  • 21. Data: 2015-08-19 13:27:32
    Temat: Re: Normy czasowe na prace wykończeniowe
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 18 sierpnia 2015 11:24:10 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > wreszcie sie zaczyna uzywac ocieplenia :-)

    Wreszcie? Jak w 2008 ocieplilem 20cm styro to mnie tu na grupie zlinczowac
    chcieli ze glupi jestem i po co tyle :D A jeszcze wtedy styro kosztowal 50%
    tego, co teraz :-))

    Za kolejnych 7 lat bedzie dokladnie to samo z pompami ciepla, ktore z powodu
    duzego popytu beda caly czas drozec :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 22. Data: 2015-08-19 15:15:37
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Wreszcie? Jak w 2008 ocieplilem 20cm styro to mnie tu na grupie
    > zlinczowac
    > chcieli ze glupi jestem i po co tyle :D

    A po co?

    Coś się zmieniło i nagle nabrało to ekonomicznego sensu?

    Gaz potaniał, pensje wzrosły a styropian zdrożał.

    Skoro wtedy optimum było 10-12 to nie ma siły by nagle opłacało się dawać 20
    :-)

    Lobby styropianowe trzyma się mocno, za chwilę ludzie będą dawać 30cm styro
    na ściany i ciągle się dziwić że tyle płacą za ogrzewanie podczas gdy
    problemem nie są ściany ale okna, dach i mostki!

    Jeszcze nie spotkałem projektu (a liczyłem ich dziesiątki) w którym prosta
    operacja -1 cm styro na ściany +1 cm, wełny pod dach nie przyniosła
    korzyści.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 23. Data: 2015-08-19 16:39:21
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 19 sierpnia 2015 13:27:34 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
> [...]
    > tego, co teraz :-))
    > Za kolejnych 7 lat bedzie dokladnie to samo z pompami ciepla, ktore z powodu
    Marketing robi swoje a Ty jesteś idealnym materiałem dla marketoidów.
    Ostatnio dość często to udowadniasz
    Najważniejsze jednak że jesteś zadowolony ze swoich wyborów.
    To zresztą jest jeden z głównych celów marketingu- żeby klient kupił i był
    zadowolony;)

  • 24. Data: 2015-08-19 16:43:55
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 19 sierpnia 2015 15:15:38 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Lobby styropianowe trzyma się mocno, za chwilę ludzie będą dawać 30cm styro
    > na ściany i ciągle się dziwić że tyle płacą za ogrzewanie podczas gdy
    > problemem nie są ściany ale okna, dach i mostki!

    znaczy sie namawiasz zeby pozostac przy tych 14cm?
    Adam i ile pamietam placi rocznie 2kzł za energie. Gdyby odpuscil kosztow
    izolacyjnych to by placil rocznie wiecej, ale musial dac wieksza PC wiec i tak przy
    budowie by to wydal. A tak ma niskie koszty eksploatacji.
    Wszystko trzeba liczyc, czy tam oszcowac, ciekawe czy gdzies wisi jakies przelicznie
    oszczednosci itp.

    b.

  • 25. Data: 2015-08-19 16:45:37
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 19 sierpnia 2015 16:39:23 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    > Najważniejsze jednak że jesteś zadowolony ze swoich wyborów.
    > To zresztą jest jeden z głównych celów marketingu- żeby klient kupił i był

    Alez ja kupowalem te rzeczy w momencie kiedy nie byly jeszcze wcale popularne.
    Teraz dopiero sie staja - bo ludzie sie do nich przekonuja :-) Marketing nie ma
    tu nic do rzeczy (moze tylko przyspiesza ta reakcje).

    Ja sobie swoj dom dokladnie w OZC liczylem i zaden marketoid nade mna nie stal:)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 26. Data: 2015-08-19 17:10:00
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    mam w arkuszu takie wstepne szacunki kosztow:
    przykladowy budynek o powierzchni uzytkowej rzedu 140m2
    przy ociepleniu podloga 10cm, sciana 10cm, dach 20cm kosztuje rocznie ogrzewanie
    gazem 4475zł a koszt materialow izolacyjnych to 7317zł
    moc zapotrzebowana 8,1kW

    przy ociepleniu podloga 20cm, sciana 20cm, dach 35cm kosztuje rocznie ogrzewanie
    gazem 3094zł a koszt materialow izolacyjnych to 13862zł
    moc zapotrzebowana 6,0kW
    pozostale parametry typu okna, wentylacja bez zmian.

    roznica w kosztach izolac. 6545zł, w kosztach ogrzewania 1381zł rocznie - zwrot
    inwestycji po 4,7lat a potem czysty zysk - a izolacja sie nie psuje.

    b.

  • 27. Data: 2015-08-19 17:44:36
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 19 sierpnia 2015 17:10:02 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
> [...]
    inwestycji po 4,7lat a potem czysty zysk - a izolacja sie nie psuje.

    Kumpel 4lata mieszkał w chacie z suporeksu, z ocieplonym wełną dachem. Jak położył na
    ściany 15cm styro rożnicy w kosztach ogrzewania praktycznie nie odczuł.
    Ale zaraz się zacznie- ide po chipsy i cole;)

  • 28. Data: 2015-08-19 18:02:53
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-08-19 17:44, Kris wrote:
    > Kumpel 4lata mieszkał w chacie z suporeksu, z ocieplonym wełną dachem. Jak położył
    na ściany 15cm styro rożnicy w kosztach ogrzewania praktycznie nie odczuł.
    > Ale zaraz się zacznie- ide po chipsy i cole;)

    Coś kręcisz. Mając na uwadze zasadę konsekwencji powinien wszystkim
    dookoła - łącznie z Tobą - opowiadać, że za ogrzewanie płaci lekko
    licząc o połowę mniej ;-)

    Piotrek

    PS. Chciałeś to masz ;-)

  • 29. Data: 2015-08-19 18:12:40
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 19 sierpnia 2015 17:44:37 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    > Kumpel 4lata mieszkał w chacie z suporeksu, z ocieplonym wełną dachem. Jak położył
    na ściany 15cm styro rożnicy w kosztach ogrzewania praktycznie nie odczuł.

    bo palił drewnem z własnego lasu ;-)

    b.

  • 30. Data: 2015-08-19 18:15:49
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 19 sierpnia 2015 18:12:42 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > bo palił drewnem z własnego lasu ;-)
    Śmieci segregował.
    Na te palne i na te niepalne;)