  • 61. Data: 2010-01-08 06:44:43
    Temat: Re: No i mialem racje z ta welna
    Od: "Tornad" <t...@o...net>

    > Nie jest. Zostaje jeszcze promieniowanie i po wstawieniu przegrod
    > refleksyjnych izolacyjnosc jeszcze wzrasta :)
    Zgoda ale w miedzyszybiu zastosowanie przegrody refleksyjnej chyba nie byloby
    najlepszym rozwiazaniem.
    > Hel jest lepszym izolatorem cieplnym? Ciekawe...

    > Jaroslaw "jaros" Berezowski

    No nie, rzeczywiscie zagalopowalem sie. No bo za mlodu naogladalem sie sond. W
    jednej, chyba Kurek, nawdychal sie helu i potem gadal jak Kaczor donald; hel
    ma bardzo mala gestosc wlasciwa.
    Ja sie tez czasem myje... Z dwojga zlego powietrze jest juz lepsze. Ale nie
    jest to pomylka typu milicyjnego; kat prosty ma dziewiecdziesiat stopni a
    wrzaca woda sto.
    A propos tego odbijania promieniowania podczerwonego to czytalem, ze ostatnio
    zaczeto produkowac styropian "weglowy", scislej grafitowy co wydaje mi sie
    bardzo dobrym pomyslem. Nie dosc, ze ten grafit jest refleksyjny to jeszcze
    taki styropian, byc moze, bedzie paroprzepopuszczalny co byloby w zastosowaniu
    do izolacji budowlanych bardzo korzystne.
    Dziekuje za sluszna uwage.
    Pzdr.
    Tornad

  • 62. Data: 2010-01-08 07:29:26
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > Tylko wiesz, wiatru nie pusci ale beton bedzie zachowywal sie dokladnie
    > tak jak GK z nieszczelna welna na gorze. Byle jak ulozony styropian bedzie
    > przewiewal tak samo, a wiatr penetrowal szczeliny w ociepleniu i odbieral
    > cieplo z betonu.

    Niestety nie. Tu się całość będzie całkiem inaczej zachowywać.
    Przez najmniejsze nieszczelności w wełnie i GK będzie wiało. GK ma tendencje
    do pęknięć i chcąc nie chcąc te nieszczelności będą powstawały. W przypadku
    betonu jest mniejsze prawdopodobieństwo powstawania pęknięć, a jeżeli nawet
    powstaną to styropian sam w sobie nie jest przewiewny tak jak wełna.

  • 63. Data: 2010-01-08 07:48:12
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > Aby coś robić należy się na tym znać. Jeżeli dochodzi do tego że większość
    > firm budowlanych to ekipa kilku bolków którzy biorą sie za wszystko
    > włącznie z podłączaniem po pijaku betoniarki na drutach wciskanych
    > patykami to papierki musza być aby nie pozabijać ludzi.

    Musiał byś zacząć od góry tzn. wymagania kwalifikacyjne od polityków,
    ministrów, prezesów, premierów, prezydentów itd. :)
    Zobacz kto rządzi tym krajem i jakie posiada kwalifikacje :D

  • 64. Data: 2010-01-08 07:56:24
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości

    > Słuchaj, ja to wiem. Ale coś "COŚ" trzeba z tym zrobić.
    > Jeśli nie reglamentacja to choćby ustwaowe nakazy usuwania usterek pod
    > groźbą dużej kary administracyjnej.
    > państwo powinno coś jednak z tym zrobić, powiedzieć dobrze, niech jest jak
    > jest, niech każdy świadczy usługi, na których się nie zna
    > ale biada mu za partactwo i niechęć do poprawek.
    > Może niechęć do poprawek dopisać do kodeksu karnego jako wyłudzenie
    > pieniedzy za usługę, której nie umiało się wykonać
    > lub nie chce się odpowiadać za fuszerki ?
    > Może takie coś ?

    Wiesz nie gniewaj się, ale powiem krótko "pier....sz głupoty".
    Żądasz uprawnień, certyfikatów, wykształcenia, dobrego wykonania roboty, ale
    samemu skąpisz pieniędzy na takich wykonawców.
    Niestety to wszystko kosztuje i wymaga środków finansowych i to wcale nie
    małych.
    Twoje kryterium oceny jakości usług to cena, a nie uprawnienia,
    wykształcenie czy certyfikaty, bo i tak zatrudnisz "pana Zenka", a nie
    fachowca, co udowodniłeś już wiele razy. Niestet , ale właśnie to tacy jak
    Ty decydują kto zarabia, a kto traci w tym kraju.

  • 65. Data: 2010-01-08 09:48:57
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > jeżeli nawet powstaną to styropian sam w sobie nie jest przewiewny tak jak

    Tylko ze mi chodzilo o co innego. Beton nie peknie, ale zle ulozony
    styropian bedzie penetrowany przez wiatr ktory bedzie studzil rowniez ten
    beton. Tak samo jak studzi plyte GK wiatr wiejacy nad nia.

    Pozdro.. TK

  • 66. Data: 2010-01-08 09:59:31
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Maniek4" <b...@w...pl> wrote in message
    > Tylko ze mi chodzilo o co innego. Beton nie peknie, ale zle ulozony
    > styropian bedzie penetrowany przez wiatr ktory bedzie studzil rowniez ten
    > beton. Tak samo jak studzi plyte GK wiatr wiejacy nad nia.

    Studzi studzi. Jak mały wiaterek znajdzie dziurkę czy nieszczelność
    przylegania GK, paroizolacji, narożnika, obróbki okna to momentalnie frunie
    profilami, pod i nad folią, przez te wkręty się przeciska i płyta zimna.
    Ta garderoba co ją sam robiłem to najlepiej ocieplone pomieszczenie u mnie
    teraz.

  • 67. Data: 2010-01-08 10:03:15
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > zimna.
    > Ta garderoba co ją sam robiłem to najlepiej ocieplone pomieszczenie u mnie

    Napisales pozytywna mysl, ze moze nie technologia jest zla, bo jak widac
    robiac dobrze moze byc dobrze. :-)

    Pozdro.. TK

  • 68. Data: 2010-01-08 10:19:30
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > Tylko ze mi chodzilo o co innego. Beton nie peknie, ale zle ulozony
    > styropian bedzie penetrowany przez wiatr ktory bedzie studzil rowniez ten
    > beton. Tak samo jak studzi plyte GK wiatr wiejacy nad nia.

    No własnie w tym jest różnica, że nie penetruje tak mocno jak przy wełnie i
    nawet spore pęknięcia czy szczeliny nie powodują takiego obniżania
    temperatury jak w przypadku wełny. Przy wełnie wystarczy najmniejsza
    szczelina, aby powietrze hulało nawet bez wiatru, bo tylko na skutek
    konwekcji i w ten sposób dość mocno pogorszało jakość ocieplenia.

  • 69. Data: 2010-01-08 10:24:12
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > szczelina, aby powietrze hulało nawet bez wiatru, bo tylko na skutek
    > konwekcji i w ten sposób dość mocno pogorszało jakość ocieplenia.

    Wyobrazam sobie styropian klejony na grube placki z nieszczelnie ulozonymi
    plytami. Tak jak to robi sie u nas. Mysle, ze bedzie tak samo zimno mimo
    grubej izolacji. Ze latwiej zrobic dobrze to inna sprawa.

    Pozdro.. TK

  • 70. Data: 2010-01-08 10:37:01
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > Napisales pozytywna mysl, ze moze nie technologia jest zla, bo jak widac
    > robiac dobrze moze byc dobrze. :-)

    Po prostu jet to technologia, która wymaga bardzo dużej dokładności i
    staranności wykonania.
    Strop + styropian jest o wiele mniej wrażliwy na błędy wykonania. Nawet
    pozostawienie sporych szczelin, zalanych betonem powodujących powstawanie
    mostków termicznych nie wpływa tak mocno na jakość izolacji jak
    najdrobiejsze szczeliny w przypadku wełny.