  • 41. Data: 2009-05-14 06:43:11
    Temat: Re: No i kuję nieocieplone szczyty
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    news:guf04f$4kq$1@news.interia.pl...

    > Użytkownik "kris" <k...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:gue4in$jqv$1@news.onet.pl...

    > ale trwale na pewno, te kamyczki to bialy piasek kwarcowy?
    > Mam cos podobnego, tylko ze piasek kwarcowy nakladany z wapnem na tynk.

    To raczej nie biały piasek. Te kamyczki mają wielkość łupanego grochu.

    Krzysiek

  • 42. Data: 2009-05-14 07:20:57
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    > Użytkownik "kiki" <s...@s...ss> napisał w wiadomości

    > Idiotow jak wiadomo nigdzie nie brakuje. Swoja droga ciekawe gdzie ten
    > gosc byl jak murowali, nie zrobili przeciez tego w jedno popoludnie.

    Dokłądnie. W ścinie 1W od razu widać czy coś jest dobrze zrobione czy źle i
    nawet laik zobaczy, że coś jest nie tak jak np. napis na nadprożu będzie "do
    góry nogami". Używając elementów systemowych nie da siętak zrobić nadproży
    albo wieńca by przemarzał. Wszystkie znane mi problemy ze ścianami 1W biorą
    się z tego, że inwestor chciał zaoszczędzić na elementach systemowych.

    Podobnie projekt - nie da sięzaprojektowac domu ze ścianą 1W w systemie
    Ytong, Solbet (albo dowolnym innym kompletnym) tak by miał mostki termiczne.
    Natomiast przy ścianie 2W np. szczyty ciągnięte aż po same krokwie to
    standard w projektach. Moża wziąć ekipę która zrobi wszystko jak w
    projekcie, a i tak będzie źle. To jest problem bo wychodzi na to, że przy
    ścianie 2W inwestor musi myśleć za architekta i wszystko sprawdzać natomiast
    przy ścianie 1W wystarczy by było zrobione zgodnie z projektem.

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 43. Data: 2009-05-14 08:35:29
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Użytkownik "Maniek4" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > To raczej nie biały piasek. Te kamyczki mają wielkość łupanego grochu.

    A to ciekawe. Ladnie to wyglada?? Wszyscy dzisiaj gladz, sradz, a tu masz
    groch lupany. :-)
    Swoja droga duzo placi sie za struktury, trawertyny i takie tam...

    Pozdro.. TK

  • 44. Data: 2009-05-14 08:38:16
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Winetoo" <w...@n...spam.please.com> napisał w wiadomości

    > projekcie, a i tak będzie źle. To jest problem bo wychodzi na to, że przy
    > ścianie 2W inwestor musi myśleć za architekta i wszystko sprawdzać
    > natomiast przy ścianie 1W wystarczy by było zrobione zgodnie z projektem.

    Miedzy innymi dla tego zdecydowalem sie na 1W.

    Pozdro.. TK

  • 45. Data: 2009-05-14 09:19:03
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > groch lupany. :-)
    > Swoja droga duzo placi sie za struktury, trawertyny i takie tam...

    Ale to tynk zewnetrzny- bo ty chyba myślisz o zewnetrznym
    Tynk ten jest rzucony na styro które było z sioatka i klejem. dodatkowo
    tylko to jeszcze zakołkowali(na siatke)

    Krzysiek

  • 46. Data: 2009-05-14 09:28:48
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Maniek4" <b...@w...pl> wrote in message

    > Miedzy innymi dla tego zdecydowalem sie na 1W.

    Coś w tym jest Panpwie :-)
    Tylko czemu architekci mi odradzali 1W ? Ci którzy sie powinni na tym znać
    okazało się, że byli największymi głupkami.

  • 47. Data: 2009-05-14 09:55:32
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    > "Maniek4" <b...@w...pl> wrote in message

    > Coś w tym jest Panpwie :-)
    > Tylko czemu architekci mi odradzali 1W ? Ci którzy sie powinni na tym znać
    > okazało się, że byli największymi głupkami.

    Mi też odradzali :-)

    Po dłuższej rozmowie okazało się, że kompletnie nie orientują się w temacie
    ścian 1W, izolacyjności cieplnej, mostków cieplnych itp. Takich mamy
    architektów, a rozmawiałem z wieloma tymi bezpośrednio po studiach i tymi
    którzy już mają lata praktyki. Niemal każda rozmowa kończyłą się moim
    cierpliwym tłumaczeniem, albo rysowaniem na kartce mostków cieplnych albo
    pokazywaniem rozporządzenia "w sprawie warunków...". Producenci systemów 1W
    udostępniają za darmo wszystkie potrzebne materiały. Wszystko jest policzone
    nic tylko wziąć i użyć w projekcie, ale architekci swoje - tak się nie robi
    (czytaj. ja tak nigdy nie robiłe i się nie znam).

    O wentylacji mechanicznej nawet nie wspomnę, bo nie spotkałem ani jednego
    architekta który by miał o tym pojęcie. Każdy tylko coś tam słyszał, ale sam
    nigdy nie projektował domu z wentylacją mechaniczną.

    Architektów szukałem przez prawie rok. W końcu zdecydowałem sięna takiego
    który zgodził się zrobić tak jak ja chcę bez marudzenia zgodnie z zasadą
    "klient nasz pan" i może mi zaprojektowac dom z czego zechcę.

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 48. Data: 2009-05-14 10:16:10
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Winetoo" <w...@n...spam.please.com> wrote in message

> [...]
    > temacie ścian 1W, izolacyjności cieplnej, mostków cieplnych itp. Takich
    > mamy architektów, a rozmawiałem z wieloma tymi bezpośrednio po studiach i

    Domy 2W niby potrafią zaprojektować ale jak przyjdą na budowę to nie widzą
    oczywistych fuszerek, jak te moje szczyty czy inne mostki. Jakby w ogóle nie
    zdawali sobie z tego sprawy.
    Teraz widzę, że dom 2W można budować niechlujnie byle przewidzieć gdzie i w
    jakiej kolejności kłaść styropian i będzie wszystko dobrze.
    Widać nie jest to też takie oczywiste.

    Wznieśmy toast "Na pohybel budowlańcom" :-)

  • 49. Data: 2009-05-14 10:37:37
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    > No i coś takiego robimy. Ze 25cm grubości będzie. Na głębokość od
    > wewnętrznej krokwii. Nad tym są takie klocuszki dylatacyjne żeby styto nie
    > przylegał do desek.
    > Co wy na to ?
    >
    > http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cc497b277b16167f
    .html
    > http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6410af5da8dd9974
    .html
    > http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ef1c3225305ea928
    .html

    Jak to ma prawidlowo wygladac w nowo budowanym domu? Nigdy nie widzialem, zeby
    ktos zostawial az tak duzo miejsca. Przewaznie widze, ze mur z maxa jest
    wykonczony ceglami az po same krokwie.

    Z.

  • 50. Data: 2009-05-14 11:08:50
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    wiadomościnews:guelvs$hug$1@opal.futuro.pl...

> [...]
    8.html

    > Jak to ma prawidlowo wygladac w nowo budowanym domu? Nigdy nie widzialem, zeby

    No bo to jest błąd "powszechny". Tak powszechny że ludzie nawet nie
    wiedzą że można zrobić to dobrze
    ;-)

    >Przewaznie widze, ze mur z maxa jest
    > wykonczony ceglami az po same krokwie.

    U mnie wylali żelbety nawet ponad górną krawędź ... potem ja ich
    wylałem...
    ;-)