  • 71. Data: 2009-05-15 09:50:24
    Temat: Re: No i kuję nieocieplone szczyty
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    Użytkownik "Boban" <b...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:guj8hc$qmr$1@inews.gazeta.pl...

    > Nawet koszmarnie drogie i zazwyczaj dostępne na tylko zamówienie elementy
    > sustemowe nie likwidują tych mostków ale tylko je zmniejszają.

    [ciach]

    > Taki strop między kondygnacjami przykryty styro nie jest w zasadzie
    > mostkiem
    > cieplnym (chyba że dla aptekarza) a w ścianie 1W ten element zawsze ma
    > gorsza
    > izolacyjność niż w ścianie 2W.

    Strop opiera się8-10cm na ścianie + kilka cm wieńca. Czyli dla ściany 1W o
    szerokości 40cm pozostaje jeszcze jakieś 25cm na cieplenie i wykończenie.
    Jak ktoś zechce to może tam wstawić np. 27cm wełny i 8cm bloczek z bet. kom.
    i będzie miał strop oceieplony lepiej niż niejedna ściana 2W.

    > Nie jestem na bieżąco - są już ściany 1W U 0,28? Ile mają grubości - 40 cm
    > czy więcej?

    Teraz standard to 40/42cm i u równe niecałe 0,28.
    Ytong robi też od paru lat jeszcze cieplejszą klasę bet. kom. z której mur
    40cm ma u = 0,24, ale ma słabszą wytrzymałość na ściskanie i nie wiem, czy
    jest powszechnie używany w domach piętrowych.

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 72. Data: 2009-05-15 10:15:10
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...

    > Wszystko zależy od definicji tego mostka.... Bo np. wieńce _w_
    > _systemie_ mają inną izolacyjność cieplną niż reszta ściany, więc
    > można powiedzieć że to "systemowy mostek cieplny".

    IMO mostek cieplny to nie fragment o trochęgorszej izolacyjności, ale o
    znacząco gorszej - tak, że może powodować problemy (przemarzanie, grzyb).

    Przyjmijmy, że wieniec ma u = 0,5 podczas gdy reszta ściany ma u = 0,3. To
    nie będzie powodowało przemarzania ściany, ani powstawania grzyba. Natomiast
    fragment ściany 2W pozbawiony styropianu ma u > 1 i to jest znacząca różnica
    wobec reszty ściany.

    > Tobie chyba płacą za propagowanie "jedynych słusznych rozwiązań" czyli
    > ściany 1W, co?
    > ;-)

    Wielokrotnie pisałem, że nie ma jedynych słusznych rozwiązań. To, że dla
    mnie z _wyliczeń_ wyszło, że najlepszym (najbardziej ekonomicznym i
    funkcjonalnym) rozwiązaniem jest ściana 1W to nie znaczy, że tak będzie dla
    innych.

    Ja tylko namawiam by każdy sobie sam wszystko policzył, a nie słuchał
    architekta który projektuje tak, bo tylko tak potrafi, ani panów z
    marketingu.

    Ja do budowy domu przygotowywałem się ponad trzy lata. Czytałęm, jeździłem i
    oglądałem, rozmawiałem z wykonawcami, architektami i przede wszystkim
    użytkownikami. Na koniec zacząłem wszystko liczyć, liczyć i jeszcze raz
    liczyć. Chciałem kiedyś umieścić wyniki w sieci by każdy mógł je zobaczyć,
    ale okazało się, ze to nie taka prosta sprawa bo jak podaje sam wynik to
    dostaję tysiące pytań "dlaczego", a wyniki pośrednie i założenia mam
    porozrzucane w różnych miejscach w wersji papierowej i elektronicznej. Od
    roku zbieram się do tego by to choć trochęuporządkować i zredagować i
    umieścić.

    Tymczasem tylko czasem zwracam uwagę, że istnieją inne rozwiązania niż
    ściana 2W i wentylacja grawitacyjna :-) ale zawsze zachęcam by każdy sobie
    sam policzył.

    Uwierz mi nie zarabiam kilku średnich krajowych nie odziedziczyłem spadku i
    nie wygrałem w totolotka. Sam muszę zarobić na budowę i późniejsze
    ogrzewanie. Gdyby mi wyszło, że opłaca mi się budować ścianę 2W to bym tak
    zrobił, a za zaoszczędzone pieniądze pojechał na wakacje z rodziną, albo
    wziął mniejszy kredyt.

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 73. Data: 2009-05-15 10:48:18
    Od: "Boban" <b...@N...gazeta.pl>

> [...]

    kom.
    > i będzie miał strop oceieplony lepiej niż niejedna ściana 2W.

    Na www.xella.pl znalazłęm tylko jakieś kształtki wieńcowe z warstewką wełny.
    jest gdzieś przekrój takiego rozwiąznia?

> [...]
    > 40cm ma u = 0,24, ale ma słabszą wytrzymałość na ściskanie i nie wiem, czy
    > jest powszechnie używany w domach piętrowych.

    Solbet dla odmiany 650 podaje lambdę w przedziale 0,17 - 0,21. Przyjmijmy
    0,19. Wsp U dla ściany 40 cm wynosi zatem 0,475 . Do 0,28 jeszcze trochę
    brakuje.

  • 74. Data: 2009-05-15 11:31:23
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    > Na www.xella.pl znalazłęm tylko jakieś kształtki wieńcowe z warstewką
    > wełny.
    > jest gdzieś przekrój takiego rozwiąznia?

    Pewnie gdzieś jest. Szukaj na ich stronie pdf'ów. Z tego co pamiętam mają
    tam sporo materiałów dla projektantów i wykonawców.

    > Solbet dla odmiany 650 podaje lambdę w przedziale 0,17 - 0,21. Przyjmijmy
    > 0,19. Wsp U dla ściany 40 cm wynosi zatem 0,475 . Do 0,28 jeszcze trochę
    > brakuje.

    Żartujesz czy piszesz poważnie? Patrz na odmianę 400! Beton komórkowy
    występuje w róznych odmianach (popularnie od 350 do 700) im wyższy numer tym
    wyższa jego wytrzymałość na ściskanie, a niższa izolacyjność.

    Tu masz link:
    http://www.solbet.pl/izolacyjnosc_cieplna.php

    Jak widać dla odmiany 400 (a to z niej najczęściej muruje się ściany
    jednowarstwowe) lambda wynosi 0,11 co przy grubości 42cm daje nam u = 0,25

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 75. Data: 2009-05-15 12:33:57
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    > Użytkownik "Winetoo" <w...@n...spam.please.com> napisał w wiadomości

    > Trzeba jeszcze rozstac sie z kominkiem...

    Widziałem takie rozwiązanie, że kominek był podłączony do komina
    zewnętrznego, jakby domurowanego do domu. Ten domurowany komin był podwójny,
    a jego druga częśc była wykorzystywana jako komin do kominka zewnętrznego.

    Wtedy jedynym mostkiem cieplnym jest "most powietrzny" jaki tworzy powietrze
    krążące w rurze pomiędzy kominkiem a kominem.

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 76. Data: 2009-05-15 12:55:38
    Od: robertr <r...@c...com.pl>

    On 12 Maj, 22:20, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:
    > Użytkownik "Mariusz" <m...@n...net> napisał w
    wiadomościnews:gucl04$nko$1@nemesis.news.neostrada.p
    l...

    Maniek 4 napisał:
    ""Nie wszystkie sciany 1W to Porotherm,
    a nawet jesli to roznica w przewodzeniu ciepla pionowego i poziomego
    przez
    Porotherm jest jakas pomijalna, bo inaczej przemarzaly by w okolicach
    """

    Pewnie masz rację tylko dlaczego ja od trzech lat skuwam szczyty
    porotermowe ? - jeden na rok
    Pozdrawiam

  • 77. Data: 2009-05-15 13:11:14
    Od: "Boban" <b...@N...gazeta.pl>

    > Pewnie gdzieś jest. Szukaj na ich stronie pdf'ów. Z tego co pamiętam mają
    > tam sporo materiałów dla projektantów i wykonawców.

    No to ja się nie łapię.

> [...]
    tym
    > wyższa jego wytrzymałość na ściskanie, a niższa izolacyjność.

    I na tym pumeksie chcesz oprzeć tylko 8-10 cm stropu? Odważnie. Przecież w
    takim BK można dziurę paznokciem wydłubać.

> [...]
    >
    > Jak widać dla odmiany 400 (a to z niej najczęściej muruje się ściany
    > jednowarstwowe) lambda wynosi 0,11 co przy grubości 42cm daje nam u = 0,25

    Nie wierzę w te współczynniki. Podrasowali je po tym jak przestano zezwalać
    na ściany o U powyżej 0,3. Przedtem dopuszczano ściany jednowarstwowe o U
    powyżej 0,3 i producenci BK się w tym mieścili. Teraz nagle są nowe dane i
    niedługo BK będzie lepszy od styropianu.
    Widziałem domy z docelowo jednowarstwowego Ytonga i nastepnie ocieplanego.
    Jakoś teoria sie rozeszła z praktyką.

  • 78. Data: 2009-05-15 14:18:49
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Winetoo" <w...@n...spam.please.com> wrote in message

> [...]
    > 40cm ma u = 0,24, ale ma słabszą wytrzymałość na ściskanie i nie wiem, czy
    > jest powszechnie używany w domach piętrowych.

    No właśnie. Ja najpierw chciałem go uzyć zamiast porothermu ale jak sie
    okazało, że muszę użuć mocniejszy, o słabszej wytrzymałości to czar ytonga
    prysł.
    Właśnie ludzie sobie nie zdają często sprawy, że mają ściany 1W z ytonga ale
    nie wiedzą jakiego i czemu jest tak zimno :-)

  • 79. Data: 2009-05-15 14:22:32
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "robertr" <r...@c...com.pl> wrote in message

    >Pewnie masz rację tylko dlaczego ja od trzech lat skuwam szczyty
    >porotermowe ? - jeden na rok
    >Pozdrawiam

    ooo ty też ? a masz zdjęcia?

  • 80. Data: 2009-05-15 14:25:41
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    > No to ja się nie łapię.

    Czytać i pobierać może chyba każdy.

    > 40

    > tym
    >
    > I na tym pumeksie chcesz oprzeć tylko 8-10 cm stropu? Odważnie. Przecież w
    > takim BK można dziurę paznokciem wydłubać.

    8-10cm opiera się płyta stropowa lub belka terivy. Do tego dochodzi jeszcze
    wieniec razem pewnie koło 15cm. Wystarczy i odwaga nie ma tu nic do rzeczy.

    Wybacz, ale odnoszę wrażenie, że kompletnie nie masz pojęcia o betonie
    komórkowym i ścianach jednowarstwowych, ale na wszelki wypadek jesteś
    przeciw.

    > Nie wierzę w te współczynniki.

    ROTFL Znaczy się nie wierzysz firmie Solbet czy w ogóle wszystkim
    producentom betonu komórkowego?

> [...]
    > powyżej 0,3 i producenci BK się w tym mieścili. Teraz nagle są nowe dane i
    > niedługo BK będzie lepszy od styropianu.

    Ale masz na to jakieś dowody. Czy tylko tak wierzysz?

    > Widziałem domy z docelowo jednowarstwowego Ytonga i nastepnie ocieplanego.
    > Jakoś teoria sie rozeszła z praktyką.

    Czy ten dom był z Ytonga klasy 400? Czy stropy, wieńce i nadproża były
    zrobione zgodnie z systemem?

    Pozdrawiam
    Winetoo