  • 41. Data: 2013-03-23 11:03:00
    Temat: Re: No i jak tam u Was wyglada ocieplenie klimatu?
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-03-23 10:54, M. pisze:

> [...]
    > słoneczne. Nawet jest taki projekt, aby przeciwdziałać globalnemu
    > ociepleniu przez geoinżynierię, tzn. rozpylenie związków siarki w
    > stratosferze (http://en.wikipedia.org/wiki/Solar_radiation_manage
    ment)

    > Efekt chwilowego ochłodzenia jest po dużym wybuchu wulkanu (wyrzucane
    > jest dużo pyłów do atmosfery). To samo z przemysłem - jak emisje
    > przemysłowe pyłów są większe (np. Chiny) to chwilowo mogą powodować
    > ujemny efekt.
    >
    > Aerozole po jakimś czasie opadają, więc nie jest to efekt trwały.

    ego-zmiany.html

    > Na obrazku pod punktem 6. masz wpływ różnych czynników na klimat.
    > Aerozole są niebieskie (działanie na minus)

    Tutaj jeszcze jeden artykuł na temat aerozoli
    http://www.nature.com/ngeo/journal/v2/n2/abs/ngeo414
    .html

    M.

  • 42. Data: 2013-03-23 11:43:39
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sat, 23 Mar 2013 10:37:06 +0100 osobnik zwany M. napisał:

    > Nic takiego nie napisałem.
    >
    > W okresie wzrostu gospodarczego popyt na energię (w tym ropę rośnie).
    > Wzrasta wtedy cena ale przez to, że jest wzrost to warto płacić więcej.
    > Jednak po pewnym czasie cena dusi ten wzrost i popyt spada. Wtedy spada
    > (trochę) cena.

    to jest tylko twoja teoria. To jest trochę bardziej skomplikowane jak
    całe makroekonomia

    > Generalnie nie mamy teraz szans na długoterminowy wzrost na świecie
    > ponieważ natychmiast zdusi go wyższa cena ropy.
    >
    > A taniej ropy już prawie nie ma. Została taka, którą warto wydobywać
    > przy cenie > 100$ za baryłkę. Tak więc wzrost popytu powoduje sięganie
    > po droższą ropę (wysoka cena). I to nie tylko chodzi o cenę ale także o
    > energię, której potrzebujesz aby wydobyć ropę.
    >
    > M.
    100$ za baryłkę to wcale nie jest dużo. Do tego koszty wydobycia,
    podejrzewam, ze sa nadl niższe. inaczej OPEC nie narzucałby swoim
    członkom ograniczeń wydobycia, zeby sztucznie podtrzymać cenę

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 43. Data: 2013-03-23 12:27:24
    Od: Marcin W <m...@w...pl>

    > Co ci spadło? Nic nie spadło - cały czas rośnie.
    > Masz jakieś tajne dane mówiące o spadkach temperatur w długim okresie to
    > podaj źródło. Chętnie obejrzę.

    Ale co złego byłoby gdyby zrobiło się 2 - 3 stopnie cieplej ?
    Ja bym się tylko cieszył - miałbym mniejsze rachunki na ogrzewanie np.,
    wakacje ciepłe nad ciepłym Bałtykiem etc.

    co takiego strasznego się stanie ? lody pływające w morzach na północy
    się roztopią i zaleją pół świata ?

    Tu chodzi tylko o wyciąganie kasy w imię "dobra" wszystkich ludzi...
    ŚCIEMA i tyle.

    Polecam dla bojących się zatopienia - oglądać do końca:

    http://www.youtube.com/watch?v=e70uBQkMULQ

    Pzrd.
    Marcin W.

  • 44. Data: 2013-03-23 19:08:05
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-03-23 12:27, Marcin W pisze:

    > Ale co złego byłoby gdyby zrobiło się 2 - 3 stopnie cieplej ?
    > Ja bym się tylko cieszył - miałbym mniejsze rachunki na ogrzewanie np.,
    > wakacje ciepłe nad ciepłym Bałtykiem etc.

    Bzdura. Płaciłbyś więcej za klimatyzację a zimy niekoniecznie będą
    cieplejsze.

    > co takiego strasznego się stanie ? lody pływające w morzach na północy
    > się roztopią i zaleją pół świata ?

    Roztapiający się pływający lód nie podnosi poziomu morza.

    Zapomniałeś jeszcze o suszach, falach upałów, powodziach (gwałtowne i
    długie deszcze) i innych gwałtownych zjawiskach pogodowych (np. tornada)

    Ciesz się dalej, pocieszysz się za 50 lat.

    M.

  • 45. Data: 2013-03-23 22:32:31
    Od: Marcin W <m...@w...pl>

    > Zapomniałeś jeszcze o suszach, falach upałów, powodziach (gwałtowne i
    > długie deszcze) i innych gwałtownych zjawiskach pogodowych (np. tornada)
    >
    > Ciesz się dalej, pocieszysz się za 50 lat.

    Bardziej boję się socjalistów, którzy w imię walki z "globalnym
    ociepleniem" dobijają Naszą gospodarkę wyśrubowanymi normami i podatkami
    "by żyło się wszystkim lepiej"...

  • 46. Data: 2013-03-23 22:56:56
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Jeśli chodzi o lata wojny to podejrzewałbym II wojnę światową

    Podejrzewal bys..., czyli nie ma pewnosci co do przyczyn?

    > Aerozole po jakimś czasie opadają, więc nie jest to efekt trwały.

    Ten nietrwaly efekt to blisko 30 lat. Poczawszy od wzrostu temp. ok. 1894 do
    1919, pozniej spadek do ok. 1940. To raczej poczatek wojny, a nie spadek
    temp. po dymach wojennych. Po dymach wojennych paradoksalnie temp. zaczyna
    wzrastac i znow spada kiedy swiat rozkreca sie po wojnie, nie dziwi Cie to?
    Pierwsza widoczna depresje odchaczmy w roku ok. 1839, kolejna 1872, po ok.
    33 latach. Nastepna ok. 1894. Kolejna depresja to rok ok. 1940, mija 46 lat.
    Spadek temp. przed czwarta depresja rejestrujemy w czasie kiedy swiat
    szykuje sie do wojny, a to zdaje sie wzrost emisji CO2 itp. O dziwo nie
    podnosi to temp. przez kolejnych kilka lat. Pozniej mamy wojne, dymy a temp.
    wzrasta, a pozniej znowu zaczyna spadac kiedy znow produkuje sie najwiecej.
    Kolejny iterwal to ok. 40 lat. O ile znam sie na wykresach i mial bym
    przewidywac kurs akcji to ok. 2020 radzil bym sprzedawac.

    Pozdro.. TK

  • 47. Data: 2013-03-23 23:23:23
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Niestety o STW też musisz jeszcze trochę poczytać zanim zaczniesz się na
    > ten temat wypowiadać.

    Nie ja drogi przyjacielu. Ty lekcewazysz perspektywe widzac teraz wzrostowy
    wykres i przewidujac, ze dalej bedzie tak samo. A tym czasem, gdybysmy Cie
    umiescili w roku 1818 twierdzil bys tak samo. Wykres jak widac jest jeden,
    ale fizyka to nie monopol na jego interpretacje.
    Kiedy wytniesz sobie fragment od jakiegos 1918 roku do 1990 to zauwazysz, ze
    sredni trend bedzie malejacy, a to 72 lata raczej malej troski o ekologie.
    Wczesniej od 1839 do 1918 trend byl wzrostowy i trwal co ciekawe ok. 79 lat.
    Na fizyce ucza chyba analizy regresji? O ile wzrost w latach 1800... do
    poczatku 1900.. daje sie tlumaczyc rewolucja przemyslowa, tak trudno
    wiekszosc 20 wieku tlumaczyc kryzysem lat trzydziestych i wojna przy bliskim
    spadku temp. jaki byl w roku 1870.

    Pozdro.. TK

  • 48. Data: 2013-03-23 23:38:28
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Co ci spadło? Nic nie spadło - cały czas rośnie.
    > Masz jakieś tajne dane mówiące o spadkach temperatur w długim okresie to
    > podaj źródło. Chętnie obejrzę.

    Przeciez sam je podajesz. Ostatni wykres z Twojego linka.

    Pozdro.. TK

  • 49. Data: 2013-03-24 12:32:12
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-03-23 22:56, Maniek4 pisze:
> [...]
    > 1919, pozniej spadek do ok. 1940. To raczej poczatek wojny, a nie spadek

    To znaczy jak przestaniesz je emitować.

> [...]
    > Kolejny iterwal to ok. 40 lat. O ile znam sie na wykresach i mial bym
    > przewidywac kurs akcji to ok. 2020 radzil bym sprzedawac.

    Bredzisz przeraźliwie. I nie znasz się na wykresach. Trend
    długoterminowy jest rosnący.

    Może powiedz o którym wykresie mówisz, bo wydaje mi się, że mówisz o
    jakimś swoim wyobrażeniu zmian temperatury.

    M.

  • 50. Data: 2013-03-24 12:33:21

    W dniu 2013-03-23 23:38, Maniek4 pisze:
    > Użytkownik "M." <...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Przeciez sam je podajesz. Ostatni wykres z Twojego linka.

    AFAIK podawałem linka do zmian temperatury w Europie a nie na całym
    globie. O który wykres ci chodzi?

    M.