  • 11. Data: 2016-03-21 14:11:56
    Temat: Re: Nośność stropu z Ackermanów
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-03-21 o 12:59, Uzytkownik pisze:

    > Poza tym u mnie raczej nie wchodzi w grę, ponieważ góra Ackermana nie
    > jest pusta, lecz wylana jest tam posadzka, na której położony jest parkiet.
    > Jednak znalazłem chyba lepsze rozwiązanie. Kołki przechylne firmy
    > Fischer
    > http://fischer.sklep.pl/mocowanie-k-kd-kdh-kdr-km/18
    0-kd-6-dybel-przechylny.html

    Ale chyba to ma pracować na ścinanie, a nie zrywanie - cytat z w.wym
    strony:
    "Mocowanie KD 5-8, KDH 5-8, KDR 5/6 jak również KM 10 nie mogą być
    instalowane w pozycji skierowanej w dół"

> [...]
    > Drugi profil niestety będzie na suficie, ale w pobliżu pod sufitem
    > znajduje się stalowa rura CO. Profil przypnę stalowymi linkami do tej
    > rury tak, że gdyby się wyrwał z sufitu to całość nie spadnie na głowę
    > lecz zawiśnie na tej rurze. Każdy z profili przytwierdzę dziesięcioma,
    > takimi kołkami. Może się nie urwie :)
    > Niestety pomieszczenie jest dość wysokie 3,20m, a same profile mają masy
    > po ok. 10kg. Gdyby się taki urwał i uderzył w głowę to mogłoby być
    > niewesoło.
    > Jak zakończę ten eksperyment to zdam relację :)

    A nie prościej przebić się jednak na wylot?

    Przewiercić cienkim pilotem, usunąć rozwiercone klepki, rozwiercić strop
    i założyć mocowanie, po czym wkleić odpowiednio wyprofilowane "pod
    brzuchem" klepki.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 12. Data: 2016-03-21 14:49:30
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 21 marca 2016 12:59:55 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Poza tym u mnie raczej nie wchodzi w grę, ponieważ góra Ackermana nie
    > jest pusta, lecz wylana jest tam posadzka, na której położony jest parkiet.

    To jeszcze lepiej bo kotwa moze sie trzymac samej posadzki.
    W takim wypadku te 150kg to na jednej kotwie wytrzyma :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 13. Data: 2016-03-21 15:09:25
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-03-21 o 14:49, Adam Sz. pisze:

    > To jeszcze lepiej bo kotwa moze sie trzymac samej posadzki.
    > W takim wypadku te 150kg to na jednej kotwie wytrzyma :)

    No przecia na samym ackermanie powinno lezec 3-4cm betonu i dopiero
    posadzka. Nie rozumiem czemu nie mozna po prostu wwiercic sie w belke.
    Poza ceramiczna stopka ackermana jakies 2-3cm jest tam sam beton.

    Pozdro.. TK

  • 14. Data: 2016-03-21 16:33:20
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-03-21 o 14:11, Adam pisze:
> [...]
    > strony:
    > "Mocowanie KD 5-8, KDH 5-8, KDR 5/6 jak również KM 10 nie mogą być
    > instalowane w pozycji skierowanej w dół"

    Kołki są naprawdę solidne, a ilość gwintu w bolcu wystarczająca, aby
    utrzymać 100kg. Myślę, że z palcem w .... (zębach) spokojnie wytrzyma.
    Myślę, że firma się asekuruje, ponieważ gwintowany pręt nie ma
    zabezpieczenia i pod wpływem drgań w pozycji pionowej będzie się
    odkręcał. Nie da się też dołożyć przeciwnakrętki czy nakrętki
    samohamownej, ale od czego są kleje anaerobowe lub roztwór kalafonii w
    spirytusie? :)

    > A nie prościej przebić się jednak na wylot?
    >
    > Przewiercić cienkim pilotem, usunąć rozwiercone klepki, rozwiercić
    > strop i założyć mocowanie, po czym wkleić odpowiednio wyprofilowane
    > "pod brzuchem" klepki.

    Demontaż parkietu nie wchodzi w grę, bo musiałbym rozebrać pół podłogi,
    a następnie ją poukładać. To jest parkiet zbyt solidny "na felc", a nie
    jakaś marketowa popierdółka.
    Kiedyś jak być może będę zmieniał podłogę to tak właśnie zrobię, ale
    póki co musi tak być jak sobie obmyśliłem.

  • 15. Data: 2016-03-21 18:20:35
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 20 marca 2016 17:29:19 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:
    > Witam.
    >
    > Jest sobie strop zbudowany z takich pustaków stropowych
    > http://buduj-lokalnie.pl/img/products/p50/49692/imag
    e_big.jpg
    > Ścianka tego pustaka ma grubość ok. 1,5cm
    > Muszę powiesić na tym konstrukcję o łącznej masie maksymalnie ok. 150kg.
    > Konstrukcja ta będzie zawieszona na dwóch profilach stalowych. Rozmiary
    > każdego z profili to 8 x 90 cm.

    na to nikt nie pójdzie ale wytrzymałosciowo by działało - czeba wziąć płytę osb grubą
    o wymiarach 1m x 1m, przykręcić do niej te konstrukcje nośne - i całą tą płytę
    przykleić na piankę montażową do sufitu, byle ją równo po całym osb rozłożyć, a i
    tynk z sufitu skuć do nośnej warstwy.

    To będzie tylko 400x mocniejsze niż potrzeba :-)

    b.

  • 16. Data: 2016-03-21 18:30:46
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-03-21 o 16:33, Uzytkownik pisze:

> [...]
    > Kiedyś jak być może będę zmieniał podłogę to tak właśnie zrobię, ale
    > póki co musi tak być jak sobie obmyśliłem.

    Myślałem o usunięciu wyłącznie klepek będących nad śrubami - albo nawet
    fragmentów klepek.

    Wiem, jak wygląda dobry parkiet - u mnie w domu rodzinnym jest tego
    trochę i to z kilku gatunków dobrych drzew. Istotnie, czasem trudno (lub
    szkoda) to dziubać, lub może braknąć materiału na wkładki.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 17. Data: 2016-03-22 00:33:58
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-03-21 o 15:09, Maniek4 pisze:

    > Nie rozumiem czemu nie mozna po prostu wwiercic sie w belke.

    Bo musiałbym dać kolejne elementy nośne, do których przykręciłbym moje
    profile.
    Są to dodatkowe koszty i dodatkowy ciężar, a możliwe, że Ackermany bez
    problemu wytrzymają.
    Ponadto takie dodatkowe elementy będą mi zaburzały symetrię i estetykę
    całej konstrukcji ;)

  • 18. Data: 2016-03-22 01:51:21
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Przyklej jak Ci Budyn radzi. W zasadzie polaczenie klejone nie powinno pracowac na
    odrywanie ale jak wezmiesz klej o wytrzymalosci na odrywanie 1kG/cm kwadratowy (
    ciezko znalezc tak kiepski klej) to przy 1m˛ wytrzyma 10 ton na odrywanie.

  • 19. Data: 2016-03-22 10:15:54
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-03-22 o 00:33, Uzytkownik pisze:

> [...]
    > problemu wytrzymają.
    > Ponadto takie dodatkowe elementy będą mi zaburzały symetrię i estetykę

    To znacz, ze Twoj patent jest wzdloz konstrukcji stropu?

    Pozdro.. TK