemy jak wpływa na bilans energetyczny (np. podstawową
    jest aktywność słoneczna). Obecnie cykl aktywności słonecznej wynosi ok.
    11 lat.

    Do tego dochodzą cykle naturalne jak np. ENSO (el Nino, la Nina). Jak
    jest rok el Nino, to jest globalnie cieplej, jak jest rok la Nina, to
    jest globalnie zimniej. Do tego dochodzą jeszcze aerozole.

    Dlatego wykres wygląda tak poszarpanie.

    > Przeciez wykres to Twoj cytat. Pokazales go jako dowod, a teraz mowisz, ze
    > jakis tam okres jest zly? Chcesz na podstawie ostatniego wieku udowadniac
    > wplyw czlowieka na ocieplenie?

    Wykres jest DOBRY. Pokazuje badania instrumentalne temperatury na Ziemi
    (globalne) od początku historii pomiarów. W początkowym okresie tych
    pomiarów było najmniej i są obarczone największym błędem. Teraz ty
    zamiast patrzeć na tą cześć dla której błędy są nieduże chcesz
    koniecznie wyciągać wnioski z tej części pomiarów, które są najgorsze.

    To tak, jakby ktoś mierzył poziom na działce używając dwumetrowej łaty z
    poziomicą oraz niwelatora laserowego. I bardziej wierzyłbyś tym pomiarom
    łatą niż niwelatorem laserowym.

    > Moze i zwykly mechanizm wyparcia, albo Twoja uleglosc poprawnej paranoi.

    Szczerze mówiąc akurat w kwestiach naukowych jestem przeciwnikiem
    poprawności politycznej i takich debili jak masti bym odstrzeliwał. Ale
    częściowo rozumiem, że mamy taki świat, że debile typu masti także mają
    prawo wyrażać sowje debilne opinie bo mamy polityczną poprawność. Trudno.

    > No bo wiesz, zeby wiedziec, ze jest cieplej to trzeba tez wiedziec, ze bylo
    > zimniej. Ty nie wiesz, ze bylo zimniej, ale wiesz, ze jest cieplej. Ciekawe
    > skad na Wenus tyle CO2?

    o ja pierdolę. A co to ma do rzeczy?

    Czy ty naprawdę myślisz, że ludzie nie produkują węgla w reakcjach
    jądrowych? A skąd węgiel wziął się na Ziemi?

    M.