  • 51. Data: 2013-03-24 12:35:24
    Temat: Re: No i jak tam u Was wyglada ocieplenie klimatu?
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-03-23 22:32, Marcin W pisze:

    > Bardziej boję się socjalistów, którzy w imię walki z "globalnym
    > ociepleniem" dobijają Naszą gospodarkę wyśrubowanymi normami i podatkami
    > "by żyło się wszystkim lepiej"...

    Socjaliści, korwinowcy (też socjaliści - jak im się dobrze przyjrzeć) to
    wszystko politycy.

    Fakty naukowe nie mają przekonań politycznych. Wg ciebie mechanika
    kwantowa jest lewicowa, czy prawicowa?

    A to, że są różne koncepcje (polityczne) co z tym dalej zrobić to jest
    zagadnienie na zupełnie inną dyskusję.

    M.

  • 52. Data: 2013-03-24 13:08:07
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-03-23 23:23, Maniek4 pisze:
> [...]
    > umiescili w roku 1818 twierdzil bys tak samo. Wykres jak widac jest jeden,
    > ale fizyka to nie monopol na jego interpretacje.
    > Kiedy wytniesz sobie fragment od jakiegos 1918 roku do 1990 to zauwazysz, ze
    > sredni trend bedzie malejacy, a to 72 lata raczej malej troski o ekologie.
    > Wczesniej od 1839 do 1918 trend byl wzrostowy i trwal co ciekawe ok. 79 lat.
    > Na fizyce ucza chyba analizy regresji? O ile wzrost w latach 1800... do
    > poczatku 1900.. daje sie tlumaczyc rewolucja przemyslowa, tak trudno
    > wiekszosc 20 wieku tlumaczyc kryzysem lat trzydziestych i wojna przy bliskim

    Nie przyjacielu. To ty lekceważysz prawa fizyki. Te prawa mówią, że
    jeżeli do układu dostarczasz więcej energii niż z niego wylatuje, to ta
    energia w tym układzie się gromadzi.

    I przestań gadać, co ja bym twierdził. Mów za siebie i nie wkładaj mi w
    usta słów, których nie powiedziałem.

    Powiedz mi jeszcze, gdzie masz to ochłodzenie?

    Tu masz wykres z projektu BEST (Berkeley Earth Surface Temperature)
    http://berkeleyearth.org/pdf/decadal-comparison.pdf
    http://berkeleyearth.org/pdf/decadal-with-forcing.pd

    M.

  • 53. Data: 2013-03-24 13:48:51
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-03-22 19:07, M. pisze:

    > A tu wycinki z gazet
    > http://meteomodel.pl/BLOG/?p=4831
    >
    > M.

    http://www.astercity.net/~aniaposz/bajka.html

    Co to jest 200 lat? A Szwedzi w czasie potopu, to jak do Polski
    przyszli? Po lodzie na Bałtyku. Ktoś chce powiedzieć, że 400 lat temu ta
    garstka ludzi na całej Ziemi też wywołała efekt cieplarniany?
    Jesteśmy, jak w tej bajce. Widzimy jakiś fragment z jakieś strony i na
    tej podstawie wyciągamy ogólne (błędne) wnioski.
    Sk....twem jest to, że banda złodziei każe za to płacić.
    Jacek

  • 54. Data: 2013-03-24 14:14:13
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    M. wrote:

    > Socjaliści, korwinowcy (też socjaliści - jak im się dobrze przyjrzeć)
    > to wszystko politycy.
    >
    > Fakty naukowe nie mają przekonań politycznych. Wg ciebie mechanika
    > kwantowa jest lewicowa, czy prawicowa?

    ale nauka o klimacie nie jest nauką ścisła...

    jedni badacze mówią coś inni badacz mówią coś innego, zależy kto sponsoruje
    badania.

    Tutaj ostatecznie chodzi nie o klimat czy przysżłość tylko o teraźniejsza
    kasę. Wielką kasę.

    Bo głównym powodem dsyput o klimacie jest dojenie z podatników kasy i nic
    więcje.

  • 55. Data: 2013-03-24 14:17:04
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    M. wrote:

> [...]
    > Wzrasta wtedy cena ale przez to, że jest wzrost to warto płacić
    > więcej. Jednak po pewnym czasie cena dusi ten wzrost i popyt spada.
    > Wtedy spada (trochę) cena.
    >
    > Generalnie nie mamy teraz szans na długoterminowy wzrost na świecie
    > ponieważ natychmiast zdusi go wyższa cena ropy.
    >
    > A taniej ropy już prawie nie ma. Została taka, którą warto wydobywać
    > przy cenie > 100$ za baryłkę. Tak więc wzrost popytu powoduje sięganie
    > po droższą ropę (wysoka cena). I to nie tylko chodzi o cenę ale także
    > o energię, której potrzebujesz aby wydobyć ropę.

    ceny ropy są w dużej części wynikiem spekulacji oraz tego że ceny wyznacza
    kartel OPEC.

  • 56. Data: 2013-03-24 14:42:52
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-03-24 13:48, Jacek pisze:

> [...]
    > przyszli? Po lodzie na Bałtyku. Ktoś chce powiedzieć, że 400 lat temu ta
    > garstka ludzi na całej Ziemi też wywołała efekt cieplarniany?

    ROTFL.
    Nie czytaj tylu bajek
    http://doskonaleszare.blox.pl/2012/03/Karczmy-na-Bal
    tyku.html

    > Jesteśmy, jak w tej bajce. Widzimy jakiś fragment z jakieś strony i na
    > tej podstawie wyciągamy ogólne (błędne) wnioski.

    Mów za siebie. Z tego co piszesz, to raczej ty widzisz tylko fragment i
    wyciągasz błędne wnioski.

    > Sk....twem jest to, że banda złodziei każe za to płacić.

    A co to ma wspólnego z fizyką? A gdyby "banda złodziei" nie "kazała
    płacić", to już byłoby globalne ocieplenie? Iście naukowy argument.

    M.

  • 57. Data: 2013-03-24 14:47:13
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-03-24 14:17, Marek Dyjor pisze:

    > ceny ropy są w dużej części wynikiem spekulacji oraz tego że ceny
    > wyznacza kartel OPEC.

    Od kiedy to kartel OPEC wyznacza ceny ropy wydobywanej w Stanach,
    Kanadzie, Wenezueli, Rosji?

    Ja wiem, że spiskowe teorie o tym, jak to "ktoś z góry wszystkim
    steruje" są fajne (bo trudno je udowodnić a w miejsce obalonego mitu
    jest 10 nowych) jednak nie zmienia to faktu, że taniej raczej nie będzie.

    Sprawdź sobie ile jest jeszcze taniej (w wydobyciu) ropy na świecie. I
    dlaczego ropa z łupków, piasków bitumicznych czy z dna oceanu nie będzie
    np. po 30$ za baryłkę.

    Dla nas istotne jest to, że ceny materiałów budowlanych (jest w nich
    cena energii i część jest pochodnymi ropy) oraz energii będą w długim
    okresie rosły.

    M.

  • 58. Data: 2013-03-24 14:54:15
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-03-24 14:14, Marek Dyjor pisze:

    > ale nauka o klimacie nie jest nauką ścisła...

    Nauka o klimacie jest nauką ścisłą.

    > jedni badacze mówią coś inni badacz mówią coś innego, zależy kto
    > sponsoruje badania.

    Na świecie istnieje naukowy konsensus dotyczący zmian klimatu.

    > Tutaj ostatecznie chodzi nie o klimat czy przysżłość tylko o
    > teraźniejsza kasę. Wielką kasę.

    Jaką kasę? Czy uważasz, że prawa fizyki zależą od kasy? To co, jak
    więcej zapłacę, to mechaniki kwantowej nie będzie. A może druga zasad
    termodynamiki przestanie działać.

    I o jaką kasę Ci chodzi? W innym wątku napisałeś, że to OPEC ustala
    wysokie ceny ropy. Czyli to OPEC steruje badaniami? Czy to producenci
    ropy zarabiają?

    > Bo głównym powodem dsyput o klimacie jest dojenie z podatników kasy i
    > nic więcje.

    Może dla ciebie i dla polityków. Prawa fizyki są obojętne wobec kasy.
    Prawom fizyki wszystko jedno kto umrze i w jaki sposób.

    Ja stwierdzam tylko fakt: globalne ocieplenie jest potwierdzone przez
    liczne badania. Kolejne lata dokładają setki jeśli nie tysiące kolejnych
    danych potwierdzających. Co zrobi z tym ludzkość jest domeną samych ludzi.

    Problemem nie jest fakt globalnego ocieplenia, ale problemy z akceptacją
    tego faktu przez ludzi. Ale to nie jest problem klimatologii ale raczej
    samych ludzi.
    M.

  • 59. Data: 2013-03-24 15:00:39
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-03-24 14:42, M. pisze:

    > A co to ma wspólnego z fizyką? A gdyby "banda złodziei" nie "kazała
    > płacić", to już byłoby globalne ocieplenie? Iście naukowy argument.

    Szkoda, że nie pożyjemy tak długo, żeby się naocznie przekonać, co
    będzie w przyszłości liczonej w skali przyrody, a nie ludzkiego życia.
    Szkoda, że owocami działalności fanatyków są wyłącznie takie "produkty",
    jak faszyzm, komunizm i globalne ocipienie
    Jacek

  • 60. Data: 2013-03-24 15:17:55

    W dniu 2013-03-24 15:00, Jacek pisze:

    > Szkoda, że nie pożyjemy tak długo, żeby się naocznie przekonać, co
    > będzie w przyszłości liczonej w skali przyrody, a nie ludzkiego życia.

    To się dzieje w skali ludzkiego życia. Zapewniam cię, że konsekwencje
    tego odczujemy jeszcze w naszym pokoleniu.

    M.