  • 171. Data: 2016-06-29 12:01:59
    Temat: Re: No to znowu 30 tysięcy więcej kredytu...
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-06-29 o 11:00, Maniek4 pisze:

    > Ja to doskonale rozumiem, ze rata w kredycie frankowym w dniu kredytu
    > byla nominalnie nizsza. To pieknie wyglada na papierze. Co tamta rata ma
    > wspolnego z dzisiejsza? Zarobki kredytobiorcy proporcjonalnie wzrosly?
    > Dzis miescil by sie w minimach?

    O ile rata frankowicza wzrosła? 10%?
    Zdolność liczona jest zwukle tak, żeby kwota raty nie przekraczała 40 -
    50 % wolnych środków kredytobiorcy. Więc nawet dwukrotny wzrost raty nie
    powinien spowodować Większych perturbacji.

    Dla złotówek, wzrost WIBOR o 2% spowoduje większy wzrost raty niż
    aktualny skok kursu CHF.

    > O to w tym caly czas chodzi. Bank nie za bardzo przejmuje sie ryzykiem
    > wyzszej raty w przyszlosci, bo klient bedzie plakal i placil. W innej
    > sytuacji bank nie daje tak chetnie kredytow na ladne oczy.

    Bank to nie niania.
    Bank nie ma szklanej kuli i nie wie co będzie w przyszłości. Decyzję
    podejmuje na podstawie aktualnej sytuacji finansowej klienta.
    Nie antycypuje przyszłości bo nie ma takiej możliwości.
    To w interesie kredytobiorcy jest zadbanie o zapewnienie środków na raty
    kredytu..

    > Co mam Ci powiedziec? Czy widzisz prad w gniazdku?
    > Sprawa jest oczywista. Bank pozycza france na rymku miedzybankowym od
    > banku w Szwajcarii. Placi za to prowizje iles tam procent powyzej kursu.
    > Te same france pozycza w kraju i nalicza swoja marze. Mamy zatem kurs i
    > dwie marze. Jak wyplaci swoje zlotowki a nie pozyczone france to
    > wczesniejszych trzech skladowych nie ma.

    Błędnie zakładasz, że bank nie zabezpieczył pozycji walutowych. Za takie
    postępowanie dostałby po d... od nadzoru i KNF.

    > Pyanie: dlaczego bank chce raty
    > po kursie jak one na jego koszt nie wplywaja?

    Z błednych założeń wyciągasz błędne wnioski.

    > To jest chyba oczywiste?

    Więc dlaczego piszesz, że nie musiały się przejmować ryzyklem?

    > Strzelam, ze londynski jak kredyt walutowy.

    Czyli był LIBOR to i był CHF

    > Usprawiedliwinie czego?

    Brania kredytów pod korek na siłę.

    --
    Pete

  • 172. Data: 2016-06-29 12:21:06
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-06-29 o 11:42, Adam Sz. pisze:

    > Prawie zawsze pokrywa zobowiazania bo takie sa warunki umowy. A jak nie pokrywa
    > to brakujaca kwota jest ubezpieczona.

    To nic nie zmienia. Bank zwyczjnie nie jest od tego. Interesuje go
    wylacznie kasa i w ostatecznosci bawi sie takie rzeczy.

    > Na tyle na ile pozwala statystyka ;)
    >
    > Jezeli pracujesz od 10 lat w jednej firmie na dobrym stanowisku, masz zone,
    > dwojke dzieci, a podobni do Ciebie splacaja kredyty OK to masz wysoka punktacje.
    > Jak jestes singlem w wieku 40 lat i miales w przeszlosci problemy ze splata,
    > to punktacja w dol.

    Oczywistosci jakies. Nie wiem po co o tym piszemy.

    :-)

    Dobra, starczy. :-)

    Pozdro.. TK

  • 173. Data: 2016-06-29 12:32:43
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-06-29 o 11:43, Pete pisze:

    > Rili???
    > http://www.pb.pl/3984402,28245,bank-szwajcarii-przes
    taje-bronic-franka

    Nie bronil przed polskimi kredytobiorcami. Jaki jest kontekst dyskusji?
    Polityka monetarna Szwajcarii, czy kredyty walutowe w Polsce? Chcesz mi
    tak zwyczajnie dopiec czy jak?

    > Możesz szerzej? Jaki wpływ kolacja Radka miała na cenę owoców morza na
    > rynku światowym?

    Taki, ze relatywizujesz naganne zachowania przez pryzmat potencjalnie
    niskiego wplywu na horyzont.

    Pozdro.. TK

  • 174. Data: 2016-06-29 12:44:03
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-06-29 o 12:01, Pete pisze:

> [...]
    > 50 % wolnych środków kredytobiorcy. Więc nawet dwukrotny wzrost raty nie
    > powinien spowodować Większych perturbacji.

    Tu niech sie wypowiedza posiadacze.

    > Dla złotówek, wzrost WIBOR o 2% spowoduje większy wzrost raty niż
    > aktualny skok kursu CHF.

    Tez niech sie wypowiedza posiadacze.

    > Bank to nie niania.
    > Bank nie ma szklanej kuli i nie wie co będzie w przyszłości.

    Ale wiedzial o sztucznym kursie franka?

    > Decyzję
    > podejmuje na podstawie aktualnej sytuacji finansowej klienta.
    > Nie antycypuje przyszłości bo nie ma takiej możliwości.

    Z czym pozwole sie nie zgodzic.

    > To w interesie kredytobiorcy jest zadbanie o zapewnienie środków na raty
    > kredytu..

    Oczywiscie, ze tak. I bank doskonale wie, ze posiadacz takiego kredytu
    tak wlasnie bezie robil.

    > Błędnie zakładasz, że bank nie zabezpieczył pozycji walutowych. Za takie
    > postępowanie dostałby po d... od nadzoru i KNF.

    Ja nic nie zakladam. Takie sa doniesienia, ze czesc bankow w ogole nie
    mialo frankow na kredyty hipoteczne.

    > Z błednych założeń wyciągasz błędne wnioski.

    jw.

    > Więc dlaczego piszesz, że nie musiały się przejmować ryzyklem?

    Bo jeset minimalne w pewnej grupie ludzi, ktorych wzglednie latwo
    wylapac. Sami z Adamem piszecie o dobrze splacanych kredytach.

    > Czyli był LIBOR to i był CHF

    Libor wpisany w umowie jako skladowa algorytmu wyliczenia raty. Czyli
    analogicznie jak pochodne rynku walutowego.

    > Brania kredytów pod korek na siłę.

    No czas byl taki, ze wszyscy chetnie musieli cos miec. Jak nie dom to
    chociaz mieszkanie. Banki sie w to pieknie wpisaly.

    Pozdro.. TK

  • 175. Data: 2016-06-29 13:45:10
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-06-29 o 12:32, Maniek4 pisze:

    taje-bronic-franka

    > Nie bronil przed polskimi kredytobiorcami. Jaki jest kontekst dyskusji?
    > Polityka monetarna Szwajcarii, czy kredyty walutowe w Polsce? Chcesz mi
    > tak zwyczajnie dopiec czy jak?

    Nie wiesz, czy udajesz?
    Do stycznia 2015 SNB bronił kursu 1,2 CHF za 1EUR, więc franek nie mógł
    zdrożeć jedynie w PL. W przeciwnym razie prosta wymiana walut
    PLN->EUR->CHF>PLn pozwoliłaby na zysk bez żadnego ryzyka.

    A mikroskopijny, w globalnej skali, popyt na franki w PL nie miał
    żadnego wpływu na globalny kurs CHF do EUR.

    Więksi o tym decydują, w którą stronę CHF poleci.

    > Taki, ze relatywizujesz naganne zachowania przez pryzmat potencjalnie
    > niskiego wplywu na horyzont.

    Taaa, zaraz się dowiemy, że kryzys globalny spowodowany jest głownie
    przez polskich banksterów.
    Zresztą, nic mnie już nie zdziwi w argumentacji najbardziej
    pokrzywdzonych ze skrzywdzonych.

    --
    Pete

  • 176. Data: 2016-06-29 14:01:56
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-06-29 o 12:44, Maniek4 pisze:

    > Tu niech sie wypowiedza posiadacze.

    Np. Tomasz Gorbaczuk pisał tu:
    że rata wzrosła mu o 300PLN przy kredycie 500tys.

    > Tez niech sie wypowiedza posiadacze.

    To łatwo sprawdzić:
    http://direct.money.pl/kalkulatory/kalkulator-kredyt
    owy/
    500tys na 30 lat:
    3,5% : rata 2245
    5,5% : rata 2839

    wzrost o prawie 600 zł. - czyli ok 2 razy więcej niż kredyt w CHF.

    > Ale wiedzial o sztucznym kursie franka?

    Kurs każdej waluty jest sztuczny, bo jest mniej lub bardziej sterowany
    przez banki narodowe.

    CHF niczym się nie różni od PLN, USD czy GBP.

    > Z czym pozwole sie nie zgodzic.

    ALe masz jakieś wsparcie?

    > Oczywiscie, ze tak. I bank doskonale wie, ze posiadacz takiego kredytu
    > tak wlasnie bezie robil.

    Czyli doszliśmy do wspólnego wniosku, że bank nie uwzględnia przyszłej
    sytuacji kredytobiorcy. Brawo.

    > Ja nic nie zakladam. Takie sa doniesienia, ze czesc bankow w ogole nie
    > mialo frankow na kredyty hipoteczne.

    Doniesienia grupy wsparcia oszukanych frankowiczów. A sprawdziłeś w
    źródłach, czy tak jest naprawdę?

    > jw.

    Jeden z drugim stwierdzili, że w pewnym locie był zamach i powoli staje
    się to jedynie słuszną wersją.
    Ale wielokrotrnie powtarzane kłamstwo nie staje się prawdą.

    > Bo jeset minimalne w pewnej grupie ludzi, ktorych wzglednie latwo
    > wylapac. Sami z Adamem piszecie o dobrze splacanych kredytach.

    Są dobrze spłacane, bo banki odsiały ryzykownych kredytobiorców. Nie
    dawały każdemu kto przyszedł.

    > Libor wpisany w umowie jako skladowa algorytmu wyliczenia raty. Czyli
    > analogicznie jak pochodne rynku walutowego.

    Ja pierdzielę.
    Normalnie w żywe oczy piszesz, że białe jest czarne i jeszcze się przy
    tym upierasz.

    W umowie wpisany LIBOR, kwota kredytu w CHF i powtarzasz jak mantrę że
    to kredyt w PLN.

    > No czas byl taki, ze wszyscy chetnie musieli cos miec. Jak nie dom to
    > chociaz mieszkanie. Banki sie w to pieknie wpisaly.

    I oczywiście banskterzy wyjeżdżali na ulicę z karabinami i ciężarówkami,
    robili łapanki na ulicach i pod groźbą rozstrzelania kazali podpisywać
    kredyty.

    --
    Pete

  • 177. Data: 2016-06-29 14:35:26
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-06-29 o 13:45, Pete pisze:

> [...]
    > zdrożeć jedynie w PL. W przeciwnym razie prosta wymiana walut
    > PLN->EUR->CHF>PLn pozwoliłaby na zysk bez żadnego ryzyka.

    No wiec wlasnie napisales, ze nie bronil przed polskimi kredytobiorcami.
    Staly kurs do euro to polityka monetarna.

    > A mikroskopijny, w globalnej skali, popyt na franki w PL nie miał
    > żadnego wpływu na globalny kurs CHF do EUR.
    >
    > Więksi o tym decydują, w którą stronę CHF poleci.

    Zgadza sie.

    > Taaa, zaraz się dowiemy, że kryzys globalny spowodowany jest głownie
    > przez polskich banksterów.

    Co ma piernik do wiatraka? To, ze cos jest bez wplywu, lub jest z
    wplywem minimalnym nie znaczy, ze z tego tylko powodu mamy to legalizowac.

    > Zresztą, nic mnie już nie zdziwi w argumentacji najbardziej
    > pokrzywdzonych ze skrzywdzonych.

    Tylko, ze to nie ja niestety.

    Pozdro.. TK

  • 178. Data: 2016-06-29 14:55:46
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-06-29 o 14:35, Maniek4 pisze:

    > No wiec wlasnie napisales, ze nie bronil przed polskimi kredytobiorcami.
    > Staly kurs do euro to polityka monetarna.

    Z tego, że franek nie drożał, wyciągnąłeś wniosek że to dlatego, że nikt
    go nie kupował.
    A prawda jest taka, że nie drożał, bo SNB interweniował.
    A polskie banki franka kupowały (może nie bezpośrednio, ale przez
    produkty pochodne i kontrakty terminowe - i nie koniecznie w CHF)

    > Zgadza sie.

    Cieszę się, że ustaliliśmy, że brak wzrostu kursu w boomie kredytowym
    nie zależał od banków.

    > Co ma piernik do wiatraka? To, ze cos jest bez wplywu, lub jest z
    > wplywem minimalnym nie znaczy, ze z tego tylko powodu mamy to legalizowac.

    Również ja jestem temu winien, bo w 2008 kupiłem sobie 3tys CHF jako
    inwestycję. Brawo!

    > Tylko, ze to nie ja niestety.

    Niestety, ale powtarzasz ich hasła.
    Które są głownie emocjonalnie przeładowane i niewiele mają wspólnego z
    rzeczywistością.

    --
    Pete

  • 179. Data: 2016-06-29 15:31:51
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-06-29 o 14:01, Pete pisze:

> [...]
    > 3,5% : rata 2245
    > 5,5% : rata 2839
    >
    > wzrost o prawie 600 zł. - czyli ok 2 razy więcej niż kredyt w CHF.

    A no jak tak, to nie wiem o co ten placz.

    > Kurs każdej waluty jest sztuczny, bo jest mniej lub bardziej sterowany
    > przez banki narodowe.

    A nie do konca. W normalnej sytuacji banki nie ingeruja w kurs walutowy.
    Ten ustalany jest przez rynek.
    Ale wiesz o co chodzi. Linkowales to w innym poscie.

    > CHF niczym się nie różni od PLN, USD czy GBP.

    Nie przed 2015.

    > ALe masz jakieś wsparcie?

    Czym wg. Ciebie jest informacja z BIK, wymagania danych dotyczacych
    dochodow z przeszlosci itp.? Bank zajmuje sie opisywaniem historii, czy
    na jej podstawie przewiduje przyszlosc?

    > Czyli doszliśmy do wspólnego wniosku, że bank nie uwzględnia przyszłej
    > sytuacji kredytobiorcy. Brawo.

    Ty moze tak. Ja odpowiedzialem wyzej.

    > Doniesienia grupy wsparcia oszukanych frankowiczów. A sprawdziłeś w
    > źródłach, czy tak jest naprawdę?

    Zrodlo to bank. Narazie nie odpisali.

    > Jeden z drugim stwierdzili, że w pewnym locie był zamach i powoli staje
    > się to jedynie słuszną wersją.
    > Ale wielokrotrnie powtarzane kłamstwo nie staje się prawdą.

    Wiesz, trudno jest dyskutowac z podejsciem, ktore nie zaklada w ogole
    nic innego. Poki co zaden bank sie nie przyznal. Ale jest np. raport RF
    w miedzy innymi tej sprawie. Zdaje sie, ze obecnie sie przepychaja z
    ZBP, wiec jakichs koncowych wnioskow nie ma a Ty juz wiesz, ze to kit.
    Pozyjemy zobaczymy.

    > Są dobrze spłacane, bo banki odsiały ryzykownych kredytobiorców. Nie
    > dawały każdemu kto przyszedł.

    Bez watpienia tez.

> [...]
    > tym upierasz.
    >
    > W umowie wpisany LIBOR, kwota kredytu w CHF i powtarzasz jak mantrę że

    Co ja znowu powtarzam? Twierdze, ze to mozliwe. Poczytaj od poczatku i
    zacytuj gdzie twierdze, ze tak jest? A jak bylo to czas pokaze.
    I ja pierdziele. Moze i Tobie dobrze tak wszystko wiedziec. Ja sie tu
    zabijac nie mam zamiaru. Interesuje mnie wylacznie analiza.

    A teraz to do czego pijesz?

    Pozdro.. TK

  • 180. Data: 2016-06-29 16:25:57
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-06-29 o 14:55, Pete pisze:

    > Z tego, że franek nie drożał, wyciągnąłeś wniosek że to dlatego, że nikt
    > go nie kupował.

    A bardzo Cie przepraszam. To jest normalna ekonomiczna zaleznosc, tylko,
    ze ja nie wyciagnalem takiego wniosku a dopisalem, ze w normalnej
    sytuacji tak wlasnie moglo by byc. Zgoda, ze nie w tym przypadku.

    > A prawda jest taka, że nie drożał, bo SNB interweniował.
    > A polskie banki franka kupowały (może nie bezpośrednio, ale przez
    > produkty pochodne i kontrakty terminowe - i nie koniecznie w CHF)

    Kupowaly, pisalem tu o umowach na te okolicznosc.

    > Cieszę się, że ustaliliśmy, że brak wzrostu kursu w boomie kredytowym
    > nie zależał od banków.

    > Również ja jestem temu winien, bo w 2008 kupiłem sobie 3tys CHF jako
    > inwestycję. Brawo!

    Przeciez tu nie chodzi o popyt, tylko o mozliwosc udzielania kredytu w
    walucie bez waluty. Ale z tym jak wiemy sie nie zgadzasz.

    > Niestety, ale powtarzasz ich hasła.
    > Które są głownie emocjonalnie przeładowane i niewiele mają wspólnego z
    > rzeczywistością.

    A tego nie wiem. Sa informacje, ze mozliwe jeset iz franki nie zawsze
    byly np.

    Pozdro.. TK