  • 61. Data: 2012-01-19 09:46:05
    Temat: Re: No i ktoś już podchwycił pomysł.
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Budyń" napisał w wiadomości grup

    >Użytkownik "Kris" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    > A płukanie tez w ciepłym?

    >z tego wynika za tak :) Trudno... Latem nie problem jesli cwu z solarów,
    >zimą sie pomysli.
    A zimą całe oszczędności z darmowej ciepłej wody latem diabli biorą.
    Tym bardziej ze chyba na płukanie idzie kilka razy więcej wody jak na
    pranie.

    >Ale jak te pralki z dwoma podejsciami nie bedą drogie to trzeba dac taką i
    >tyle.

    A tu 100% zgoda

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 62. Data: 2012-01-19 09:58:02
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > A zimą całe oszczędności z darmowej ciepłej wody latem diabli biorą.
    > Tym bardziej ze chyba na płukanie idzie kilka razy więcej wody jak na
    > pranie.

    to musiałbym poczytac jakie to ilosci, jesli masz racje to na zime wajha w
    dół...

    b.

  • 63. Data: 2012-01-19 10:38:58
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > A zimą całe oszczędności z darmowej ciepłej wody latem diabli biorą.
    > Tym bardziej ze chyba na płukanie idzie kilka razy więcej wody jak na
    > pranie.

    Panowie. Zerknijcie sobie na swoją pralkę od tyłu. Co widzicie? Bo ja w moim
    whirpool zauważyłem zaślepioną blachą dziurę. Wystarczyło wybić śrubokrętem
    ten krążek blachy kupić podwójny elektrozawór z dwoma wejściami na wodę i
    zamontować. Dało się to zrobić w ciągu paru chwil. Pralka pobiera teraz
    grzecznie z dwóch węży wodę, przy czym zimną do prania wstępnego oraz do
    płukania. Pranie wstępne nie jest w kazdym programie, tylko w tych do
    brudncyh rzeczy. To że pranie wstępne jest w zimnej wodzie to nawet lepiej,
    gdyż ewentualne białka nie ścinają się przez co łatwo jest je usunąć
    wypłukując zimną wodą z dodatkiem detergentu.
    Jednego tylko nie ma po tej przeróbce, czyli inteligentnego mieszania wody
    ciepłej z zimną, jak to jest w tej fabrycznej czyli tak aby grzałka niemal
    wogóle nie musiała być włączana. W efekcie tego braku ja do węża ciepłej
    wody doprowadzam wodę o stałej temperaturze nieco ponad 30stC. Najczęściej
    pierze się u nas i tak i tak w temperaturze 30stC a rzadziej w wyższych.
    Wtedy, przy wyższych, grzałka musi dogrzać brakująca ilość stC. Gdyby były
    małe dzieci tio zapewne przewagą byłoby pranie w wyższych temp. ale że są
    już niemal dorosłe to każdy ma jakieś delikatne ciuchy wymagające
    delikatnego prania. Z tym że u mnie tuż obok pralki na podłączeniu do jej
    węzy jest regulator temperatury termostatyczny i jak ktoś chce to jednym
    ruchem ręki może ustawić na nim dowolną temperaturę od 20stC do max tylu ile
    oferuje aktualnie zbiornik wody.

    Marek

  • 64. Data: 2012-01-19 10:44:28
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Aha.. żeby nie było, elektrozawór kupiłem za 16zł w sklepie z częściami do
    AGD.

    Marek

  • 65. Data: 2012-01-19 11:06:52
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "4CX250" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Pralka pobiera teraz grzecznie z dwóch węży wodę, przy czym zimną do
    > prania wstępnego oraz do
    płukania.

    A skąd wyciągnełeeś sterowanie dla elektrozaworów?
    Tzn co steruje elektrozaworem ciepłej wody ze włącza go tylko do prania
    zasadniczego a nie do płukania i wstępnego?

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 66. Data: 2012-01-19 11:07:21
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "4CX250" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Aha.. żeby nie było, elektrozawór kupiłem za 16zł w sklepie z częściami do
    >AGD.
    A regulator temperatury termostatyczny ?;)

  • 67. Data: 2012-01-19 11:16:04
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Chodzi mi o podchwycenie w sensie marketingowym na zasadzie "patrzcie
    > kolektorowcy, mamy dla was pralkę"

    Przeciez nie o kolektory chodzi. W domu najdrozej ogrzewa sie pradem, zatem
    zwykle ludzie maja taniej ogrzana wode, niz gdyby sie zdali na pralke.
    Oczywsicie kolektory mozna w to wliczyc, ale praktycznie wszystko inne tez.

  • 68. Data: 2012-01-19 11:17:09
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Użytkownik "Ariusz" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Ile ty klas skończyłeś?

    Na tej stronie nie jest napisane, ze mozna jendoczesnie podlaczyc ciepla i
    zimna.

  • 69. Data: 2012-01-19 11:23:16
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Aha.. żeby nie było, elektrozawór kupiłem za 16zł w sklepie z częściami do
    > AGD.

    A kabelek sterujacy tym zaworem do czego podlaczyles?

  • 70. Data: 2012-01-19 12:15:52
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > A skąd wyciągnełeeś sterowanie dla elektrozaworów?

    Jest już gotowe w pralce. Wewnątrz pralki są przeważnie i tak dwa
    elektozawory, tyle że woda do nich dochodzi przez trójnik wewnątrz pralki a
    na zewnątrz widać tylko jedno podejście do węza. Jeden elektrozawór
    zauważyłem otwiera się tylko przy płukaniu i praniu wstępnym a drugi przy
    normalnym. W zależności od tego który się otwiera woda przepływa przez jedną
    szufladę lub drugą ale to nie ma w tym już znaczenia.

    Marek