  • 11. Data: 2009-07-14 23:57:43
    Temat: Re: No i konflikt z wykonawcą
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Aleksander" <f...@f...fake> napisał w wiadomości
    news:h3i7sn$s6b$1@inews.gazeta.pl...

    > Do zaprawy ? Raczej nie problem zgniłe jajo gdzieś wmurować,
    > lub choćby wrzucić w jakiś kanał wentylacyjny czy komin...

    I cieszyc sie posiadowkami u prokuratora.

    Pozdro.. TK

  • 12. Data: 2009-07-15 07:08:05
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "kiki" <c...@v...ts> napisał w wiadomości

    > Już zrywają, zdjęć nie zrobię już. Niemniej jednak wtapianie siatki ma być
    > wtapianiem. Po prostu za długo już robią. Trzeba nowych.

    He he he, Kiki masz fajną metodę na to żeby nie płacić za robotę.
    Ot wyszukać sobie wydumane problemy i wygonić jak robotę skończą :)
    A teraz przejdźmy do rzeczy i odpowiedz na pytanie w czym metoda
    przeciskania kleju przez siatkę jest gorsza od metody wtapiania ?
    Przecież i tak po wtopieniu musi przejechać ponownie packą po siatce i nie
    jesteś w stanie uniknąć dociśniecia tej siatki do styropianu.
    Klej, zauważ posiada konsystencję dość rzadką, która zapewnia odpowioednie
    dotarcie przez oczka siatki do warswy styropianu oraz przeniknięcie tejże
    siatki.
    Nie gniewaj się, ale uważam, że to Ty stwarzasz większość problemów i
    konfliktów.

  • 13. Data: 2009-07-15 07:19:17
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > No ale przyznał się szef, że "stale nie patrzył co robią pracownicy".
    > Właśnie wszystko zerwałem sam i żeby czegoś nie przykryli. Zresztą
    > przyznał się w końcu do fuszerki.
    > Są w plecy klej, siatkę i ze 4 dni roboty. Tylko przez głupotę. Klej był
    > ich więc paragon sami wezmą w hurtowni :-)

    Bo szef jest dupa.
    Mnie jak klient zaczął pouczać, ze to powinno się trobić w tem, a nie w ten
    sposób to mu grzecznie wytłumaczyłem "Proszę pana ja robię takimi metodami i
    według takiej technologii, która jest powszechnie stosowana. Oczywiście jak
    pan chce to panu zrobię tak jak pan sobie życzy, ale wtedy moja praca będzie
    3 razy droższa i nie sądzę, aby było pana stać, bo chciał pan przecież jak
    najtaniej". Jeżeli panu nie odpowiada cena lub ta technologia, którą robię
    to żegnam, bo kilku innych normalnych klientów czeka na moją pracę i na tę
    technologię (tu jeszcze małe wyjaśnienie, gościowi się zamarzyło żeby całą
    instalację CO lutować twardym lutem (mosiądź) zamiast lutem miękkim (cyną).

  • 14. Data: 2009-07-15 07:35:19
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    "Jacek \"Plumpi\"" napisal:
    > A teraz przejdźmy do rzeczy i odpowiedz na pytanie w czym metoda
    > przeciskania kleju przez siatkę jest gorsza od metody wtapiania ?

    Tu ja wtrace swoje trzy grosze. Poniewaz robilem sam, wiec mnie
    to interesowalo. Przeciskanie kleju przez siatke powoduje, ze
    na wiekszosci obszaru siatka nie jest OTULONA klejem i nie pracuje
    jako zbrojenie. Pod nia jest suche podloze. Dodatkowo powoduje to
    bardzo duze zmniejszenie powierzchni styku kleju do podloza.
    Wtapianie siatki powoduje, ze pod nia tez jest klej. Ot, taka roznica.
    Dosc istotna. Tu akurat trzymam strone Kikiego ;)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 15. Data: 2009-07-15 08:14:17
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jacek_P wrote:

> [...]
    > Wtapianie siatki powoduje, ze pod nia tez jest klej. Ot, taka roznica.
    > Dosc istotna. Tu akurat trzymam strone Kikiego ;)

    a jakie to powoduje straszliwe skutki w kończowym efekcie, poza złym
    samopoczuciem inwestora?

    podobnie jak to złe mieszanie kleju, sam sobei miesząłem kleje całkiem nie
    porpawieni iwszytski sie trzyma.

  • 16. Data: 2009-07-15 08:41:58
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > czeka na moją pracę i na tę technologię (tu jeszcze małe wyjaśnienie,
    > gościowi się zamarzyło żeby całą instalację CO lutować twardym lutem

    No i postąpiłeś prawidłowo. Inwestor przed robotą przedstawił Tobie swoje
    wymagania Ty ich nie zakaceptowałeś i ok.
    Tak samo Kiki- skoro chciał mieć wtapianą siatke tak jak pisze i tak ustalił
    z wykonawcą to wykonawca powinien tak robić.
    A skoro tak nie robili to po prostu oszukali Kikiego i brak zapłaty jest tu
    uzasadniony.
    Jak Kiki chce mieć klejony stryro na ramki+ na każdej płycie 4 placki w
    kształcie gwiazdek a wykonawca zaakceptuje taki sposób klejenia to powinien
    tak robic i tyle. A jak robi inaczej to oszukuje.
    Warunek: to wszystko powinno być ustalone PRZED robotą a z tego co wiem to
    Kiki tak właśnie ustala. Nawet rysuje na arkuszach papieru wykonawcom jak
    chce mieć zrobione daną rzecz.

    Krzysiek

  • 17. Data: 2009-07-15 09:14:09
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Marek Dyjor napisal:
    > a jakie to powoduje straszliwe skutki w kończowym efekcie, poza złym
    > samopoczuciem inwestora?

    Odwarstwianie sie, klekotanie, na koniec pekanie.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 18. Data: 2009-07-15 09:18:24
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    wiadomościnews:h3ihjk$e80$1@opal.futuro.pl...

> [...]
    > instalację CO lutować twardym lutem (mosiądź) zamiast lutem miękkim (cyną).

    Ciekawe podejście do klienta... Popatrz - przy ocieplaniu murów jest
    uznana za prawidłową tylko jedna metoda, czyli klejenie "na ramkę",
    "robienie L-ek w rogach okna", "dodatkowa siatka w rogach" i
    "wtapianie siatki". Wiadome jest, z kolei, że (prawie) wszyscy
    wykonawcy robią inaczej (klejenie "na placki", zacieranie siatki i bez
    wzmocnień w rogach) No i teraz słyszysz od wykonawcy taki tekst jaki
    Ty sprzedałeś klientowi... Uważasz że to OK?
    ;-)

    Ja przy zawieraniu umowy z "ociepleniowcami" nie wdawałem się w
    szczegóły, tylko powiedziałem że ma być zgodnie z normą i zaleceniami
    producentów. I jak zaczęli kleić na placki to też musieli wszystko
    zrywać i nie było opcji że coś muszę dopłacić. A i owszem próbowali mi
    wmówić nawet to że lepiej jak jest na placki bo ściana nie jest wtedy
    mokra... albo że "wszyscy tak robią" oraz że "zawsze tak robiliśmy".
    No ale stanęło na moim (no bo miało być robione w/g zaleceń
    producentów). Teraz kleją ładnie na ramki (bo powiedziałem że losowo
    wybiorę sobie bloczek i jeżeli po odkrywce będą "placki" to zrywamy
    całość. Przy okazji robią L-ki itp... aż miło.
    ;-)

    Nie znam się na instalacjach - ale czy Twój przypadek to nie jest z
    gatunku jest żle (niezgodnie ze sztuką) ale "zawsze tak robiliśmy"?
    Bo jeżeli tak to nic Twoja przemowa by w moim przypadku nie dała...
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 19. Data: 2009-07-15 09:27:19
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Krzemo wrote:

> [...]
    > gatunku jest żle (niezgodnie ze sztuką) ale "zawsze tak robiliśmy"?
    > Bo jeżeli tak to nic Twoja przemowa by w moim przypadku nie dała...

    CO sie nie spawa na twardo :)

  • 20. Data: 2009-07-15 10:15:50
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 15 Lip, 11:27, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > CO sie nie spawa na twardo :)

    Tak mówią normy czy po prostu "się nie spawa na twardo"?
    Wybacz ale użyłeś sformułowania nadużywanego powszechnie w budowlance
    przez "fahofcuf", przez co kompletnie nie jestem w stanie stwierdzić
    czy mówisz poważnie czy żartujesz..
    ;-)

    Czy spawanie na twardo to jest błąd?
    Czy spawanie (lutowanie) lutem miękkim to jest błąd?
    Czy może obie formy są dopuszczalne?
    Mówimy oczywiście o instalacji CO "w miedzi"....