  • 161. Data: 2016-06-29 00:27:44
    Temat: Re: No to znowu 30 tysięcy więcej kredytu...
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 29 czerwca 2016 00:02:22 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Bo patrzysz z innej perspektywy. Spojz od strony banku.

    Ale ja jestem klientem, a nie bankiem. Patrze na to, co dostaje od banku.
    I od strony klienta - zaden bank nikogo nie oszukal na zlamanego grosza :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 162. Data: 2016-06-29 00:31:11
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-06-28 o 23:16, Pete pisze:

    > No nie starczyło, bo %% w PLN większy.

    Nadal zarabia tyle samo.

    > Ryzyko kursu ponosił klient. Ale ma 50% szansy, że wyjdzie lepiej na tym
    > niż na PLN

    Jak przestanie placic to ponosi rowniez bank.

    > Wręcz przeciwnie. Banki nie są zainteresowane windykacją, ba w
    > większości przypadków do interesu dołożą.
    > One są zainteresowane tym, żeby klient płacił. Płakał i płacił.

    A to jest racja, ale jednak inna sprawa.

    > Bank to nie hazardzista, tak samo jak bukmacher. Obie instytucje
    > zapewniają sobie równomierne zabezpieczenie pozycji, żeby zarobić na
    > marży. To jest najpewniejszy interes.

    Gdyby nie mialy frankow to nie jest kredyt walutowy. Do tego sie odnosze.

    > Trochę musiały. Zupełnym gołodupcom ani BIK-owym pomazańcom nie dawały
    > kredytów (no, może poza DOM Bankiem)

    Nie podejrzewam banku o kamikadze. Maja swoja polityke, swoje dane i
    narzedzia, do tego wiedze, ze kredyty hipoteczne z duzym
    prawdopodobienstwem beda splacane. Tym bardziej mozna lepiej doic.

    > hę? LIBOR był, jest i będzie.

    Nie bylo franka, nie ma LIBOR.

    > Banki nie za bardzo musiały 'kreować' .
    > Kredyty walutowe były brane chętniej, bo wychodziła większa zdolność. I
    > tu się wyłączał zdrowy rozsądek kredytobiorcom, bo woleli większy kredyt
    > od mniejszego.

    Spojrz na to szerzej. Jeszcze kilka miesiecy przed akcja nikt tak domow
    nie budowal. Raptem wszyscy zaczeli. Banki dawaly kredyty, matrialy
    drozaly itp.

    Pozdro.. TK

  • 163. Data: 2016-06-29 00:33:28
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-06-29 o 00:27, Adam Sz. pisze:

    > Ale ja jestem klientem, a nie bankiem. Patrze na to, co dostaje od banku.
    > I od strony klienta - zaden bank nikogo nie oszukal na zlamanego grosza :)

    Ja nie bronie frankowcow, tylko widze tamety do przemyslenia.
    Slusznie ktos zauwazyl, ze gdyby popyt faktyczny na franki byl to
    mozliwe jest, ze frank drozal by wczesniej.

    Pozdro.. TK

  • 164. Data: 2016-06-29 00:42:00
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-06-29 o 00:33, Maniek4 pisze:

    > Ja nie bronie frankowcow, tylko widze tamety do przemyslenia.
    > Slusznie ktos zauwazyl, ze gdyby popyt faktyczny na franki byl to
    > mozliwe jest, ze frank drozal by wczesniej.

    I ten biedny Narodowy Bank Szwajcarski przez kilka lat bronił kursu
    franka przed polskimi kredytobiorcami?

    Proszę Was. Wielkość polskiego popytu na franki to promil promila
    ogólnej sumy operacji na CHF.

    --
    Pete

  • 165. Data: 2016-06-29 00:53:44
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-06-29 o 00:31, Maniek4 pisze:

    > Nadal zarabia tyle samo.

    Poddaje się, je nie potrafię tego przekazać albo Ty nie
    potrafisz/chcesz zrozumieć.
    Poddaję się.

    > Jak przestanie placic to ponosi rowniez bank.

    Nie ma w tym interesu, żeby przestać płacić. Dużo więcej klient może
    stracić.

    > A to jest racja, ale jednak inna sprawa.

    > Gdyby nie mialy frankow to nie jest kredyt walutowy. Do tego sie odnosze.

    Popatrz, na GPW też nie widzisz akcji na oczy a da się je kupować i
    sprzedawać. Też chyba jakieś oszustwo.

    > Nie podejrzewam banku o kamikadze. Maja swoja polityke, swoje dane i
    > narzedzia, do tego wiedze, ze kredyty hipoteczne z duzym
    > prawdopodobienstwem beda splacane. Tym bardziej mozna lepiej doic.

    Czyli nie każdemu dawały. Czyli jednak zarządzanie ryzykiem jakieś było.

    > Nie bylo franka, nie ma LIBOR.

    Co maja w umowach wszyscy frankowicze. LIBOR czy WIBOR?

    > Spojrz na to szerzej. Jeszcze kilka miesiecy przed akcja nikt tak domow
    > nie budowal. Raptem wszyscy zaczeli. Banki dawaly kredyty, matrialy
    > drozaly itp.

    I to ma być usprawiedliwienie?

    --
    Pete

  • 166. Data: 2016-06-29 10:05:43
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-06-29 o 00:42, Pete pisze:

    > I ten biedny Narodowy Bank Szwajcarski przez kilka lat bronił kursu
    > franka przed polskimi kredytobiorcami?

    Nie bronil, tylko nic nie wiedzial, bo nie bylo operacji na franku.

    > Proszę Was. Wielkość polskiego popytu na franki to promil promila
    > ogólnej sumy operacji na CHF.

    To nie jest argument.
    Sikorski placil za osmiorniczki u Sowy bodaj 1500. W skali budzetu kraju
    to pikus. Tylko kiedy byles na osmiorniczkach za 1500?

    Pozdro.. TK

  • 167. Data: 2016-06-29 11:00:03
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-06-29 o 00:53, Pete pisze:

    > Poddaje się, je nie potrafię tego przekazać albo Ty nie potrafisz/chcesz
    > zrozumieć.
    > Poddaję się.

    Ja to doskonale rozumiem, ze rata w kredycie frankowym w dniu kredytu
    byla nominalnie nizsza. To pieknie wyglada na papierze. Co tamta rata ma
    wspolnego z dzisiejsza? Zarobki kredytobiorcy proporcjonalnie wzrosly?
    Dzis miescil by sie w minimach?

    > Nie ma w tym interesu, żeby przestać płacić. Dużo więcej klient może
    > stracić.

    O to w tym caly czas chodzi. Bank nie za bardzo przejmuje sie ryzykiem
    wyzszej raty w przyszlosci, bo klient bedzie plakal i placil. W innej
    sytuacji bank nie daje tak chetnie kredytow na ladne oczy.

    > Popatrz, na GPW też nie widzisz akcji na oczy a da się je kupować i
    > sprzedawać. Też chyba jakieś oszustwo.

    Co mam Ci powiedziec? Czy widzisz prad w gniazdku?
    Sprawa jest oczywista. Bank pozycza france na rymku miedzybankowym od
    banku w Szwajcarii. Placi za to prowizje iles tam procent powyzej kursu.
    Te same france pozycza w kraju i nalicza swoja marze. Mamy zatem kurs i
    dwie marze. Jak wyplaci swoje zlotowki a nie pozyczone france to
    wczesniejszych trzech skladowych nie ma. Pyanie: dlaczego bank chce raty
    po kursie jak one na jego koszt nie wplywaja?

    > Czyli nie każdemu dawały. Czyli jednak zarządzanie ryzykiem jakieś było.

    To jest chyba oczywiste?

    > Co maja w umowach wszyscy frankowicze. LIBOR czy WIBOR?

    Strzelam, ze londynski jak kredyt walutowy.

    Usprawiedliwinie czego?

    Pozdro.. TK

  • 168. Data: 2016-06-29 11:11:11
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-06-29 o 00:26, Adam Sz. pisze:

    > Ty tak na powaznie? ;)
    > A kto ma sie martwic, jak nie klient? Bankowi to wisi, bo ma zabezpieczenie.

    Nie sprawia, ze wylacznie klient ma sie martwic o rate. A zabezpieczenie
    banku? No badz powazny. Bank to sklep z polkami na ktorych leza
    nieruchomosci? Czesto nie zapewniajace pokrycia zobowiazania, tak przy
    okazji.

    > Znowu mieszasz te dwa pojecia. Oczywiscie ze ma - to ile zarabia i jaka
    > ma zdolnosc to jest podstawa do dalszych rozmow. Jak masz zdolnosc to
    > bank oceni ryzyko na podstawie BIKu. Jezeli BIK powie, ze jestes fajny to
    > dostajesz kredyt praktycznie bez dalszego wglebiania sie w szczegoly.
    > Jezeli powie, ze jestes kretaczem to bank moze zarzadac dodatkowej formy
    > zabezpieczenia (zyrant etc) albo Cie spusci na drzewo.

    A wie, ze jestm kretaczem po szufladce?

    > Wyzej napisalem, ze kredyty sa splacane dobrze, a odsetek splacanych zle jest
    > niewielki.

    Ciagle pisze, ze o to chodzi....

    > No nie, jeszcze musisz udowodnic swoja zdolnosc.

    Czyli np. stabilna prace? Innymi slowy dochody w przyszlosci? :-)

    > Ale bardzo czesto przy malych pozyczkach / kredytach jest tak jak piszesz.

    To jest zupelnie inna sprawa.

    Pozdro.. TK

  • 169. Data: 2016-06-29 11:42:07
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 29 czerwca 2016 11:11:02 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

> [...]
    > banku? No badz powazny. Bank to sklep z polkami na ktorych leza
    > nieruchomosci? Czesto nie zapewniajace pokrycia zobowiazania, tak przy

    Prawie zawsze pokrywa zobowiazania bo takie sa warunki umowy. A jak nie pokrywa
    to brakujaca kwota jest ubezpieczona.

    > A wie, ze jestm kretaczem po szufladce?

    Na tyle na ile pozwala statystyka ;)

    Jezeli pracujesz od 10 lat w jednej firmie na dobrym stanowisku, masz zone,
    dwojke dzieci, a podobni do Ciebie splacaja kredyty OK to masz wysoka punktacje.
    Jak jestes singlem w wieku 40 lat i miales w przeszlosci problemy ze splata,
    to punktacja w dol.

    > Czyli np. stabilna prace? Innymi slowy dochody w przyszlosci? :-)

    Dochody na moment brania kredytu. To, co bedzie w przyszlosci oceniane jest
    na podstawie BIKu. Czyli, czy podobny do Ciebie gosc splacal przez ostatnie
    XX lat poprawnie kredyt, czy nie. Jezeli tak to bank ocenia z duzym
    prawdopodobienstwem, ze u Ciebie bedzie podobnie. No przeciez nikt nie jest
    w stanie ocenic co bedzie za 10, 20, 30 lat. Dobry moze sie stac zlym, a zly
    dobrym :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 170. Data: 2016-06-29 11:43:11
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-06-29 o 10:05, Maniek4 pisze:

    > Nie bronil, tylko nic nie wiedzial, bo nie bylo operacji na franku.

    Rili???
    http://www.pb.pl/3984402,28245,bank-szwajcarii-przes
    taje-bronic-franka

    > To nie jest argument.
    > Sikorski placil za osmiorniczki u Sowy bodaj 1500. W skali budzetu kraju
    > to pikus. Tylko kiedy byles na osmiorniczkach za 1500?

    Możesz szerzej? Jaki wpływ kolacja Radka miała na cenę owoców morza na
    rynku światowym?

    --
    Pete